Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 545 46 47 48 49139 140 141 142 143
Bluesmies
02.07.2015 09:21:52
Shredator: Pitäisi olla kyllä enemmän vintage-outputtia, tuo kuulosti liian heviltä. Klassista, mutta "overwound" soundia...Texas Specialit on nyt ollut muutaman vuoden. Aiemmin kävin samanlaista rumbaa, mutten silloinkaan löytänyt. Kelasin silloin varmaan 5-7 eri mikkiä läpi. Mites Lollar/Kinman/Lundgren -osasto?

Texas specialit on muuten helvetin hyvät mikit. Mulla on Road Worn Stratossa ne ja toimii kyllä. Josta tulikin mieleen, että vaikka Mehiko onkin tuo Road Worn, niin perkele, että on hyvä Strato.
Shredator
02.07.2015 09:43:46 (muokattu 02.07.2015 09:45:46)

Bluesmies: Texas specialit on muuten helvetin hyvät mikit. Mulla on Road Worn Stratossa ne ja toimii kyllä. Josta tulikin mieleen, että vaikka Mehiko onkin tuo Road Worn, niin perkele, että on hyvä Strato.

Onhan ne...Tosin Fat 50's on vielä paremmat. Vaahteraotelautaisen straton kanssa tosin ei tunnu olevan kummassakaan setissä tarpeeksi potkua ja beeffiä talla-asennossa.

Onko tästä Kinmanista kokemuksia?
http://www.thomann.de/fi/kinman_hx_85_strat_pickup.htm
Tai näistä Lundgreneista?
http://www.lundgren.se/en/mics/stratocaster-e/hot/
http://www.lundgren.se/en/mics/stratocaster-e/blues/
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Laulava Kylätohtori
02.07.2015 10:46:24
Shredator: Pitäisi olla kyllä enemmän vintage-outputtia, tuo kuulosti liian heviltä. Klassista, mutta "overwound" soundia...Texas Specialit on nyt ollut muutaman vuoden. Aiemmin kävin samanlaista rumbaa, mutten silloinkaan löytänyt. Kelasin silloin varmaan 5-7 eri mikkiä läpi. Mites Lollar/Kinman/Lundgren -osasto?

Entäs Lindy Fralinin Blues Special? Ja siihen vielä base plate.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Redneck Thunder
02.07.2015 10:56:49
Jos mulla ois varaa tilaisin Fenderin Custom Shopista pari stratoa.Ynkkä malliin perustuvaa joillain muutoksilla, pelkkä tallamikki Dimarzio x2n, ja volume potikka eikä muuta.
Pelataanko ronskia?
Shredator
02.07.2015 12:00:28

Laulava Kylätohtori: Entäs Lindy Fralinin Blues Special? Ja siihen vielä base plate.

Sitä oon myös katsellut. Eikös sulla ollut se jossain vaiheessa?
jii.haanpaa
02.07.2015 14:41:36

Ssl-5:n ei mun mielestä ole mikään hevanderimikki. Ei kannata antaa sen resistanssin hämätä. Seymourin omalla skaalalla se on stratomikkien 'medium output'-sarjaa.

Mulla tuo tuli base platella varustetun fat50:n tilalle tuomaan vähän enemmän outputtia, mutta se osoittautuikin todella mieluisaksi ylläriksi monipuolisuudellaan. Kannattaa epäilyistä huolimatta testata, jos vastaan tulee. Noitahan tosiaan saa viikkorahoilla, kuten Tohtori jo ehtikin kertoa. Foorumimojo ja putiikkifaktori siitä taitaa puuttua, mutta muuten hyvä :)
freakingenius
02.07.2015 14:52:23
Mulla on sll-5 kiinni stratossa ja ei se tosiaan mikään hevimikki ole. Hyvin sillä kyllä rokkia voi myös soitella.
Laulava Kylätohtori
02.07.2015 15:35:31 (muokattu 02.07.2015 15:38:54)
Shredator: Sitä oon myös katsellut. Eikös sulla ollut se jossain vaiheessa?

Joo ja osittain on vieläkin, mutta siinä oli käynyt niin, että tallamikki oli edellisellä omistajalla mennyt kaulaan ja kaulamikki oli tallassa base platen kanssa. Ennen kuin vaihdoin oikean kaulamikin kaulapaikalle, pistin tallaan Duncanin Lil '59:n, joten en ole kertakaan kokeillut tallamikkiä tallassa.

Kaulapaikalla se oli hieman tumma kitaran volumea käytettäessä. Eli siitä puuttui SSL-1:ten helkkyvä yläpää. Mittailin sitten resistansseja ja huomasin tuon kämmin. Pitäisi varmaan kokeilla sitä oikeaa tallamikkiä tallassa, mutta toisaalta olen vannoutunut tallahumppareiden (single kokoisten) ystävä, joten saa nyt nähdä jaksaako.

Voipi olla, että menee koko setti myyntiin. Kohmeja ei ole kuin vähän päälle kuusi, mutta jotenkin kaipailen puhtaammilla soundeilla vintage-henkistä helkkyvää yläpäätä. Tosin käsittääkseni Kohmit eivät kerro mikkien kuumuudesta koko totuutta, vaan ovat lähinnä suuntaviivoja. Kovemmat säröt otan kuitenkin tallasta, joten sinänsä niin väliä, vaikkei kaula toimisikaan suuremmilla säröillä.

Fenderin CS '54:t ovat matkalla, joten katsotaan, miten käy...

freakingenius: Mulla on sll-5 kiinni stratossa ja ei se tosiaan mikään hevimikki ole. Hyvin sillä kyllä rokkia voi myös soitella.

Ja puhdistuu kitaran volumestakin ihan hyvin. Itselle tuo oli myös positiivinen yllätys.

Pitäisi varmaan kokeilla sitä avri straton tallaan. Itse, kun en tee vintage-henkisellä sinkkutallamikillä oikeastaan yhtään mitään. Texas Rangeria tai fuzzeja sillä on hauskaa kurmoottaa, mutta eipä juuri muuta.
Laulava Kylätohtori
16.07.2015 21:01:50
Nuo Fenderin CS '54 mikit ovat kyllä pirun hyvät mikit. Joskus aikaisemminkin ollut ja muistelin, että ovat hyvät, joten ostin uudestaan. Ja onhan ne tosi hyvät mikit. Niissä on treble aika hyvin balanssissa, samoin muut taajuudet. On kirkkautta ja heleyttä, mutta se ärsyttävin kihinä tuntuisi puuttuvan.

Nyt en osaa päättää Lindyn Bluesien ja '54:ten välillä. Tuntuu, että Lindyissä on vähän enemmän tehoa, mutta ei kuitenkaan paljon. Toisaalta jotenkin Lindyissä tuntuisi olevan jopa enemmän korkeimpia taajuuksia kuin '54:ssa. En tiedä, kuvittelenko vain, vai onko tosiaan niin.

Loistavia ovat Lindytkin, mutta talla base platella ei kuitenkaan tunnu olevan tarpeeksi ärjy. Kyllä tallasinkkuhumpparit vaan taitavat olla se meikäläisen juttu.

Jotenkin tuntuu, että jos on pelkät vintage-henkiset sinkulat, niin tarvitaan fuzzia tiettyihin kovempiin säröihin. Ei niitä oikein muuten saa. Toinen vaihtoehto on tallaan (sinkku)humppari ja fuzzit myyntiin. Jotenkin tuntuisi, että ovat kaksi eri tapaa päästä maaliin, vaikka tietysti vähän (tai paljon) eri maaliin mennäänkin...

Minkäslaisia kokemuksia jengillä on '54:sta? Muodostan kyllä itse omat mielipiteeni sen perusteella, mitä elementit tuuttavat ulos, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen... :)

Ehkä pistän '54:set kaulaan ja keskelle ja Little '59:n tallaan...
blues guitar
17.07.2015 04:55:48

CS 54 mikit on mulla California Beach Stratossa ja tyytyväinen olen ollut.
Tallamikki on kyllä melko kirkas ja en sitä juurikaan käytä yksinään. En kuitenkaan laittaisi humpparia tallaan, koska silloin saattaisin menettää hienon talla/keski väliasento soundin.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Myrkky Nuoli
17.07.2015 07:39:13
Laulava Kylätohtori: Nyt en osaa päättää Lindyn Bluesien ja '54:ten välillä.

Kantsii koklata vielä Fralinin Vintage Hotteja. Ne on minusta kaksin verroin paremmat kun pluussit. Pluussit on vähän tunkkaset ja tuhnuet, Vintage Hoteissa on enempi spänkkiä ja tiukempi alapää. Vähän vähemmän ulostuloa ja mehukkaampi saundi. Kaulamikissä paljon parempi se ontto ujellus.
More Nintendo, less Marshall.
klobasa
17.07.2015 10:11:39
Osaisko joku sanoa miten Duncan SSL-1 setti eroaa noista CS54 mikeistä tai muista tollasista normi hyvistä straton seteistä mistä tässäkin olette puhuneet? Onko joku verrannut noita SSL-1 esim. Fenderin 57/62 mikkeihin?
Myrkky Nuoli
17.07.2015 11:22:30
klobasa: Osaisko joku sanoa miten Duncan SSL-1 setti eroaa noista CS54 mikeistä tai muista tollasista normi hyvistä straton seteistä mistä tässäkin olette puhuneet? Onko joku verrannut noita SSL-1 esim. Fenderin 57/62 mikkeihin?

SSL-1 skuuppaa keskialuetta enemmän ja niissä on muutenkin bodya vähemmän. Minusta melko aneemiset ja persoonattomat mikit. 57/62:t onkin jo aika kovat. SSL-1 on lähempänä 50's vaakutusta ja 57/62 60's blues asioita jos pitää joku yleisvertaus heittää.
klobasa
17.07.2015 12:01:07
Myrkky Nuoli: SSL-1 skuuppaa keskialuetta enemmän ja niissä on muutenkin bodya vähemmän. Minusta melko aneemiset ja persoonattomat mikit. 57/62:t onkin jo aika kovat. SSL-1 on lähempänä 50's vaakutusta ja 57/62 60's blues asioita jos pitää joku yleisvertaus heittää.

Kiitti kommenteista. Itsellä on tosiaan noi ssl-1 ja puhtailla soundeilla ne on kyllä tosi vintagen kuuloiset. Vois ehkä jossain vaiheessa kokeilla jotain missä olis vähemmän middle scooppia. Toisaalta mun straton _puissa_ on paljon keskitaajuuksia, joten noi tasapainottaa kokonaisuutta, hehe.
Tsugu Way
17.07.2015 18:46:33
I`m back in business! Nyt minulla on jälleen oikeus kirjoittaa ja lukea tätä ketjua. Sattui nimittäin niin, että about puoleen vuoteen minulla ei ollut talossa Fender Stratocasteria. Tänä aikana en halunnut kiusata itseäni tällä ketjulla. Mutta nyt tulin järkiini ja talossa on jälleen aito Fender Stratocaster :-D

Valinnassani päädyin nyt American Vintageen. Mutta koska en aivan kaikista vintage-ominaisuuksista (esim. pienet nauhat) pidä, valitsin aavistuksen moderneimmilla ominaisuuksilla varustetun AVRI:in. Eli kyseessä On American Vintage Hot Rod `57. Isot nauhat, 9,5 radius ja tallassa Dimarzio Tone Zone vakiona. Soundit hunajaa. Nyt lähtee kunnolla klassikkorokit bilebändin keikoilla :-)

Mitäs sanotte - onko kellään muulla kokemusta näistä?
The Blues is Allright!
HK
18.07.2015 05:29:28
Itse olen kovasti tykästynyt DiMarzion Area '58:iin straton keskelle. FT2 kun on tallassa ollut jo 90-puolestavälistä ja kaulassa FT1. Tuo Area '58 tuo kivasti twängiä tarvittaessa eikä tarvi värkätä 500/250 potikoiden välillä :)
Peltikorva puupäässä.
Myrkky Nuoli
18.07.2015 07:45:56
klobasa: Kiitti kommenteista. Itsellä on tosiaan noi ssl-1 ja puhtailla soundeilla ne on kyllä tosi vintagen kuuloiset. Vois ehkä jossain vaiheessa kokeilla jotain missä olis vähemmän middle scooppia. Toisaalta mun straton _puissa_ on paljon keskitaajuuksia, joten noi tasapainottaa kokonaisuutta, hehe.

Jeps, tietyn tyyppiseen juttuun aivan passelit mikit. Ite kaipaan snadisti enemmän lihaa fuzzien ajeluun.
Laulava Kylätohtori
18.07.2015 09:11:54 (muokattu 18.07.2015 09:17:49)
Shredator: Sitä oon myös katsellut. Eikös sulla ollut se jossain vaiheessa?

Joko mikki löytyi? Tuossa tuli testattua muutenkin mikkejä, niin piti oikein käyttää tuo SLL-5 tallassa pitkästä aikaa. Samoin Lindyn setti kokonaisuudessaan. Pitäydyn edelleen kannassani, että SSL-5 on hyvä mikki, mutta ehkäpä sinun tapauksessasi tuo Lindyn Blues Special voisi olla parempi.

SSL-5 on selkeästi sinkkumikki, vaikka kohtalaisen tehokas onkin, mutta ei sillä enää heleimpiä puhtaita saa, vaikka se puhdistuu kitaran volasta vielä hyvin. Lindyn BS on vintage-henkisempi, sillä lähtee puhtaat soundit heleämmin ja kuulaammin, mutta silti siinä on yllättävän paljon "beeffiä" särösoitossa. Ainakin itse olin jopa vähän yllättynyt, kuinka hyvin sillä lähti kunnon soolosoundit ilman pedaaleja.

Jos siis on perinteisten sinkkumikkien ystävä, mutta kaipaa juuri vähänä tuhdimpaa tallasoundia kuitenkaan vintage-henkisyyttä kokonaan menettämättä, niin kyllähän tuo BS on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Itselläni tuossa oli base plate. En tiedä, paljonko vaikuttaa, kun en testannut ollenkaan ilman.

Myrkky Nuoli: Kantsii koklata vielä Fralinin Vintage Hotteja. Ne on minusta kaksin verroin paremmat kun pluussit. Pluussit on vähän tunkkaset ja tuhnuet, Vintage Hoteissa on enempi spänkkiä ja tiukempi alapää. Vähän vähemmän ulostuloa ja mehukkaampi saundi. Kaulamikissä paljon parempi se ontto ujellus.

Bluusseissa on tosiaan sellaista tiettyä tunkkaisuutta, josta en niin välitä, vaikka ne muuten selkeäsoundiset ovatkin. Bluesit jäivät nyt stratoon, koska CS '54:t olivat liikaa '56 avrin tontilla. Mutta tekisipä mieli kokeilla vielä noita Vintage Hotteja, vaikuttavat kokeilemisen arvoisilta mikeiltä. Harmi, ettei niitä juuri torilla näy...
Shredator
18.07.2015 09:44:29

Laulava Kylätohtori: Joko mikki löytyi? Tuossa tuli testattua muutenkin mikkejä, niin piti oikein käyttää tuo SLL-5 tallassa pitkästä aikaa. Samoin Lindyn setti kokonaisuudessaan. Pitäydyn edelleen kannassani, että SSL-5 on hyvä mikki, mutta ehkäpä sinun tapauksessasi tuo Lindyn Blues Special voisi olla parempi.

Tällä hetkellä on fat 50's kiinni ja se on sellanen ok-ratkaisu. Base plate on tulossa postissa. Toki ainahan voi muitakin mikkejä kokeilla, kun vaihtamiseen menee se vartti. Ei ollut sll-5 minulle, ostakaa pois :)
melodian tekijä
26.07.2015 12:09:49
Tuli tuossa pleksien kanssa suhattua ja siitä seurasi, että pari pleksin kiinnitysruuvia ei enää kiristy eli pyörivät tyhjää siinä plektrasuojassa. Kuinkas olette asian ratkaisseet? Pitempi ruuvi olis ok, mutta kun ei tahdo löytyä pitempää versiota samalla ruuvin kannalla mistään ja ei nyt heti viitsisi kaikkia ruuvejakaan vaihtaa.
No way but the blues way
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)