Aihe: Langaton systeemi kitaralle?
1 2
januszian
26.03.2006 21:45:18 (muokattu 26.03.2006 22:23:45)

Jepa, mikä valmistaja tekee parhaita langattomia ratkaisuja sähkökitaralle?

Samsonin systeemi on aikas kätsä kun se lähetin on siinä plugissa itessään eikä tartte hihnaan teippailla mitään, saati sitten johtoja kolvailla ite jos hajoo yllättäen.

AKG tekee myös noita ja Sennheiser mutta mikäpä noista olis sitten saundillisesti paras? Huokein?

Kertokaa kokemuksia, ne joilla niitä on.

Tossa kattelin niin Sennheiser FreePORT instrument tai sitten Samson Airline Guitar olisi järkevännäkösiä settejä.
Mutta tuommonen AKG:n Guitarbug on myös aikas näppärän näkönen värkki. Jos siinä tosiaan tuo plugi kääntyy niin sehän sopii sekä Lespaan että Fenkkuun!
AKG:ssä parhaat specsit noista.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
HeavyMachinery
27.03.2006 02:41:01

Jepa, mikä valmistaja tekee parhaita langattomia ratkaisuja sähkökitaralle?

Samsonin systeemi on aikas kätsä kun se lähetin on siinä plugissa itessään eikä tartte hihnaan teippailla mitään, saati sitten johtoja kolvailla ite jos hajoo yllättäen.

AKG tekee myös noita ja Sennheiser mutta mikäpä noista olis sitten saundillisesti paras? Huokein?

Kertokaa kokemuksia, ne joilla niitä on.

Tossa kattelin niin Sennheiser FreePORT instrument tai sitten Samson Airline Guitar olisi järkevännäkösiä settejä.
Mutta tuommonen AKG:n Guitarbug on myös aikas näppärän näkönen värkki. Jos siinä tosiaan tuo plugi kääntyy niin sehän sopii sekä Lespaan että Fenkkuun!
AKG:ssä parhaat specsit noista.

Sennheiseri on kallein mutta kantama on paras ja värjää vähiten soundia.
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
mikkosah
27.03.2006 12:48:09 (muokattu 27.03.2006 12:50:23)
Itse en suosittele noita guitar bug malleja. Osta ihan kunnon lähetin+vastaanotin setti. Pitemmän päälle parenpi eikä ne mitään isoja kooltaan ole. Itselläni AKG40 ja olen ollut tyytyväinen. Ja tietysti osta sellainen missä on tupla lähetys, jos toinen katkeaa esim sekunniksi niin ääni ei katkea. Taitaa olla virallinen termi Diversity( toisin sanoen vastaanottimessa on 2 antennia)
Let´s go through the wall!!!!
Bald Anus
27.03.2006 13:28:15

En näistä oikein tiedä, mutta Oulun SP-elektroniikassa on niitä langattomia piuhoja.
Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1
turhala
27.03.2006 14:04:48 (muokattu 27.03.2006 14:05:32)
AKG 40 diversity tuolla bugilla on toiminut kyllä ihan moitteettomasti ,suosittelen.
ei häiriöitä eikä katkoksia.
Suosittelen ,vitutukseen kirkasviina hoitoa.
januszian
27.03.2006 17:19:27

Itse en suosittele noita guitar bug malleja. Osta ihan kunnon lähetin+vastaanotin setti. Pitemmän päälle parenpi eikä ne mitään isoja kooltaan ole. Itselläni AKG40 ja olen ollut tyytyväinen. Ja tietysti osta sellainen missä on tupla lähetys, jos toinen katkeaa esim sekunniksi niin ääni ei katkea. Taitaa olla virallinen termi Diversity( toisin sanoen vastaanottimessa on 2 antennia)

Hieno info!

Empä tuommosestakaan mahiksesta edes tiennyt...
plikk
27.03.2006 17:44:08
http://www.skitta.net/index.php?sivu=huumori/musasanastoa

L

LANGATON

Ilman fyysistä kaapelia, ilmassa leijuvien radioaaltojen avustuksella

toimiva laite esim. langaton mikrofoni. Eivät yleensä ikinä toimi ja

aiheuttavat roudarille lisää vaivaa, kun langattomat vaihdetaan kesken

keikan lennossa langallisiin
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
pehko
27.03.2006 17:48:17

langattomia piuhoja.

hoho!

sori
Shit In My Mouth And Call Me Your Sister
januszian
27.03.2006 18:57:12 (muokattu 27.03.2006 19:07:13)

Mites tuo ku joku sanoi äänen värjäytymisestä niin onko se sitten ihan korvin huomattavissa se ero helvetin hyvä piuhan ja langattoman välillä?

Onkohan tuommonen hyvä? AKG:n vähän kalliimpi instrumentti setti:

http://www.thomann.de/thoiw3_akg_wm … xx_instument_set_prodinfo.html#fpix
Joel Harald
27.03.2006 19:14:02
Mites tuo ku joku sanoi äänen värjäytymisestä niin onko se sitten ihan korvin huomattavissa se ero helvetin hyvä piuhan ja langattoman välillä?

Ehkä hyvin minimaalinen. Kuhan vaa gainit on kurissa ni hurinoita ym. häröjä ei tuu. Mulla on tuo AKG WMS40 -setti normaalilla hihnalähettimellä. Itsekkin kaihdin sitä guitarbug-versiota ku oletin että se ei mahtuisi sellaseen strato-tyyliseen jakkiin, saatikka lentoveeheni.
Ostetaan telecasterin kaulamikki.
Kimmo72
27.03.2006 23:48:35
Mul o tämmönen
http://www.thomann.de/thoiw3_akg_sr_40_prodinfo.html

ja tämmönen
http://www.thomann.de/thoiw3_akg_pt40wms_prodinfo.html

Hyvin on toiminu. Tosin ei o vähää aikaan tarvinu ku ei o kämppää.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Cosmic Ted
28.03.2006 16:22:04
Onko kenelläkään tästä http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_tws16pt863mhz_prodinfo.html tietoa? Ainakin naurettavan halpa ja silti "diversity".
Rok
Basil
28.03.2006 17:51:37
Onko kenelläkään tästä http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_tws16pt863mhz_prodinfo.html tietoa? Ainakin naurettavan halpa ja silti "diversity".

Jollekin jo vastasinkin tuosta TBonesta, että yhdellä tutulla on tuollainen ja se toimi treeneissä ja keikalla ihan OK (olin itse paikalla) ja kaverikin sitä kehui. Tuossa taitaa olla hinta/laatu kohdallaan. Itsellekin olen ajatellut tuollaista, vaikka ei tuolle oikeasti mitään tarvetta olekaan. Olisi vain kätevä käydä vähän kauempana kuuntelemassa omin korvin, miltä kitara kuulostaa.
koponen
28.03.2006 19:12:35

Ei ole mitään "tuplalähetystä". Noita kahden antennin vastaanotin-systeemejä on "Diversity" ja "True Diversity". Diversity on kadella antennilla, mutta yhdellä vastaanottimella ja "true diversity" on sellainen jossa molemmilla antenneilla on oma vastaanottimensa. True diversityä on edullisen pään laitteista ihan turha odottaa vaikka olisi sata antennia.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
69
28.03.2006 20:45:13

Minun kalustooni kuuluu Nadyn langaton, jostakin aikojen takaa.
Se ainakin värjää hiukan soundia, mutta mielestäni vain parempaan suuntaan.
Tuossa on true diversity(kaksi kanavaa), joka tietääkseni toimii sillä periaattella, että A kun on pääsääntöinen kanava ja kun signaali on heikko tulee myös B-kanava rinnalle "tukemaan" signaalia. Ja näin ei ääni pääse katkemaan kesken soiton.

Syy siihen, miksi itse joskus aikanani langattoman hankin on se, että halusin välttää piuhoihin kompuroinnin, kun tulee välillä soittaessa hiukan harrastettua liikuntaa...
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa.
januszian
28.03.2006 21:16:19

T-kaupasta äkkiväkkäämällä tuommonen true diversity setti maksaa 250 - 300 euroo.

On varmasti olemassa kalliimpiakin mutta ei se nyt NIIN kallis ollut. Pelästyin. :)

Tossahan tuo kynnys onkin, tarviinko mä ihan oikeesti 300 euron eestä tilaa ympärilleni? En kuitenkaan seiniä pitkin voltteja vetele treeneissä...
koponen
28.03.2006 21:43:26
Tuossa on true diversity(kaksi kanavaa), joka tietääkseni toimii sillä periaattella, että A kun on pääsääntöinen kanava ja kun signaali on heikko tulee myös B-kanava rinnalle "tukemaan" signaalia. Ja näin ei ääni pääse katkemaan kesken soiton.

Kaksikanavainen vastaanotin tarkoittaa sitä, että voit käyttää yhdellä vastaanottimella kahta lähetintä. Yhdestä lähettimestä lähetys tapahtuu aina vain yhdellä taajuudella vaikka vastaanottimessa olisikin useita kanavia. Siis lähetin A vastaanottimen kanavaan A (saattaa olla valittavissa 1-16) ja B:llä vastaavanlaisesti. Uusimmissa hyvissä langattomissa on automaattinen parhaan vapaan kanavan haku, mutta ei nekään lennosta kanavia vaihtele vaan lukittuvat tietylle taajuudelle. Jos on tarpeeksi tasokas laite niin laitteen näytöstä voi katsoa kävikö droppi lähellä.

Tämä ei tietenkään sulje pois sitä etteikö settisi voi silti olla true diversity, mutta ollakseen diversity tai true diversity ei tarvita kuin yksi kanava. Ainoastaan vastaanottimien ja antennien määrä ratkaisee.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
koponen
28.03.2006 21:49:40
T-kaupasta äkkiväkkäämällä tuommonen true diversity setti maksaa 250 - 300 euroo.

On varmasti olemassa kalliimpiakin mutta ei se nyt NIIN kallis ollut. Pelästyin. :)

Tossahan tuo kynnys onkin, tarviinko mä ihan oikeesti 300 euron eestä tilaa ympärilleni? En kuitenkaan seiniä pitkin voltteja vetele treeneissä...

No mulla on AKG:n oikein asiallinen langaton setti ja käytän kyllä piuhaa aina kun mahdollista. Ei ainakaan tuo meikäläisen systeemi soundaa ihan yhtä hyvälle kuin kunnon kaapeli. Valitettavasti.
69
28.03.2006 23:18:59

Tämä ei tietenkään sulje pois sitä etteikö settisi voi silti olla true diversity, mutta ollakseen diversity tai true diversity ei tarvita kuin yksi kanava. Ainoastaan vastaanottimien ja antennien määrä ratkaisee.

Näinhän se taitaa olla, mutta true diversity siinä edessä lukee, en ole sen enempää laitteen sielunelämään tarvinnut tutustua.
Kaksi antennia siinä on, A ja B. Samalla taajuudella nuo taitavat toimia.
Yleensä kun kitaran kanssa siinä vastaanottimen lähistöllä on, niin palaa vain A:ssa valo ja mennessäni hieman kauemmas(100m päähän) tai että lähettimen ja vastaanottimen välillä on paksuja seiniä, niin syttyy myös B:ssä valo.
Tuli tämäkin nimittäin joskus testattua.
Toki saattaa B:n valo myös syttyä ihan muutoinkin, mikäli lähetin ottaa häiriöitä jostakin, kuten vaikka muutamasta avainketjusta jotka housuissa killuu.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa.
Bald Anus
29.03.2006 07:37:30

hoho!

sori

Miksi niitä sitten pitäisi sanoa?
Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)