Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 546 47 48 49 50444 445 446 447 448
balzary
27.03.2014 12:30:04 (muokattu 27.03.2014 12:30:17)

Ostajan kannalta hyvä tilanne torilla. Mä halusin ostaa straton 1000-1500 hintaluokassa ja pari kuukautta seurailin toria. Erittäin paljon hyviä keppejä tarjolla ja mieluinen soitin löytyikin näppärästä kodin läheltä; american vintage '62. Halusin tuhdimman kaulan, ja tossa sai sen lisäksi oikein päheän värinkin.
http://muusikoiden.net/dyn/users/122166.jpg
RaskasMielinen
27.03.2014 13:29:33

Gary the pine: Näinhän se, mutta kun en jaksa parin kympin takia vaivautua, se menee jollain aikavälillä jollekin tuolla hinnalla ilman niitä suurennuslasikuviakin, eikä mun näkkäripaketin osto ole siitä kiinni.

Sit semmonen hyvä esimerkki tältä aamulta tiivistetysti miten ne pedaalikaupat oikeasti tehdään.

"Moro, sulla oli toi MXR:n kolmonen, voisin ostaa pois."

"Juu on, voin ottaa duuniin mukaan tänään"

"Hyvä homma, tuun hakemaan"

Ei se perkele ton vaikeampaa tarvii olla. Muuta ku kama liikkumaan ja raha kiertoon.

Eipä se näkkärin osto siitä ole kiinni. Minä nyt vain pidän tapanani vaivautua, kun joku pyytää. Toki ihan älyttömyyksiin en minäkään rupea. Kukin tavallaan:)
Laulava Kylätohtori
27.03.2014 13:40:15 (muokattu 27.03.2014 13:40:56)
RaskasMielinen: Ei siis valittamista täältä suunasta: kama liikkuu ja jää pyydyksiin:D "Markkinatilanne" on syytä tuntea ja hinnoitella sen mukaan. Lisäksi valmius vaihtoihin, myös "pitopelien" kohdalla auttaa. Toisaalta, todella laadukasta kamaa on nyt mahdollista haalia sekä rahalla että myös vaihtojen kautta. Suotavia ovat edelleen myös nopeus, määrätietoisuus, hyvät ilmoitukset, hyvä yhteydenpito sekä halu/mahdollisuus ajella kamoja testailemaan, omat vaihdokit ja mahdolliset välirahat mukana.

Vaihdot tosiaan tuntuisivat onnistuvan mainiosti. Mutta itse en tarvitse mitään vaihdossa, joten ei kiinnosta ottaa romuja jotka joutuu myymään heti ja aloittamaan myyntirumban taas alusta. Torilla ei yksinkertaisesti ole mitään, mitä tällä hetkellä tarvitsisin. Vaihto ei ole itselle tällä hetkelä vaihtoehto siksikään, että tarvitsen rahaa muihin projekteihin.

Hyvät ilmoitukset ym. mainitsemasi asiat ovat kyllä ehdottomia, jos haluaa kauppaa käydä. Valitettavasti nekään ei auta, jos ketään ei ole kiinnostunut myytävästä tuotteeta juuri silloin. Ja esim. itsellä perheellisenä ja työssäkäyvänä ei ole mitään mahdollisuuksia ajella näyttämään vahvistinta 200 km vain todetakseni, ettei ostajaa kiinnostanutkaan. Paljon on torilla hyvää tavaraa halvalla ja hyvillä ilmoituksilla, mutta eipä tunnu ketään kiinnostavan. Varmasti vaihtamalla saisi jotain, mutta mitä, se on eri asia. Jossain kohtaa tosin suosin itsekin vaihtamista vain kiinnostuksesta testaukseen, mutta tällä hetkellä ei enää kiinnosta tuollainen tippaakaan. Olen kai tullut liian vaativaksi ja toisaalta omat kamat alkaa olemaan jo sillä tasolla, että ei ne vaihtamalla parane. Eihän kamojen hyvyyskään poissulje testausta, mutta itsellä vaan on testikiintiö täynnä tällä hetkellä, joten rahaostajia kaipailtaisiin. Mutta eipä tahdo löytyä. Vaikka mielestäni ilmot pitäisi olla ihan ok. Samoin olen kaikille vastaillut asiallisesti ja rehellisesti. Tosin se rehellisyys ei ole hyvä asia. Olisi jo kaupat tehty, jos olisi vähän viitsinyt värittää totuutta...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
27.03.2014 21:08:29
Laulava Kylätohtori: Itsekin luulin, että Deluxe olisi mennyt vähän helpommin. Kiinnostuneita on sentään ollut, mutta osa epäilee liian äänekkääksi ja osa liian hiljaiseksi. Pitää ostaa 100 watin Marsu, niin voi ainakin rehellisin mielin luvata, että puhti riittää bändisoittoon vähän kovemmankin rumpalin kanssa.

Mietin jo elementin vaihtoa, kun tuo Weber on niin epäherkkä, mutta toisaalta se on soundillisesti niin loistava, että tiedä sitten viitsiikö. No, jos se siitä menisi. Aika se on, mikä tavaran kaupitsee...

Ei sitä aina osaa ennustaa mikä menee nopeasti. Kärsivälliyyttä vain niin eiköhän sen vielä joku nappaa.
antnis
27.03.2014 22:05:59
Gabe: Ei sitä aina osaa ennustaa mikä menee nopeasti. Kärsivälliyyttä vain niin eiköhän sen vielä joku nappaa.

Just pistin Tohtorille ostoviestin luuriin!
Gabe
27.03.2014 22:18:03
antnis: Just pistin Tohtorille ostoviestin luuriin!

Kuten sanottu, vaikea on ennustaa. :D Sait hyvään hintaan.
Muovinen
27.03.2014 22:19:06

Kyllä mullakin jäi yks tahti välistä kun vilkaisin tohtorin bluetonen hinnan torilta. Mutta kun ei mitenkään pysty ostamaan nytten.
antnis
27.03.2014 22:27:33 (muokattu 27.03.2014 22:28:24)
Gabe: Kuten sanottu, vaikea on ennustaa. :D Sait hyvään hintaan.

Hinasin kyllä sen oston kanssa pitkään. Lopullinen virike tais olla tämä veljelleni diilaama Mia Princeton 5f2-kloonihttps://www.dropbox.com/s/wgp8y0m4ozfxhjk/20140313_194348.jpg joka on myös oikeasti hyväsoundinen ja ottaa pedaaleita paremmin vastaan kuin mun DRRI.
Jucciz
27.03.2014 22:30:19 (muokattu 27.03.2014 22:30:30)

Kappas, Anssin kone jatkaa jälleen matkaansa... ;)

P.S. Siellä ois se tilaamasi Tele + SL Drive -pätkäkin ny.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
antnis
27.03.2014 22:44:40 (muokattu 27.03.2014 22:53:11)
Jucciz: Kappas, Anssin kone jatkaa jälleen matkaansa... ;)

P.S. Siellä ois se tilaamasi Tele + SL Drive -pätkäkin ny.

Ai se on siltä alunperin, tarttiskohan spotata jostain se hänen myymänsä Princetonkin :)

Joo se telepätkä kiitoksia, kerkesin vasta eilen myöhään tsekata pikaisesti ja siten sorruin työkiireiden alle. Mutta hmmh, hiukan tuntuisi siltä, että teleclipin cleani olis parempi mutta säröpuoli toimisi paremmin ruskeanaamalla ja LP:llä...
Jucciz
27.03.2014 22:59:23 (muokattu 27.03.2014 23:44:05)
antnis: Joo se telepätkä kiitoksia, kerkesin vasta eilen myöhään tsekata pikaisesti ja siten sorruin työkiireiden alle. Mutta hmmh, hiukan tuntuisi siltä, että teleclipin cleani olis parempi mutta säröpuoli toimisi paremmin ruskeanaamalla ja LP:llä...

Voi olla, mut sit nää on aina vähän äänitysteknisiäkin juttuja: mikkiä kun siirtää millin-pari, on etenkin diskanttipää aina vähän erilainen, eli eri pätkät eivät toki ihan suoraan ole vertailukelpoisia. Livenä erot kuulee paremmin. LP-pätkässä kaiutinkin oli eri, G12-65, jossa on lempeämpi yläpää. G12H on vähän "raikkaampi".
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
antnis
27.03.2014 23:21:21
Jucciz: Voi olla, mut sit nää on aina vähän äänitysteknisiäkin juttuja: mikkiä kun siirtää millin-pari, on etenkin diskanttipää aina vähän erilainen, eli eri pätkät eivät toki ihan suoraan ole vertailukelpoisia. Livenä erot kuulee paremmin. LP-pätkässä kaiutinkin oli eri, G12-65, jossa on lempeämpi yläpää. G12H on värän "raikkaampi".

Joo toki se lopullinen soundi on aina osiensa summa. Tärkeintä tietty on, että kumpikin noista ovat toimivia yhdistelmiä.
Laulava Kylätohtori
28.03.2014 08:01:46

Näin sitä pitää. Ottakaapas muut mallia, miten toimitaan. :)

Testiin tuon alunperin ostinkin, joten sinänsä asiaan ei liity mitään soundillista pettymystä tms.. Päinvastoin, itse asiassa Fenderin clippejä kuunnelleena yllätys oli positiivinen. Ja estotonta hehkutusta tuo on saanut kaikilta testaajilta osakseen. Paljon tästäkin taas opittiin vahvareihin liittyen, joten plussan puolelle jäävä kokemus sinänsä, vaikka hieman takkiin tulikin. Ei tosin pahasti, koska sain tuon itsekin hyvään hintaan.

Mutta enpä todellakaan kadehdi niitä, jotka myyvät vähän hankalammin myytävää vahvistinta. Itse lasken tämän vielä helposti myytäväksi ja menihän se nyt sinänsä ihan kohtuu ajassa, itse olen vain liian malttamaton myyntien kanssa. Torilla oikein tarkoituksella seurannut muutamia laatupelejä (ulkomaisia) ja ei voi kuin ihmetellä, etteivät ole menneet, vaikka hinta on halpa, ilmoitus hyvä ja vahvistin sellainen, että varmasti olisi parempina aikoina mennyt hyvin...

Vien tuon heti aamupäivällä Matkahuoltoon. Tiedä, vaikka hyvällä tuurilla olisi jo tänään perillä...
antnis
28.03.2014 10:41:18
Laulava Kylätohtori: Näin sitä pitää. Ottakaapas muut mallia, miten toimitaan. :)

Testiin tuon alunperin ostinkin, joten sinänsä asiaan ei liity mitään soundillista pettymystä tms.. Päinvastoin, itse asiassa Fenderin clippejä kuunnelleena yllätys oli positiivinen. Ja estotonta hehkutusta tuo on saanut kaikilta testaajilta osakseen. Paljon tästäkin taas opittiin vahvareihin liittyen, joten plussan puolelle jäävä kokemus sinänsä, vaikka hieman takkiin tulikin. Ei tosin pahasti, koska sain tuon itsekin hyvään hintaan.

Mutta enpä todellakaan kadehdi niitä, jotka myyvät vähän hankalammin myytävää vahvistinta. Itse lasken tämän vielä helposti myytäväksi ja menihän se nyt sinänsä ihan kohtuu ajassa, itse olen vain liian malttamaton myyntien kanssa. Torilla oikein tarkoituksella seurannut muutamia laatupelejä (ulkomaisia) ja ei voi kuin ihmetellä, etteivät ole menneet, vaikka hinta on halpa, ilmoitus hyvä ja vahvistin sellainen, että varmasti olisi parempina aikoina mennyt hyvin...

Vien tuon heti aamupäivällä Matkahuoltoon. Tiedä, vaikka hyvällä tuurilla olisi jo tänään perillä...

Sais olla täällä jo! :)
Laulava Kylätohtori
28.03.2014 11:55:31
antnis: Sais olla täällä jo! :)

Matkalla on ja iltapäivällä noudettavissa... :)
antnis
28.03.2014 16:17:23
Laulava Kylätohtori: Matkalla on ja iltapäivällä noudettavissa... :)

Niin on ja meikä nalkissa 1800 asti ainakin...damn
antnis
28.03.2014 19:04:05
Nyt on ja on hieno! Pahus kun pääsee vasta huomenna ottamaan kunnon savut siitä. Kiitokset tohtorille hyvin sujuneista kaupoista (kuten aina).
Master Of The Universe
28.03.2014 19:10:28
Huonosti ku ei mää heti.
-Saundi tulee perseestä-
Laulava Kylätohtori
28.03.2014 20:02:31
antnis: Nyt on ja on hieno! Pahus kun pääsee vasta huomenna ottamaan kunnon savut siitä. Kiitokset tohtorille hyvin sujuneista kaupoista (kuten aina).

Ei kun kiitokset sinulle jouhevista kaupoista (taas)...

Tänään lähti myös kaksi pedaalia. Tosin yksi tulee tilalle, mutta se on sellainen, joka pitäisi saada helposti kaupaksi, jos ei itseä miellytä....

Ihmettelen tuota BB Preamp Comppia. Vielä noin vuosi sitten tavalliset BB Preampin menivät saman tien 150 eurolla. Nyt tuo Custom Shopin versio, jossa on kytkimen takana tavallainen BBP, Andy Timmons BBP ja kompressoimaton BBP, ei kelpaa kenellekään. Ei edes silloin, kun oli halvempi....

No, ei tässä hätää ole, kun ei ole hirvittävää gasia sekoittamassa päätä...
Gabe
28.03.2014 21:48:24 (muokattu 28.03.2014 21:48:36)
Laulava Kylätohtori: Tänään lähti myös kaksi pedaalia. Tosin yksi tulee tilalle, mutta se on sellainen, joka pitäisi saada helposti kaupaksi, jos ei itseä miellytä...

Herran maun tuntien on pakko kysyä heti että mikä tulee tilalle?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)