Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 548 49 50 51 52419 420 421 422 423
Laulava Kylätohtori
29.10.2015 15:42:58
iec: Mulla onkin sitten mielenkiintoinen tilanne verrata 2x SSL-1 & JB Jr -mikkiksetillä Roadstarin soundia PRS SE Eg:n soundiin. Pärssisessä kun on SD STK-S4 -mikit kaulassa ja keskellä, ja sitten täysikokoinen SD JB tallassa :) Joidenkin nettifoorumien perusteella STK-S4-mikkien pitäisi olla hyvin lähelle SSL-1-mikkejä, mutta vain hurinattomat versiot. Ainakin pärssinen soi makeasti reunarosoilla Fenkun vahvarin läpi kaula- ja keskimikillä. Odotukset on ainakin korkealla.

Vähän tulee mikkipäivitys kyllä kalliimmaksi kuin mitä piti, mutta joskus vain mopo karkaa käsistä. Toisaalta tuo vanha japanilainen soitin kyllä ansaitsee arvoisensa mikit ;)

-iec

Laitapas mietteitä sitten. Ja sellainen vielä, että ainakin itse tykkään laskea nuo SSL-1:t aika alas. Joten jos tuntuu, ettei hyvää soundia löydy, niin kannattaa kokeilla myös laskea niitä reilusti...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Åboensis
29.10.2015 18:57:59

No nyt toi kuriiri ihan kotiovelle Yardboxin - Italiasta tulleessa lootassa oli just sitä mitä pitikin ja voi pojat mikä muljutin! Tais futsin jaagaaminen loppua tähän... ;-p

Tuossa on niiden kolmen norminumiskan lisäksi hauska treble-/ basspotikka josta soundin äänenväriä saa säädettyä todella laajalla skaalalla. Erittäin näppärä jos/ kun pitää esim. äänittää useampia kitaraosuuksia tahi saada kitara joko leikkaamaan läpi taikka täyttämään joku sooninen tila... Niin ja ne Yardbirds ja Zeppelin I ja II -soundit löytyvät heittämällä. Minttikuntoinen purkki vielä! Jei!
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
bussoli
29.10.2015 23:34:43
Posti toi tänään Laney lionheart L5 studio nupin:) Aiemmin olin omistanut saman sarjan L20 combon ja nupin, joten uskalsin tilata tämän kokeilematta. Speksit tuntuivat olevan just sopivat kotijammailuun ja äännittelyyn. Ensimmäisten testisoittojen jälkeen olen erittäin tyytyväinen, laney on mielestäni onnistunut tuossa Lionheart-sarjassaan erinomaisesti - vaikka ovatkin nykyään made in china. Samalla tuli myös fenix-strato joka vaikuttaa hintaansa nähden ok peliltä. Palacasteriksi tuo kuitenkin päätyy mm. leppäbody ja 56mm kielijako, ominaisuuksia mitä ei kauhean paljon torilla näy alle 500e. Olen tyytyväinen.
Joees
02.11.2015 19:54:43
30v lahja itselleni tuli kuukauden etuajassa mutta parempi toki niin.

https://www.dropbox.com/s/dvvqlm63do8fav8/DSC_0454.JPG?dl=0

Kieliä on ja virekkin on. Nyt kun vielä tottuis noihin pariin ylimääräiseen... Sähköillä tarvis vielä päästä koeponnistamaan.

Tekijä on Keihäs Guitars.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Laulava Kylätohtori
02.11.2015 20:06:08
Joees: 30v lahja itselleni tuli kuukauden etuajassa mutta parempi toki niin.

Kieliä on ja virekkin on. Nyt kun vielä tottuis noihin pariin ylimääräiseen... Sähköillä tarvis vielä päästä koeponnistamaan.

No nyt on komia. :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jucciz
03.11.2015 00:16:40

Oho, mikä se tuommonen on?
elsewhere
03.11.2015 00:19:38

No nyt on hieno. Miten tuollainen viritetään? Oman kuusikielisen läppärini olen tottunut pitämään avoimessa D-vireessä, mutta onko tuollaiselle kahdeksankieliselle jotain yleisesti suositeltua viritystä?
~ Love broke out and I forgot it's war.
mpekkanen
03.11.2015 01:33:57
elsewhere: No nyt on hieno. Miten tuollainen viritetään? Oman kuusikielisen läppärini olen tottunut pitämään avoimessa D-vireessä, mutta onko tuollaiselle kahdeksankieliselle jotain yleisesti suositeltua viritystä?

Hieno on soitin. 8-kielisen lap steelin voi virittää hyvinkin monella tapaa. Normaali C6 hawaji vire on muuten sama 8-kieliselle kuin 6-kielinenkin C,E,G,A,C,E-->Siihen tulee vain matala A ja korkea G eli se on A,C,E,G,A,C,E,G.
Tosin lap steel kitaran voi virittää muutenkin. Tässä sivustolla on joitakin virityksiä, niin 6 kuin 8-kielisellekkin. Ei ne viritykset näihin lopu, mutta tässä on jo aika paljon.
http://www.well.com/~wellvis/tuning.html
Joees
03.11.2015 10:03:51
Jucciz: Oho, mikä se tuommonen on?

8-kielinen lap steel, päätin tilata kotimaiselta tekijältä kun maailmalta ei löytynyt mitään sopivasti mieltä kutkuttelevaa. Ja mulla oli pieni pinttymä päässä että pitää saada nitrolakattu valkoinen.

Näinhän se sit kivasti ratkesi.
Joees
03.11.2015 10:07:04
elsewhere: No nyt on hieno. Miten tuollainen viritetään? Oman kuusikielisen läppärini olen tottunut pitämään avoimessa D-vireessä, mutta onko tuollaiselle kahdeksankieliselle jotain yleisesti suositeltua viritystä?

Kuusikielinen on mullakin avoimessa deessä. Tän kasin vire on yksi muunnos E13:sta. Matalimmasta korkeimpaan E, B, D, F#, G#, B, C#, E.

C6 jossain muodossa lienee yleisin.
antnis
03.11.2015 11:30:32

Siisti! Mutta tarviit lisää kauloja https://www.dropbox.com/s/fljwm12glxh85ld/IMG_8418.jpg?dl=0
Jucciz
03.11.2015 12:07:49
Joees: 8-kielinen lap steel, päätin tilata kotimaiselta tekijältä kun maailmalta ei löytynyt mitään sopivasti mieltä kutkuttelevaa. Ja mulla oli pieni pinttymä päässä että pitää saada nitrolakattu valkoinen.

Näinhän se sit kivasti ratkesi.

Nonni, kovaa soittoa vaan sit!
Joees
03.11.2015 14:32:43
Jucciz: Nonni, kovaa soittoa vaan sit!

Kyllähän se olis tarkoitus. Vielä jos joskus oikeesti osais soittaa.
Joees
03.11.2015 14:34:03
antnis: Siisti! Mutta tarviit lisää kauloja https://www.dropbox.com/s/fljwm12glxh85ld/IMG_8418.jpg?dl=0

Ei oikein nuo konsolit oo mun mieleen. Mieluummin yksittäisinä.
Juzpe
03.11.2015 15:03:34

Bossin OS-2 tuli 3 for 2 tarskan ilmaispedaalina. Tänää vois kattoo oisko soundi ok vai tuncks. Jos yhen Bossilaisen laittas viä niin sais toisenki ilmatteen spedun... mikäköhä se ois kiva...
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Morri
03.11.2015 18:38:20
Thomannilta lähti eilen illalla tilaukseen uusi EVH 5150 III 15W LBX-nuppi, pieni odotus toki vielä edessä, mutta toivottavasti ennen joulua tulisi. http://www.thomann.de/fi/evh_5150_iii_15w_lbx_top.htm

Uskoisin että omaan musiikkimakuuni ja soitto-olosuhteisiin nähden tuo voisi olla sopiva, pistetään takas jos näin ei ole, pienellä riskillä mennään.

Tuossa ihan jees vertailu vastaavaan 50W-nuppiin.

https://www.youtube.com/watch?v=NeIJwPvWSWg
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Perza
04.11.2015 07:11:15
Jees, vaihoin tuon moottoripyöräilyn talvikaudeksi taas vaihteeksi soittamiseen, ni tuli tässä kuukauden sisällä hommattua uudet kamppeet:

Gibson Lp classic, Mesa Mark 3, muutama spedu ja reipasta mieltä. Jos vääntäa jotaki huttua menemään kaamoksen yli ja kattoa sitte uusiks :)
iec
04.11.2015 08:22:39

iec: Mulla onkin sitten mielenkiintoinen tilanne verrata 2x SSL-1 & JB Jr -mikkiksetillä Roadstarin soundia PRS SE Eg:n soundiin. Pärssisessä kun on SD STK-S4 -mikit kaulassa ja keskellä, ja sitten täysikokoinen SD JB tallassa :) Joidenkin nettifoorumien perusteella STK-S4-mikkien pitäisi olla hyvin lähelle SSL-1-mikkejä, mutta vain hurinattomat versiot. Ainakin pärssinen soi makeasti reunarosoilla Fenkun vahvarin läpi kaula- ja keskimikillä. Odotukset on ainakin korkealla.

Vähän tulee mikkipäivitys kyllä kalliimmaksi kuin mitä piti, mutta joskus vain mopo karkaa käsistä. Toisaalta tuo vanha japanilainen soitin kyllä ansaitsee arvoisensa mikit ;)

-iec

Päivitystä tilanteeseen, eli nyt on 2x SSL-1 ja JB Jr asennettu Roadstariin. Illalla ei pystynyt soittelemaan/säätämään kuin Vox Amplugin kautta kuulokkeilla, mutta muutos vanhoihin Super 6-mikkeihin on kyllä valtava. Nyt löytyy Stratosoundi :D ja on kirkkautta ja kolinaa (en viittaa kolinalla siihen vanhaan partaveteen). Vielä pitää hakea säädöt paremmin kohdalleen, mutta laitoin suoriltaan Dan Erlewinen opuksen mukaisiin perussäätöihin nuo SSL-1:t eli bassopuoli 3,2mm ja ohuen e:n kohdalla 2,4mm. Toinen suositeltu "default"-korkeus olisi 2,4mm ja 2,0mm. Täytyy vielä vertailla soundeja PRS:n SD STK-S4 & JB -settiin ja varsinkin siihen tasapainoon minkä olen hakenut humpparin ja sinkuloiden välille. Olisi kuitenkin mukava että tallasta löytyisi potkua suunnilleen saman verran kuin Les Paul Studiosta (muistaakseni BB Pro-mikit) tai sitten tuosta PRS:n täysikokoisesta JB:stä. Eli tykkään että tallahumppari saa antaa kovemman outputin. Hoidetaan ne cleanit kaula&keskimikillä :)

Olin sen verran laiska, että annoin Gilmour-kytkennän olla paikallaan, eli en käytä Roadstarin ylimääräistä switchiä coil-splittingiin. Voin siis edelleen kytkeä kaulamikin päälle siten, että on joko kaikki kolme mikkiä päällä, tai sitten kaula- ja tallamikki. JB Jr pysyy kuitenkin koko ajan humpparimoodissa.

Mites muilla on mikkien korkeudet näissä H-S-S -kitaroissa joissa on JB Jr tallassa? Toki säädän omat mikit lopulliseen korkeuteen omien korvien avulla, mutta on mukava tietää millaisia säätöjä muilla on. Se saattaa nopeuttaa niiden omien säätöjen löytymistä ja kenties auttaa muitakin, joilla on samanlainen säätöurakka edessä.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Karhukoira74
04.11.2015 17:41:48

TC Mini Chorus, pari meetriä dual lockia, klipsejä ja ankkureita. Laudan kasausta tiedosta...
-So many assholes, so few bullets-
kosmonausea
04.11.2015 20:36:23
Tulihan 5E3-sarja osteltua ja kasattua. Vielä kun löyty lootista POS-eiku-NOS-putkia muihin ku eka rööriin, niin piti kai tuo Jukkitselta tilata samaan sarjaan 12AY7. Nyt ollaan perusasioiden äärellä. Hetki aikasemmin lähti Danelectrojen kanssa lapasesta, kun ostin baritonin, sain yhden baritonin ikilainaan ja ostin vielä jäsen Sarkon U2:n. Hyvin jyrskähtää, kun lyö baritonilla tuon Deluxen muroille. Ja, no, Evidence Audion välipiuhatki piti ostella pedaalilautaan, kun viime viikolla Custom Snoudsilla pyörähdin. Vielä volumepedaali puuttusis ...
Perkelefantti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)