Aihe: Laitetestaus - Yleinen keskustelu
1 2 3 4
Twinkle
28.01.2006 16:34:10 (muokattu 28.01.2006 16:34:55)
Se avautui sitten jälleen, pari kuukautta karanteenissa ollut testausrumba. Osoite on vähän muuttunut, rakennan samaan kotisivutilaan myös masterointipajani sivut, levyjulkaisutoiminnan sivut ja mitä sitten mieleen juolahtaakaan. Uusi osoite siis alla:

http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus.php

Kuten muistetaan niin se edellinen meni nurin sen takia koska joku sankari kosautti mainostuksen. Selvä, nyt mennään uudestaan eteenpäin mutta tällä kertaa ilman mainoksia. Sponssata saa kyllä niin kuin aina ennenkin.

Perustin tähän kuitenkin tämän threadin yleistä keskustelua ja kanssakäymistä varten. Kehittämisehdotuksia sun muuta kivaa tähän jonon jatkoksi.

Ensimmäinen isompi asia olisi että mitäs nyt seuraavaksi kansa tahtoo? leipää ja sirkushuveja tottakai, joten mitä tehdään seuraavaksi? Vaihtoehdoista löytyy:

- Jack & Danny JD-2500 -aktiivibasso
- Yamaha RBX170 basso (tulee muuten jossakin vaiheessa myyntiin torille)
- Yamaha Pacifica 112
- Jackson RR-5
- artikkeli faradayn häkin tekemisestä
- Behinger FCA202 -nauhoitusinterface
- Kaiutinkomeron rakentamista, 2x12
- Eminence -kaiuttimien ääninäytteitä
- Shure vs. jäljiltelmät: 57:t testiin
- Behringer 2031A -aktiivimonitorit
- Behringer-pedaalien häiriösuojausta

Tuommoisia nyt alustavasti olisi mahdollista, suuremmilla tai pienemmillä investoinneilla, tehdä. Kattellaan mitä ruvetaan kikkailemaan. Lisää tulee listaa jos niitä keksii ja pystyy pikkurahalla toteuttamaan, opiskelijana tässä ei paljoa ole varaa tämmöiseen sijoittaa.

PS: ostakaa muuten se minun toneblasteri pois torilta, sitten ku siitä päästään niin alkaa tuo eminence-kikkailu tosissaan, samaten tuo 2x12 alkaa kohota tuhkasta ku vanha boksi kaikkoaa nurkista
Juustonaksu
28.01.2006 16:41:15 (muokattu 28.01.2006 16:43:28)
Mahtavaa! Päätit sitten kaikesta huolimatta jatkaa sivujen ylläpitoa ja arvokasta työtä! :) Suuri kiitos siitä. Oli enemmän kuin harmittavaa, että edellinen sivusto mennä pamahti lukkoon jonkun valopään toimesta. Toivottavasti tästä ei löydy jollekin jotain valittamisen aihetta.

Noista vaihtoehdoista itseäni ensimmäiseksi kiinnosti Eminence-elementtien soundierot/näytteet sekä 2x12'' kaapin rakentamisesta. En sitten tiedä muiden mielipiteitä, mutta sanonpahan vain.

Olisi muuten mukava tietää, jos sinulla on ne vanhat artikkelit koneella ja mahdollisesti laittaisit ne takaisin nettiin? Oli nimittäin arvokasta infoa, jota en valitettavasti saanut tallennettua koneelleni.

Onnittelut ja kiitokset kuitenkin, kun saat sivuston jälleen pystyyn! Melkeinpä voisi plussan pamauttaa ihan silkasta sinnikkyydestä. :)

Edit: Kiinnostaisipa tietää myös noista Shuren kopiomikeistä vähän laadulliselta puolelta. Notta kannattaako hommailla suoraan kunnon vehjes vaiko mahdollisesti pärjää noilla kopioversioilla.

Edit2: Olitpas iskenytkin vanhat artikkelit sinne, suuri kiitos! :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
meitu
28.01.2006 16:42:58 (muokattu 28.01.2006 16:43:23)

Hieno homma että jutut jatkuu!

Kiinnostaisi tuo kaiutinkomeron rakentaminen.
Ne jotka soittaa ne tietää
tommi_899
28.01.2006 16:45:36

Hieno homma että jutut jatkuu!

Kiinnostaisi tuo kaiutinkomeron rakentaminen.

komppaan
myrtonen
28.01.2006 16:50:10 (muokattu 28.01.2006 17:00:27)
Noista otsikoista tulee mieleen ihan mikrobitin etusivu. Milloin julkaistaan kitarakamoille oma MikroBitti, yleensähän kitarakamoista on kitaralehdissä vaan mainoksia. Vai onko tällainen puolueeton testilehti jo olemassa?

Miten kitaraan liittyy faradayn häkki, jotenkin mikkeihin? Kaiutinkaappi voisi olla mielenkiintoinen, juu.

Edit, Jostain syystä mikään noista linkeistä ei toimi.
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
Jag
28.01.2006 16:55:29

Hienoa... ota lussa

Mitenkä olisiko sellainen mahdollista, että sivuille voisi kirjoittaa muutkin henkilöt? Esim. täällä artikkeleiden muodossa on monta hienoa juttua.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
RG
28.01.2006 16:58:05
RR-5 testi kiinnostaisi!
Twinkle
28.01.2006 17:15:28 (muokattu 28.01.2006 17:18:40)

Edit, Jostain syystä mikään noista linkeistä ei toimi.

Piru, siirsin koko hommaa yhden pykälän rakenteessa alaspäin enkä konannu linkkejä olleskaan. Hetkonen...

EDIT: ja valmista, korjattu, toimivat ny vissiinkin...
Twinkle
28.01.2006 17:28:09
Tuo vanerista väkästetty laatikko on tosiaan jossakin vaiheessa, tällä hetkellä näyttäisi että siitä tulee 18 vanerista koostettu pompeli mono/stereo kytkimellä varustettuna. Siis samanlainen kytkentä mitä tuossa ibanezin toneblasterissa on. Se toisaalta pyörii vieläkin nurkissa niin ei oikein ole tarvetta tai halua rakentaa uuttakaan.

Mitenkä olisiko sellainen mahdollista, että sivuille voisi kirjoittaa muutkin henkilöt? Esim. täällä artikkeleiden muodossa on monta hienoa juttua.

Ei se minua silleensä haittaisi vaikka muiden artikkeleja tuonne väliin tulisikin, jos kuitenkin pystyisin pitämään taiteellisen ja "tieteellisen" johtopaikan tästä huolimatta. Jos kiinnostuneita löytyy niin sitten mietitään tätä hommaa.

Miten kitaraan liittyy faradayn häkki, jotenkin mikkeihin?

Faradayn häkkiä käytetään kitaran tms. vehkeen häiriösuojaamiseen. Pikaisesti selitettynä sähköiset osat vuorataan käyttäen alumiini- tai kupariteippiä, jolloin ulkoiset häiriöt eivät saavuta magneettisesti herkkiä osia. Toimii ällistyttävän hyvin, väsäsin tuohon Yamaha Pacifica 112:een tuon häkkyrän ja tulokset oli hemmetin hyvät. Niistä on tallessa äänitiedostotkin, että kirjoitan ja julkaisen sen jossakin vaiheessa.

Samalla tavalla päätin sitten ruveta fiksailemaan muovisia pedaaleitakin, niihin vetelemällä teipit sisään saadaan kohinaa pois selvästi. Lisäksi noihin pedaaleihin voi kolvailla muutakin kivaa virransyöttöön mikä vähentää verkkohurinaa ja häröjä.
Invader
28.01.2006 17:30:33
RR-5 testi kiinnostaisi!

Jep, samoin minua. Sen lisäksi olisi kiintoisaa kuulla millaiset nuo Behringerin 2031A:t ovat.

Ja lussaa Twinklelle siitä että viitsii hommaa jatkaa sen takaiskunkin jälkeen.
Tai sitten ei..
Dr. Muff
28.01.2006 17:33:30 (muokattu 28.01.2006 17:34:23)
Miten kitaraan liittyy faradayn häkki, jotenkin mikkeihin?

Suojataan sähkömagneettisilta häiriöiltä. Voidaan tehdä sähkö johtavalla teipillä tai maalilla. Teippiä olen itse käyttänyt. Se on halpaa kun sitä saa ilmaiseksi. Helppoa ku heinän teko: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php

Vintage Vibe Guitarsin mikeissä vastaava on tehty käämin ympärille. Ehkä kuitenkin kannattaa vuorata myös routtaukset, onhan sielläkin lääniä mihin häiriöt pesiytyy.
Let my love open the door.
mathias
28.01.2006 17:42:38
Shure vs. jäljiltelmät: 57:t testiin

Tämä kiinnostaisi tuosta listasta eniten.
Rinneto
28.01.2006 17:54:56
Tämä kiinnostaisi tuosta listasta eniten.

Samoin minua! Ja Twinklelle lähti plussaa :)
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Pnctocn
28.01.2006 18:13:31
hyvä

(Virhe! tai liian lyhyt kirjoitus!)
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Tympee Huttunen
28.01.2006 18:32:56
Onko ulkoasu lopullinen? Jonkinlainen navigointi esim. vasemmassa laidassa olisi paikallaan. Käyttäjä ei aina jaksa scrollailla tekstipohjaista sivua alas. Jos on tarpeen, voin koittaa antaa neuvoja ja opastusta (tai tehdä sivupohjan). Tuossa on hieman hämäävä, kun tiedotuksia on koko sivu täynnä ja vasta scrollaamalla ne alas, löytää linkit itse testeihin.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
McNulty
28.01.2006 18:36:37
juu, hienoa että Twinkle jaksaa vastoinkäymisistä huolimatta tehdä arvokasta laitetestaus-duunia. Arvostan ja osoitan sen ensisijaisesti plussan muodossa. Jos livenä näkisin niin oluen voisin tarjota :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Kasu-_-
28.01.2006 20:48:49 (muokattu 28.01.2006 22:15:59)

Mahtavaa hommaa teet!
RR5 kiinnostais, koska sellainen saattaa olla mahdollisesti oston alla.
2x12 kaapin teko olisi myös hyvä, koska sellainen alkaa rakentumaan tässä pikapuoliin itselle :)

Pisti muuten silmään tuossa "Käytetyn soittimen ostaminen" kirjoituksessa tälläinen kohta.

Muista, että kaikkien kuljetusfirmojen kanssa on mahdollista tarkistaa tuote ennen kuin sen lunastaa. Muun muassa postissa, matkahuollossa ja kuriirien kanssa asiakkaalla on oikeus avata virkailijan nähden paketti ja päättää sen mukaan, haluaako pakettinsa virallisesti lunastaa. Tätä tapaa kannattaa hyödyntää yleensä vain silloin, kun on jokin syy epäilykseen, nimittäin monet tahot, etenkin kuriirit on niin kiireisiä ettei aivan kaikkien pakettien availemiseen yksinkertaisesti ole käytännöllisyyttä silmällä pitäen aikaa.

Kun itse ostin sähkökitaran ja se tuli perille matkahuoltoon rahtiennakolla tai jollain sen tapaisella, niin virkailija ei antanut minun avata kitaralaukkua ennen kuin maksoin koko kitaran.
Ei tuosta sinällään ollut haittaa, koska tiesin että kitara on kunnossa, mutta kohdeltiinko mua jotenkin väärin, vai onko tuo yleinen käytäntö tai laki?
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
kuriken
28.01.2006 22:39:13
Hyvä! Plussa pamahti heti. Hyvä että jaksat jatkaa näitä artikkeleita. Suuret kiitokset.

Noista sinun artikkeli vaihtoehdoista kiinnostaa eniten:
- Shure vs. jäljiltelmät: 57:t testiin
- Kaiutinkomeron rakentamista, 2x12

Nyt eletään jo vuotta 2006. Tuon uusimman tiedotuksen päivänmäärä heittää vuodella :)
Ethän ota kirjoituksiani vakavasti? :)
Twinkle
28.01.2006 22:55:57
Kiitoksia plussista ja kannustuksesta. Kyllä tämä tästä varmaan vielä lähtee eteenpäin, jos vaan aika riittää tämän tekemiseen. Yleensä riittää tämmöiseen kuin sellaiseen joka olisi "elämän kannalta hyödyllistä"... :)

Onko ulkoasu lopullinen? Jonkinlainen navigointi esim. vasemmassa laidassa olisi paikallaan. Käyttäjä ei aina jaksa scrollailla tekstipohjaista sivua alas. Jos on tarpeen, voin koittaa antaa neuvoja ja opastusta (tai tehdä sivupohjan).

Jees, tiedän että se systeemi on karkea ja siihen on tulossa muutoksia jossakin vaiheessa. Nyt tällä hetkellä kirjoittelen mieluummin noita hommeleita kuin säädään ulkoasua. Kyllä se graafisesti tulee muuttumaan mutta en tiedä koska ja miten. Niitä tiedotuksia siinä tosiaan on, leikkelen niistä niitä vanhimpia pois jossakin vaiheessa, niin tulee selkeämmäksi se etusivu. Lähinnä vika tässä on siis se, että minen jaksa säätää ulkonäön kanssa koska keskimääräinen tikku-ukkokin minun kynästä näyttää aika groteskilta, mutta ehkäpä tuota säädetään myöhemmin.

Ei tuosta sinällään ollut haittaa, koska tiesin että kitara on kunnossa, mutta kohdeltiinko mua jotenkin väärin, vai onko tuo yleinen käytäntö tai laki?

Muistaakseni siihen on joku laki tai vastaava, mikä oikeuttaa tarkistamaan tuotteen ennen kuin sen lunastaa. Muistaakseni jopa velvoittaa, koska jos sitä ei tarkista niin kuljetusfirman vastuu pienenee jos tuotteessa on joku kuljetukseen liittyvä vika.

Näin muistelisin, tarttee ottaa tästä jutusta selvää kyllä, mutta itse ainakin olen saanut aina tarkistaa roinat ennen kuin olen ottanut ne vastaan.

Nyt eletään jo vuotta 2006. Tuon uusimman tiedotuksen päivänmäärä heittää vuodella :)

Kappas perkele, niin kui uutena vuotena tuli sanottua, mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että taas voi seuraavaan kevääseen asti kirjoittaa vuosiluvun joka paikkaan väärin. :P
oiva tumpeloinen
28.01.2006 23:03:08
Muistaakseni siihen on joku laki tai vastaava, mikä oikeuttaa tarkistamaan tuotteen ennen kuin sen lunastaa. Muistaakseni jopa velvoittaa, koska jos sitä ei tarkista niin kuljetusfirman vastuu pienenee jos tuotteessa on joku kuljetukseen liittyvä vika.

Näin muistelisin, tarttee ottaa tästä jutusta selvää kyllä, mutta itse ainakin olen saanut aina tarkistaa roinat ennen kuin olen ottanut ne vastaan.

Siis.......jos tilaat postiennakolla, et saa avata pakettia ennen maksua. Menee muistaakseni kirjesalaisuuden piiriin----->ennen maksua se on jonkun toisen. Ainoa poikkeus tähän on, että jos paketissa lukee erikseen, että sen saa avata ennen maksua.

Jos joku on antanut sen avata ennen maksua, on se tietenkin sun onnesi, mutta sallittua se ei ole. Vika ei tietenkään ole sinussa....

Yleisestikin mä kehoitan avaamaan sen paketin siellä postissa tai kuriirin silmien alla, niin sulla on ainakin yksi todistaja kertomassa tavaran kunnosta lunastaessa pakettia.

Ai niin...tämä siis koskee pelkästään postiennakkoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)