BigPapa 19.02.2023 13:54:27 | |
---|
Kefiiri: Ilahduttavan maltillista relikointia. Mä olen vallan luullut että tuon mallisissa Telecastereissa on aina ikään kuin Straton hardtail-talla, mutta onko noissa joskus ollut tuommoinen kolmiosainen vakiona? Kuvan yläpuolella lukee nähdäkseni: Same guitar as on page 1, but with recently installed brass saddles. She's even better now! |
BigPapa 19.02.2023 13:59:54 (muokattu 19.02.2023 14:03:32) | |
---|
|
18is9 19.02.2023 15:04:34 (muokattu 19.02.2023 19:03:37) | |
---|
- - - "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
mpekkanen 19.02.2023 15:07:29 | |
---|
18is9: En tunne kummankaan kitaran historiaa, joten kysynpä että onko noden relikoitumisprosessi dokumentoitu jonnekin? Ettei maalit olisi karisseet taianomaisesti yhden kiertueen välisellä tauolla? Ei kitaraa saa pelkästään soittamalla saman näköiseksi kuin tuo SRV:n strato on. |
fox 19.02.2023 15:22:50 | |
---|
|
The Jack 19.02.2023 15:47:19 | |
---|
mpekkanen: Ei kitaraa saa pelkästään soittamalla saman näköiseksi kuin tuo SRV:n strato on. Kulumat kannessa voisi selittyä raskailla koruilla. Jokainen metallinosuma jättää jäljen, ja räimimällä tuon rannekorun kanssa ei kuluminen vaatisi paljoakaan soittoa. Kuluminen pleksissä olevan SRV tekstin alta ei näytä luonnolliselta. Ehkä sitä on vähän autettu hiekkapaperilla. Ettei vaan Stevie olisi ollut Slashin tapainen feikki, joka relikoi kitaraansa tarkoituksella. Roryn kitaran kulumiseen oli luonnollinen selitys linkissä. Eli se oli ollut hetkellisesti jossain maakuopassa kosteuden armoilla. Näyttääkin vähän samalta kuin se New Orleansin tulvasta pelastettu keppi. |
msalama 19.02.2023 16:36:42 (muokattu 19.02.2023 16:41:21) | |
---|
joskus ollut tuommoinen kolmiosainen vakiona Alkupään seisköntti Customeissa oli kolmipalaiset tallat ja myöhemmin sitten 6 x, mutta Deluxeissa oli aina Straton 6-palaiset. Tuo talla on ihan mun oma väännös koska olen pikkusen traditionalisti tän suhteen ja myös huomannut, että kympeillä sen saa intonoimaankin ihan hienosti. Joten kulmateräksestä tein tallan ja Fenderiltä tilasin palat. EDIT: Tai itse asiassa kahdet ja siinä olikin ensin teräksiset jengapalat, mutta ne menivät sitten myöhemmin Customiin ja Deluxe sai messinkiset. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 19.02.2023 16:44:09 (muokattu 19.02.2023 16:45:51) | |
---|
Gibsonilla puolestaan tehtiin sunbursteista goldtoppeja Ai joo, totta, olen mä tostakin lukenut mutten enää muistanut, enkä oo ikinä mokomia luonnossa nähnytkään. Tommosen XXX over Sunburst-Straton mä olen kerran nähnyt, mutta eipä nekään kyllä ainakaan nykyään yleisiä ole, koska japsit on varmaan ostaneet kaik poies kuleksimasta... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
BigPapa 19.02.2023 16:55:03 | |
---|
|
Pinewood 19.02.2023 17:32:00 | |
---|
Ja täällä tarinaa Roryn kitarasta. Hyvin tuo ikääntyminen näkyy uran aikana otetuissa kuvissa. Stratohan oli Roryn ykköskitara koko uran ajan; paljon soitettu ja hiessä uitettu. https://youtu.be/v8dZALADBUc Ja on syytä muistaa sekin, ettei Rory ja SRV todellakaan olleet kovin varovaisia kitaransa käsittelyssä |
fox 19.02.2023 17:38:02 | |
---|
msalama: Ai joo, totta, olen mä tostakin lukenut mutten enää muistanut, enkä oo ikinä mokomia luonnossa nähnytkään. Tommosen XXX over Sunburst-Straton mä olen kerran nähnyt, mutta eipä nekään kyllä ainakaan nykyään yleisiä ole, koska japsit on varmaan ostaneet kaik poies kuleksimasta... No, enemmälti ne teki goldtopeista sunbursteja, tosin ei tehtaalla.. ;) Vaihtelevalla menestyksellä tosin. Mutta se on jo toinen tarina se. |
Rämppy 19.02.2023 18:23:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Reliceistä, kun oli puhetta, niin pitikin mainita nämä Closet Classicit, jotka ovat käsittääkseni sieltä kevyimmästä päästä relicointia? Nämä vain hieman relicoidut CS Stratot ovat kyllä hienoimpia. Sitten taas kovempi relicointi ei ole meikäläisen juttu. Mulla on closet classic Nocaster ja se on pinnoiltaan hyvin miedosti vanhennettu. Ei varsinainen relic: tehtaan jäljiltä ei ole kolhuja tai naarmuja eikä paljas puu paista missään kohtaa. Mutta bodyn lakkapinta on krakeloitu eikä pinnat ole peilikiillossa kuten tuliterässä kitarassa. Näitä mnetin torilöytöjä. Tulin, näin, soitin. |
Kefiiri 19.02.2023 19:25:46 | |
---|
msalama: Tuo talla on ihan mun oma väännös koska olen pikkusen traditionalisti tän suhteen ja myös huomannut, että kympeillä sen saa intonoimaankin ihan hienosti. Joten kulmateräksestä tein tallan ja Fenderiltä tilasin palat. Erittäin asiallista toimintaa. Telecaster ei oikein enää ole Telecaster kuudella palalla! En ole musiikin asiantuntija. |
BigPapa 19.02.2023 20:10:06 | |
---|
|
msalama 19.02.2023 20:43:10 | |
---|
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Kefiiri 19.02.2023 21:53:12 | |
---|
No sovitaan että on, mutta kyllähän tuommoinen jo hienostelun puolelle menee ;) En ole musiikin asiantuntija. |
The Jack 19.02.2023 22:03:17 | |
---|
BigPapa: Tuolla on kuvia "neroille" SRV kitarasta vuosien varrelta myös tarinaa Signature relicin synnystä. https://www.fuzzfaced.net/srv-stratocaster-brazilian.html Löysimme tästä syyn normaalia hevimmille kulumille. Kitaraa heitettiin maahan ja sen päällä seisottiin. Eli ei pelkkä raskas soittokäsi tai paljon soittaminen relikoineet kitaraa. |
BigPapa 19.02.2023 22:45:02 (muokattu 19.02.2023 23:02:07) | |
---|
|
msalama 20.02.2023 05:47:46 | |
---|
SRV ei ollut todellakaan mikään hiplaileva kamarimuusikko joten ei kai mikään ihmekään, että se ykkönen sai aika näkyvää hittiä. Lähinnä se musta todistaa Fenkkujen kulutuskestävyydestä, että mokoma pysyi noinkin hyvin läjässä tolla käsittelyllä ja 12-56 kielityksellä. Ei olis Benttoni tai Skuju ehkä ihan yhtä hyvin kasassa pysynyt :) Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
blingmatic 20.02.2023 10:24:58 | |
---|
Relikointiapua saa lähimmältä lastentarhalta. Pariksi viikoksi soitin lainaan ja tulee toisenlaisena takaisin. On mojoa ja elämän jälkiä. |