msalama 19.02.2023 16:44:09 (muokattu 19.02.2023 16:45:51) | |
---|
Gibsonilla puolestaan tehtiin sunbursteista goldtoppeja Ai joo, totta, olen mä tostakin lukenut mutten enää muistanut, enkä oo ikinä mokomia luonnossa nähnytkään. Tommosen XXX over Sunburst-Straton mä olen kerran nähnyt, mutta eipä nekään kyllä ainakaan nykyään yleisiä ole, koska japsit on varmaan ostaneet kaik poies kuleksimasta... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
BigPapa 19.02.2023 16:55:03 | |
---|
|
Pinewood 19.02.2023 17:32:00 | |
---|
Ja täällä tarinaa Roryn kitarasta. Hyvin tuo ikääntyminen näkyy uran aikana otetuissa kuvissa. Stratohan oli Roryn ykköskitara koko uran ajan; paljon soitettu ja hiessä uitettu. https://youtu.be/v8dZALADBUc Ja on syytä muistaa sekin, ettei Rory ja SRV todellakaan olleet kovin varovaisia kitaransa käsittelyssä |
fox 19.02.2023 17:38:02 | |
---|
msalama: Ai joo, totta, olen mä tostakin lukenut mutten enää muistanut, enkä oo ikinä mokomia luonnossa nähnytkään. Tommosen XXX over Sunburst-Straton mä olen kerran nähnyt, mutta eipä nekään kyllä ainakaan nykyään yleisiä ole, koska japsit on varmaan ostaneet kaik poies kuleksimasta... No, enemmälti ne teki goldtopeista sunbursteja, tosin ei tehtaalla.. ;) Vaihtelevalla menestyksellä tosin. Mutta se on jo toinen tarina se. |
Rämppy 19.02.2023 18:23:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Reliceistä, kun oli puhetta, niin pitikin mainita nämä Closet Classicit, jotka ovat käsittääkseni sieltä kevyimmästä päästä relicointia? Nämä vain hieman relicoidut CS Stratot ovat kyllä hienoimpia. Sitten taas kovempi relicointi ei ole meikäläisen juttu. Mulla on closet classic Nocaster ja se on pinnoiltaan hyvin miedosti vanhennettu. Ei varsinainen relic: tehtaan jäljiltä ei ole kolhuja tai naarmuja eikä paljas puu paista missään kohtaa. Mutta bodyn lakkapinta on krakeloitu eikä pinnat ole peilikiillossa kuten tuliterässä kitarassa. Näitä mnetin torilöytöjä. Tulin, näin, soitin. |
Kefiiri 19.02.2023 19:25:46 | |
---|
msalama: Tuo talla on ihan mun oma väännös koska olen pikkusen traditionalisti tän suhteen ja myös huomannut, että kympeillä sen saa intonoimaankin ihan hienosti. Joten kulmateräksestä tein tallan ja Fenderiltä tilasin palat. Erittäin asiallista toimintaa. Telecaster ei oikein enää ole Telecaster kuudella palalla! En ole musiikin asiantuntija. |
BigPapa 19.02.2023 20:10:06 | |
---|
|
msalama 19.02.2023 20:43:10 | |
---|
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Kefiiri 19.02.2023 21:53:12 | |
---|
No sovitaan että on, mutta kyllähän tuommoinen jo hienostelun puolelle menee ;) En ole musiikin asiantuntija. |
The Jack 19.02.2023 22:03:17 | |
---|
BigPapa: Tuolla on kuvia "neroille" SRV kitarasta vuosien varrelta myös tarinaa Signature relicin synnystä. https://www.fuzzfaced.net/srv-stratocaster-brazilian.html Löysimme tästä syyn normaalia hevimmille kulumille. Kitaraa heitettiin maahan ja sen päällä seisottiin. Eli ei pelkkä raskas soittokäsi tai paljon soittaminen relikoineet kitaraa. |
BigPapa 19.02.2023 22:45:02 (muokattu 19.02.2023 23:02:07) | |
---|
|
msalama 20.02.2023 05:47:46 | |
---|
SRV ei ollut todellakaan mikään hiplaileva kamarimuusikko joten ei kai mikään ihmekään, että se ykkönen sai aika näkyvää hittiä. Lähinnä se musta todistaa Fenkkujen kulutuskestävyydestä, että mokoma pysyi noinkin hyvin läjässä tolla käsittelyllä ja 12-56 kielityksellä. Ei olis Benttoni tai Skuju ehkä ihan yhtä hyvin kasassa pysynyt :) Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
blingmatic 20.02.2023 10:24:58 | |
---|
Relikointiapua saa lähimmältä lastentarhalta. Pariksi viikoksi soitin lainaan ja tulee toisenlaisena takaisin. On mojoa ja elämän jälkiä. |
Laulava Kylätohtori 20.02.2023 12:08:17 | |
---|
blingmatic: Relikointiapua saa lähimmältä lastentarhalta. Pariksi viikoksi soitin lainaan ja tulee toisenlaisena takaisin. On mojoa ja elämän jälkiä. Ja aitoa eikä mitään hiomakoneella hiottua. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
McNulty 20.02.2023 17:17:12 | |
---|
Pinewood: Ja täällä tarinaa Roryn kitarasta. Hyvin tuo ikääntyminen näkyy uran aikana otetuissa kuvissa. Stratohan oli Roryn ykköskitara koko uran ajan; paljon soitettu ja hiessä uitettu. https://youtu.be/v8dZALADBUc Ja on syytä muistaa sekin, ettei Rory ja SRV todellakaan olleet kovin varovaisia kitaransa käsittelyssä Eikös Roryn skebaa uitettu jossain katuojassakin? En ehtinyt vielä videota kurkkaamaan (todennäköisesti käydään siinä läpi), mutta joku anastushomma oli. moving in stereo |
tackleberry 20.02.2023 17:36:29 | |
---|
Diudiu |
gotthard 20.02.2023 21:01:25 | |
---|
blingmatic: Relikointiapua saa lähimmältä lastentarhalta. Pariksi viikoksi soitin lainaan ja tulee toisenlaisena takaisin. On mojoa ja elämän jälkiä. Itse käytän vain kiiltäviä soittimia, mutta revin farkkuihini relikointimielessä reikiä. |
Jukka Häikiö 20.02.2023 22:06:18 | |
---|
Oikeen koskaan noista reliceistä perustanut, ei sillä etteikö muutama ois ollut, sellainen CS 65 Total tone Strato, hyvin mieto relic, ihan ok keppinä, muttei mikään must, vuosimallia en muista, sit tollanen Mary Kaye 56 John Cruz Cunetto vuodelta -96, epäilemättä paras Strato mitä mulla on ollut, tosin relicointi ei ollut musta ihan vimpan päälle, mieto relic, mut jotenkin kaula ja body vähän kuin eri paria, kaula liian fiini linnunsilmineen, vrt bodyn nuhjuisuus. Soundi ja soitettavuus sillä soft V kaulalla eeerittäin guut. Kolmatta Naista lainatakseni vähän mukaellen:Valehtelisin jos väittäisin, ettei yhtään mua harmita, siis tuon myyminen. Sit oli tollanen Suhr Custom Classic Antique, loisto keppi, mut jotenkin siina oli sellainen epäaitouden fiilis. Niin, olihan tosin semmottine Nash, veri greit Strato, siinä oli mun mielestä aidoin sellainen vanhan skeban fiilis, muutenkin oikke hyvä, mut joo, kyllä mä kuitenkin kitarassa tykästyn johonkin muuhun, kuin tekoröytäämiseen, jos keppi on vanha ja soitettu, se on mulle ok, mut en lähtis kaupasta uutena ostamaan. Tämä vaan omana mielipidemieltymyksenä. No höh, kyllä se siitä... |
motorcock 21.02.2023 00:05:36 | |
---|
blingmatic: Relikointiapua saa lähimmältä lastentarhalta. Pariksi viikoksi soitin lainaan ja tulee toisenlaisena takaisin. On mojoa ja elämän jälkiä. ei voinut olla nauramatta mutta totuus tässä piilee , sinne vaan lastentarhaan ja keppi tulee sitten takaisin relikoituna ja mojoa löytyy varmasti :) mikään ei ole ikuista |
motorcock 21.02.2023 00:40:20 | |
---|
mutta voitaisiinko palata aiheeseen turvonneet hinnat sehän on tämän ketjun "topic" mikäli vaan keskustelaan siitä mikä on oikea tai väärrennetty relikointi niin emme ole enää aiheessa hintatasoista piti puhua ja mihin ne perustuvat relic on osaalue mutta ei ihan kaikille mene jakeluun kun se ei ole ainoa syy mistä hintatasot muodostuvat mikään ei ole ikuista |