Aihe: Tokai Blazing Fire tele
1 2
nikovirtala
20.02.2006 10:03:43

Tuli sitten viikonloppuna hankittua otsikon mukainen telecaster kopio. Kysymys kuuluukin milloin ja missä kyseistä mallia on tehty. Tokai registryssä ja googlessa "blazing fire" termillä tehdyt haut viittaavat aivan toiseen malliin. Minkäänlaista sarjanumeroakaan kitarasta löydy. Ainoat numerot löytyy kaulaan alapäästä (4-35). Mikit on gotohin valmistamat ja potikoista löytyy made in japan leima. Valaiskaa minua. (Kuva tulee myöhemmin tänään.)
p130
20.02.2006 12:24:53 (muokattu 20.02.2006 18:23:46)

*poistettu, väärää tietoa*
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
nikovirtala
20.02.2006 12:41:23

Lapa on ilmeisesti Tokain oma, ei perinteinen telelapa?

Perinteinen telelapa on. Siis pyöreä ei kulmikas kuten uusissa tokai kitaroissa.

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/toktejpn.JPG

Aivan identtinen tämän kanssa, mutta minulla on 3- pala talla ja lavassa lukee Blazing Fire.
nikovirtala
20.02.2006 16:22:59 (muokattu 20.02.2006 16:24:52)

tässä kuvia ko. kitarasta. Ovat hiukan epätarkkoja, mutta kyllä niistä selvää saa mistä on kyse.

http://img78.imageshack.us/img78/2743/img12807bo.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/2775/img12793mw.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/3491/img12780ze.jpg
p130
20.02.2006 18:19:53

Tuli puhuttua p*sk** ja ihan perusasioista vielä...

Eihän Tokain japanilaisissa Fender-kopioissa yleensä ole sarjanumeroa kuten Gibson-kopioissa on. Mallinumero, tai paremminkin "esikuvan kertova numero" kylläkin _yleensä_ löytyy kaulan kiinnityslevystä, tässä ei ilmeisesti ole sitäkään?

Japanilainen tuo on 99,9% varmuudella. Korean versioissa on aina (taas se 99,9% varmuus...) Tokain "oma" lapa. 90-luvun lopulta tai uudempi, väittäisin.

Blazing Fire hämää hieman, mutta onhan niitä silläkin nimellä ollut. Ero Breezysoundeihin ei vain ole tullut koskaan minulle selväksi.
nikovirtala
20.02.2006 19:04:06

Mallinumero, tai paremminkin "esikuvan kertova numero" kylläkin _yleensä_ löytyy kaulan kiinnityslevystä, tässä ei ilmeisesti ole sitäkään?

Ei ole numeroita kiinnityslevyssä. Ainoat numerot on kaulan alapäästä löytyvät 4-35. Mitä ikinä sitten tarkoittavatkaan. Mistä puista on mahdollisesti tehty? Kaula on vaahteraa, mutta entäs body? Leppää? Kitara on melkoisen painava ja soi kirkkaasti. Klangia on kuten teleissä yleensä.
BlueNote
20.02.2006 20:30:35
Blazing Fire?!
kysyppäs tuolta, siellä yleensä joku tietää...

http://www.tokaiforum.com/
depe
20.02.2006 21:20:52
Mul on kanssa Blazing Fire.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
nikovirtala
20.02.2006 21:29:22

Mul on kanssa Blazing Fire.

Haluatko jakaa tietojasi kitarasta muillekin?
p130
21.02.2006 10:23:16

Ei ole numeroita kiinnityslevyssä. Ainoat numerot on kaulan alapäästä löytyvät 4-35. Mitä ikinä sitten tarkoittavatkaan.

Jotain tehtaan mystisiä numeroita, tuon tyyppinen yhdistelmä löytyy melkein joka Tokain kaulasta, telecastereissa on samantapainen usein myös kaulamikin alla ja elektroniikkakolossa. Mutta ei niitä kukaan osaa tulkita...

Mistä puista on mahdollisesti tehty? Kaula on vaahteraa, mutta entäs body? Leppää? Kitara on melkoisen painava ja soi kirkkaasti. Klangia on kuten teleissä yleensä.

Saarnibody näyttäisi olevan. Aivan kuten 50's tyyppisessä telessä kuuluu ollakin. Valehteleeko kuva, vai onko peräti yhdestä palasta? Tokain käyttämä saarni on kyllä yleensä kevyttä, mutta on siellä raskaitakin yksilöitä seassa.
superfly
21.02.2006 10:35:11
Mulla on Breezysound japsitele ja siinä ei minkäänlaisia sarjanumeroita missään. Onko kellään mitään hajua noista? Onko jossain kaulataskussa kenties?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
p130
21.02.2006 10:41:07

Mulla on Breezysound japsitele ja siinä ei minkäänlaisia sarjanumeroita missään. Onko kellään mitään hajua noista? Onko jossain kaulataskussa kenties?

Ei, niissä ei ole sarjanumeroa kuten jo ylempänä todettiin. Summittaista iänmääritystä voi yksityiskohtien perusteella tehdä, mutta pahimmillaan menee kymmenen vuoden haarukkaan... Tokai Stratoissa pystyy sanomaan tarkemmin vaikka niissäkin pitää jonkin verran arvailla.

Kumma juttu, että Gibson-kopioissa on ihan kunnolliset sarjanumerot mutta ei Fender-kopioissa.
Country Larry
21.02.2006 10:45:39
Saarnibody näyttäisi olevan. Aivan kuten 50's tyyppisessä telessä kuuluu ollakin. Valehteleeko kuva, vai onko peräti yhdestä palasta? Tokain käyttämä saarni on kyllä yleensä kevyttä, mutta on siellä raskaitakin yksilöitä seassa.

Saarnia on ja kaunis yksilö, paljon parempi kuin useimmat Fenderin American Vintage '52 Reissuet ainakin värin puolesta. Rungon rakennetta ei yleensä näe kunnolla kannesta, jos voisi saada vielä yhden kuvan skitan päädystä niin sitten nähtäisiin palamäärä.

Tästä '52 reissuen väristä on ollut keskustelua tuolla Fenderfoorumissakin, kaikissa Fenderin kataloogeissa '52 reissue näyttää melkein natural-väriseltä, mutta kaupoissa ja jengin nettiin laittamissa kuvissa omista yksilöistään väri on melkein poikkeuksetta melkoisen keltainen. Kumma juttu, sillä ei se keltainenkaan pahalta näytä, jostain syystä Fender vaan mainostaa kitaraa mahdollisimman naturalväriseksi. Itse asiassa juuri sellaiseksi kuin wirtalan blazing tele. Ei muuta kuin onnea hienon telen omistajalle!
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
nikovirtala
21.02.2006 10:55:58

Valehteleeko kuva, vai onko peräti yhdestä palasta?

Rungon rakennetta ei yleensä näe kunnolla kannesta, jos voisi saada vielä yhden kuvan skitan päädystä niin sitten nähtäisiin palamäärä.

Laitan kuvan illalla. Minusta näytti siltä, että olisi yhdestä palasta tehty. En kyllä tutkinut kovin tarkkaan.
nikovirtala
21.02.2006 16:25:18

p130
21.02.2006 18:08:03

Mitäs muuten (noin niinkuin suunnilleen) tästä herkkupalasta joutui köyhtymään?
nikovirtala
21.02.2006 21:40:45 (muokattu 21.02.2006 21:41:08)

Mitäs muuten (noin niinkuin suunnilleen) tästä herkkupalasta joutui köyhtymään?

Jääköön se minun ja myyjän väliseksi asiaksi. :)
superfly
21.02.2006 21:49:09 (muokattu 21.02.2006 21:49:22)
Ei, niissä ei ole sarjanumeroa kuten jo ylempänä todettiin. Summittaista iänmääritystä voi yksityiskohtien perusteella tehdä, mutta pahimmillaan menee kymmenen vuoden haarukkaan... Tokai Stratoissa pystyy sanomaan tarkemmin vaikka niissäkin pitää jonkin verran arvailla.

Kumma juttu, että Gibson-kopioissa on ihan kunnolliset sarjanumerot mutta ei Fender-kopioissa.

Ahaa. Sori, en lukenut aikaisempia viestejä kunnolla. Uutena kaupasta ostin joten ei se kovin vanha voi ollakaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Vicaster
22.02.2006 13:01:42
Mulla on myös tällänen blazing fire-tele. Ostin sen käytettynä. Joku oli maalannut sen
vihreeks. Surf-green tai jotain. Muuten kovasti samanlainen kuin topicin kuvat. Mikit oli mun mielestä tosi heikot, ei mun makuuni. Laitoin siihen Japanin Fenkun mikit. Soi nyt paremmin. Mieluinen peli!
waldos
01.06.2021 22:52:25

Jaahas, tästä on sitten väännetty enemminkin juttua. Mulle on ilmeisesti tullut jonkun teidän vanha Musta Tokai blazing fire , ihan älyttömän hyvä kitara soittaa mikit hyvät, aika vaikea pistää eteenpäin kun ei ols hinnoitella kunnola. Jättäskö roikkuu seinälle..
Ni selviskö kelleen enemän näist yksilöistä ..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)