Master of reality 05.11.2005 21:19:09 | |
---|
Ajattelin tässä hankkia langattomat laitteet kitaraan kun haluaisin piuhavapaat keikat. kertokaa kokemuksia noista langattomista, tapahtuuko spinal tap -ilmiötä usein? kasaria http://www.mikseri.net/artistit/?id=44035 |
koponen 05.11.2005 21:31:11 (muokattu 05.11.2005 21:35:00) | |
---|
Mulla on AKG:n langaton systeemi ja ei se soundissa pärjää mitenkään laadukkaalle kaapelille. Itse käytän piuhaa ellei tilanne ihan välttämättä vaadi langatonta. Soundia lukuunottamatta ovat toimoineet moitteettomasti. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Kimmo72 06.11.2005 00:09:07 (muokattu 06.11.2005 00:13:07) | |
---|
Mulla on myös tämä http://www.soundslive.co.uk/images/akgwms40bp.jpg Oli joskus niin iso treenikämppä, että oli mukavampi heilua sen kanssa ympäriinsä. En mä kyllä siinä soundillisesti huomannut mitään eroa, oli sitten kaapeli tai ei. Hifikorvat on erikseen sitten. Kätevä se ainakin on. Ei tartte sotkeentua piuhoihin. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Antti1 06.11.2005 00:10:42 | |
---|
Ei hyvän lähettimen pitäisi vaikuttaa sointiin. Toisinaan kuitenkin noi tuntuu latistavan dynamiikkaa ja lisäävän gainia. Muita soundillisia vaikutuksia en oo kuullut, tai kuullut kenenkään kuulleen. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
J.RA 06.11.2005 09:58:27 | |
---|
Kertokaan mitkä ovat sitten hyviä langattomia? Ei ole mitään kokemusta näistä... -Sellasta se vaan on- |
Vilhelmus 06.11.2005 12:56:56 | |
---|
Oon vetäny Audixin langattomalla jonkun verran, valitettavaa on vain se, että laite oli paskana (rätisi) ja lähti tehtaalle. Soundillisesti toimi mainiosti, piuhaa ei tullut ikävä. |
Joel Harald 06.11.2005 13:02:32 | |
---|
Mulla on kans tuo AKGn WMS40 setti. Ihan hyvä pelihän se on, paitsi yhen kerran se kävi takuuhuollossa pätkimisen takia. Kertaakaan ei oo pettäny lavalla tai missää muussakaan tärkeessä tilanteessa. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Rinneto 06.11.2005 13:03:06 (muokattu 06.11.2005 13:03:39) | |
---|
Tuossahan näyttää olevan jonkin näkönen volume potikka. Tietääkö kukaan voisiko tämmöinen systeemi toimia esimerkiksi keinokuormana putkivahvistimelle. Eli vahvarista nupit kaakkoon ja tosta hiljemmalle? Ois aika hyvä juttu, kun sais langattoman systeemin, ja keinokuorman samassa, ja vieläpä halvemmalla, kuin mitä keinokuormat yleensä maksaa yksinään. Vai toimiiko toi potikka niinkuin stand baina, eli volume on-off? |
Joel Harald 06.11.2005 13:04:58 | |
---|
Tuossahan näyttää olevan jonkin näkönen volume potikka. Tietääkö kukaan voisiko tämmöinen systeemi toimia esimerkiksi keinokuormana putkivahvistimelle. Eli vahvarista nupit kaakkoon ja tosta hiljemmalle? Ois aika hyvä juttu, kun sais langattoman systeemin, ja keinokuorman samassa, ja vieläpä halvemmalla, kuin mitä keinokuormat yleensä maksaa yksinään. Vai toimiiko toi potikka niinkuin stand baina, eli volume on-off? Mun mielestä se on melkee sama ku kitaran volume, joskus oon sitä vähän kääntäny pienemmälle ohjeittenmukasesta ääriasennota, koska tuo lisää ehkä vähän gainia. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
koponen 06.11.2005 13:16:21 | |
---|
Omat AKG:t on vieläpä aika laadukkaat, eikä tosiaan mitään hinnat alkaen mallia ja kyllä sen eron soundissa huomaa ihan helposti. Ihan vastaavanlaisia eroja kuulee erilaissa signaali - ja kaappipiuhoissakin. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
mhaarala 06.11.2005 13:58:24 | |
---|
Jonkin verran on ollut lainassa AKG:n langaton systeemi kitarassa. Ainakaan en huomannut että soundiin olisi tullut mitään suurensuurta eroa, mutta käyttömukavuus on kyllä kohdallaan. Piuhan kanssa saa aina olla tarkkana ettei siihen sotkeennu sun muuta... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Antti1 06.11.2005 14:09:47 | |
---|
Ihan vastaavanlaisia eroja kuulee erilaissa signaali - ja kaappipiuhoissakin. Eli toisinsanoen: kukaan yleisön puolelta ei tule koskaan huomaamaan mitään eroa mikitetyssä soundissa. Ei niin livenä kuin levylläkään. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
LaXu 06.11.2005 14:54:54 | |
---|
Tuossahan näyttää olevan jonkin näkönen volume potikka. Tietääkö kukaan voisiko tämmöinen systeemi toimia esimerkiksi keinokuormana putkivahvistimelle. Eli vahvarista nupit kaakkoon ja tosta hiljemmalle? Ois aika hyvä juttu, kun sais langattoman systeemin, ja keinokuorman samassa, ja vieläpä halvemmalla, kuin mitä keinokuormat yleensä maksaa yksinään. Vai toimiiko toi potikka niinkuin stand baina, eli volume on-off? No ei taatusti ole keinokuorma. Keinokuormahan tulee vahvarin outputin perään ennen kaiuttimia ja sieltä laskee sitä tasoa. Langattoman kontrollit taas laskevat/nostavat tasoa ennen vahvarin inputia, eli käytännössä sama efekti kuin kitaran volapotikan käänteleminen. |
Master of reality 06.11.2005 17:12:00 | |
---|
kasaria http://www.mikseri.net/artistit/?id=44035 |
otto_t 06.11.2005 18:43:08 | |
---|
|
SirElwood 06.11.2005 18:55:55 | |
---|
|
32788 06.11.2005 19:07:25 (muokattu 06.11.2005 19:08:13) | |
---|
Olis, etenkin kun suomessa tuota ei saa käyttää. Ei siinä niin sanottu, siinä sanottiin vain, että se on lisensoitu käytettäväksi vain Saksassa. Eli koska ei olla varmoja, onko kyseinen laite laillinen missäkin maassa, pelataan varman päälle. Jos tuo on laillinen käyttömaassa (Niin kuin Suomessa käsittääkseni on) sitä saa käyttää. Jos meni ihan metsään, niin voi voi. Hei, täähän on harmaa! |
Mrezzye 06.11.2005 19:53:08 | |
---|
Suosittelen kyllä, jos on kovinkin liikkuva lavaolemus. Kun aiemmin heitettiin enemmän keikkaa coverbändillä, jossa pystyi keskittymään poseeraamiseen ja hauskanpitoon, niin oli ihan ehdoton vehje. Möin sittemmin pois, mutta hankin kyllä taas uuden, kun/jos tarve tulee. Minulla oli Audio-Technican joku vanha uhf-malli, mutta hyvin pelitti pitkältäkin matkalta. |
Mrezzye 06.11.2005 19:56:30 | |
---|
Olis, etenkin kun suomessa tuota ei saa käyttää. Saa käyttää. Samoja myydään mm. F-musiikissa Helsingissä. |
SirElwood 06.11.2005 20:02:04 | |
---|
Saa käyttää. Samoja myydään mm. F-musiikissa Helsingissä. I stand corrected. |