Sammo 04.02.2015 10:34:38 | |
---|
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is."
- Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84 |
JuSu 04.02.2015 10:35:28 | |
---|
Parin viime viikon saldoa... - Laney Ironheart Studio -nuppi - Blackheart Handsome Devil -combo - Seymour Duncan JB - Squier Standard Stratocaster |
Gabe 04.02.2015 10:42:04 | |
---|
Sarko: Ja tuo mönjäys on sikäli turhaa että kyllä ne FSB.orgin väki sekä muut reverse engineerit sen purkin kytkennän saavat selvitettyä oli sitä mönjää eli ei. No tätäpä juuri. Sillä mönjäyksellä ei saavuteta oikeastaan mitään varsinaista hyötyä, tekee ainoastaan itse tuotteesta huonomman. Kyllä ne jotka haluaa ostaa sen aidon oli sitten parin kympin piraatteja tarjolla tai ei. Vastaavasti halpiskopsuja suosivat tuskin törsäävät neljää sataa kuitenkaan. Sammo: Taisi olla piirin päällä harmaata mönjää ja vielä jotain solumuovia vielä päällä. Sisällä oli karhun kuva muttei tekstiä. Kotelon maalausjälki oli kyllä luokattoman huonoa, mikä tietenkin kuuluu tässä tapauksessa asiaan :) Voin kyllä ottaa kuvan kunhan ehdin. Mulla oli kolminuppinen versio joskus, ja kun möin sitä pois siitä oli mennyt kytkin paskaksi. Se kävi ruotsissa huollossa ja se meni silloin ainakin sutjakasti. Jonkun kytkimen nyt vielä vaihtaa. Mutta sitten jos piirilevyyn pitäisi päästä käsiksi niin voi olla aika hankalaa löytää korjaajaa joka siihen jaksaa lähteä. Mutta upeat soundit siitä lähtee, siihen ei ole sanomista. BBOD on heittämällä yksi parhaista säröistä joita olen koskaan testannut. Mutta se mönjä. :( Nuo maalit on kyllä ohan omaa luokkaansa näissä. :D Mulla oli sellainen yksilö jossa ne tuntuivat jopa pysyvän: https://www.dropbox.com/s/f463qblwuvyngff/BJFe%20BBOD.jpg?dl=0 Honey Bee taas oli sellainen että siitä karisi maalit jo siitä jos sitä katsoi vähän tuimasti. :D |
Laulava Kylätohtori 04.02.2015 10:53:29 | |
---|
Gabe: En tiedä mitä mustan mönjän alla on. Mutta piti tosiaan kysyä onko näissä uusissa myös samaa mönjää piirilevy täynnä mitä niissä ensimmäisissä oli. Minulla oli sellainen mutta jotenkin alkoi ahdistamaan että on neljäsataa kiinni purkissa jonka korjaus on täysin mahdotonta jos jotain menee rikki. Hyvä soundit kyllä, mutta yksi käsintehdyn tavaran hyvistä puolista pitäisi olla sen huollon helppous... tai ylipäätään mahdollisuus huoltoon/korjaukseen. Onhan tuo aika rektaalista. Itsellä on sen verran rajallisesti rahaa, etten pysty perustelemaan itselleni, miksi maksaa od purkista 400. Fuzzista (trankkujen ja niiden sovittamisen takia) ymmärrän vielä ~300 hinnan, mutta siinä alkaa menemään meikäläisen raja. Tosin eipä ole niin kallita fuzzeja edes ollut. Ei sillä, ettenkö ymmärtäisi, että joku haluaa sellaisen ostaa, mutta omat rajat tulee vaan sitä ennen vastaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Krice 04.02.2015 11:00:09 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itsellä on sen verran rajallisesti rahaa, etten pysty perustelemaan itselleni, miksi maksaa od purkista 400. Jos purkkisärö on se juttu niin ehkä sitten tuon voisi jotenkin perustella, mutta muutenhan tuon summan voisi säästää vaikka uuteen vahvistimeen. Kolmen purkin hinnalla saa jo sellaisen vahvistimen, jonka särökanavassa ei pitäisi olla nipottamista. |
Laulava Kylätohtori 04.02.2015 11:06:13 | |
---|
Krice: Jos purkkisärö on se juttu niin ehkä sitten tuon voisi jotenkin perustella, mutta muutenhan tuon summan voisi säästää vaikka uuteen vahvistimeen. Kolmen purkin hinnalla saa jo sellaisen vahvistimen, jonka särökanavassa ei pitäisi olla nipottamista. Joo, varsinkin, jos muu signaaliketju on hinnaltaan samaa tasoa, niin ymmärtäähän sen, ettei siihen halua väliin mitään parin kympin Joyoa. Jos se 400 spedu vaan toimii itsellä paremmin kuin mikään muu ja sillä saa juuri sen soundin, mitä haluaa, niin siitä vaan, tottakai. Itse olen nykyään myös niitä miehiä, jotka ottavat säröt vahvarista, eli homman pitää pelata ilman mitään purkkeja, ja soundia sitten vaan tarpeen vaatiessa maustetaan purkeilla... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
vesguR 04.02.2015 11:51:44 | |
---|
En ostanut mutta ensimmäinen vaihto torin kautta tehty! Mooerin Mod Factory vaihtui Bossin BF-3 flangeriin. Erittäin tyytyväinen olen tähän, säätövaraa omaan makuun juuri sopivasti, stonerjytäriffien maustamisesta aina lattialla muiden pedaalien kanssa oskillointisekoiluun asti. Feedback will free your mind and set you free |
Gabe 04.02.2015 15:12:40 | |
---|
Krice: Jos purkkisärö on se juttu niin ehkä sitten tuon voisi jotenkin perustella, mutta muutenhan tuon summan voisi säästää vaikka uuteen vahvistimeen. Kolmen purkin hinnalla saa jo sellaisen vahvistimen, jonka särökanavassa ei pitäisi olla nipottamista. Mutta entä jos ei halua uutta vahvistinta vaan haluaa BBOD:n? :) Laulava Kylätohtori: Onhan tuo aika rektaalista. Itsellä on sen verran rajallisesti rahaa, etten pysty perustelemaan itselleni, miksi maksaa od purkista 400. Fuzzista (trankkujen ja niiden sovittamisen takia) ymmärrän vielä ~300 hinnan, mutta siinä alkaa menemään meikäläisen raja. Tosin eipä ole niin kallita fuzzeja edes ollut. Ei sillä, ettenkö ymmärtäisi, että joku haluaa sellaisen ostaa, mutta omat rajat tulee vaan sitä ennen vastaan... Itse voisin BBOD:sta sen neljäsataa pulittaa vaikka uudestaankin jos ne sisukset ei olisi sen epoksin peitossa. Ihan tajuttoman hyvältä se soundasi. Se on tosiaan sellainen fuzzahtava od, oikein oikein maukas soundi. Fuzzista maksan kolme neljäsataa kyllä oikein mielelläni jos se on hyvä. Esim. tuollainen Pigdog Heavy Load oli Ebayssä neljällä sadalla myynnissä vähän aikaa takaperin. Ei ole epoksitöhnää täällä: https://www.dropbox.com/s/kdu8z6rr7570oer/2.JPG?dl=0 |
Juzpe 04.02.2015 16:25:32 | |
---|
Joo niin ostin. Selmun Mk II T&B. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Juzpe 04.02.2015 16:29:15 | |
---|
Krice: Jos purkkisärö on se juttu niin ehkä sitten tuon voisi jotenkin perustella, mutta muutenhan tuon summan voisi säästää vaikka uuteen vahvistimeen. Kolmen purkin hinnalla saa jo sellaisen vahvistimen, jonka särökanavassa ei pitäisi olla nipottamista. Katsoppas kun sitä OD-purkkia voi käyttää särön luonteen muuttamiseen tai särön lisäämiseen. Ei mun 2550:n särösoundissa oo mitään valittamista, mutta silti lankussa on 4 OD (tai vastaava) purkkia, että voi valita tilanteeseen sopivilla säädöillä olevan. Kokeile joskus ihan ite. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Krice 04.02.2015 17:36:36 | |
---|
Juzpe: Katsoppas kun sitä OD-purkkia voi käyttää särön luonteen muuttamiseen tai särön lisäämiseen. Ei mun 2550:n särösoundissa oo mitään valittamista, mutta silti lankussa on 4 OD (tai vastaava) purkkia, että voi valita tilanteeseen sopivilla säädöillä olevan. Kokeile joskus ihan ite. Itse taas en ole nähnyt mitään järkeä OD-pedaaleissa. Joko karu säröpurkki puhtaaseen kanavaan tai vahvistin, jossa on valmiiksi tarpeeksi gainia. |
kid ego 04.02.2015 17:42:15 | |
---|
Krice: Itse taas en ole nähnyt mitään järkeä OD-pedaaleissa. Joko karu säröpurkki puhtaaseen kanavaan tai vahvistin, jossa on valmiiksi tarpeeksi gainia. Tuohan on muuten neroutta. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda |
kawasami 04.02.2015 18:19:05 | |
---|
Tuli shoppailtua torilta PRS SE Soapbar ja akkari Yamaha LL6 Taitaa jäädä tele, strato, les pauli ja charveli nyt vähemmälle soitolle. PRS on halvin kitara mun kokoelmissa mut paras soittaa ja hyvät saundit P90 mikeillä. Kaula on leveä, paksuhko eikä paljoa kaarevuutta. Mun kouraan paras omista soittimista. Jammulla taas mukava soitella komppeja. Aika totuttelua kyllä paksumpiin ja jäykempiin kieliin ku sähkiksissä. Saa voimaa käyttää oikein isolla kädellä et saa kunnon saundit ja kopan soimaan niinku pitää. |
Shredator 04.02.2015 19:22:37 | |
---|
BKP Riff Raff kultaisilla napapaloilla. Rok! Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Juzpe 04.02.2015 22:26:34 | |
---|
Krice: Itse taas en ole nähnyt mitään järkeä OD-pedaaleissa. Joko karu säröpurkki puhtaaseen kanavaan tai vahvistin, jossa on valmiiksi tarpeeksi gainia. No otetaanpa sellainen skenaario, että sulla on komppaukseen sopivasti gainia vahvistimesta, mutta haluat liidisoundista inasen fuzzahtavamman ja pikkuisen lisää gainia. Tää on se homma mihin se OB-purkki sit on niingy tarkotettu. Purkkisäröt on melko huonoonkin putkikoneen etussäröön verrattuna yleensä aika helvetin huonoja taas. Tosin jos ei tarvii käyttää kamojaan keikalla vaan pelkästään runqttaa himassa, niin tilanne on eri "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
johanssen 05.02.2015 01:47:47 (muokattu 05.02.2015 01:53:53) | |
---|
Martin 000-28 Amber Burst. Kerrankin peli, joka ei kaipaa purkkeja tai muutakaan kamaa. Vois taas antaa sormille tilaa... ja kuunnella hiljaa ja -vittu, korvat lepää. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
18is9 05.02.2015 10:15:36 | |
---|
Gibson Midtown Custom antique natural. Testailin tätä kitarapajalla ja ihastuin ikihyviksi. Vähän hankala tätä on parin päivän tuttavuuden perusteella objektiivisesti arvioida, mutta soittotuntuma on hyvä, soudi on mahtava ja ulkonäkö on kohdillaan. Richlite-aines otelaudassa istuu käteen hyvin. Nettikeskustelujen mukaan kansi pitäisi olla kahdesta tai kolmesta palasta, mutta tässä on kyllä yhtä palaa. Eka Gibsoni, jos kaikki ovat yhtä hyviä niin en ihmettele että on suosittu merkki. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
RetroRage 05.02.2015 10:32:04 | |
---|
Nashin telecaster ja supro 1624T Dualtone vahvistin on tullut tässä lähiaikoina hommattua. Alkaa olemaan jo kohtalaiset Jimmy Page vibat soittaessa... Nyt vaan joku hyvänkuuloinen tonebender millä voisi kyykyttää suproa. |
Myrkky Nuoli 05.02.2015 11:15:33 | |
---|
Krice: Itse taas en ole nähnyt mitään järkeä OD-pedaaleissa. Joko karu säröpurkki puhtaaseen kanavaan tai vahvistin, jossa on valmiiksi tarpeeksi gainia. Jos "tarpeeksi gainia" on ainut saundikriteeri niin ookoo, mutta ei pelkästä vahvistimesta vaan saa kaikkia saundeja. Esim. Tube Screamerillä ryyditetty etunen on semmonen juttu, mikä harvalta vahvistimelta taittuu. More Nintendo, less Marshall. |
jniska 05.02.2015 11:23:51 | |
---|
Shredator: BKP Riff Raff kultaisilla napapaloilla. Rok! MIhin kitaraan tulee ? Kokemuksia olisi kiva kuulla. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |