Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 548 49 50 51 52299 300 301 302 303
Gabe
16.05.2012 20:56:30
statementus: Monestakohan palasta SG:t on tehty?

Minun Standard on kaksipalainen jos en ihan väärin katso. Pari kolmepalaista Standardia olen nähnyt.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
J.Hollström
16.05.2012 21:04:47
Gabe: Minun Standard on kaksipalainen jos en ihan väärin katso. Pari kolmepalaista Standardia olen nähnyt.

Kyllä se kolmepalasen SG:n omistaja on heti huonompi kitaristi.

Olin kattovinaan että Frank Marino veteli neljäpalasella SG:llä.
Numb
16.05.2012 21:13:15

J.Hollström: Olin kattovinaan että Frank Marino veteli neljäpalasella SG:llä.

Ja oli vielä sen vähänkin soundin ja jälleenmyyntiarvon mennyt modaamalla pilaamaan.
I might be schizophrenic but I am also Jesus
novo
16.05.2012 21:37:07
Mun heritage cherry oli yhestä palasta, ebonysta en ees tiiä. Ei mitään älyttömiä eroja soinnin suhteen, mutta toisaalta toi paksu lakka saattais kans hieman asiaan vaikuttaa.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
16.05.2012 22:04:33 (muokattu 16.05.2012 22:24:35)
novo: Mun heritage cherry oli yhestä palasta, ebonysta en ees tiiä. Ei mitään älyttömiä eroja soinnin suhteen

En usko myöskään että on juurikaan eroja tuosta palojen määrästä johtuen.
J.Hollström
16.05.2012 23:15:11
J.Hollström: Olin kattovinaan että Frank Marino veteli neljäpalasella SG:llä.

Siis oikeesti, mulla ei oo hajukaan kuinka monta palaa Marinon SG:eissä on.
novo
16.05.2012 23:18:42
Gabe: En usko myöskään että on juurikaan eroja tuosta palojen määrästä johtuen.

Ei kai tää ny uskonasia ole muutenkaan. Tuskin noi samasta puustakaan on veistelty, joten hankala sen tarkemmin niitä eroja pohtia, mutta suurimmaksi erojen tappajaksi väittäisin sitä lakkapinnan paksuutta. Special fadedejä haluaisin testata useampaa rinnan.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Gabe
17.05.2012 00:08:02
novo: Ei kai tää ny uskonasia ole muutenkaan. Tuskin noi samasta puustakaan on veistelty, joten hankala sen tarkemmin niitä eroja pohtia, mutta suurimmaksi erojen tappajaksi väittäisin sitä lakkapinnan paksuutta. Special fadedejä haluaisin testata useampaa rinnan.

Tarkoitin että jokainen kitara on loppujen lopuksi oma yksilönsä ja esimerkiksi nyt SG:iden tapauksessa ne soundilliset erot tuskin tulevat siitä onko se yhdestä, kahdesta vai kolmesta palasta se runko. Ja kuten sanoit niin puistakin se riippuu. Ostotilanteessa noita Standardeja aika monta räpelsin siinä eikä erot nyt hirveän suuria olleet. Fadedeja olisi tosiaan hauska testata samalla metodilla kun niissä on tosiaan niin ohkainen se lakkapinta.
Dunga
17.05.2012 00:21:30
SG:itä on tässä talossa käynyt neljä kipaletta.

- 2 kpl yksipalaisia
- 1 kpl kaksipalainen
- 1 kpl kolmepalaisella rungolla

Ylivoimaisesti parhaiten on soi.... rumpujen pärinää.... kolmepalainen. Hands down.
War... war never changes.
VIPMetal
17.05.2012 11:16:25

Void: SG:itä on tässä talossa käynyt neljä kipaletta.

- 2 kpl yksipalaisia
- 1 kpl kaksipalainen
- 1 kpl kolmepalaisella rungolla

Ylivoimaisesti parhaiten on soi.... rumpujen pärinää.... kolmepalainen. Hands down.

Ei voi soida!!! Ei voi resonoida kunnolla!! =D Hyvää helatorstaita...
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
kimmmmo
17.05.2012 12:11:37
Ettäs kehtaa.. kolmipalainen sg ei kyllä resonoi yhtään. Siinähän on liimaa välissä, hyi.

Hyvää torstaita vaan :D
Dunga
17.05.2012 12:21:16
Pitää jatkossa jättää tollaset viestit kirjoittamatta, ettei vaan pääse illuusiot tai muut uskomukset rikkoutumaan ;)
War... war never changes.
pekurides
17.05.2012 12:36:24

novo: Mun heritage cherry oli yhestä palasta, ebonysta en ees tiiä. Ei mitään älyttömiä eroja soinnin suhteen, mutta toisaalta toi paksu lakka saattais kans hieman asiaan vaikuttaa.

Onkohan tuon lakkakerroksen kanssa oikeasti mitään tekemistä soinnin suhteen?

Aina välillä joku heittää aiheesta mutta onko jossain tehty oikeasti yhtään luotettavaa tutkimusta vai onko tämäkin ihan samaa "veijonesso", "isot poijat kertoi" mutuilua:=)

faktoja kehiin vaadin.

-p-
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Spiral
17.05.2012 12:40:49

pekurides:
faktoja kehiin vaadin.

Tämäntyylissä keskuteluissa (palojen määrä ja lakkaus) saa aika harvoin mitään faktoja ja jos niitä kehtaa pyytää niin on mulkku.
Kohta joku tulee taas kertomaan omat kokemuksensa faktoina... *naamapalmu*
Andy Six
17.05.2012 12:51:04
No joo...Jos minä nyt tässä sanon,että mun Midtown Customini kuulostaa ihan yhtä hyvä soundiselta kun ne kaksi SG stankkua,jotka mulla on olleet.....Niin eiköhän joku pian kysy,mihin perustan väittämäni....Perustan sen kahteen kappaleeseen päässäni olevia korvia......
...All the Way from Memphis...
Gabe
17.05.2012 13:10:57
Andy Six: eiköhän joku pian kysy,mihin perustan väittämäni....Perustan sen kahteen kappaleeseen päässäni olevia korvia......

Ihan hyvä perustelu minusta :) Miten sitä muuten voi oikeastaan sanoa omaa mielipidettään jos se oma kokemus asiasta ei ole riittävä? Harvalla lojuu kuitenkaan kotona tarvittavaa välineistöä esim. kolmepalaisen ja kaksipalaisen rungon resonanssieron mittaamiseen jne.

Ja kyllähän se paksu lakkakerros vaikuttaa akustisen äänen voimakkuuteen mutta sitten kun lyödään sähköt päälle niin eron luulisi siitä hupenevan..
Spiral
17.05.2012 13:15:19 (muokattu 17.05.2012 13:15:29)

Gabe: Ihan hyvä perustelu minusta :) Miten sitä muuten voi oikeastaan sanoa omaa mielipidettään jos se oma kokemus asiasta ei ole riittävä? Harvalla lojuu kuitenkaan kotona tarvittavaa välineistöä esim. kolmepalaisen ja kaksipalaisen rungon resonanssieron mittaamiseen jne.

Ja kyllähän se paksu lakkakerros vaikuttaa akustisen äänen voimakkuuteen mutta sitten kun lyödään sähköt päälle niin eron luulisi siitä hupenevan..

Suosittelen googlettamaan "confirmation bias".
Kaikenlaisia mielipiteitä ja arvailuja voi toki esittää mutta ei niitä tule faktoina esittämän.
juicci90
17.05.2012 13:17:08
novo: Mimmoset ne sunsta sit on ja miks muiden mielipide ois niiden suhteen jotenkin väärä?

Stankun mikit ovat juuri oikeinlaiset täyttämään soundintarpeeni. Sopivasti monipuoliset ja säädettävissä helposti niihin musatyyleihin mitä soitan.

En sano että muut olisivat väärässä, ei näissä minusta ole oikeaa ja väärää. Ainoastaan tarve ja sen täyttäminen. Tuskinpa gibson tekee tahallaan viallisia mikkejä vai?
DrGreenegg
17.05.2012 13:18:10
Mikähän siinä on kun Korean 1986- Epiphonen leppälaminaattibodyt resonoivat niin hyvin?
Gabe
17.05.2012 13:22:47
Spiral: Suosittelen googlettamaan "confirmation bias".
Kaikenlaisia mielipiteitä ja arvailuja voi toki esittää mutta ei niitä tule faktoina esittämän.

Googletin, näinhän se on :) Sama pätee tosin toisinkin päin. Siksi pyrin itse käyttämään sanoja "luulisin" tai "minun mielestäni" :) Vaikeahan näistä on keskustella muuten jos ei sitä omaa arvailuaan tohdi esittää :) Ja kuten olen aina sanonut niin se erehtymisen mahdollisuus on hyvä ottaa aina huomioon myös itsensä kohdalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)