Aihe: Käsintehdyt kitarat
1
jouhka
10.03.2009 21:52:14 (muokattu 15.03.2009 22:49:26)
Terve vaan kaikille tasapuolisesti.

Koulun opinnäytetyöksi valitsin sähkärin, joka olikin varsin haastava, koska en osaa itse soittaa kitaraa. Hommasta kuitenkin selvittiin kunnialla.
(Omista kuvista löytyy kuvat) Vasen on siis opinäytetyö ja toistaiseksi mikitön on innostuksissa väännetty ns. parempi versio.

Mustassa kitarassa on lehmusrunko, vaahterakaula ja eben otelauta.
Talla ja virittimet gotoh, mikit Armstrongin. Kitara on pulttikaula. Vähän jotain burstia kokeiltiin petsillä, mutta aika vaisuksi jäi..

Puunvärisessä on kirsikkarunko, vaahterakaula ja ebeniä tässäkin.
Talla ja virittimet gotoh, mikeiksi tulossa dimarziot..
Tässä kitarassa on oma desing liimakaulaläpirunko viritelmä:D

Mustan keihään sointia voipi kuunnella täältä: http://www.mp3.com/media_player/vie … d=3&edid=&ptid=&ont_id= (Tämän soolon on vetänyt tuttu kitaristi, kiitos tästä hänelle!)
Kiinankeisari
10.03.2009 21:55:00
Koulun opinnäytetyöksi valitsin sähkärin, joka olikin varsin haastava, koska en osaa itse soittaa kitaraa.

eipä tuo haitanne selvästikkään, eihän Fenderin Leokaan soittanut ja silti äijää pidetään aika guruna, ja ihan syystä :)
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
jyrki_i
10.03.2009 23:55:34
Eikös kaikki kitarat ole enemmän tai vähemmän käsintehtyjä? :-) Vaikka joku halpiskitara saattaa joskus saattaakin tuntua kädettömän tekemältä.
Werihukka
11.03.2009 00:27:20

jyrki_i: Eikös kaikki kitarat ole enemmän tai vähemmän käsintehtyjä? :-) Vaikka joku halpiskitara saattaa joskus saattaakin tuntua kädettömän tekemältä.

No jos koneistaminen lasketaan käsityöksi... Kyllä nuo nykykitarat ainakin on suurimmaksi osaksi automatiikalla tuotettuja.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
charvette
11.03.2009 09:15:45 (muokattu 11.03.2009 09:16:13)
Vähän off mutta kuitenkin:
Omiin käsiin on tullut pari aitoa kiinankitaraa ja ne eivät ole automatiikkaa nähneetkään vaan monta pitkässä hallissa työskentelevää kiinalaista joista jokainen tekee yhden pienen työvaiheen sen paremmin tajuamatta mitä on tekemässä.

Werihukka: No jos koneistaminen lasketaan käsityöksi... Kyllä nuo nykykitarat ainakin on suurimmaksi osaksi automatiikalla tuotettuja.
jouhka
11.03.2009 20:47:15
Eikös kaikki kitarat ole enemmän tai vähemmän käsintehtyjä? :-)

Perhanan Sherloc, sulta ei kanssa mikään pysy salassa....

Jos nyt vielä tarkennetaan, niin ite olen vääntäny alusta loppuun molemmat. (liekö jäänyt epäselväksi...)

Parempia kuvia koitan lisäillä jahka aurinko paistaisi, niin saisi ulkokuvia kunnon valossa.
Henkka370
11.03.2009 20:51:55
charvette: Vähän off mutta kuitenkin:
Omiin käsiin on tullut pari aitoa kiinankitaraa ja ne eivät ole automatiikkaa nähneetkään vaan monta pitkässä hallissa työskentelevää kiinalaista joista jokainen tekee yhden pienen työvaiheen sen paremmin tajuamatta mitä on tekemässä.

Ne kiinalaiset saattaa olla halvempia ku koneet...
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus? JÄÄHYLLÄ 11.03.2009 20:27 ASTI
magister
11.03.2009 21:17:13

Henkka370: Ne kiinalaiset saattaa olla halvempia ku koneet...

Sellaisetkin ihmiset, jotka eivät kykene rakentamaan koneita, kykenevät kuitenkin tuottamaan ihmisiä. Että helpompaa sillai.
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
jouhka
11.03.2009 21:50:53
Ööö... Mikä ihmeen kiinankitara topic tästä tuli?

Toivoisin mielipidettä kitaran soinnista...
taskumatti
11.03.2009 22:15:32 (muokattu 11.03.2009 22:17:56)
jouhka: Ööö... Mikä ihmeen kiinankitara topic tästä tuli?

Toivoisin mielipidettä kitaran soinnista...

Pahoitteluni että tämä muuttui kiinankitara topiciksi :) Mutta täytynee muistaa, että tämä on muusikoiden.net.

Nyt itse asiaan. Mielestäni ääni oli kitarassa vähän liian nasaali, tai sitten joku ärsyttävän pistävä vahvistin siellä oli. Pienempi gainikin olisi ehkä tuonut paremmat puolet kitarasta esille.

Vaikka itse en tykkääkkään näistä B.C.Rich malleista henk.koht. niin symmetriseltä näyttää kitara ja hienolta näyttää. Kyllä sulla on ihan syytä olla ylpeä ittestäs. Ei nyt kaikki pysty valmistamaan kitaraa alusta loppuun, asentamaan tallat ja mikit. Hienolta työltä sinänsä siis näyttää näin kaukaa katsottuna.

EDIT: Tuo lopun kliini kyllä kuulosti kauhealta. :D Mutta epäilen, että vika on vahvistimessa ja vähän tässä sun soittajakaverissakin :) Ei millään pahalla..
Hello musician. I want to play a game.
jouhka
11.03.2009 22:37:45
Jeps, tattista. Kyllä ne haasteet löytivät muualta, kuin tallan ja mikkien kiinnittämisestä:D Suurimmat haastet olivat noissa mittojen yms. etsimisessä, kun en minä ressukka mitään kitaratermejä tiennyt. Kun oli saatu kunnon kuvat väännettyä, niin loppu olikin pelkkää tekemistä ja köyhtymistä...

Uskoisin, että ääneen vaikuttaa 8 kerrosta lakkaa, joka tekee siitä hivenen 'muovisen'.
taskumatti
11.03.2009 22:46:41
Joo se ääni oli tosiaankin vähäse muovinen :) Mutta En kyllä pystyis ite kitaraa rakentamaa vaikka olis 'tee se itse' ohjeet vieressä kokoajan :D
Hello musician. I want to play a game.
jouhka
15.03.2009 22:50:02
Parempi kuva lisätty...
pazi
21.03.2009 16:30:55
näytteessä gaini ja trebble tais olla yhellätoista jolloin oikeestaan mikään kitara ei kuulosta hyvälle..
mut ehkä bluesia soitamalla kuulis paremmin itse kitaransointia.
Kaikki virheet tekstissä ovat tahallisia..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)