Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 548 49 50 51 52109 110 111 112 113
TTV
17.05.2009 16:32:37
Näyttää tuo M.netin haku toimivan vähän perseelleen (tai sitten en vaan osaa käyttää sitä), joten kysytäämpäs täältä:

Onko kokemuksia EMG:n X-sarjan aktiiveista; EMG 81-X, 85-X tai 60-X? Headroomia (mitä se sitten onkaan) pitäisi olla enemmän ja muuta mainossälää löytyy EMG:n sivuilta, mutta miten on kokemusten laita?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Humanoid
17.05.2009 21:37:00
TTV: Näyttää tuo M.netin haku toimivan vähän perseelleen (tai sitten en vaan osaa käyttää sitä), joten kysytäämpäs täältä:

Onko kokemuksia EMG:n X-sarjan aktiiveista; EMG 81-X, 85-X tai 60-X? Headroomia (mitä se sitten onkaan) pitäisi olla enemmän ja muuta mainossälää löytyy EMG:n sivuilta, mutta miten on kokemusten laita?

EMG-X -malleja saa kuulemma Thomanniltakin aikaisintaan vasta heinäkuun tienoilla, eli jätetään ne kokemukset vielä odottelemaan. Luultavasti ainakin itse tilaan testikappaleet ja teen saundivertailuja normaaliin 81:een ja 85:een.
Sami / Ääniportti
Juippi!
20.05.2009 12:59:09
Mitenhän korkeat mikit JB/jazz-mikit on?(SH4 ja SH2)
Ibanez RG1570:ssani on nyt Dimarzion DP161 ja DP 151, säätövaraa ei ole yhtään(tai sitten hoksottimet ei toimi). Matalat mikit pitäisi olla, jotta saisi säädettyä niitä alemmas, koska g-kielen kohdalla on jotain häiriötä, ja uskoisin, että siihen auttais mikkien säätäminen alemmas.
Henkka1000
20.05.2009 13:02:49 (muokattu 20.05.2009 13:06:20)
Juippi!: Mitenhän korkeat mikit JB/jazz-mikit on?(SH4 ja SH2)
Ibanez RG1570:ssani on nyt Dimarzion DP161 ja DP 151, säätövaraa ei ole yhtään(tai sitten hoksottimet ei toimi). Matalat mikit pitäisi olla, jotta saisi säädettyä niitä alemmas, koska g-kielen kohdalla on jotain häiriötä, ja uskoisin, että siihen auttais mikkien säätäminen alemmas.

http://www.seymourduncan.com/products/dimensionpages/sh4.shtml
http://www.seymourduncan.com/products/dimensionpages/sh2.shtml

Mitat tuumina, mutta helppo siitä muuntaa

E: Eli korkeus on melkosen lähelle 2cm
Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77)
Juippi!
20.05.2009 13:12:10 (muokattu 20.05.2009 13:12:17)
Henkka1000: http://www.seymourduncan.com/products/dimensionpages/sh4.shtml
http://www.seymourduncan.com/products/dimensionpages/sh2.shtml

Mitat tuumina, mutta helppo siitä muuntaa

E: Eli korkeus on melkosen lähelle 2cm

Kiitokset.. Taitaa olla että kohta menee rahaa :(
McNulty
20.05.2009 13:19:06
Juippi!: Mitenhän korkeat mikit JB/jazz-mikit on?(SH4 ja SH2)

Mikit eivät välttämättä ole sen kookkaampia kuin normaalisti, mutta mikin pohjalevyn tassut/jalat voivat olla pitkää tai lyhyttä sorttia. Samoin joissain skeboissa mikkien pitkät säätöruuvit ottavat runkoon kiinni ennenkö saa fiksusti korkeuden säädettyä. Näin esim. muutamassa Epiphone SG:ssä joihin olen asiakkaan toiveista mikkejä vaihdellut. Ne mikin kiinnityskorvat mahtuvat vielä, mutta pitkiä ruuveja olen sivareilla katkonut n. 5-10mm tapauksesta riippuen.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Amen to that!
23.05.2009 23:41:40
Kysyn tätä nyt täältä en ole vastausta muualtakaan löytänyt.

Eli: Olen ostamassa Jacksonin DK2 kitaraa.

http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2l_tr_update.htm

Siihen ajattelin vaihtaa Seymour Duncanin Blakcout Metal mikin.

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sahb2b_blk_blackout_metal.htm

Nyt haluaisin varmistaa että kyseinen mikki sopii kitaraan, etten turhan takia rahojani kuluta.

Lisäksi, tarvitseeko minun ostaa vielä jotain muita tarvikkeita, vai tuleeko kaikki tarpeellinen mikin mukana?
Yrms
24.05.2009 00:25:51 (muokattu 24.05.2009 00:26:16)
^Kolvi ja tinaa, jos ei ennestään löydy. 9volttinen paristo, ehkä.

Ja mikki sopii kitaraan
www.mikseri.net/blindways
Luukasa
24.05.2009 22:06:37
Sun pitää tehä jonnekkin tilaa sille paristolle.
Amen to that!
24.05.2009 22:50:14
Esim. minne se olisi hyvä pistää? Pitääkö sille tehdä siihen kitaraan joku oma ns."lokero"?
TTV
24.05.2009 22:58:58
Amen to that!: Esim. minne se olisi hyvä pistää? Pitääkö sille tehdä siihen kitaraan joku oma ns."lokero"?

Mitäs jos ostaisit MG-sarjan Jacksonin? Niissä on EMG:n aktiivit jo valmiina ja niiden paikalle on huomattavasti mukavampi vaihdella Duncania. Vai onko sulla jokin selvä peruste noille kitara- ja mikkivalinnalle?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Amen to that!
24.05.2009 23:01:37
Olen vasenkätinen siksi kitara, ja Blackoutseista olen kuullut ja lukenut paljon hyvää.
Celeb
30.05.2009 17:07:32
Termos, kuseekohan mulla kitarassa mikit (passiivit) vai juotokset, kun yhtenä päivänä ne yhtäkkiä lopetti toimintansa. Voin virittää kitaran silti johdon kanssa ja jos pistän vahvarista mökät täysille niin kuulen juuri ja juuri hiljaisen clean-soundin. Muuten ei ääntä lähde. Juotokset näyttävät päällisin puolin kaikki toimivilta mutta en ole koittanut yleismittarilla mitata. Kitara kuitenkin toimi vielä ennen...
Insane Kane
30.05.2009 17:30:54
Celeb: Termos, kuseekohan mulla kitarassa mikit (passiivit) vai juotokset, kun yhtenä päivänä ne yhtäkkiä lopetti toimintansa. Voin virittää kitaran silti johdon kanssa ja jos pistän vahvarista mökät täysille niin kuulen juuri ja juuri hiljaisen clean-soundin. Muuten ei ääntä lähde. Juotokset näyttävät päällisin puolin kaikki toimivilta mutta en ole koittanut yleismittarilla mitata. Kitara kuitenkin toimi vielä ennen...

Onko vahvistin & piuha testattu toisella kitaralla?
If you're gonna be dumb, you gotta be tough.
Celeb
30.05.2009 17:32:24
Insane Kane: Onko vahvistin & piuha testattu toisella kitaralla?

Joo, parilla eri vahvarilla on testattu ja varmaan viidellä eri piuhalla. Podiinkin on isketty kiinni.
Insane Kane
30.05.2009 17:33:41
Celeb: Joo, parilla eri vahvarilla on testattu ja varmaan viidellä eri piuhalla. Podiinkin on isketty kiinni.

Hymm... No sitten voisi olla vaikkapa kuuma karva poikki jakilta.
Millainen kitara?
Celeb
30.05.2009 18:06:07
Insane Kane: Hymm... No sitten voisi olla vaikkapa kuuma karva poikki jakilta.
Millainen kitara?

Tämä on Edwardsin Potbelly, http://www.espguitars.co.jp/edwards/po/E-PO-96D.html

Ja sori, en tiiä termejä niin mitä tarkottaa kuuma karva? :)
Insane Kane
30.05.2009 18:13:31
Celeb: Tämä on Edwardsin Potbelly, http://www.espguitars.co.jp/edwards/po/E-PO-96D.html

Ja sori, en tiiä termejä niin mitä tarkottaa kuuma karva? :)

Ruuvaa tuo jakkilevy irti ja vedä jakkia sen verran ulos että näet onko molemmat johdot kiinni tuossa jakissa.

"Kuuma karva" on se toinen jakille menevä letku. Toinen on maa =)
Celeb
30.05.2009 20:31:23
Insane Kane: Ruuvaa tuo jakkilevy irti ja vedä jakkia sen verran ulos että näet onko molemmat johdot kiinni tuossa jakissa.

"Kuuma karva" on se toinen jakille menevä letku. Toinen on maa =)

Molemmat johdot on kiinni. Sen takapleksin takana olevat juotokset ovat silmämääräisesti kaikki kiinni. En ole vielä ottanut kieliä irti jotta näkisin oisko johdot irronnut mikeistä tms, mutta aika epätodennäköseltä se vaikuttaa koska kitaralle ei ole tehty itse mitään muutoksia ja ihan normikäytössä se on ollut.
Insane Kane
30.05.2009 21:45:41
Celeb: En ole vielä ottanut kieliä irti jotta näkisin oisko johdot irronnut mikeistä tms, mutta aika epätodennäköseltä se vaikuttaa koska kitaralle ei ole tehty itse mitään muutoksia ja ihan normikäytössä se on ollut.

Ei niiden sieltä asti pitäs irrota... Tosin "ei pitäs" irrota mistään.

Kun koko kitara on mykkänä niin

Joko letku volumelta jakille on irti.
Joko letku kytkimeltä volumelle on irti
Joko volumepotikka tai kytkin on rikki.
Tai jokin mystinen maadoitus jossain kohtaa.

G) jokin muu, keksi itte ;)
Soita sie, mie sääjän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)