Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kompuraa soolo"buustiksi"?
1 2
Scar
22.01.2008 11:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla en löytänyt haluamaani informaatiota joten saa kai sitä kysyä. Eli etsin kompressoria jolla saisin sooloista harmilliset "piikit" tasaiseksi, ja hieman nostettua hiljaisimpia ääniä, sekä vielä säädettyä output levelin, jolloin se toimisi niinsanottuna buustina. Ja anteeksi kun olen olemassa.
 
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
M Hossa
22.01.2008 11:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei täällä kannata nöyristellä. ;D
 
Mutta tässä jokunen:
http://www.custom-sounds.com/epages … e54fcc274359fa3d3d06c2/Catalog/1054
 
Toki Bossilla ja muillakin on.
 
Roksennus
22.01.2008 11:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on hyvähyvä http://www.thomann.de/fi/rocktron_big_crush_compressor_pedal.htm
 
Joskus tuli demonauhoituksissa käytettyä ja eikä tarvinnut sooloja enää miksausvaiheessa boostailla...
 
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Scar
22.01.2008 11:59:04 (muokattu 22.01.2008 12:02:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on hyvähyvä http://www.thomann.de/fi/rocktron_big_crush_compressor_pedal.htm
 
Joskus tuli demonauhoituksissa käytettyä ja eikä tarvinnut sooloja enää miksausvaiheessa boostailla...

 
Tämä näytti herkulta! Kokemuksia lisää!:D
 
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Roksennus
22.01.2008 12:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä näytti herkulta! Kokemuksia lisää!:D
 
Laitoin pikaviestillä soundclippiä! =)
 
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Jucciz
22.01.2008 12:47:37 (muokattu 22.01.2008 12:52:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin nauhottaa kotona pätkää Maxon CP101:stä. Se on ensimmäinen kompura, jonka soundista olen tykännyt, koska siinä ei ole soundia: se kuulostaa juuri niiltä kamoilta, jotka sulla on käytössä: ainoastaan sointi pitenee. Muuta en kompuran haluakaan tekevän. Maxon sopii idiootillekin: siinä on kiinteä 4:1-kompressiosuhde ja tasan kaksi säädintä: sustain ja volume. Ekalla valitaan, paljonko sointi pitenee, tokalla ulostulovoimakkuus. Pedaalin oma soundi on niin läpinäkyvä, että monesti "unohdan" sen päälle pitkiksikin ajoiksi.
 
Tietty "värjääville" kompuroillekin on paikkansa, mutta aika usein ilmeisesti haetaan kompuraa, joka ainoastaan kompuroi, eikä muuta perussoundia.
 
Muistuttakaa mua tuosta pätkästä, jos ei ala kuulua.
 
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
baba o riley
22.01.2008 13:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pete Townsendille kelpas ainakin MXR dyna comp. jota se on käyttänyt vuodesta 1979 soolo boosterina.
 
VFK
22.01.2008 14:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin nauhottaa kotona pätkää Maxon CP101:stä. Se on ensimmäinen kompura, jonka soundista olen tykännyt, koska siinä ei ole soundia: se kuulostaa juuri niiltä kamoilta, jotka sulla on käytössä: ainoastaan sointi pitenee. Muuta en kompuran haluakaan tekevän. Maxon sopii idiootillekin: siinä on kiinteä 4:1-kompressiosuhde ja tasan kaksi säädintä: sustain ja volume. Ekalla valitaan, paljonko sointi pitenee, tokalla ulostulovoimakkuus. Pedaalin oma soundi on niin läpinäkyvä, että monesti "unohdan" sen päälle pitkiksikin ajoiksi.
 
Tietty "värjääville" kompuroillekin on paikkansa, mutta aika usein ilmeisesti haetaan kompuraa, joka ainoastaan kompuroi, eikä muuta perussoundia.
 
Muistuttakaa mua tuosta pätkästä, jos ei ala kuulua.

 
Nauhoita ihmeessä. Toi olisi todella mielenkiintoinen kuulla. Maxoneihin mulla yleensäkin löytyy luottoa. Mulla on AD-900 ja OD-808, ainoat pedaalit wahin lisäksi.
 
So many assholes... So few bullets.
Jucciz
22.01.2008 19:11:19 (muokattu 22.01.2008 19:15:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maxon CP101 -testiä lupasin ja sellaisen tein. Kotivolumella soittaessa ja (tarkoituksella) yksikelaisia mikkejä käyttäessä hurinan määrä suhteessa hyötysignaaliin on vähän isompi kuin jos saisi avata vahvistinta kunnolla, mutta eiköhän näistä idean saa.
 
kompura pois päältä:
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/01_bypass.mp3
 
kompura päällä (sustain klo 9, level klo 12):
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/02_sustainklo9_levelklo12.mp3
 
kompura päällä (sustain täysillä, level klo 12):
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/03_sustaintaysilla_levelklo12.mp3
 
kompura päällä (sustain täysillä, level täysillä):
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/04_sustaintaysilla_leveltaysilla.mp3
 
kompura päällä (sustain klo 9, level klo 12), tökin pedaalia päälle ja pois mielivaltaisesti kesken riffittelyn, lopun neljä iskua ovat: pois, päällä, pois, päällä:
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/05_riffi_sustainklo9_levelklo12.mp3
 
Tässä vielä raidat kuvallisessa muodossa, jos mittasuhteita haluatte tarkastella:
http://mp3.jucciz.com/maxon_cp101/raidat.png
 
Signaaliketju oli Fender '60 Stratocaster (Relic), Sheptone-mikit -> Maxon CP101 -> Budda Superdrive 30 1x12"-combo, drive-kanava, särö klo 9:ssä (Telefunkenin ECC83:t etuasteessa, JJ EL84:t päätteessä) -> Shure SM57 -> Soundcraft Spirit M8-mikserin mikkietuaste -> Cubase SX 3. Ei prosessointia / efektejä. Välipiuhat olivat George L:ää, sitä paksumpaa. ;)
 
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Lord of the strings
22.01.2008 19:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta EQ-pedaalia voi myös suositella soolosoundin muokkailuun/boostaamiseen.
 
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Ukko
22.01.2008 19:39:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta EQ-pedaalia voi myös suositella soolosoundin muokkailuun/boostaamiseen.
 
Voi, mutta jos soundia muutetaan illan aikana puhtaasta mättöön, täytyy eq:n asetukset muuttaa soundin mukaan joka välissä.
 
Roksennus
22.01.2008 19:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta EQ-pedaalia voi myös suositella soolosoundin muokkailuun/boostaamiseen.
 
Tai vaihtoehtoisesti jos styrkassa on jo ihanteellinen soolosoundi niin vedetään ne kompit sit EQn läpi.
 
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
VFK
22.01.2008 19:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia paljon Jucciz! Se pidetään, mitä luvataan. Painoin plussaa. Erittäin hyvä ja selkeä testi. Noista esimerkeistä pitäis sen kuuluisan puukorvankin huomata erot selkeästi. Kalustokin oli listattu just niinkuin pitääkin. Asiameininki.
 
So many assholes... So few bullets.
BaldieFarman
23.01.2008 14:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on hyvähyvä http://www.thomann.de/fi/rocktron_big_crush_compressor_pedal.htm
 
Joskus tuli demonauhoituksissa käytettyä ja eikä tarvinnut sooloja enää miksausvaiheessa boostailla...

 
Oliko tuo himmeli sulla missä vaiheessa ketjua? ...ja laitatko mullekin clippiä niin saat ISON kiitoksen:) nyt alko nimittäin himottaa tuo!
 
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
rheinone
23.01.2008 14:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Albert Järviselle kelpas ainakin MXR dyna comp. jota se käytti vuodesta riks ja raks sooloboosterina.
 
Ai sekin? Oolrait!
 
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Scar
23.01.2008 15:26:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei edes ole selkeää kuvaa miltä se kompura kuulostaa jos se kuuluu, mutta itse diggailen omaa soundiani sen verran lujaa etten ainakaan usko siihen mitään ylimääräistä haluavani. Onko muilla kokemusta tosta rocktronista tai maxonista? Soitan itse melo-metallia joten onko alan harrastajia jotka ovat kompuraa käyttäneet?
 
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Scar
23.01.2008 15:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja toi dyna comppikin kiinnostaa mutta haluaisin kuulla yleistä mielipidettä ennen kuin rupean musaliikkeeseen tilaamaan. Kiitos etukäteen!
 
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
joker
23.01.2008 18:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen dynacomppi käytössä tällä hetkellä. Ekan ostin v.85 oulusta ja se kesti vuoteen 2003. Patteri kesti siinä aina vuoden verran eli uskomattoman kauan. uudessa muuntajaliitäntä. Olen kokeillut monia ja tää on kyllä paras. Saa laulavaa soolosaundia ja funk- komppeja. Puhtaita, heleitä ja pitkää sustainia. Jos ei oo skebassa sustainia niin tästä löytyy.
 
VFK
23.01.2008 19:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei edes ole selkeää kuvaa miltä se kompura kuulostaa jos se kuuluu, mutta itse diggailen omaa soundiani sen verran lujaa etten ainakaan usko siihen mitään ylimääräistä haluavani. Onko muilla kokemusta tosta rocktronista tai maxonista? Soitan itse melo-metallia joten onko alan harrastajia jotka ovat kompuraa käyttäneet?
 
Jos sä et tiedä sitä tarvitsevasi, niin tuskin sitä tarvitset. Se tasoittaa noita kovimpia ja hiljaisimpia ääniä. Funk-tyyppinen meininki, puhtaat soundit ja tosiaan, jos tarvitset lisää sustainia. Tossa ehkä ne yleisimmät käyttökohteet. Se myös helpottaa lead-soittoa, mutta toisaalta dynamiikka sitten kärsii, eli hyvä/huono ratkaisu, riippuen mieltymyksistä.
 
So many assholes... So few bullets.
Hotlicks
23.01.2008 19:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja toi dyna comppikin kiinnostaa mutta haluaisin kuulla yleistä mielipidettä ennen kuin rupean musaliikkeeseen tilaamaan. Kiitos etukäteen!
 
Dyna on hyvä. Soundi ei värity ainakaan kovin paljon ja käyttö on helppoa. Hyvin samantyyppinen kuin tuo Juccizen mainitsema Maxon. Mulla on MXR:n SuperComp, jossa on tuohon dynaan lisätty attack säädin. Ostin alunperin juurikin buusteriksi, mutta nyt jäänyt vähemmälle käytölle.
 
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «