Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuppi ja matkahuolto - kuinka saada vahvistin ehjänä perille ?
1 2
Mrezzye
02.01.2006 10:41:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siinä tärkeimmät jo otsikossa. Mitään casea tuolle putkivahvistimelle ei ole, joten riittääkö jos sen pyöräyttää paksuhkoon pahviin, teippaa kiinni ja lähettää särkyvänä tavarana, vai olisiko esim. putket parempi irroittaa ensin? Tuntuu vaan, että ovat paremmassa suojassa siellä laitteen sisällä, kunhan sitä ei kovin paljon heiteltäisi. Kuinkas hyvin teillä on tavara tullut ehjänä perille saakka? Onko tullut vahinkotapauksia ja miten matkahuollon korvaus sellaisissa tilanteissa on toiminut?

Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

Jani The Rock
02.01.2006 10:42:59 (muokattu 02.01.2006 10:43:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon lähetellyt silleen, että olen ottanut putket irti, käärinyt sanomalehtipaperiin ja laittanut paketin sitten vahvarin sisään. Ehjänä on perille menneet ja tulleet myös.

Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Kjukka
02.01.2006 10:44:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä lähetin aikoinaan JCM800 2203-nupin pääteputket irroitettuna sellaisenaan. Mutta nehän nyt kestää mitä tahansa :)

Jag
02.01.2006 10:44:12

Pehmikettä sisään. Kangasta/styroksia mitä vaan. itellä on ainakin combo pysyny ehjänä, kun olen sit alkuperäispaketissa matkahuollon kautta lähetelly.

"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Ben_D
02.01.2006 10:46:02

Kestävä paketti, joka kannattaa itse askarrella pahvinpaloista. Ei niitä putkia irti tarvi ottaa.

kartar
02.01.2006 10:51:57

Pahvilaatikkoon ja paperia tai muuta vastaavaa pehmikettä ympärille. Pääteputkia ei mun mielestä tarvitse poistaa. Kannattaa ehkä kysyä matkahuollosta onko lähetykselle jotain vakuutusta olemassa vai pitääkö se ottaa erikseen. Tiedän tarinan Matkahuollon pudottamasta arvokkaasta amerikan nupista, jota sitten korjailtiin yli 400€:lla ja Matkahuolto onneksi maksoi viulut.

Mrezzye
02.01.2006 10:54:34 (muokattu 02.01.2006 10:54:59)

Kannattaa ehkä kysyä matkahuollosta onko lähetykselle jotain vakuutusta olemassa vai pitääkö se ottaa erikseen. Tiedän tarinan Matkahuollon pudottamasta arvokkaasta amerikan nupista, jota sitten korjailtiin yli 400€:lla ja Matkahuolto onneksi maksoi viulut.

Matkahuollon rahti sisältää vakuutuksen, mutta lähinnä kiinnostaa, että jos esim. putket hajoavat, niin korvaavatko niiden hinnan ja asennuksen? Tuskin siitä juuri muuta voikaan hajota, jos eivät aja bussilla yli ;)

Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

moikki
02.01.2006 11:00:55

Matkahuollon rahti sisältää vakuutuksen, mutta lähinnä kiinnostaa, että jos esim. putket hajoavat, niin korvaavatko niiden hinnan ja asennuksen? Tuskin siitä juuri muuta voikaan hajota, jos eivät aja bussilla yli ;)

Sait nupin myytyä? ;)

Rock like FUCK!
Mrezzye
02.01.2006 11:08:28

Sait nupin myytyä? ;)

Meni kuin kuumille kiville ;)

koponen
02.01.2006 11:10:27

Kokemuksesta tiedän, että matkahuolto onnistuu hajottamaan ihan mitä vaan. Kannattaa kysyä suoraan matkahuollosta mitä perusvakuutus kattaa ja mitä korvaavat. http://www.matkahuolto.fi/rahtipalvelut/vakuutusehdot_index.htm tuossa on yleiset vakuutusehdot.

Niinkuin joku aikaisemmin sanoi, niin putkia ei tosiaankaan tarvitse, tai edes kannata irrottaa kuljetuksen ajaksi.

Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
ReBeat
02.01.2006 11:21:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin noita Matkahuollon vakuutusehtoja ja vaikuttaa ihan siltä, että se perusvakuutus (joka sisältyy hintaan) ei kata oikeastaan yhtään mitään. Vasta "laajennettu perusvakuutus", joka siis maksaa erikseen, korvaa kaikista todennäköisimmät vastoinkäymiset kuten
-särkyminen kuljetuksen aikana
-putoamisesta tai kaatumisesta lastauksen tai purkauksen aikana aiheutunut särkyminen
-katoaminen

Näiden ehtojen mukainen vakuutus voi- daan tehdä joko perusvakuutuksena, laa- jennettuna perusvakuutuksena tai täys- vakuutuksena näissä ehdoissa mainituin rajoituksin.

Käytetyn tavaran, kansilastin tai avonai- seen kuljetusvälineeseen lastatun tavaran osalta vakuutus on voimassa vain perusvakuutuksena, ellei toisin ole nimen- omaan sovittu.

Perusvakuutusta on mahdollista laajentaa eri sopimuksesta kattamaan lisäksi seuraa- vien vakuutustapahtumien tavaralle ulkoa- päin aiheuttaman äkillisen ja ennalta ar- vaamattoman vahingon edellyttäen, että siitä on tehty merkintä vakuutus- sopimukseen tai -kirjaan.

2.2.1 varkaus
2.2.2 katoaminen
2.2.3 murto
2.2.4 ryöstö
2.2.5 vaje
2.2.6 vuoto
2.2.7 särkyminen kuljetuksen aikana
2.2.8 putoamisesta tai kaatumisesta lastauksen tai purkauksen aikana aiheutunut särkyminen
2.2.9 koko kollin katoaminen kuljetuksen aika- na
2.2.10 tavaran mereen huuhtoutuminen
2.2.11 meri-, järvi- tai jokiveden tunkeutuminen kuljetusvälineeseen, lastinkantajaan, va- rastoon tai varastoalueelle.

Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
P2
02.01.2006 14:34:12 (muokattu 02.01.2006 14:35:21)

Mulla tuli tossa viime perjantaina Matkahuollon kautta Helsingistä tänne Turkuun putkikombo (putket paikallaan) 3,5 tunnissa perille asti, tosin oli alkuperäisessä pahvilaatikossaan. Olivat kylläkin taineet saada pohjan teipit irtoamaan, muttei mitään vahinkoa ollut tapahtunut.

Jucciz
02.01.2006 15:39:55

Itse olen lähettänyt ja vastaanottanut putkivehkeitä ihan putket paikallaankin. Resepti: hieman tuotetta isompi pahvilaatikko ja pehmusteeksi superlonia, kuplamuovia tai styroksisilppua - tähän asti mitään ei ainakaan ole hajonnut.

kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
ReBeat
02.01.2006 17:21:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asioin äsken Matkahuollossa (Jyväskylä) ja kyselin vakuutusehdoista. No, sielläpä sanottiin että kaikki lähetykset ovat vakuutettuja ja niille EI OLE edes mahdollista ostaa mitään laajennettuja vakuutuksia. Netti-infosta huolimatta.

Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Mrezzye
05.01.2006 22:03:09

Hyvinhän se nuppi meni perille ihan putket paikallaan pahviin käärittynä ja särkyvänä pakettina. Ehjänä, nopeasti ja edullisesti. Sekä myyjä, että ostaja ovat tyytyväisiä.

harpist
08.04.2010 03:23:00

Tämä keskustelu on pakko nostaa ylös .............. kaikille matkahuollon palveluja käyttäville siis tiedoksi:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Tausta: Kaveri lähetti helmikuun alussa Lab 5 kitaracombon Oulusta matkahuollon kautta minulle Turkuun. Noutaessani lähetystä totesin sen olevan ns. "onnellisesti saapunut" ilman tyypillisiä "suurempia käsittelyosumia". ( seuratkaapa joskus huviksenne millaista "kättä" lähetykset saavat Matkahuollon huomassa lastatessa/purettaessa/varastoitaessa )

Treenikämpälle päästyäni purin lähetys-pakkauksen ja testasin laitteen pika-pikaa. Ja tietenkin - EI ÄÄNTÄ.

Tavara pakkauksineen takaisin autoon ja matkahuoltoon arvioituttamaan lähetystä.

Matkahuollon reklamaatiota vastaanottavan virkailijan kommentti tavaran ja paketin nähtyään: Ei voida syyttää että lähetys olisi ollut ainakaan huonosti/huolimattomasti pakattu. Kyllä tavara on ilmeisesti meidän käsittelyssä vaurioitunut - ei ole ensimmäinen kerta kun me kitaravahvistimen saamme rikki.

Ohjeistus: Heti sisään reklamaatio ja korvaushakemus - virkailijan saatesanoin.
(Tässä vaiheessa kustannukset korjauksesta tehtiin puhelinsoiton perusteella soitinkorjaamoon ) Puolentoista viikon päästä sain hakea laitteen huollosta 95 € - laskuun printattuna: Laite todennäköisesti pudonnut. Yksi virtalähteen johto katkennut. ( Chassis oli muuntajan painon voimasta antanut tömähdyksessä periksi ja johdon liikevara ei riittänyt )

Korjauslasku välittömästi matkahuoltoon liitettäväksi korvausanomukseen ...

Nyt yli kaksi kuukautta myöhemmin saan Matkahuollolta kirjeen:

"Saamiemme selvitysten mukaan kyseisen lähetyksen pahvipakkauksessa ei ole ollut vahingon merkkejä. Pakkaus oli moitteettomassa kunnossa ja ehjä lähetyksen luovutushetkellä. Lähetyksen seurantatiedoissa ei ollut varaumia mahdollisesta kuljetusvahingosta.

"Mielestämme lähetys on kulkenut normaalisti ja siihen on kohdistunut vain normaaleja kuljetuksen rasituksia, kuten päällelastaamista, vääntöä, hankausta ja puristusta."

"Edellä oleviin viitaten eväämme korvausvaateenne, koska ei ole esitetty kiistatonta näyttöä vaurion tapahtuneen kuljetuksen aikana."

Kirjeen luettuani soitin kirjeen allekirjoittaneelle Oy Matkahuolto Ab:n asiakaspalautepäällikölle ja tivasin parempaa perustelua korvausanomuksen eväämiselle. Matkahuoltohan ei tässä tapauksessa voinut vierittää tavaran vaurioitumisen syytä lähettäjän piikkiin. Tavaran pakkaamisessa kun ei ollut tapahtunut laiminlyöntiä - pikemminkin päinvastoin ....

" Jos tässä nimenomaisessa tapauksessa paketoinnista olisi löytynyt viitteitä vahingoista - olisimme tarkastelleet vahingonkorvaustanne eri lailla."

Huomautettuani että tässä tapauksessa juuri hyvä paketointi oli suojannut laitetta suuremmilta vaurioilta ja massa oli pudotuksen / tömähdyksen seurauksen voimasta jatkanut paketin sisällä matkaansa kohtalokkain seurauksin ..... vääntynyt chassis ja katkennut johto.

Ja silloinhan asia kääntyikin päänlaelleen ..... asiakaspalautepäällikön sanoja lainaten:

"Kumman luulet voittavan oikeudessa jos sinne mennään ..... "

"Matkahuoltoon jätetyn kuljetuksen (rahdin) tulee kestää 1,2 metrin pudotus vahingoittumattomana .... paketoinnista riippumatta" ( !!!!!! )

TODELLISTA ASIAKASPALVELUA .... !!!!

OLETTEKO MUUTEN OLLEET TIETOISIA TÄSTÄ EHDOSTA .... ?????

Yhteenveto tapauksesta: Siis - jos paketoinnissa on huomautettavaa -> Matkahuolto ei ota vastuussa syntyneistä vahingoista. Jos lähetys on pakattu huolellisesti ja paketointi on kestää -> Matkahuolto ei ota vastuuta syntyneistä vahingoista vasta kuin yli 1,2 metrin pudotuksista seuranneista vahingoista .... mutta kuka mittaa pudotuksen ?????

Jonkun ilmeisesti pitäisi seurata lähetystä kameran kera vaaitusmitta mukana ja kuvata mahdollinen "hyppy" korvausvelvoitteen täyttymisen toivossa.

Niin - tai tasan 1,2 metriä pudotusta kestävä pakkausmateriaali .... sehän ratkaisisi korvausvastuun .....

" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Karhukoira74
08.04.2010 09:05:02 (muokattu 08.04.2010 09:06:13)

Jooh....täytyy onneksi todeta että kaikki lähettämäni ja vastaanottamani tavarat on Matkahuollon kautta tulleet ehjinä perille *kop kop* Mutta juuri tuo, kutstuaanko sitä sitten asiakaspalveluksi, on aivan perseestä. Yhtä kitaraa olin kerran laittamassa puolipehmeässä laukussa, niin siitäkös alkoi Riihimäen matkahuollon ämmä tilittämään. Se kysely jo pakkauksen kestävyydestä tuntui siltä, että rivien välistä saattoi lukea että sitä heitellään ja käsitellään kuin paskaa. Sitten kun kysyin, että kai te käytännön järkeä käytätte kun näitä lastaatte, että ette työnnä sataa kiloa ensimmäisenä kitaran päälle...jonka nyt tyhmempikin varmaan tajuaa jos kitaran muotoisessa kotelossa on. Ja kysyin vaan että kai teillä joku vastuu kuljetuksesta on, että tavara menee ehjänä perille kerta maksunkin otatte. Vastaus oli vaan että kyllä se on sun vastuulla että se kestää meidän kuljetuksen. Pakko oli siihen sanoa että pelottaapa nyt jo laittaa sitten koko kuljetukseen. Sitte alkoi rutkutus sun vaikka mistä muusta, pakettikortista, aluspahvista, särkyvää tarrasta jne.

Itse tein valituksen Matkahuollon asiakaspalveluun (koska ei ollu kyseiseltä henkilöltä ensimmäinen kerta, kun kokee vissiin elämäänsä ja ainakin työhönsä kyllästyneenä oikeudekseen ruvata avautumaan asiakkaille ja vittuilemaan päin naamaa), ja varmaan kuukauden perästä tuli vastaus. Vastaus oli typistettynä tuota samaa luokkaa, että MH ei ole tehnyt mitään väärää ja minua on palveltu asiaankuuluvasti. Sen verta vastasin että miepä käytän tästä lähtien postin palveluita ja muistan mainostaa Matkahuoltoa ansaitsemassaan valossa.

-So many assholes, so few bullets-
Krice
08.04.2010 09:36:07

Matkahuollon kautta kannattaa lähettää lähinnä raakaterästä ja muita perusmateriaaleja.

oamkbonor
08.04.2010 09:43:05

Suosittelen paikanpäältä noutamista jos kyseessä vähänkään herkempää tai arvokkaampaa tavaraa. Kitarat menee kovassa laukussa todennäköisesti ongelmitta mutta täyskokoinen putkinuppi painaa jo sen verran ettei sitä oikein saa tukevasti pakattua kuin kunnolliseen transit caseen.

Void
08.04.2010 09:48:21

Matkahuollon tiskin takaa löytyvä "päävastus" on kyllä tälläkin seudulla aika karmea asiakaspalvelija. Onneksi tähän asti on mennyt omat paketit perille ehjänä, mutta kerran jouduin todistamaan kun tää Bowser tylytti jotain eläkeläistä oikein olan takaa. Joku raja sentään, vaikka kuinka vituttaisi se tyhjiö jota myös elämäksi on joskus kutsuttu. Postissa sentään hymyilevät vielä, vaikka mikäs siinä on riistohintoja laskuttaessa.

War... war never changes.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti