Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 548 49 50 51 52122 123 124 125 126
Dominaattori
28.09.2010 10:47:14 (muokattu 28.09.2010 10:47:58)
Vladi: Antaa Kimurantt1 olla..

Ei! Kukaan ei anna olla, tällä ketjulla on aivan liikaa viihdearvoa joten vääntö jatkukoon.

E: Itse en tietenkään osallistu keskusteluun koska olen puurokorva ja pärjään tolla mun trademark 30:llä aivan hyvin.
Örp
Antroid
28.09.2010 11:03:00
Sen verran lisään tähän aiheen sivusta koukaten, että toi MS:n VH4-klippi soundaa aivan kamalalta. Munsta parhaan käsityksen VH4:n soundeista parhaimmillaan saa Toolin Lateralukselta, tosin siinä taitaa useassa biisissä olla Marshallin Superbass messissä (ties mitä muitakin). Enihuu, erittäin lähelle samaa soundia pääsee kun tyrkkää kiisselin kolmosvaihteen silmään ja eq:n osoittamaan pohjoiseen. Tähän mennessä oon lähinnä nauranu Axen Diezel-klipeille, mutta uskon että laitteessa on reilusti potentiaalia, eikä hyvin säädettyä soundia varmastikaan erota sokkotestissä aidosta äänitetystä vehkeestä. Livetestissä tilanne voi sitten olla toinen.
Mikko L
28.09.2010 12:44:15 (muokattu 28.09.2010 12:50:17)

Hei tätä en kai oo vielä postannu: http://www.mediafire.com/?fby8j0bcwtu9yga Tuo on yks mun sooloprojekteista.. tällä kertaa progea. Rummut on Superior Drummer 2:sta ja muut on Axe-Fx ja meikän ääni. Tuossa on suht. industrial soundi ja se on se mitä hain. Pientä soolokohtaakin jopa näytille. :) FAS Modern simiä käytän eli Axe-Fx:n omia vahvistimia. Samaa simiä käyttää mm. Periphery: http://www.youtube.com/watch?v=4qCNAtj7PHQ vailla musavideossa pyörii Englin Savaget ja Orangen kaapit niin homma on purkitettu Axe-Fx:llä. Pojat tuntuu pomppivan Axen käytössä tuon Diezelin ja FAS Modernin välillä ja näistä FAS Modern tuntuu vievät voiton.

Jos sitä kehittelis jo uutta vääntöä. http://www.youtube.com/watch?v=Y1X6likPKS8 Siinä on Peripheryn pojat jotka omistavat Diezel/Engl/Mesa-nuppeja mutta kuinka ollakaan he nauhottavat kitaransa Axe-Fx:lla ja tuossa videossa he näyttävät tuota niiden live-riggiä. Hups... minne se Diezelin nuppi on kadonnut tuosta kaapin päältä? :O Tuo Atomic on päätevahvistimena tuossa. Myöskin mihin kaikki tavara tuosta räckistä on kadonnut? :O Niinja ennenku joku pääsee pätemään että "kuulostaapa surkealta tuon videon soundit" niin verratkaa sitä muihin kameran scheissemikillä nauhotettuihin vahvistimien soundeihin.

Lisää peripheryviihdettä: http://www.youtube.com/watch?v=8gy25McxkEI&feature=related :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
viny
28.09.2010 14:08:16 (muokattu 28.09.2010 14:11:26)
Mikko L:
...Jos sitä kehittelis jo uutta vääntöä. http://www.youtube.com/watch?v=Y1X6likPKS8 Siinä on Peripheryn pojat jotka omistavat Diezel/Engl/Mesa-nuppeja mutta kuinka ollakaan he nauhottavat kitaransa Axe-Fx:lla ja tuossa videossa he näyttävät tuota niiden live-riggiä. Hups... minne se Diezelin nuppi on kadonnut tuosta kaapin päältä? :O Tuo Atomic on päätevahvistimena tuossa. Myöskin mihin kaikki tavara tuosta räckistä on kadonnut? :O Niinja ennenku joku pääsee pätemään että "kuulostaapa surkealta tuon videon soundit" niin verratkaa sitä muihin kameran scheissemikillä nauhotettuihin vahvistimien soundeihin...

http://www.youtube.com/watch?v=XKHthNMoMzA

Uskomatonta, Michael Jacksonin kitaristi käyttää microcubea, mickrocube on maailman paras vahvistin!

Lisäys:Aikasemmin soittanut mm. Mesoilla ja Engleillä
VIPMetal
28.09.2010 14:25:59

Liikaa delayta noissa pätkissä. Ainakin mun makuun. Wet, wet, wet.. Päteviä veljiä kyllä muuten.. =D Eihän noissa soundeissa nyt ainakaan ole sitä Line6 sirinää taustalla...
Tähänkö se nimi laitetaan?
Wradlin
28.09.2010 14:36:29
Mr. Speed: Klikkaa vaikka mun nimimerkkiä, niin voit ihan itse omin pienin silmin tarkistaa. Lappalaista musta ei saa, vaikka Kehä III:sen ulkopuolella asunkin.

Oululla ei kyllä ole mitään tekemistä lapin kanssa. Taas näköjään pk-seutulaisilla maantieto hallussa... :)

Kiitos ja anteeksi, jatkakaa.
K_A
28.09.2010 14:40:09

Oon yrittäny seurata tätä keskustelua mutta jos totta puhutaan niin en ole vieläkään tajunnut että mistä tässä väitellään ja kuka on minkäkin puolella tai edes että mistä laitteesta tässä ylipäätään on kyse.
K_A
Sakmongkol
28.09.2010 14:55:27
Mikko L: Tuo on yks mun sooloprojekteista.. tällä kertaa progea.

Minulle jäi hieman epäselväksi että mikä osa tuosta oli progea. Ei minun tuntemat progelevyt kuulosta tuolta.

Kommentoin aihetta ihan sen verran että luulen laitteen olevan ihan kelvollinen jos tarvitsee enemmän kuin yhden soundin, tai ehkä enemmän kuin kaksi. Jos tarvitsee vain yhden niin menee rahaa hukkaan. Jos taas tarvitsee enemmän niin se on kamarunkkausta ja siten arveluttavaa toimintaa. Oikea putkivahvistin on silti parempi koska oikea musiikki tehtiin putkivahvistimilla koska silloin ei ollut mallintavia olemassa.

Lisään vielä että en ole ikinä koskenut yhteenkään hyvään putkivahvistimeen enkä mallintavaan laitteeseen.
Snapo
28.09.2010 15:07:10
Sakmongkol: Minulle jäi hieman epäselväksi että mikä osa tuosta oli progea. Ei minun tuntemat progelevyt kuulosta tuolta.

Pistin saman merkille. Analysoisko Mikko tuota weak actia hieman, notta mikä siinä oli progea?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Mikko L
28.09.2010 16:00:15

Snapo: Pistin saman merkille. Analysoisko Mikko tuota weak actia hieman, notta mikä siinä oli progea?

No joo siis laskisitteko Meshuggahin progeksi? Musiikki voi olla progea ilman rumpujen nykimistä ja kitarasyntikkaunisoneja. Rummut paiskaa 4/4 kyllä mutta sehän se progeus juuri on että kitarat ei mene 4/4. Ehkä tuo Ickologyn toinen kappale "Irate" on vähän selkeemmin sitä huggahimaista progea, kun taas Weak Act pyrkii pitämään pakan kasassa ihan normikuuntelijallekin. Muistakaa että Metallicaakin sanottiin osittain progeksi 80-luvulla.

http://www.myspace.com/ickology Tuolta löytää molemmat kappaleet.
Mikko L
28.09.2010 16:07:19

viny: http://www.youtube.com/watch?v=XKHthNMoMzA

Uskomatonta, Michael Jacksonin kitaristi käyttää microcubea, mickrocube on maailman paras vahvistin!

Lisäys:Aikasemmin soittanut mm. Mesoilla ja Engleillä

Orianthi ei oo vetänyt yhtään live-keikkaa Jackon kanssa. Sen piti tulla tälle uudelle kiertueelle ja oli niissä harjoituksissa mukana. 1) Orianthin soundia ei ole millään Jackon levyllä. 2) Orianthi ei esiinny millää microcubella. 3) Jackon musa ei ole kovin kitarapainotteista. 4) Kuka puhu mitään maailman parhaimmuudesta? 5) Eikö tuo Orianthin kitarointi oo juurikin sitä visuaalista että "meilläpä on naiskitaristi"? Eihän se saa ees tuota Halenin yhtä helpointa sooloa vedettyä lähellekkään puhtaasti. Arvostan kyllä häntä kitaristina, mutta maine perustuu täysin siihen että se on nainen... eikä edes kovin näyttävä nainen.
Mikko L
28.09.2010 16:14:34

Sakmongkol: Kommentoin aihetta ihan sen verran että luulen laitteen olevan ihan kelvollinen jos tarvitsee enemmän kuin yhden soundin, tai ehkä enemmän kuin kaksi. Jos tarvitsee vain yhden niin menee rahaa hukkaan. Jos taas tarvitsee enemmän niin se on kamarunkkausta ja siten arveluttavaa toimintaa. Oikea putkivahvistin on silti parempi koska oikea musiikki tehtiin putkivahvistimilla koska silloin ei ollut mallintavia olemassa.

Lisään vielä että en ole ikinä koskenut yhteenkään hyvään putkivahvistimeen enkä mallintavaan laitteeseen.

Juu tottakai näin että ennemmin omistaisi sen oikean vahvistimen kuin simulaatioversion siitä, mutta "Jos tarvitsee vain yhden niin menee rahaa hukkaan." ei ole totta. Sanotaan vaikka että se yksi soundi olisi Diezel VH4 ja siihen 4x12 kaappi ja reverbilaatikko, delaylaatikko, chorus, pari eri säröpedaalia, noisegate yms. niin:

http://www.thomann.de/fi/diezel_vh4_s_el34_2.htm
http://www.thomann.de/fi/diezel_412fc_vintage_30.htm

Tuo homma tulis maksaan kuitenkin lähemmäs 5000€. En saa mun Axe-Fx standard ja midilankku hoitamaan hommia tekee 2000€ yhteensä. Jos haluaa äänentoiston niin hyvälaatuinen täysääni-PA-kaappi josta saa yhtä paljon volumea kuin 4x12 kaapista irtoaa 500€:lla. Joten jo tässäkin tapauksessa saatiin tuo soundi puoleen hintaan. Puhumattakaan siitä kuinka paljon muutakin tuolla puoleen hintaan sai.
Mikko L
28.09.2010 16:16:12

VIPMetal: Liikaa delayta noissa pätkissä. Ainakin mun makuun. Wet, wet, wet.. Päteviä veljiä kyllä muuten.. =D Eihän noissa soundeissa nyt ainakaan ole sitä Line6 sirinää taustalla...

Delaynhan saa pienemmälle. :)
Mikko L
28.09.2010 16:23:48

K_A: Oon yrittäny seurata tätä keskustelua mutta jos totta puhutaan niin en ole vieläkään tajunnut että mistä tässä väitellään ja kuka on minkäkin puolella tai edes että mistä laitteesta tässä ylipäätään on kyse.

Tämä nimenomaan on se ongelma tässä ketjussa. Kyse pitäisi olla Axe-Fx:n tiedon välittämisestä ja kokemuksien jakamisesta. Sekä positiivinen että negatiivinen tieto on täysin tervetullutta, mutta mielipidekirjoitukset ilman suurempaa kokemusta eivät ole tervetulleita, koska ne vaan huonontaa todellista kuvaa tuotteesta.
Shredator
28.09.2010 16:52:17

Mikko L: Tämä nimenomaan on se ongelma tässä ketjussa. Kyse pitäisi olla Axe-Fx:n tiedon välittämisestä ja kokemuksien jakamisesta. Sekä positiivinen että negatiivinen tieto on täysin tervetullutta, mutta mielipidekirjoitukset ilman suurempaa kokemusta eivät ole tervetulleita, koska ne vaan huonontaa todellista kuvaa tuotteesta.

Tämä on julkinen foorumi, jossa saa esittää oman mielipiteensä, pidit siitä tai et. Turhaa asettaa itseään muiden yläpuolelle, tiput sieltä vielä lujaa alas...

PS. Oli kyllä mautonta shittiä tuo Periphery. Kertoo paljon nykymusan tilasta.
Nomen est omen.
aristoteles666
28.09.2010 16:58:33

Shredator: Tämä on julkinen foorumi, jossa saa esittää oman mielipiteensä, pidit siitä tai et. Turhaa asettaa itseään muiden yläpuolelle, tiput sieltä vielä lujaa alas...
.

ja sitten sinä kiellät toiselta?
tosi loogista.
Sakmongkol
28.09.2010 17:04:55
Mikko L: Juu tottakai näin että ennemmin omistaisi sen oikean vahvistimen kuin simulaatioversion siitä, mutta "Jos tarvitsee vain yhden niin menee rahaa hukkaan." ei ole totta. Sanotaan vaikka että se yksi soundi olisi Diezel VH4 ja siihen 4x12 kaappi ja reverbilaatikko, delaylaatikko, chorus, pari eri säröpedaalia, noisegate yms. niin:

http://www.thomann.de/fi/diezel_vh4_s_el34_2.htm
http://www.thomann.de/fi/diezel_412fc_vintage_30.htm

Tuo homma tulis maksaan kuitenkin lähemmäs 5000€. En saa mun Axe-Fx standard ja midilankku hoitamaan hommia tekee 2000€ yhteensä. Jos haluaa äänentoiston niin hyvälaatuinen täysääni-PA-kaappi josta saa yhtä paljon volumea kuin 4x12 kaapista irtoaa 500€:lla. Joten jo tässäkin tapauksessa saatiin tuo soundi puoleen hintaan. Puhumattakaan siitä kuinka paljon muutakin tuolla puoleen hintaan sai.

Montakos vahvistinmallinnusta siellä on, 70? Ja maksaa sen 2000e? Näin rumasti kun yksinkertaistetaan niin yhden mallinnuksen arvo on silloin 2000/70 eli vajaat 29 euroa. Jos sitten käyttää vaan yhtä soundia niin menee loppuraha hukkaan, ja loppuraha on tuossa tapauksessa aika paljon. Jos käyttää muutamaa, saa rahoilleen hieman paremmin vastinetta, ja jos käyttää kaikkia niin sehän on käytännössä ilmainen. Siltikin, minusta laitteessa jossa on 70 mallinnusta, yksikään ei voi olla yhtä hyvä kuin vastaavanhintainen yhden soundin vehje. Muutenhan kannattaisi tehdä joka mallinnuksesta oma vehkeensä ja myydä niitä muutamalla kympillä kappale, kilpailua ei olisi siinä hintaluokassa ollenkaan ja koko maailma käyttäisi saman firman laitteita.

En kommentoi tuota mainitsemaasi 5000e arvoista vaihtoehtoa muuten kuin että ei ole minun vikani jos joku haluaa laittaa noin naurettavan määrän rahaa niihin kiinni.
Dropped C
28.09.2010 17:04:59
Aika outo käsitys progesta jos joku pitää tollasta nu-nytkytystä progena. Ei mulla muuta.
Twinkle
28.09.2010 17:09:40
Kaiken huipuksi se ei tiiä mitä proge on. Erikoista ja taatustihan se liittyy aivan vitusti tähän asiaan.
Antti1
28.09.2010 17:10:44
Sakmongkol: Siltikin, minusta laitteessa jossa on 70 mallinnusta, yksikään ei voi olla yhtä hyvä kuin vastaavanhintainen yhden soundin vehje.

Ja tämä syystä että..? Yksisoundinenkin vehje voi olla umpipaska ja monta soundia sisältävässä ei ole mitään rajoituksia soundin laadun suhteen.

Muutenhan kannattaisi tehdä joka mallinnuksesta oma vehkeensä ja myydä niitä muutamalla kympillä kappale, kilpailua ei olisi siinä hintaluokassa ollenkaan ja koko maailma käyttäisi saman firman laitteita.

Ootko sä paljonkin opiskellut yrittäjyyden, markkinoinnin yms. perusteita? :)

En kommentoi tuota mainitsemaasi 5000e arvoista vaihtoehtoa muuten kuin että ei ole minun vikani jos joku haluaa laittaa noin naurettavan määrän rahaa niihin kiinni.

Melkein pitäis ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jo, mutta mähän myinkin oman VH4:n yms. romut pois. Et oo ilmeisesti käyttänyt tuota laatuluokkaa olevia laitteita kommentista päätellen.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)