Muusikoiden.net
10.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kenellä olisi Soldano SLO 100?
1 2 3 4 5 6 7
Terry Pantheras
20.01.2010 11:09:21 (muokattu 20.01.2010 11:13:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kah, olinkin missannut tän topicin. Mutta juu, tosiaankin Jussi1976 lähestyikin jo pikaviestitse...
 
Muox: Ainakin PODissa modern high gain 1 on Soldano x88r-etuasteen 3-kanavaan perustuva, ja modern high gain 2 SLO:hon perustuva mallinnos. Ei tarvinne kertoa, että The Real Thing pesee nuo 10-0, mutta x88r-mallinnos on kuitenkin oikein mainio!
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
jussi1976
20.01.2010 17:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millanen toi X88R on muuten? Oletko päässy testaileen?
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Terry Pantheras
20.01.2010 19:29:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Millanen toi X88R on muuten? Oletko päässy testaileen?
 
En ole testannu henk koht. Tiedän ainakin yhden m.netin jäsenen jolla on moinen...
 
Itse asiassa tuota alunperin havittelin, mutta se on hemmetin harvinainen - ja kallis varsinkin etuasteeksi. Tai noh, ihan ku SLO ei ois tyyris, jonka senkin - ihme kyllä - löysin Suomesta käytettynä... Mulla on semmonen kuva, että x88r on jotenkin smoothimpi ja ei niin ärhäkkä kuin SLO - ainakin podin mallinnoksen perusteella - mut en sitten tiiä, kun en ole itse testannut. Kolme kanavaa siinä on ja jokaiselle oma eq toisin kuin SLO:ssa. Ilmeisesti CAE:n 3+se on jossain määrin sukua sille - sen kun on suunnitellut Bob Bradsaw, joka on ollut Soldanolla töissä ja oli käsittääkseni pääarkkitehti x88r:lle. Ilmoittakoot paremmin asiaa tuntevat mikäli olen väärässä.
 
Mulla on siis ollut myös Hot Rod 50 ja SP-77 etuaste. Masteroid-demo on äänitetty HR:lla ja Celestion G12H Anniversaryilla ladatun Framus 2x12 kaapin kautta.
 
Kaikesta tästä mun löpinästä huolimatta SLO on ihan saatanan kova mylly, joka ei anna mitään anteeksi. Vaikka sekin on vaan kasa elektroniikkaa, niin siihen laitokseen suhtautuu jotenkin ihan eri mentaliteetilla kuin aikaisempiin vahvistimiin mitä mulla on ollut; yritän ikään kuin "ansaita" sitä itselleni... :D
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Antti1
20.01.2010 19:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä sä diggailet SLO:n yläpääntoistosta? Onko se mielestäsi silleen ärsyttävän sirisevä tms? En oikein keksi osuvaa adjektiivia, mutta sellainen "kihisevä" kuitenkin. Tämmönen kuva mulle on ko. laitteesta jäänyt.
 
Terry Pantheras
20.01.2010 19:49:49 (muokattu 20.01.2010 19:52:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitä sä diggailet SLO:n yläpääntoistosta? Onko se mielestäsi silleen ärsyttävän sirisevä tms? En oikein keksi osuvaa adjektiivia, mutta sellainen "kihisevä" kuitenkin. Tämmönen kuva mulle on ko. laitteesta jäänyt.
 
No se on sitä ainakin V30:n kanssa, mutta nykyisellä satsilla kihinää ei oikeastaan ole. Trebleä tulee pidettyä kieltämättä aika minimissään edelleenkin, mutta pidän jotenkin tuosta sen härskiydestä joka siitä tarvittaessa irtoaa. Ja se leikkaa ja puskee läpi bändisoitossa loistavasti. Myös SLO:n alapääntoisto on jotain suht ainutlaatuista; se pysyy hemmetin hyvin kasassa vaikka bassot olisi täpöllä ja sitä on hemmetin vaikea "saada" tukkoon. Se alataajuus reagoi ihan eri tavalla soittoon, kuin aiemmat omistamani vahvistimet, se elää hyvin tatsin mukana. Mut sehän siinä just haastavan tekeekin, mutta palkitsevan.
 
Muox: Myös siinä omalaatuisessa keskiäänirohinassa on jotain hemmetin hienoa mun korviin.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Begemoth
20.01.2010 22:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: No se on sitä ainakin V30:n kanssa, mutta nykyisellä satsilla kihinää ei oikeastaan ole. Trebleä tulee pidettyä kieltämättä aika minimissään edelleenkin, mutta pidän jotenkin tuosta sen härskiydestä joka siitä tarvittaessa irtoaa. Ja se leikkaa ja puskee läpi bändisoitossa loistavasti. Myös SLO:n alapääntoisto on jotain suht ainutlaatuista; se pysyy hemmetin hyvin kasassa vaikka bassot olisi täpöllä ja sitä on hemmetin vaikea "saada" tukkoon. Se alataajuus reagoi ihan eri tavalla soittoon, kuin aiemmat omistamani vahvistimet, se elää hyvin tatsin mukana. Mut sehän siinä just haastavan tekeekin, mutta palkitsevan.
 
Muox: Myös siinä omalaatuisessa keskiäänirohinassa on jotain hemmetin hienoa mun korviin.

 
Kademielellä tässä näitä lueskellaan, prkl..
 
Onko kokemusta Cornfordin vastaavista nupeista ja voiko verrata Soldanoon.
 
Mulla on X88R, mutta huoltoa vailla.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
maxillaris
20.01.2010 22:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitan Celestion GT75:n ladatulla marsun kaapilla. SLO:ssa treble jossain klo.11 ja midle klo.15. Basso klo.12.00 ja Gain klo.13..master klo.12.00
 
Hiljaisemmalla master voluumilla hienoa lead-soundia ja suurella volumella recto/5150/T100 soundimaailmaa. Crunch-kanavalta saa myös hienoa soundia. Upea ominaisuus on se, että suurellakin gainilla soinnut soivat erottelevasti, joka nuotti. Huonoa tuossa ei ole muu kuin hinta.
 
Terry Pantheras
21.01.2010 08:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: Kademielellä tässä näitä lueskellaan, prkl..
 
Onko kokemusta Cornfordin vastaavista nupeista ja voiko verrata Soldanoon.
 
Mulla on X88R, mutta huoltoa vailla.

 
Eipä ole Cornfordeista kokemusta, mutta tiiän kyllä merkin ja joskus kattelinkin sillä silmällä. Ilmeisesti ovat samanhenkisiä Soldanojen kanssa - mitä nyt olen foorumeilta lueskellut.
 
Meikä taas on vähän kade tuosta x88r:stä! :D Ootko muuten SLO:ta ikunaan testinyt ja jos oot, niin miten nuo eroaa?
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
kipu69
21.01.2010 09:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxillaris: Itse soitan Celestion GT75:n ladatulla marsun kaapilla. SLO:ssa treble jossain klo.11 ja midle klo.15. Basso klo.12.00 ja Gain klo.13..master klo.12.00
 
Hiljaisemmalla master voluumilla hienoa lead-soundia ja suurella volumella recto/5150/T100 soundimaailmaa. Crunch-kanavalta saa myös hienoa soundia. Upea ominaisuus on se, että suurellakin gainilla soinnut soivat erottelevasti, joka nuotti. Huonoa tuossa ei ole muu kuin hinta.

 
tätä samaa peliä kun testailin niin oli yllättävää että mitä enemmän oli middleä niin sitä paremmalle kuullosti. Ei ole tullut vastaavaa vastaan tähän mennessä...
 
"Se on turha itkeä jos paska on jo housussa...."
Terry Pantheras
21.01.2010 09:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxillaris: Itse soitan Celestion GT75:n ladatulla marsun kaapilla. SLO:ssa treble jossain klo.11 ja midle klo.15. Basso klo.12.00 ja Gain klo.13..master klo.12.00
 
Hiljaisemmalla master voluumilla hienoa lead-soundia ja suurella volumella recto/5150/T100 soundimaailmaa. Crunch-kanavalta saa myös hienoa soundia. Upea ominaisuus on se, että suurellakin gainilla soinnut soivat erottelevasti, joka nuotti. Huonoa tuossa ei ole muu kuin hinta.

 
Joo, nuo G12T-75:t on suht tummasoundiset ämyrit ainakin omien kokemuksien mukaan. Voisin kuvitella, että toimivat hyvin jos haluaa tasoittaa SLO:n keskiäänialuetta vähän notkollensa ja jos haluaa enemmän metalliin kallellaan olevan soundin, sekä leikata diskantteja.
 
Ootko kokeillut mimmosia putkikombinaatioita SLO:ssa? Mulla on tällä hetkellä ihan tehdasputket, eli Sovtekin LP:T ja LPS:t etusessa.
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
maxillaris
21.01.2010 09:17:04 (muokattu 21.01.2010 09:25:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko kokeillut mimmosia putkikombinaatioita SLO:ssa? Mulla on tällä hetkellä ihan tehdasputket, eli Sovtekin LP:T ja LPS:t etusessa.
 
Juu..eli noita putkia on tullut vatkattua. Päädyin noin vuosi sitten Shuguanin ja Brimarin sekoitukseen etuasteessa. Sitä ennen oli Sovtekin LPS(joka on ihan ok) ja Tungosolia. Päätteessä on tällä hetkellä Svetlanan Winged-C putket
 

 
Jokin aika sitten oli ebayssa myynnissä x99 ja se meni hiukan alle 1900€, melko kallista;)
 
Begemoth
21.01.2010 18:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Eipä ole Cornfordeista kokemusta, mutta tiiän kyllä merkin ja joskus kattelinkin sillä silmällä. Ilmeisesti ovat samanhenkisiä Soldanojen kanssa - mitä nyt olen foorumeilta lueskellut.
 
Meikä taas on vähän kade tuosta x88r:stä! :D Ootko muuten SLO:ta ikunaan testinyt ja jos oot, niin miten nuo eroaa?

 
SLO:ta en ole kokeillut, vain kuullut vierestä P. Pyykkösen Havanna studiolla Riihimäellä vuosia sitten. Mieleen jäi nopea attacki, selkeys nelisoinnulla, vaarallisen hyvä keskirekisteri. Ah!
 
Slo:n vertaaminen X88R:ään on vaikeeta, kun mulla on Englin 50w stereopääte ja Marshall 1936 cabinetti. Mutta hot rodattu Marshall selkeemmillä keskialueilla ja purevammalla yläpäällä tuosta räkki-Soldanosta tulee mieleen. En myisi pois.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Terry Pantheras
22.01.2010 10:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxillaris: Juu..eli noita putkia on tullut vatkattua. Päädyin noin vuosi sitten Shuguanin ja Brimarin sekoitukseen etuasteessa. Sitä ennen oli Sovtekin LPS(joka on ihan ok) ja Tungosolia. Päätteessä on tällä hetkellä Svetlanan Winged-C putket
 
Jokin aika sitten oli ebayssa myynnissä x99 ja se meni hiukan alle 1900€, melko kallista;)

 
Ajattelin itse lykätä päätteeseen TAD:n 6L6GC-STR nelikon ja etuseen myös TAD:n 12ax7a:ta ja pari mustaahevosta (Svetlanaa?) pyöriteltäväks - V1:en ainakin TAD highgrade... :)
 
Mikäli nuo TAD:n 6L6:t miellyttää, niin vois tilata mätsättyjä tuubeja isomman erän, niin ei tarttis putkienvaihdon yhteydessä aina biasoida. Pitää kiittää tästä vinkistä työkaveria!
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
jussi1976
22.01.2010 10:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Ajattelin itse lykätä päätteeseen TAD:n 6L6GC-STR nelikon ja etuseen myös TAD:n 12ax7a:ta ja pari mustaahevosta (Svetlanaa?) pyöriteltäväks - V1:en ainakin TAD highgrade... :)
 
Mikäli nuo TAD:n 6L6:t miellyttää, niin vois tilata mätsättyjä tuubeja isomman erän, niin ei tarttis putkienvaihdon yhteydessä aina biasoida. Pitää kiittää tästä vinkistä työkaveria!

 
Eiks noi TAD:it oole laatuputkeloisia? Mitkähän noi Marshallin alkup. putket on, voisi funtsia tulevaisuudessa josko tulisi kimppaan mukaan, jos meinaatte mätsättyjä hankkia...
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Terry Pantheras
22.01.2010 11:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eiks noi TAD:it oole laatuputkeloisia? Mitkähän noi Marshallin alkup. putket on, voisi funtsia tulevaisuudessa josko tulisi kimppaan mukaan, jos meinaatte mätsättyjä hankkia...
 
Joo, ne on mitattu/testattu käsittääkseni putki kerrallaan ja isketty TAD:n leima persiiseen. Eli valmistaja on muu - taitaa olla ainakin JJ:tä (?) - mutta TAD seuloo parhaat ja iskee lisähinnan päälle. Mainospuheisiin suhtaudun aina varauksella, mutta on nuo hyviä arvioita saaneet.
 
Esim:
http://thetubestore.com/accessories.html
 
Marsun putkista ei kyllä ole tietoa...
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
dropD
22.01.2010 11:10:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eiks noi TAD:it oole laatuputkeloisia?
 
Jos oon oikein ymmätäny, niin TAD putket on mikä minkäkin valmistajan putkia, joista valikoitu "parhaat" leimattaviksi. Eli sikäli kyllä laatuputkia...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Estranged
22.01.2010 11:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Joo, ne on mitattu/testattu käsittääkseni putki kerrallaan ja isketty TAD:n leima persiiseen. Eli valmistaja on muu - taitaa olla ainakin JJ:tä (?) - mutta TAD seuloo parhaat ja iskee lisähinnan päälle. Mainospuheisiin suhtaudun aina varauksella, mutta on nuo hyviä arvioita saaneet.
 
Esim:
http://thetubestore.com/accessories.html
 
Marsun putkista ei kyllä ole tietoa...

 
Eikös ne ollut Shuguangin, vaimikäseoli, putkia?
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Antti1
22.01.2010 11:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Eikös ne ollut Shuguangin, vaimikäseoli, putkia?
 
Shuguang, JJ, Sovtek ja ties mitä siellä on käytössä.
 
jussi1976
22.01.2010 21:45:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä samperi, kuunteli just läpi YouTuben Soldano SLO 100 - näytteitä rinnakkain muiden vahvareiden kanssa, ja ONHAN se aika ruton paljon hienompi ja sielukkaampi kuin mikään niistä. Joku Peaveyn 5150 tai muut ei pärjää mihinkään, eikä kyllä muutkaan.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
jussi1976
22.01.2010 22:05:35 (muokattu 22.01.2010 23:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ei pärjää Peavey 6505, ei EVH 5150 III, ei Bogner extacy, eikä edes Uberschall... katsotaas lisää...
Carvin Legacy nyt saundaa tietysti tutulta, mutta ei ok...
 
Allaoleva ei kuulu asiaan, mutta ihan kivaa kuultavaa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=j_borQkUgZM&feature=related
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «