Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss me-70 VS. VOX tonelab ST
1
Mimako
27.09.2009 13:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt hakua ja googlea yms. Laitteen omistajilta ja testanneilta haluaisin kommentteja. Kovin paljon efktejä en käytä mutta särö, Wah ym. "perusefektit" saisi löytyä.

Haluaisin tietoa seuraavista asioista:
Kummassa säröt paremmat?
Kummassa Wah parempi?
Kummassa parempi linjasoundi?
Kumpi paremmin vahvistimen eteen?

Kiitos jo etukäteen!

PS: testaamaan en pääse näitä laitteita. Niin ja soitan oikeastaan kaikkea musiikkia :D

Lataa... lataa... lataa.. Nyt! NOIN!!!
FensonGibder
27.09.2009 18:25:23

GT-10.

Anteeksi, mutta Tonelab SE on ollut jo talossa.

Ei riitä - ei alkuunkaan..

Riffi, nyt.
duc
27.09.2009 19:27:49 (muokattu 27.09.2009 19:34:46)

Ainakin isompi Tonelab on selvästi parempi soundeiltaan kuin Bossin GT-10, joten eiköhän nuo pikkubossitkin jää toiseksi Tonelabiin verrattuna. Tonalabissa on siis etenkin säröt (vahvistinmallinnukset) parempia. Wahejä en osaa vertailla, Tonelabin wah matkii Voxin wahia ja on ainakin omaan korviin hyvä soundiltaan.
pietari-poika
27.09.2009 20:13:40

Mulla on harkinnassa ostaa Tonelab ST Pocketpodin tilalle. Särösoundit varsinkin kuulostivat omaan korvaani jopa youtuben kautta paremmilta mitä pocketpodin soundit... vaikka kieltämättä vähän aikaa sitten löysin pocketpodista tosi hyvän sellasen kirkkaan marshallmaisen rokkisärön (en tiedä käytänkö sanaa marshallmainen oikein mutta hyvältä kuulosti silti).

Tonelabissa siis viehättää paremmat soundit (tietysti) ja se että se on pedaalimallinen. Saa nähdä, josko ensi viikolla jaksaisin laittaa tilauksen vetämään.

LesPaul70
28.09.2009 13:01:24 (muokattu 28.09.2009 13:07:22)

VOX Tonelabin ja useitakin Bossin multipelejä omistaneena vastaisin näin. Ai niin, pari varoitusta: 1) en nykyään käytä mitään mallinnuslaitteita livenä (vaan ainoastaan vahvaria + paria irtopedaalia) eli ei livekokemuksia juuri kysytyistä laitteista, ja 2) allaolevat väittämät ovat vain allekirjoittaneen omia mielipiteitä!

- VOX Tonelab ei pärjää Bossille monipuolisuudessa - jos GT-sarjaan verrataan. Tuo ME-70 säädettävyydessä jokseenkin samaa luokkaa kuin Tonelab.

- VOX Tonelabista ei lähde äärihevisäröjä (mitä sillä sitten tarkoitetaankaan). Sillä pääsee vain sellaiseen Metallica-säröön asti. Riittää minulle.

- VOX Tonelabista ei myöskään joidenkin mielestä lähde kristallinkirkasta puhdasta. Kelpaa tosin minulle puhtaasta soundista.

- Minun pöytämalli-Tonelabissani ei ole poljinta, joten sen wahista en tiedä. Tonelabin autowah muistuttaa VOXin wahia. Bossin wah on yllättäen ihan hyvä - mallintavaksi wahiksi. Toisaalta digiwaheja en muutenkaan käytä vaan erillistä wanhan liiton wahipoljinta.

Näitä yllälueteltuja poikkeuksia lukuunottamatta: VOX Tonelab pyyhkii lattiat Bossilla. Soundaa paremmalta linjaan, soundaa paremmalta vahvarin kanssa. Bossista voi lähteä enemmän säröä, mutta se kuulostaa muoviselta digisurinalta. Bossista voi lähteä puhtaampi puhdas soundi, mutta sekin kuulostaa muoviselta. VOX sen sijaan kuulostaa paljon enemmän aidolta tavaralta ja jossain määrin käyttäytyykin kuten putkivahvari.

Eli jos ei nimenomaisesti hae jotain äärihevisäröjä ja/tai maksimaalista säädettävyyttä (Bossin GT-sarja!), Tonelab on selvästi parempi valinta.

IMO.

Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
tbnoer
30.09.2009 08:23:31

Meinasi ruveta kiinnostamaan Tonelab ST. Aikaisemmin omistin me-50:sen ja menin sen myymään kun se mielestäni imi soundista syvyyden kitaran ja vahvarin välissä (en osaa paremminkaan kuvailla). Olen kuitenkin ajatellut hankkia uuden multihärpäkkeen kun tuo me-50 oli aika kätevä. Tonelab epäilyttää kuitenkin parista syystä.

Tuossa Tonelab ST:ssä ei ilmeiseti voi käyttää efektejä normaali pedaalien tyyliin kuten esim me-50:ssä? Eli siis jos haluan laittaa delayn päälle kesken biisin niin pitää tallentaa sellainen asetus missä delay tulee normiäänen päälle ja sen jälkeen vaihtaa siihen ja takaisin tarpeen mukaan? Eikö se ole hankalaa jos biisissä käytetään paljon erilaisia efektejä eri kohdissa niin pitäisi muistaa että missä pankissa se yksi soundi oli tallennettuna ja sen jälkeen klikutella niin kauan kunnes osuu kohdalle?

Onko kellään kokemusta miltä me-70 kuullostaa suoraan kuulokkeisiin soitettuna? Me-50 kuullosti ainakin omasta mielestäni skeidalta jos ei ollut vahvaria välissä.

LesPaul70
30.09.2009 19:57:56

tbnoer: Tuossa Tonelab ST:ssä ei ilmeiseti voi käyttää efektejä normaali pedaalien tyyliin kuten esim me-50:ssä?

Niin, tuossa Tonelabin halvimmassa ja kevyimmässä mallissa ei todellakaan taida olla "manual"-tilaa (eli että yksittäisiä efektejä voisi polkimella kytkeä päälle/pois saman patchin sisällä) - johtuen ihan siitä, että polkimiakaan ei ole kovin montaa!

Jos se on välttämätön (esim. live-soittoon), kannattaa katsoa seuraavaksi halvinta Tonelab-mallia eli LE:tä.

Onko kellään kokemusta miltä me-70 kuullostaa suoraan kuulokkeisiin soitettuna? Me-50 kuullosti ainakin omasta mielestäni skeidalta jos ei ollut vahvaria välissä.

Jos et tykännyt ME-50:stä kuulokkeiden läpi, et tule tykkäämään ME-70:stäkään. Ei ole niin radikaalisti erilainen.

Tonelab rokkaa (myös) kuulokkeiden läpi.

Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
pietari-poika
30.09.2009 21:27:48

Taitaa mulla mennä Tonelab ST ostoon. Vaikka esim. delayta ei saa erillisellä pedaalilla pois päältä, käy tollanen muistipaikkakikkailu mulle ihan hyvin, pocketpodissakin olen samaa meininkiä noudattanut. Kuitenkaan samassa biisissä soundeja ei varmaan tartte korkeintaan kuin cleanin, särön ja särön delaylla (jos niitäkään).

Tosiaan, youtube-videoiden perusteella säröosasto vaikuttaa varsin hyvältä eikä minun mielestäni ollut havaittavissa "digisirinää". Wahia en ole koskaan polkenut mutta kai sitäkin oppii sitten käyttämään.

Pitänee sitten pocketpodi pistää myyntiin torille, kaippa sekin uuden omistajan löytää kohtuullisella hinnalla.

pirkko liimanaama
01.10.2009 09:24:21

Tuosta Tonelabista on tullut aina välillä innostuttua,kun oma multiefekti on alkanut nyrpiä.Kun tuon ST:n ominaisuuksia alkaa sitten tarkemmin tutkia alkaa kelkka kääntyä Le-mallin puoleen.Bankkien selaaminen ylös/alas-menetelmällä menettelee kotikäytössä,mutta eri efektien säätäminen ilman kunnon näyttöä näppäin yhdistelmillä ei oikein innosta.Säätömahdolisuuksia on efekteissä muutenkin rajoitettu esim säröissä voi säätää vain gainin määrää,Le:ssä myös tonea jne.. ST:ssä on aux in,usb ja halpa hinta parempaa kuin Le:ssä.
Itse olen vähän odotellut Voxilta uutta mallintavaa,ehkä Le:tä vähän monipuolisempaa laitetta,Le on tullut jo 2004.

duc
01.10.2009 09:27:44 (muokattu 01.10.2009 09:40:28)

pirkko liimanaama: Tuosta Tonelabista on tullut aina välillä innostuttua,kun oma multiefekti on alkanut nyrpiä.Kun tuon ST:n ominaisuuksia alkaa sitten tarkemmin tutkia alkaa kelkka kääntyä Le-mallin puoleen.Bankkien selaaminen ylös/alas-menetelmällä menettelee kotikäytössä,mutta eri efektien säätäminen ilman kunnon näyttöä näppäin yhdistelmillä ei oikein innosta.Säätömahdolisuuksia on efekteissä muutenkin rajoitettu esim säröissä voi säätää vain gainin määrää,Le:ssä myös tonea jne.. ST:ssä on aux in,usb ja halpa hinta parempaa kuin Le:ssä.
Itse olen vähän odotellut Voxilta uutta mallintavaa,ehkä Le:tä vähän monipuolisempaa laitetta,Le on tullut jo 2004.

Wanha kunnon Tonelab SE olisi kaikkein monipuolisin näistä Tonelabeista käyttöominaisuuksiltaan. Siitä tosin puuttuu USB ja digitaaliulostulo, mutta se onkin suunniteltu kaiketi enemmän kodin ulkopuoliseen käyttöön kuin mitä vaikka ST-versio.
Decker90
21.10.2009 13:59:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt vajaan kaksi vuotta Tonelab Se:tä käyttäneenä totean että taipuu aika moneksi. Soitamme musiikkia aivan laidasta laitaan ja tuolla on helppo mennä tunnelmissa mukana.
Eloa helpottaa jos on valjastaa vanha PC/MAC kannettava edintointi laitteeksi.
Joskin ei tuo säätäminen hankalaa ole suoraan pedaalistakaan...
Keikoilla vehkeen tukeva rakenne auttaa kestämään eloa ja viimeaikoina olen käyttänyt sitä niin, että vien signaalin pöytään suoraan pedaalista, kiitos aidolla putkella toteutetun etusen. Poimin vain DI:boxilla signaalin monitorina toimivaan vahvistimeen. (Ja kun on nappikuuntelu, ei aina ahtaassa paikassa tarvitse sitä monitoriakaan...)

Mutta liekö vika käyttäjässä vai pedaalin soundeissa, en ole vielä saanut siitä kaivettua esiin oikein hyväksyttävää Agents/Aalto soundin kloonia, että jos jollain hyvä vinkki niin kiitos...
(ja vinkillä en tarkoita lausetta joka alkaa "Osta aito Vox ja...")

"En syytä, enkä väitä...."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti