![]() 01.09.2020 18:29:21 | |
---|---|
Shredator: Mielestäni Helixin efektit on aika peruskauraa, ei mitään ihmeellistä. Ne tuntuvat varsin muovisilta varsinkin näin Fractaliin ja Strymoniin tottuneelle. Joten itse komppaan tässä herra Paskiaista. En allekirjoita lainkaan. Vertasin muutamaan pedaaliin mitkä mulla oli. Keeley D&M Driven pystyin replikoimaan täysin Minotaur ja Compulsive Drive malleilla. Belle Epoch Deluxe taas syntyi laittamalla Kinky Boostin perään Transistor Tape malli. Se ei ollut ihan 1:1 kun ei suoraan löydy mallinnusta, mutta riittävän lähellä ja fiksumpi käyttää kun on tap tempo yms. Peruskaiut ovat ainoat selkeästi huonommat efektit. Toivon, että ne vedettäisiin uusiksi 3.0 firmwaressa. Ne moduloidut ym uudemmat kaiut ovat mielestäni ihan yhtä hyvää kamaa kuin vaikka Strymonissa. https://www.youtube.com/watch?v=Eob_t8Rg_ao | |
![]() 01.09.2020 19:18:05 | |
Kaikujen osalta samaa mieltä. En niistä uudemmista löytänyt tosin yhtään mieleistä, kun kaikki oli järjestään sitä modernia moduloitua ambient-kamaa :D Perus-Plate, -spring ja -cathedral lähinnä käytössä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 01.09.2020 19:42:28 (muokattu 01.09.2020 19:43:49) | |
kävin miettimään millaista olisi olla tuollainen worship/kirkko soittaja. hyviä puolia olisi että keikat alkaa aikaisin eikä tarvitse venailla iltaan saakka. :D samahan on noissa lastenmusiikki yhtyeisssä, tosin niissä saa soittaa rajumpaa musiikkia :D " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 01.09.2020 20:16:34 | |
aristoteles666: kävin miettimään millaista olisi olla tuollainen worship/kirkko soittaja. hyviä puolia olisi että keikat alkaa aikaisin eikä tarvitse venailla iltaan saakka. :D samahan on noissa lastenmusiikki yhtyeisssä, tosin niissä saa soittaa rajumpaa musiikkia :D Tanssimusapuolella on onneks hiukan samansuuntaisia aikataulufiiliksiä. Iltapäivätanssit on ihan parasta!! Ihan hirmuisia valveillaolovaikeuksia oli viime perjantaina kun Bilebändillä alkoi soitto klo 00.30.... Huh. Tuossa vaiheessa pääosa porukasta on jo ihan tuubassa ja parasta ois hipsiä jo kotiin päin. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 01.09.2020 21:55:21 | |
aristoteles666: kävin miettimään millaista olisi olla tuollainen worship/kirkko soittaja. hyviä puolia olisi että keikat alkaa aikaisin eikä tarvitse venailla iltaan saakka. :D samahan on noissa lastenmusiikki yhtyeisssä, tosin niissä saa soittaa rajumpaa musiikkia :D Kirkko-vöörsip soittaja vastaa kysymykseen, jota tuskin ees esitettiin kovin tosissaan. Palkkaa noista keikoista saa harva, joten harrastuksen piikkiin menee. Helix on niissä hommissa kyllä täysin ylivoimainen helppoutensa takia + se on jenkkilässä alan standardi. Kyllä mää tosin Helixiä käytän sujuvasti myös rokenrollia veivatessa kapakassa. Ite "keikat" on musiikin tekemistä siinä missä muutkin keikat. Välillä sujuu ja välillä sujuu vähän huonommin. Isona erona sekulaarihommiin on, että keikkaa (vaikkakin ilmaista) on niin paljon, kuin jaksaa tehdä. Perstuntuma sanoo, että aika monet aktiiviset kirkkosoittajat on aika kokeneita keikkamuusikoita. Jotta asia pysyisi vieläkin enemmän Helix:in ihmeellisessä maailmassa, kommentoin Shredatorin ambient-kaiku -kommenttia. On totta, että uudet kaiut on juuri ambient-modulaatio -osastoo, mutta se johtuu käsittääkseni siitä, että jenkkilässä Helix on tosiaan kirkkosoittajien suosiossa, ja niissä kuvioissa kitaran rooli on erilainen kuin Anthraxissa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 02.09.2020 08:04:21 | |
Shredator: Kaikujen osalta samaa mieltä. En niistä uudemmista löytänyt tosin yhtään mieleistä, kun kaikki oli järjestään sitä modernia moduloitua ambient-kamaa :D Perus-Plate, -spring ja -cathedral lähinnä käytössä. En tiedä onko päivitykset muuttaneet asiaa mutta tosiaan kaiut piti hakea sieltä legacy-valikosta. Ne kaikki uudet meni täysin yli itselläni. | |
![]() 02.09.2020 13:37:53 (muokattu 02.09.2020 13:57:13) | |
Ai vittu. Menipä ensi kosketus Helix LT:n kanssa mukavasti. Laite tuli tänään, kytkin heti läppäriin kiinni, asensin HX editin ja yritin päivittää. Puolessa välissä päivitystä läppärin w10 tilttas ja restarttas. Nyt Helix ei enää käynnisty, ilmoittaa boot failure. Entered update mode! Eikä HX edit yhdistä laitteeseen. Hard reset Helixissä ei ilmeisesti tee mitään, yritin siis resetoida laitteen, mutta ilmoittaa vaan sitä boot failurea. Neuvoja? EDIT: Homma ratkesi. Kaikki softa uusiksi läppäriin ja ERI usb-portti. Pävitys Line6 updaterin avulla kun kerran HX edit ei ottanut yhteyttä. Nähtävästi toi Helix toimii vain ja ainoastaan tossa yhdessä reiässä. Huh. "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." | |
![]() 02.09.2020 14:48:28 (muokattu 02.09.2020 14:50:16) | |
Tami: Tanssimusapuolella on onneks hiukan samansuuntaisia aikataulufiiliksiä. Iltapäivätanssit on ihan parasta!! Ihan hirmuisia valveillaolovaikeuksia oli viime perjantaina kun Bilebändillä alkoi soitto klo 00.30.... Huh. Tuossa vaiheessa pääosa porukasta on jo ihan tuubassa ja parasta ois hipsiä jo kotiin päin. joo, tuollainen on sietämätöntä, mitään järkeä kahdentoista jälkeen soittaa. jotta pysytään aiheessa, käytön helppous on kyllä HX Effectsissä plussaa, luki manuaalin niin nyt tuota säätää jaloilla vaikka kesken soittamisen. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 03.09.2020 15:20:10 (muokattu 03.09.2020 15:21:00) | |
Vähitellen tuosta Little Cubes -paketista irtoaa mieluisampia soundeja kun jaksaa perehtyä kunnolla niihin snapshoteihin, stomp moodiin ja vähän fiksailla noita presettejä. Vähän ihmetyttää, että kaupallisiin preseteihin ei laiteta noise gatea tai volumesäätöä exp-pedaalilla eli pientä viimeistelyn varaa tuotteena on. Patchi joka alkaa heti pörisemään humbuckerilla ja joka ei hiljene pedaalilla tuntuu vain keskeneräiseltä. | |
![]() 09.09.2020 17:38:54 | |
Tami: Eiköhän tuolla viitata tuohon aiempaan postaukseen "Mun tc helicon voicelive3 laulu/kitaraefekti multispedu"... jossa on TC:n ykkössarjan polkimista tutut efektit (Flashback Delay, Hall of Fame Reverb, Corona Chorus and Vortex Flanger jne jne"... joka asettaa tuon arvion juurikin sinne mihin se pitääkin laittaa :-). Mutta kukin tarpeidensa mukaan ja olen itsekin ihan keikan soittanut tehden kitarasounditkin semmosella Heliconilla (play electric) jossa ihan samoja efektejä kuin tuossa mainitussa isoveikassaan. Yhtä kaikki maaliin pääsee, se on pääasia. Lähes yhtä tärkeää on käydä täällä dissaamassa jos ei itellä toimi :-) Niin... siellä on myös muitakin efektejä kun nuo "klassikot". Ja en mä tuota heliconiakaan tässä mitenkään ylitiöpäisesri kehunu. Sen kitaraefektejä en ole koskaan keikalla käyttänyt. Käytän ihan analogisia purkkeja. Kotosalla tulee pidettyä sitä olkkarivahvarin(mesa express 5/25) loopissa, ku siinä on hyvä loopperi ja tilaefektit. Pointti oli siinä, että jos tollanen vartavasten kitaraefektiksi tarkotettu uutuustuote ei pärjää vanhalle laulu- ja kitaramultiefektille efektien äänenlaadussa, niin kyllä sitä nyt voi aika huoletta sillon mainostaa huonoksi. Hyvä se on varmasti ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään, mutta mulle aika toissijasia asioita jos soundit oli sellaset ku ne oli. Suurimmat pettymykset tosiaan oli tila- ja modulaatioefektit. Mun mielestä ihan aiheellista kertoa tästä vehkeestä, että ne ton laitteen efektit ei välttämättä tyydytä laadullaan vaativimpia multakorvia. Ennenku joku taas vetää jonkun ammattilaiskortin, ni kertokaa myös siihen samaan postaukseen kuka menestynyt ammattilainen tällästä purkkia käyttää? Uskon, että monikin ammattilainen - mutta sitte ku on menestyny jo sen verran, että ei tarvii katella hintalappuja kaupassa, ni en usko enää kenenkään laudasta line6 tuotteita löytyvän. Voin toki olla väärässäkin. | |
![]() 09.09.2020 17:58:40 | |
paskiaispaska: Ennenku joku taas vetää jonkun ammattilaiskortin, ni kertokaa myös siihen samaan postaukseen kuka menestynyt ammattilainen tällästä purkkia käyttää? Uskon, että monikin ammattilainen - mutta sitte ku on menestyny jo sen verran, että ei tarvii katella hintalappuja kaupassa, ni en usko enää kenenkään laudasta line6 tuotteita löytyvän. Voin toki olla väärässäkin. The Curen Reeves Gabrels soittaa Helixin ja HX Effectsin kera. Steve Vain basistilla Philip Bynoella on Helix käytössään. Mary J Bligen taustabändin kitaristilla on Helix. Pete Thorn tykkäsi myös Helixistä. Josh Smithillä taitaa olla HX Stomp laudassa myös. Mutta eihän niillä kukaan soittele. Tosin se on sanottava, että Helixissä on todella, todella paljon säädettävää. Pelkästään outputin valinnalla voi mokata koko touhun. Tuo laite vaatii siis enemmän aikaa perehtyä ja opetella. Mä olen nyt kuukauden opetellut säätämään ja koko ajan soundi kehittyy paremmaksi. Ja käytän lähinnä modulaatio- ja viive-efektien osalta. Vielä en ole edes kokeillut käyttöä etuasteena, IR-touhuissa tai ulkoisena äänikorttina. Oliko siulla kuinka pitkä kokemus Helixin tai HX Stompin kanssa? moving in stereo | |
![]() 09.09.2020 18:42:08 | |
McNulty: The Curen Reeves Gabrels soittaa Helixin ja HX Effectsin kera. Steve Vain basistilla Philip Bynoella on Helix käytössään. Mary J Bligen taustabändin kitaristilla on Helix. Pete Thorn tykkäsi myös Helixistä. Josh Smithillä taitaa olla HX Stomp laudassa myös. Mutta eihän niillä kukaan soittele. Tosin se on sanottava, että Helixissä on todella, todella paljon säädettävää. Pelkästään outputin valinnalla voi mokata koko touhun. Tuo laite vaatii siis enemmän aikaa perehtyä ja opetella. Mä olen nyt kuukauden opetellut säätämään ja koko ajan soundi kehittyy paremmaksi. Ja käytän lähinnä modulaatio- ja viive-efektien osalta. Vielä en ole edes kokeillut käyttöä etuasteena, IR-touhuissa tai ulkoisena äänikorttina. Oliko siulla kuinka pitkä kokemus Helixin tai HX Stompin kanssa? Muutaman kuukauden ja pelkästään hx effectsin. Eli näistä vahvistinmallinnoksista en tiedä mitään. Nehän voiki olla aivan laatukamaa, mutta mun mielestä - ja mitä nyt netistä lukenu ni monen muunki mielestä - nämä modulaatiot ja kaiut vähän keskinkertaisia. | |
![]() 09.09.2020 20:52:55 | |
paskiaispaska: Muutaman kuukauden ja pelkästään hx effectsin. Eli näistä vahvistinmallinnoksista en tiedä mitään. Nehän voiki olla aivan laatukamaa, mutta mun mielestä - ja mitä nyt netistä lukenu ni monen muunki mielestä - nämä modulaatiot ja kaiut vähän keskinkertaisia. Ainahan mallinnokset ovat mallinnoksia, eli eivät todennäköisesti koskaan vastaa aitoa asiaa. Saneleehan sen jo fysiikan lait, että esim. 4x12" kaappi ja laadukas putkinuppi ovat dynamiikaltaan ja soittotuntumaltaan eri kuin kovaa pauhaava digitaalinen mallinnos samasta aiheesta. Mutta siinä vaiheessa homma meneekin mielenkiintoiseksi kun aletaan tarkastelemaan nauhoitettua, editoitua ja "prosessoitua" tallennetta. Erot kaventuvat todella rajusti ja lopulta voikin olla vaikea sanoa, onko äänite vedetty HX Stompilla vai oikealla vahvistimella. Myös niiden efektien osalta. Tai jos tuollaisen HX Stompin laittaakin etuasteeksi oikein hyvin päätevahvistimen ja kaapin kanssa. Tätä pitää kyllä jossain vaiheessa testata. Mä olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, kuinka hyvä HX Stompin Grey Flanger ja Harmonic Tremolo ovat. Eikä noissa delay-efekteissäkään suurempaa motkottamista ole. Yhtä lähellä nämä ovat kuin vaikkapa Bossin "legendaarinen" tuplapedaali RE-20... jos siis siihen alkuperäiseen isoon Space Echoon verrataan. Ja kyllähän nämä mallinnokset ovat kehittyneet. Mulla on vanha Line6 POD X3 ja siihen verrattuna puhumme jo ihan eri asiasta tuon HX Stompin kohdalla. Mielenkiintoista nähdä missä Helixit, Fractalit, Kemperit yms. ovat seuraavan 10 vuoden päästä... moving in stereo | |
![]() 10.09.2020 09:22:02 | |
paskiaispaska: Muutaman kuukauden ja pelkästään hx effectsin. Eli näistä vahvistinmallinnoksista en tiedä mitään. Nehän voiki olla aivan laatukamaa, mutta mun mielestä - ja mitä nyt netistä lukenu ni monen muunki mielestä - nämä modulaatiot ja kaiut vähän keskinkertaisia. Hassua, kun oma kayttoni on opettanut etta niiden soundi on kiinni siita miten saadat ne ja mihin kohtaan signaaliketjua HX n sisalla laitat ne ja kaytatko niita sarjassa vai rinnan jne Eli luulen ettet viitsinyt perehtya siihen. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 10.09.2020 09:55:58 | |
Välillä jaksais edelleen kaasuttaa HX effects mut sit reaalimaailman Ei kyl jaksa pätkääkään säätää näitten koneitten kanssa nii on vähän jääny :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck | |
![]() 10.09.2020 11:25:02 (muokattu 10.09.2020 11:26:53) | |
aristoteles666: Hassua, kun oma kayttoni on opettanut etta niiden soundi on kiinni siita miten saadat ne ja mihin kohtaan signaaliketjua HX n sisalla laitat ne ja kaytatko niita sarjassa vai rinnan jne Eli luulen ettet viitsinyt perehtya siihen. Käytän yhtä efektiä vaan samanaikaisesti päällä, joten ei mitään merkitystä missä kohtaa signaaliketjua se on sen laiteen sisällä. Ja mä nyt vaan en saanu sieltä omaa korvaa tyydyttävää efektisoundia ulos parissa kuukaudessa - ja kyllä päivitin laitteen firmiksen ja kokeilin kaikennäköstä. Mutta jossei tolla yrittämisellä löydy sitä hyvää soundia vielä, ni sellasella laitteella ei kyllä ole mulla käyttöä. On se kumma, ku jos jotain ei laite miellytä, ni sen on oltava käyttäjävika - koska jollekki toiselle se laite kelpaa. Voisko olla silleen, että täällä on vähän vähän erilaisia vaatimuksia näiden suhteen? Kylmät ja muovisen kuulloset delayt ja reverbit ei vaan ole mun juttu. | |
![]() 10.09.2020 13:17:49 | |
paskiaispaska: On se kumma, ku jos jotain ei laite miellytä, ni sen on oltava käyttäjävika - koska jollekki toiselle se laite kelpaa. Kognitiivinen dissonanssi on saavuttanut uusia ulottuvuuksia. Anyway; täältä löytyy varmaan netin parhaimmat helix-soundit: https://www.youtube.com/c/johnnathancordy/videos | |
![]() 10.09.2020 13:30:10 | |
Guitarfreak: Välillä jaksais edelleen kaasuttaa HX effects mut sit reaalimaailman Ei kyl jaksa pätkääkään säätää näitten koneitten kanssa nii on vähän jääny :D Mä totesin saman myös heti alkuun. Kun en yhtään tykkää menuista, alavalikoista jne. niin HX Stompin säätö hoidetaan vain ja ainoastaan läppärillä. Se ei ole kauhean kätevää reeniksellä, ja voin kuvitella ettei keikoillakaan. moving in stereo | |
![]() 10.09.2020 14:33:20 | |
McNulty: Mä totesin saman myös heti alkuun. Kun en yhtään tykkää menuista, alavalikoista jne. niin HX Stompin säätö hoidetaan vain ja ainoastaan läppärillä. Se ei ole kauhean kätevää reeniksellä, ja voin kuvitella ettei keikoillakaan. Ankeetahan noita on ruuvailla. Täysversiossa sentään käyttöliittymä laitteessa ja PC:llä suunnilleen sama niin pienet viilaukset onnistuu helposti laitteellakin. Ei se toki silti ole sama kuin hiirellä isolta ruudulta laittaa presettejä mallilleen. | |
![]() 10.09.2020 17:28:55 | |
paskiaispaska: On se kumma, ku jos jotain ei laite miellytä, ni sen on oltava käyttäjävika - koska jollekki toiselle se laite kelpaa. Voisko olla silleen, että täällä on vähän vähän erilaisia vaatimuksia näiden suhteen? Kylmät ja muovisen kuulloset delayt ja reverbit ei vaan ole mun juttu. On se kumma, ettei voi vain todeta, että laitteessa oli mielestäni kylmät ja muoviset efektit. Sen sijaan alat ihmettelemään, että kuka näitä viitsii käyttää, ja ettei varmasti kukaan ammattilainen, jolla on varaa oikeisiin laitteisiin :) Ja nyt sua harmittaa, kun jengi väittää sulle vastaan... Mun kokemuksen mukaan näitä laitteita käytetään, koska voidaan päästä toivottuun soundiin (tai ainakin liveolosuhteissa riittävän lähelle toivottua) verrattain pienellä roudaamisella. Uusimmassa Riffi-lehdessä Osmo Ikonen kertoi käyttävänsä Helixiä sekä kitaran, basson, että sellon kanssa esiintyessään televisio-ohjelmien bändeissä. Itse en ole kiinnittänyt huomiota erityisen muoviseen soundiin hänen soittossaan. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö sun kokemus voi olla päinvastainen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)