Aihe: Kiinnostusta uuteen Wolfien kimppatilaukseen? (7-kieliset ym..)
1 2 3 4 545 46 47 48 49
Twinkle
23.07.2008 15:19:30
Vois tulla useampi osallistuja jos hommaa hoidettais täällä yleisesti?

Ensisijaisesti syy siihen, miksi sitä ei täällä hallinnoida on se, että tuolla huoneessa moderointioikeuden voi jakaa niille ihmisille jotka tilauksia vetää. Itse olen kaksi tehnyt tällä puolella ja moderaattorin saaminen, vaikka vain muuttamaan threadin otsikkoa tai lukitsemaan se tarvittassa, on yksinkertaisesti ärsyttävää hommaa. Syyt on lähinnä käytännön syitä, henkilökohtaisesti on täysin yhden tekevää mitä ihmiset ajattelee. Huoneisiin siirryttiin ihan sen takia että hallinnoiminen siellä on helpompaa.

Tämä keskustelu tässä osoittaa hyvin ne syyt, miksi mitään ei kannata organisoida täällä. Puolesta ja vastaan väännetään, ketju täyttyy turhalla paskalla ja jos tämänkaltaiseen läjään yrittää mitään organisoida niin hajoaa pää. Jos tämä vitun urpoilu menee liian pitkälle, niin suuremmalla todennäköisyydellä moderaattori poistaa ketjun kuin putsaa sen. Sitä riskiä ei voida ottaa jos yritetään saada tilauslistaa kasaan.

Ihmiset provosoi ja vittuilee toisilleen. Suoraan sanoen en kyllä hiffaa miksi, nimittäin valtaosan aikaa kimppatilaushomma ei yksinkertaisesti kuulu kenellekään muulle kuin niille, jotka haluaa osallistua. Toisaalta, en kyllä koe myöskään että miksi ihmeessä se toinen osapuoli väkisin vedetään mukaan. Kun tätä menoa täällä on katsonut, niin halpa/arvokas vertailu on niin tulenarka aihe että siinä ei ole mitään järkeä. Kaikki rationaalisuus katoaa ihmisistä joten miksi pakottaa ihminen siihen tilaan, että hänen on pakko puolustaa omaisuuttansa pahoja kommentteja vastaan?

Niinkuin tuossa joku aika sitten opittiin niin kaikki osapuolet on niin syvällä omissa poteroissaan ja asemissaan, että sieltä ei pysty ihmistä nettikeskustelun avulla ylös kaivamaan. Miksi hitossa edes yrittää? Tätäkin seuraamalla on noteerannut, että kummankin puolueen kommentit on vedetty niin jumalattomasti yli että ei mitään rajaa ja ihan oikeasti, joku realismi olisi kiva säilyttää. Ei tuo prs-kopio kyllä sille oikealle (jollaisen omistin) pärjää missään tilanteessa, mutta ei kyllä tuohon hintaan saa edes etäisesti vastaavaa tavaraa thomannilta tai mistään muualtakaan euroopasta.

Minulla on niitä kalliita soittimia, minulla on halpoja ja yhtä kivaa on ollut. Ne joiden kanssa ei ollut kivaa olen lähettänyt muualle ja pidän huolen siitä, että oravanpyörä pyörii niinkuin pitää.
J.Hollström
23.07.2008 15:25:53
Voi vain kuvitella, mitä tuollainen maksaisi vähittäismyyjälle jonkun "maineikkaan" valmistajan logo lavassaan.

No "maineikkaat" valmistajat ei tilaa Kiinasta kopioita, vaan tekevät kitaransa itse, ja laittavat siihen oman logonsa.
Ricce
23.07.2008 15:29:38
hohhoijaa...
jackbruce
23.07.2008 15:31:31
No "maineikkaat" valmistajat ei tilaa Kiinasta kopioita, vaan tekevät kitaransa itse, ja laittavat siihen oman logonsa.

Ainakin laittavat logonsa ;-)
Numb
23.07.2008 15:31:49

hohhoijaa...

Ni. Jotkut tilasivat kitaroita, ja tuntuvat olevan niihin tyytyväisiä. Itse en tilannut, eikä ole aikomustakaan. Mutta ei ole myöskään tarvetta tulla suuta pieksämään niille, jotka tilasivat.
Epäilen, siis saatan olla
Sensonic
23.07.2008 16:37:12 (muokattu 23.07.2008 16:42:07)
Ni. Jotkut tilasivat kitaroita, ja tuntuvat olevan niihin tyytyväisiä. Itse en tilannut, eikä ole aikomustakaan. Mutta ei ole myöskään tarvetta tulla suuta pieksämään niille, jotka tilasivat.

Oikein. Ei voi muuta kuin nostaa hattua tuolle asenteelle.

Ja osa tilaa noita soittimia ihan sen takia, että niitä ei välttämättä saisi mistään. Jokainen tietty katsoo noita kimppatilausasioita omalta näkökannaltaan. Minä katson niitä vasenkätisen kitaristin näkökannalta, jolle ei ole paljoa vaihtoehtoja tarjolla. Siksipä kimppatilaan itselleni noita kitaroita vasuriversioina. Ei maksa mulle paljoa / yhtään enempää kuin oikeakätinenkään versio, toisin kuin tavallisessa musiikkikaupassa.

Esim. Thomannin HB:eitä ei edes saa vasuriversioina, enkä niitä haluaisikaan. En myöskään halua, että kitaran lavassa on mitään "halpismerkin" logoa, kuten LTD, HB tms. Parempi että lavassa ei lue mitään. Onpahan sitten enemmän uteliaita kyselijöitä, että "mistäs toi sun kitarasi on peräisin?".

Vasurimallit ovat suuremmaksi osaksi juuri noita "old school" -malleja, kuten Gibson Les Pauleja ja Fenderin Stratoja, jotka eivät kiinnosta meikäläistä tippaakaan. Siksipä en ole kimppatilannutkaan yhtään niiden mallista soitinta, poikkeuksena tuo Les Paul -mallinen AcePron AE611-TA, koska ajattelin kokeilla millainen on hieman kalliimpi kimppatilaussoitin.

Edit: ja yksi juttu unohtui vielä kirjoittaa: se soittimien jälleenmyyntiarvo. Se on meikäläiselle aivan yhdentekevää, koska olen hankkinut nuo soittimet itselleni ja nautin niistä myös itse. En siis ajattele niin pitkälle tulevaisuuteen, että murehtisin niiden jälleenmyyntiarvoa. Sama pätee meikäläisen automakuun. Pihalla on kaksi saman merkkistä ns. premium -luokan autoa, joilla on kuitenkin Suomessa em. premium -luokan paskin jälleenmyyntiarvo. Se ei huolestuta meikäläistä. Mieluummin nautin itse tuotteesta kuin murehdin sen jälleenmyyntiä. Ja noista kimppatilaussoittimista on kuitenkin saanut omansa takaisin niitä myydessään, joten se on riittänyt mulle.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
J.Hollström
23.07.2008 16:59:17
Ja noista kimppatilaussoittimista on kuitenkin saanut omansa takaisin niitä myydessään, joten se on riittänyt mulle.

Eikös ne ole järjestäjälle ilmaisia? Et varmaan ilmaiseksi niitä jaa?
Ricce
23.07.2008 17:04:00
ulkona paistaa aurinko, menkää pihalle siitä jänkkäämästä...
Twinkle
23.07.2008 17:32:04

osa on, osa ei. riippuu tilanteesta, mutta yleensä järkkäri saa soittimensa ilmaiseksi.
Sensonic
23.07.2008 21:20:48

Tuo AcePron AE611-TA ei ollut, eikä Bailingin BG-10 ja BL-05. Yhden BG-10:n ja yhden BL-05:n myin omakustannehintaan ja tuon AE611-TA:n kustansin ihan sen takia koska haluan kokeilla, paljonko kimppatilaussoittimen hinta vaikuttaa laatuun. Jos englantilainen dealeri pyytää samasta kitarasta 500 GBP, niin täytyyhän tuollainen soitin testata. On jo kalliimpi kuin jotkut LTD ihan kaupasta ostettuna.

Sitä AOFA Factoryn 858 USD:n kitaraa ei kuitenkaan uskaltanut tilata "kylmiltään", kun ei ole nähnyt sellaista aikaisemmin myynnissä millään eurooppalaisella dealerilla.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
laroma
23.07.2008 21:39:12 (muokattu 23.07.2008 21:44:35)

Ja mitä se "ilmaisuus" oikeastaan teikäläistä haittaa. Järjestäjät ovat ilmaiskappaleensa ansainnut ja sekös näköjään sitten ketuttaa. Tässä nyt ihan selkeästi jengi ähkii sen takia, kun tilaajat on tyytyväisiä hankintoihinsa. Yritättekö antaa kenties taloudellista neuvoa vai mikä tämän jeesustelun takana on? Eipä sen luulisi kenellekkään kuuluvan mihin porukka massinsa tunkee, seatana!

Pitää vielä laittaa tää lainaus, kun se on niin hieno.

Vaikka Gibson nyt onkin hieno ja perinteinen kitaranvalmistaja, niin en nyt tatuointia siitä logosta alkaisi ottamaan. Toi mun avatar on muuten vuoden '62 kipsanista joka on helevetin hyvä...

http://kerrolisaa.com/image.php?image_id=479

Nyt menen köllöttelemään omien custom- ja niiden pirun aasia-kimppakeppieni kanssa. Hei hei...
"Se, joka toiselle kuoppaa kaivaa, on duunari"
Samppakamu
23.07.2008 21:51:42
Tapahtumat viime aikoina osoittavat, että Wolf ratkaisee ongelmia tutkittaessa järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Eikä sovi unohtaa, että Gibsonkin panostaa interaktiivisuuteen ajattelematta vastuunalaisia kontradiktioita.

Tosiasia on, että halpa kitara asettaa tahomme tukalaan tilanteeseen ajateltaessa meihin kohdistuvaa tietotarvetta. Mutta todellisuudessa muovisuus yksinkertaistaa yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia, joten on hyvin vaikea johdatella asioita siten, että kimppatilaus ennakoi osaltaan nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä.

Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että merkkikitara todistaa oikeaksi ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta.
-"Ja näitä kukkiahan voi poimia vaikka vappuheilalle" -"Niin, sinä voit" -MTV3:n kymppiuutisten loppukeskustelu
Ziggy Bubba
23.07.2008 22:00:59 (muokattu 23.07.2008 22:01:45)

Hoho.

Jaa, minä kun olen ymmärtänyt että monet firmat teettävät idässä kitaroita eri tehtailla, niillä jotka tekevät halvalla riittävän hyvää jälkeä. Schecter, ESP, Fender (Squju), Gibson (Epit) ym. tarjoavat ainakin näitä kiinalaisia vaihtoehtoja - onko niillä kaikilla omat tehtaat Kiinassa? Tai Indonesiassa ja Intiassa?
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Tympee Huttunen
23.07.2008 23:05:03
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä

Melko usein kyllä:)
J.Hollström
24.07.2008 00:15:22
Pitää vielä laittaa tää lainaus, kun se on niin hieno.

Kiitos kiitos. Kovastihan siihen yritin panostaa, että kiva jos kommentti kelpasi.
laroma
24.07.2008 08:41:16

Kiitos kiitos. Kovastihan siihen yritin panostaa, että kiva jos kommentti kelpasi.

Jes. Pidä toi ilme...
"Se, joka toiselle kuoppaa kaivaa, on duunari"
Jebe-
24.07.2008 08:57:54
Jes. Pidä toi ilme...

Ota vielä valokuva nopeasti ennen kuin jukin naama väsähtää :(
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
HeavyMachinery
24.07.2008 10:10:26

Tapahtumat viime aikoina osoittavat, että Wolf ratkaisee ongelmia tutkittaessa järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Eikä sovi unohtaa, että Gibsonkin panostaa interaktiivisuuteen ajattelematta vastuunalaisia kontradiktioita.

Tosiasia on, että halpa kitara asettaa tahomme tukalaan tilanteeseen ajateltaessa meihin kohdistuvaa tietotarvetta. Mutta todellisuudessa muovisuus yksinkertaistaa yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia, joten on hyvin vaikea johdatella asioita siten, että kimppatilaus ennakoi osaltaan nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä.

Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että merkkikitara todistaa oikeaksi ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta.

Tässä on jo niin paljon sivistyssanoja etten minä tajua mistä tässä puhutaan :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Ricce
24.07.2008 12:00:37
Tässä on jo niin paljon sivistyssanoja etten minä tajua mistä tässä puhutaan :D

kyllä mäkin kaipailin jo sanakirjaa :D
Snapo
24.07.2008 15:40:55

Kuulostaa ihan puppulausegeneraattorille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)