Aihe: Harley Benton kaappianalyysi 1 | |
---|---|
![]() 22.02.2006 10:54:41 (muokattu 23.02.2006 21:18:41) | |
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185756.html Joku kyseli näistä, että mistä lienee kotosin. Ostin sitten itelle, 135€, eihän tuolla hinnalla saa edes puuosia jos tekis ite! Tässä vähän analyysia: Mekaniikka OK. Painaa about 30 kg ja runko tuntuu tukevalta, kahvat on jämäkät. Elektroniikasta sen verran, että ton saa kytkettyä mono (16 ohm) tai stereo (8 ohm) siinä on erikseen valintakytkin ja liittimet. Kokeilin tuota 50W wattisen JCM900 Marshall 2x12 Combolla. Jos vertailee erikseen Marshallin omia ja tuota Harleyta niin Harleyn soundi on aika paljon tunkkaisempi, mutta toisaalta alapäätä löytyy enemmän (umpikotelo!). Suurin soundillinen ongelma tuntuu tulevan raskailla säröillä kun soundi jotenkin puuroutuu, voisko sanoa, että Marshallin oma kaiutin on erottelevampi. Tämä taitaa olla aika odotettavissa kun ottaa huomioon elementtien hinta/laatu-eron. Erittäin positiivinen kokemus sen sijaan on käyttää sitä yhdessä tuon Marshallin kanssa. Harley tuo kummasti lisää kaivattua alapäätä Marshallin comboon, josta sitä puuttuu, jotenkin soundi jykevoituu kummasti. Ongelmaksi saattaa tulla tuon Marshallin tehokas suuntaavuus jos Harleyssa ei ole samanlaista ominaisuutta, eli jos et seiso aivan kaiuttimen suuntauslinjalla niin soundi saattaa olla ihan eri. En päässyt tätä kokeilemaan kun kokeilin sitä kapeassa varastossa. Kokeilin myös koko pakettia kirjaimellisesti kympillä, mökää lähti aika hyvin, eikä kaiutin ainakaan hyytynyt (tosin mulla oli silentat päässä, että yksityiskohdat kyllä jäi kuulematta, mutta tietenkin naapuritalojen asukkailta vois kysyä..). Nyt sitten huomasin, että en ole varma oli vahvistimen tehonvalinta täysillä vai puolikkaalla (25/50W). Eli. => Varauksin käyttökelpoinen ja hintansa väärti. EDIT: ==== Laitanpa tähän jälkikirjoituksen, eilen (eli 1 päivä alkuperäisen testauksen jälkeen) loppu soittelut kun Marshallin putkensuojasulake kärähti vahvistinta käynnistettäessä. Johtuuko tämä sulakkeen palaminen tuosta kaapista ja mitä muita vaurioita vahvistimeen on tullut on vielä selvittämättä. EDIT 2 ===== Nyt sitten tarkistin, ei johtunut kaapista tuo sulakkeen palaminen, mutta siitä lisää toisaalla | |
![]() 22.02.2006 11:00:07 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185756.html Joku kyseli näistä, että mistä lienee kotosin. Ostin sitten itelle, 135€, eihän tuolla hinnalla saa edes puuosia jos tekis ite! Itse asiassa tuolla hinnalla tekee kyllä kovastikin kaapin itse laadukkaista materiaaleista. Laadukkaat elementit ovat sitten asia erikseen. | |
![]() 22.02.2006 11:22:48 | |
Itse asiassa tuolla hinnalla tekee kyllä kovastikin kaapin itse laadukkaista materiaaleista. Laadukkaat elementit ovat sitten asia erikseen. kaikki ei oo syntyny sorvi keskellä kämmentä ja työkalut maksaa. jos ei pääse jonnekin verstaalle tekemään, niin tohon hintaan ei saa kuin avioeron. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. | |
![]() 22.02.2006 11:23:25 (muokattu 22.02.2006 11:23:36) | |
Itse asiassa tuolla hinnalla tekee kyllä kovastikin kaapin itse laadukkaista materiaaleista. Laadukkaat elementit ovat sitten asia erikseen. Toisaalta jos tuohon hintaan saa toimivan kotelon, niin itse tekemiselle ei kyllä kummoistakaan tuntipalkkaa saa laskettua. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 22.02.2006 11:32:16 | |
Toisaalta jos tuohon hintaan saa toimivan kotelon, niin itse tekemiselle ei kyllä kummoistakaan tuntipalkkaa saa laskettua. Pitää varmaan analyysiin lisätä myöhemmin, että millä vaivalla nuo elementit saa vaihdettua... Ei muuten näyttänyt kovin helpolta, ruuveja ei löytynyt mistään. | |
![]() 22.02.2006 11:46:12 | |
kaikki ei oo syntyny sorvi keskellä kämmentä ja työkalut maksaa. jos ei pääse jonnekin verstaalle tekemään, niin tohon hintaan ei saa kuin avioeron. Mutta --> eihän tuolla hinnalla saa edes puuosia jos tekis ite! tuostahan tässä olikin kyse. Toisaalta jos tuohon hintaan saa toimivan kotelon, niin itse tekemiselle ei kyllä kummoistakaan tuntipalkkaa saa laskettua. Saapahan kunnon kaapin itselleen ja jos sen eteen näkee hieman vaivaa niin sitä osaa myös arvostaa enemmän. Ja eihän näissä musiikkihommissa yleensäkään lasketa tuntipalkkoja vai mietitkö reeneissä paljonko tästä kerrasta oikein tienaat? | |
![]() 22.02.2006 12:13:33 | |
Saapahan kunnon kaapin itselleen ja jos sen eteen näkee hieman vaivaa niin sitä osaa myös arvostaa enemmän. Näkökohtahan tuokin. "Kun itse tekee niin saa mitä sattuu tulemaan". Ja eihän näissä musiikkihommissa yleensäkään lasketa tuntipalkkoja vai mietitkö reeneissä paljonko tästä kerrasta oikein tienaat? Jos harrastaa nikkarointia, saa hyviä viboja nikkaroinnista. Jos harrastaa musisointia saa hyviä viboja musisoinnista. Musikantti ei saa automaattisesti hyviä viboja nikkaroidessaan muusiikintekovälinettä, vaan voi olla vain sen välineen tarpeessa. Tuon tarpeen tyydyttämiseksi hän voi käyttää nikkarointikykyjään tai musiikkikauppaa sen perusteella, kumman kokee kustannustehokkaammaksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 22.02.2006 12:25:57 | |
saa mitä sattuu tulemaan". Pätee muuhunkin, kuin vain omaan nikkarointiin. Ainakin tiedät mitä saat. Jos harrastaa nikkarointia, saa hyviä viboja nikkaroinnista. Jos harrastaa musisointia saa hyviä viboja musisoinnista. Musikantti ei saa automaattisesti hyviä viboja nikkaroidessaan muusiikintekovälinettä, vaan voi olla vain sen välineen tarpeessa. Tuon tarpeen tyydyttämiseksi hän voi käyttää nikkarointikykyjään tai musiikkikauppaa sen perusteella, kumman kokee kustannustehokkaammaksi. JOs ei halua sitä kaappia rakentaa niin eihän asiassa ole mitään epäselvää? Kysehän vain oli siitä, että ne osat saa kyllä siihen hintaan. Ja hyvät sellaiset. | |
![]() 22.02.2006 15:29:33 | |
Pitää varmaan analyysiin lisätä myöhemmin, että millä vaivalla nuo elementit saa vaihdettua... Ei muuten näyttänyt kovin helpolta, ruuveja ei löytynyt mistään. Aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=115234&o=0 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)