Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 548 49 50 51 52121 122 123 124 125
Dunga
27.08.2007 21:47:30
Täytyy sanoa, että tehkää itsellenne jotain. Mä oon saanut kaikkialla AINA ensiluokkaista palvelua, aina olen saanut rauhassa testata kaikkea ja aina olen saanut jonkinlaisen sopuhinnan. Tämä kaikki täysin kaupasta riippumatta, Turun puljuista nyt siis puhutaan. Sama tosin pätee ihan jokaiseen muuhunkin kauppaan, jossa olen käynyt. Hmm...

Hoho, "tehkää itsellenne jotain" :D

Pimp my face...?
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
InYourFace90
27.08.2007 21:48:24

Pimp my face...?

Pitää näyttää vanhalta rikkaalta bluesäijältä.
Up The Irons!
shovi
27.08.2007 21:49:28
Pimp my face...?

Tälle repeilin. Toinen vois olla et Pimp my wallet.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Laddy Master
27.08.2007 21:56:03
Rovaniemeltä

Siltä ajalta kun siinä vielä kaksi oli lähekkäin, kuulin kerran lopettaneessa liikkeessä keskustelun:
asiakas-olisko teillä nuottipilliä?
myyjä-mene tuohon naapuri liikkeeseen, siellä niillä on parempia.
asiakas-en tarvis ees niin kallista, ihan perus kelpaa.
myyjä-mene vain tuonne toiseen liikkeeseen...

Nuorempana pääsin ensimmäisiä kertoja käymään oikeassa musiikki-liikkeessä ja uutukaisena kitaristina houkutti päästä kokeilemaan tämän toisen kaupan valikoimaa. Pyysin arasti kassalla olevalta mieheltä että saisko piuhaa että vois edes hiljaa soitella siellä toisessa päässä, tämä katsoo silmiin ja vastaa: "et sinä piuhaa tarvi, saat enemmän kuin tarpeeksi tuntumaa ilmankin", enkä sanaakaan uskaltanu ristiin laittaa:D

Oulusta

Ei niin kauan sitten ostin uuden klassisen kitaran kullakselta. Kauppoja hierottiin ja hyvältä vaikutti kun sain pehmeän laukunkin hinnalla paremman kovan. Kitarassa oli tallat muovia ja tiedustelin olisiko luisia myynnissä. Myyjä ihmettelee ja väitää tallojen olevan luuta, kuiteskin myöntää kohta erehtyneensä. Luisia ei ollut tarjolla. Tinkaan vielä vähän aikaa ja kielistäkin ja viimein kassakone laitetaan käytäntöön.
Sitten Myyjä-laitetaanko ne tallat laukkuun?
minä-mitkä tallat?
myyjä-Etkö sä aikonut muoviset laittaa?
:S

Käväsin aikasemmin kattelemassa myös soitin ja tarvikkeessa. Sanoin klassista katselevani ja kävin läpi niitä muutamia siellä, ei kuitenkaan löytynyt. Siellä on ollu hyviä metallikielisiä akustisia niin niitä sitten aloin mielenkiinnosta kokeilemaan, kunnes sattukin semmoinen yksilö, jossa kielet oli aivan ruosteiset ja happamat. Se tuttu vanha myyjä siinä kassalla tokaisee: "joo ei se siinä oikeen klassiseen sovellu..."

Kuusamosta

Rakkaan kotipaikkakunnan kauppa onkin aivan omaa luokkaansa. Hekkalan Musiikista on kuultu jos minkälaista tarinaa, veikkaisin että siellä on myyty enemmän moottorisahoja kuin kitaroita (ihan tosissaan). Samat muutamia satoja maksavat kitarat riippuu aina siellä seinällä, ja nekin juuri ja juuri näkee ulkoa näyteikkunasta. Viimeksi kun kävin siellä en muista nähneeni siellä juurikaan muuta musiikkiin liittyvää kuin ne siellä seinällä.

Tämmösen legendan kuulin serkulta että hänen inttikaverinsa oli käymässä Kuusamossa ja musiikkimiehenä poikkesi huvikseen Hekkalassa. Siellä katteli vähän aikaan ympärilleen ja kävi kattoo löytyykö hyllyssä olevasta kotelosta mitään: ei ollut uskoa silmiään kun näki aidon Fenderin, mallia en lähe veikkailemaan mutta kuiteskin kitaran hinta oli varmasti enemmän kuin kaupan muiden yhteensä. Kaveri kysyi rauhallisena että paljon hintaa, maksoi empimättä pyydetyn parisataa ja käveli aarteineen ulos.

Ei ole omatkaan kokemukset hääppöiset, pari kertaa olen käynyt irtokielen ostamassa ja siitäkin saa maksaa muistaakseni 2,5e. Siellä se jätkä aina takahuoneessa kattelee semmosta oikein pientä telkkaria eikä koskaan mahda kuulla kun asiakkaat astuu sisään. Mutta mikäs siinä, onhan nyt kaikilla harrastuksia oltava!
I love you baby but not like I Love my Guitar
Räkkipeli
27.08.2007 22:09:06

Pimp my face...?

Sait plussan hyvästä iltanauruhetkestä. =)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Dirty Hero
28.08.2007 13:13:24
Täytyy sanoa, että tehkää itsellenne jotain. Mä oon saanut kaikkialla AINA ensiluokkaista palvelua, aina olen saanut rauhassa testata kaikkea ja aina olen saanut jonkinlaisen sopuhinnan. Tämä kaikki täysin kaupasta riippumatta, Turun puljuista nyt siis puhutaan. Sama tosin pätee ihan jokaiseen muuhunkin kauppaan, jossa olen käynyt. Hmm...

Kyllähän sitä nykyään saa hyvää palvelua, kun myyjät tietää että voin ostaakin jotain. Jos 10-v pentu menee kauppaan vaan hiplaamaan ja ihailemaan kitaroita, niin ehkäpä myyjät eivät ole aivan niin innokkaita palvelemaan... Ja aloittelijat eivät usein huomaa tulleensa huijatuksi.
Smappa
28.08.2007 15:40:58
Just. Aina kun mä meen sinne, niin äijät vaan istuskelee tiskin takana, naputtelee tietokoneitaan ja urahtelee. Fasussa on palvelua ja alennuksekin kohdillaan.

Kyllä ne mulle tulee esittelemään jo ilman pyyntöäkin ja viimeistään pyynnöstä joku nousee sieltä ylös ja vastaa täydentävästi ja asiallisesti kysymyksiini.
Makuasioista ei saa kiistellä, mutta huonosta mausta saa huomauttaa.
Spetsnaz
28.08.2007 15:50:52 (muokattu 28.08.2007 19:06:49)

itse ainakin olen onnellinen siitä että Tampereen Rock Center on olemassa. mahtava valikoima! ja jos ei löydy etsimääni niin sitten tilataan tai sitten tarjotaan vastaavaa. ja mullekkin anto Paiste Pst5 peltisetistä+ standeistä satkun alennusta ja siihen päälle stagin blackmetal 10"splashin! parasta palvelua!

Rock Center on helposti paras liike mitä Pirkaanmaalta löytyy. Ostin liikkeestä bassonupin- ja kaapin 705€:llä + kunnon kaappipiuha kaupan päälle. Samainen setti t-kaupassa olisi maksanut n. 900€. Ajattelin käydä toistekin. Asiantunteva myyjä ja loistavaa palvelua.

Täällä Valkeakoskella on legendaarinen Valkeakosken musiikki. Samat kitarat vuodesta toiseen ja jotain paskoja halpisrumpusettejä ja vahvareita ikkunalla. Omistajan vaimo ei tajua mistään yhtään mitään eikä itse omistajakaan juuri ole ajan tasalla. Hinnat ovat tietenkin n. puolitoistakertaisia muihin liikkeisiin nähden. About kaikki tuntemani paikalliset muusikot manailevat aina "Joo en helvetissä hae Hanskilta yhtään mitään, mielummin lähden Tampereelta hakemaan."

EDIT: typo
shovi
28.08.2007 15:53:48
Hinnat ovat tietenkin n. 1-kertaisia muihin liikkeisiin nähden.

Yksinkertaisia, eli samoja. Pitäisköhän perustaa ketju "tyhmimmät kommentit tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä -ketjuun kirjoittaneilta".
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
2randpo
28.08.2007 18:15:22

Kyseenalainen koko ketju, kun eihän minkään alan tuotteiden myyjiltä voi nykyään kovin paljon asiantuntemusta odottaa. Ajan henki on, että "meidän tehtävämme on vaan myydä näitä tuotteita" asiantuntemuksesta, laatuun panostamisesta, jopa asiakaspalvelusta ei niin väliä. No, onneksi sentään joitakin poikkeuksiakin on.
Spetsnaz
28.08.2007 19:06:10

Yksinkertaisia, eli samoja. Pitäisköhän perustaa ketju "tyhmimmät kommentit tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä -ketjuun kirjoittaneilta".

No voi kerpele, joko lauta ei tue puolikas-merkkiä tai sitten se on tippunut sieltä jostakin syystä pois.
flattopguitar
28.08.2007 19:10:01
Tästä ketjusta saa hyvän kuvan siitä, että suomessakin olisi tilaus musiikkiliikkeelle, jossa on töissä todellisia ammattilaisia, jotka osaa palvella ja tietää laitteista + neuvoo mielellään. Ongelma on usein siinä, että omistajan asiantuntemus on vuosikymmenten takaa ja kyllästyminen/joku muu on saanut tekemään vaan bisnestä sillä mikä parhaiten myy. Todellisuudessahan monet musiikkiliikkeet elävät myymällä sitä satasen kitaraa ja vahvaria vuodessa monta sataa kappaletta. Niitä ammatilaisten soittimia myydään kymmeniä ja katteet on hyvin pienet. Siinä mielenkiinto karisee itsestään samoin kuin suurin odotuksin musaliikkeeseen työhöntulleelta ex-muusikolta, joka saa huonopalkkaisen työpaikan huonoilla työajoilla. Ei koskaan perjantaina ryyppäämään, kun lauantai aamulla pitää mennä töihin jne.
2randpo
28.08.2007 19:32:15

Tästä ketjusta saa hyvän kuvan siitä, että suomessakin olisi tilaus musiikkiliikkeelle, jossa on töissä todellisia ammattilaisia, jotka osaa palvella ja tietää laitteista + neuvoo mielellään.

No joo, olet oikeaassa; siinä mielessä ketju toki puolustaa paikkaansa. Lisään vielä (vaikka meneekin jo vähän ohi aiheen), että mitään riskejä ei myöskään uskalleta juuri ottaa. Gibsoninkin uusia malleja tilataan hyvin nihkeästi, kun halutaan pelata varman päälle. Tavallaan se on ymmärrettävää mutta samalla turhauttavaa. En ole ainakaan vielä nähnyt yhdessäkään liikkeessä esim. Gibsonin Menace-malleja. "Ei olla tilattu yhtään niitä", on ollut vastaus. Huonoa palvelua (joka menee kyllä osittain Into-Luthmaninkin piikkiin) sanon minä.
joukov
28.08.2007 20:35:45
No joo, olet oikeaassa; siinä mielessä ketju toki puolustaa paikkaansa. Lisään vielä (vaikka meneekin jo vähän ohi aiheen), että mitään riskejä ei myöskään uskalleta juuri ottaa. Gibsoninkin uusia malleja tilataan hyvin nihkeästi, kun halutaan pelata varman päälle. Tavallaan se on ymmärrettävää mutta samalla turhauttavaa. En ole ainakaan vielä nähnyt yhdessäkään liikkeessä esim. Gibsonin Menace-malleja. "Ei olla tilattu yhtään niitä", on ollut vastaus. Huonoa palvelua (joka menee kyllä osittain Into-Luthmaninkin piikkiin) sanon minä.

Miten se on huonoa palvelua jos jotain tiettyä tuotetta ei tilata? Pistät tilauksen sisään ja kyllä firma tilaa. Ehkä puljut kyllästyvät kun jengi käy testaamassa paikan päällä ja sitten tilaa ulkomailta? Voit valittaa ehkä kapeahkosta valikoimasta mutta ei se ole huonoa palvelua.
Hey! Ho! Let's Go
Abgrund
28.08.2007 20:39:37
Samalla rahalla voi tilata liikkeeseen monta perusvarmaa mallia, jotka varmasti myös tekevät kauppansa.
Älä ala mulle!
2randpo
28.08.2007 21:15:46

Voit valittaa ehkä kapeahkosta valikoimasta mutta ei se ole huonoa palvelua.

Asiahan riippuu siitä, miten hyvä palvelu ja palvelu ylipäätään määritellään. Mielestäni hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkkeihin kuuluu paitsi toimintaa ja tunnelmaa, myös tavaraa. Muutenhan sitä tosiaan voi tilata vaikka T-kaupasta.
ravensoul
28.08.2007 21:41:18 (muokattu 28.08.2007 21:41:57)
Asiahan riippuu siitä, miten hyvä palvelu ja palvelu ylipäätään määritellään. Mielestäni hyvän asiakaspalvelun tunnusmerkkeihin kuuluu paitsi toimintaa ja tunnelmaa, myös tavaraa. Muutenhan sitä tosiaan voi tilata vaikka T-kaupasta.

Aivan. Juuri lähti kitara tilaukseen Musik Produktivilta koska näytti siltä, että haluamaani keppiä (S-sarjan Ibanez) ei testaamaan pääse missään alle 400 km säteellä. Sama tilata sitte Saksasta, prkl, ja toivoa parasta koska aika ja viitseliäisyys ei riitä ajella puolta Suomea edestakas kitarantestausreissuja.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
-Lassi-
14.09.2007 12:58:35
"Tosta kitarasta kaikki tytöt tykkää"

Tollei sanottii ku olin testaamas Gibsonin Flying-V fadedia pari vuotta sitte.
pekurides
14.09.2007 13:29:24

Miten se on huonoa palvelua jos jotain tiettyä tuotetta ei tilata? Pistät tilauksen sisään ja kyllä firma tilaa. Ehkä puljut kyllästyvät kun jengi käy testaamassa paikan päällä ja sitten tilaa ulkomailta? Voit valittaa ehkä kapeahkosta valikoimasta mutta ei se ole huonoa palvelua.

Kyllä se mielestäni on huonoa palvelua jos ei tilata tuotetta kokeiltavaksi vaikka pyytää, siinä vaiheessa kun joudut etukäteen maksamaan että tilaavat tuotteen niin se on ihan sama vaikka edullisemmin suoraan saksasta tilaat!

(itse käyny edellisessä paikallisessa muutaman kerran kyselemässä että koskas otat sisään niitä parempia putkinuppeja ni pääsis tyyppään, kiinnostus olisi kova? mutta ei, niitä halvempia trankkuja vaan hyllyt täynnä ...)

Miksiköhän jengi käy testaamassa ja tilaa muualta?

Sehän on ihan selvä, myisivät tuotteet samaan hintaan kuin saksassa niin ei menisi kaupat sivu suun!
Mutta ei kun pitää yrittää kääriä isommat katteet...

Niin, ei se kapea valikoima huonoa palvelua ole, huonoa kaupankäyntiä vain.

Kyllä autoliikkeissäkin on tuotteet testattavissa vaikka saksasta halvemmalla saa.. ja pikkasen eri hintaluokassa pyöritään...
Tunteella päin vittua.
-Cale
14.09.2007 13:31:43
"Tosta kitarasta kaikki tytöt tykkää"

Tollei sanottii ku olin testaamas Gibsonin Flying-V fadedia pari vuotta sitte.

Tytöt ei tykkää mistään kitaroista, koska ne vievät liikaa huomiota pois heiltä itseltään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)