Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 545 46 47 48 49164 165 166 167 168
Da Make
25.01.2015 21:22:58
heviäijä: Onko kellään teistä nii hyvää efektiä vahvaris ettette tarviis mitää pedaalia

Torilla myytävänä olevassa H&K:n ZenTera combossani on kyllä erittäin laadukkaat efektit in build. Yhteensopivassa midilaudassa on moodi missä voi painella efektit pois ja päälle irtopedaalien tapaan. Efektit voi myös laittaa "ennen vahvaria" tai efektilooppiin. No kaiketi ovat yrittäneet saada sille 3000€ hintalapulle vastinetta aikoinaan.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Jukka Häikiö
25.01.2015 22:59:22

Laulava Kylätohtori:

Nyt pitäisi myydä muut vittuun saman tien, eikä missään tapauksessa alkaa enää kokeilemaan niitä. Jos niitä testaa, niin iskee taas se ärsyttävä "mutta tämähän on näin hyvä, en minä nyt tästä voi luopua"-fiilis....

.....Jep, kerran kun on päättänyt myydä jotain, ei sais "jättää viimeisiä hyvästejä"enää. Näinhän siinä kävi taas plexi Metron(kin) kanssa, eilen Torille, tänään pariksi tunniksi treenikselle, sieltä himaan ja äkkiä nuppi pois Torilta. No pakkohan sinne oli sitten muuta työntää, kun kaikkee ei voi pitää, tai vois jos ois rahaa, mutku ei oo, taitaa olla suht yleinen vaiva?
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
26.01.2015 09:17:51
antnis: Itse olen ajatellut hommata tästä lähin vain sellaisia speduja, jotka menevät sitten helposti kaupaksi. Ostin jo SHOD ja SL Driven, vielä pitäis joku delay saada.

Itse taas olen ajatellut että muutama kymppi sinne tänne, ei näillä ole kuitenkaan tarkoitus tienata. Se on muutenkin todella vaikea ennustaa mikä menee helposti kaupaksi ja koska. Joku tuote saattaa olla yhtenä hetkenä enemmän pinnalla mutta kohta siinä paikalla on joku toinen, eikä se aiempi tunnu kiinnostavan ketään. Itse ostin SHOD:n silloin kun siitä puhuttiin aika paljon foorumeilla eikä torilla ollut kuin osto-ilmoituksia. Sitten kun myin sen niin torilla oli kolme muutakin ja sain omani kaupaksi vasta kun alensin hintaa todella ronskisti alle keskimääräisten käytettyjen myyntihintojen. Muutenkin ajattelen niin että käyttötarkoitus on se tärkein kriteeri, jos heti ostaessa miettii onko se helppo myydä niin menee vähän väärin.

Mutta ymmärrän pointtisi. Kamppeet kiertää ja olisi kiva jos kaikki menisi aina parissa minuutissa kaupaksi pyyntihinnalla. :)
PIM
26.01.2015 10:00:55 (muokattu 26.01.2015 10:01:30)
Unohtakaa noi iänikuiset säröpedaalit ja kokeilkaa vaihteeksi Electro-Harmonixin tuoreita B9 ja C9 urkupedaaleja. Itse ehdin tilalta B9 ennen kuin kuulin C9:stä ja siinä vasta koukuttava pedaali onkin. Bluesbändin treeneissa kun pari tuntia luukutin sillä niin basisti ja jopa meidän rumpalikin innostui tilaamaan omansa saman tien. Träkkää uskomattoman hienosti nopeimmatkin lurittelut ja soiton nyanssit ja vastaa jopa bendauksiin eli kitaristille tutuilla tekniikoilla pystyy elävöittämään soittoa kivasti ja kun perään laittaa särön ja jonkun muljuttimen niin soundipaletti laajenee entisestään. Vaikeinta pedaalin kanssa soittamisessa tuntuu olevan painaa sitä on/off kytkintä.

Tässä malliksi vähän jamittelua.
https://onedrive.live.com/redir?res … JySBNE6ts5BGc&ithint=file%2cmp3
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Sarko
26.01.2015 10:17:42 (muokattu 26.01.2015 10:56:15)
PIM: Unohtakaa noi iänikuiset säröpedaalit

Tässä lauseessa on pala totuutta! Särköt on vaan särköjä, mutta ainakin itellä erilaisissa muljuttimissa se oikea kamarunkkauksen mielenkiinto ja ydin piilee! Varsinkin erilaiset modulaatioefektit ovat addiktoivia ja voivat vapauttaa luovuuden sieltä iänikuisten Dust My Broomien yms. suosta.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Da Make
26.01.2015 10:47:17
Käykös kenellekkään muulle niin että phaserit jää soimaan psykoakustiikkaan?
Eli ikään kuin niitä ei saisi pois päältä ollenkaan vaan aina vähän "vuotavat taustalla."
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Laulava Kylätohtori
26.01.2015 10:57:34
Plimsoul on tosiaan jollain tavalla ehkä vähän liian gainikas peli minulle - varsinkin särön päälle boostattaessa. Minusta se ei ole parhaimmillaan mietona od:na "soft clipping" Sustain pienellä ja "hard clipping" Gain Stage 2 nollassa, vaan Sustain pienellä ja Stage 2 lähes täysillä. Tosin se on jo vähän eri juttu kuin perinteinen od sellaisena kuin itse sen ajattelen.

Mutta Fulltonen sivuilla sanotaan, että OCD on vastaava "hard clipping" pedaali, ilman tuota soft puolta, joten voisi olla mielenkiintoista kokeilla sitä vielä uudestaan. Tosin joskus sellaista testasin, eikä se silloin oikein iskenyt, mutta siitä nyt on aikaa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sarko
26.01.2015 10:59:26
Da Make: Käykös kenellekkään muulle niin että phaserit jää soimaan psykoakustiikkaan?
Eli ikään kuin niitä ei saisi pois päältä ollenkaan vaan aina vähän "vuotavat taustalla."

Flangerin kanssa olen huomannut tän saman psykoakustisen vaikutuksen. Oon useasti tarkastanut että vuotaako se flangeri signaaliin vai onko se jäänyt vahingossa päälle kun tuntuu muljuavan vaikka efekti on ollut pois päältä. Tää on jännä homma.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
teleman
26.01.2015 10:59:47
Mites nuo eroavat toisistaan?

PIM: Unohtakaa noi iänikuiset säröpedaalit ja kokeilkaa vaihteeksi Electro-Harmonixin tuoreita B9 ja C9 urkupedaaleja. Itse ehdin tilalta B9 ennen kuin kuulin C9:stä ja siinä vasta koukuttava pedaali onkin. Bluesbändin treeneissa kun pari tuntia luukutin sillä niin basisti ja jopa meidän rumpalikin innostui tilaamaan omansa saman tien. Träkkää uskomattoman hienosti nopeimmatkin lurittelut ja soiton nyanssit ja vastaa jopa bendauksiin eli kitaristille tutuilla tekniikoilla pystyy elävöittämään soittoa kivasti ja kun perään laittaa särön ja jonkun muljuttimen niin soundipaletti laajenee entisestään. Vaikeinta pedaalin kanssa soittamisessa tuntuu olevan painaa sitä on/off kytkintä.

Tässä malliksi vähän jamittelua.
https://onedrive.live.com/redir?res … JySBNE6ts5BGc&ithint=file%2cmp3
Komppikitaristi
Sarko
26.01.2015 11:00:58
Laulava Kylätohtori:
Mutta Fulltonen sivuilla sanotaan, että OCD on vastaava "hard clipping" pedaali, ilman tuota soft puolta, joten voisi olla mielenkiintoista kokeilla sitä vielä uudestaan. Tosin joskus sellaista testasin, eikä se silloin oikein iskenyt, mutta siitä nyt on aikaa...

OCD on aika raju mun mielestä, melkeen distortion omaan makuun. Hellvetin hyvältä kuulostaa kyllä.
Laulava Kylätohtori
26.01.2015 11:03:27
Sarko: OCD on aika raju mun mielestä, melkeen distortion omaan makuun. Hellvetin hyvältä kuulostaa kyllä.

Onko se muuten 'stand alone' särö, joka on tarkoitettu puhtaan päälle, vai toimiiko paremmin boosterina?
Sarko
26.01.2015 11:07:21
Laulava Kylätohtori: Onko se muuten 'stand alone' särö, joka on tarkoitettu puhtaan päälle, vai toimiiko paremmin boosterina?

En osaa oikeen sanoa Mike Fullerin tarkoituksista ton pedaalin toiminnan suhteen. OCD toimi ainakin boostaamaan JMP 2203:sen crunch-soundista ihan kunnon saturaatioon mutta toimi myös saman vahvistimen lo-inputin puhtaan päälle 'stand alone'-särönä yhden testikerran perusteella.
Sarko
26.01.2015 11:09:48
Joskus hommaan kyllä MXR 117 Flangerin ton Micro Flangerin kaveriksi lautaan. 2 x flanger + phaser = muljutusvaraa löytyis, jumalaut.
Gritsen
26.01.2015 11:23:29
NAMM-uutuus Boss ES-8 on hurjaa nannaa, mutta kallista. Täydellinen luuppisysteemi, midillä.
PIM
26.01.2015 11:37:57
teleman: Mites nuo eroavat toisistaan?

Google osaa kertoa varmasti paremmin kuin minä. ;)
teleman
26.01.2015 11:44:36
No toki juu. Ajattelin vaan, jotta jospa löytyisi ihan omakohtaista tietoa ja kokemusta aiheesta.

PIM: Google osaa kertoa varmasti paremmin kuin minä. ;)
Komppikitaristi
iec
26.01.2015 11:49:58

Laulava Kylätohtori: Onko se muuten 'stand alone' särö, joka on tarkoitettu puhtaan päälle, vai toimiiko paremmin boosterina?

OCD on muuten sitten aika "transparentti", eli sillä ei tule sitä midboostia kuten TS-tyylisillä. Itellä on tuosta Movallin tekemä klooni, mutta en ole sen kanssa niin paljon leikkinyt, että osaisin sanoa toimiiko paremmin puhtaan päälle kuin boosterina. Omassa käytössä jää kyllä tällä hetkellä täysin Pimsoulin jalkoihin tuo OCD-klooni.

Kyllä sun pitää loppujen lopuksi se OCD varmaan itse kokeilla :)

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
PIM
26.01.2015 12:18:52
teleman: No toki juu. Ajattelin vaan, jotta jospa löytyisi ihan omakohtaista tietoa ja kokemusta aiheesta.

Vaikea vielä sanoa kun rumpalin C9 ei ole vielä tullut Thomannilta, mutta ehkä viikon parin päästä voi jotain kerrottavaa ollakin. Mutta sen voin sanoa jo tuon B9:n perusteella että C9:kin on varmasti yhtä koukuttava vehje.
Laulava Kylätohtori
26.01.2015 12:39:45
iec: OCD on muuten sitten aika "transparentti", eli sillä ei tule sitä midboostia kuten TS-tyylisillä. Itellä on tuosta Movallin tekemä klooni, mutta en ole sen kanssa niin paljon leikkinyt, että osaisin sanoa toimiiko paremmin puhtaan päälle kuin boosterina. Omassa käytössä jää kyllä tällä hetkellä täysin Pimsoulin jalkoihin tuo OCD-klooni.

Ehkä se oli tuo "transparenttius" ja rajuus, joka ei sitten innostanut. Ja LP-puoli oli muistaakseni aika tumma kuitenkin...

Ehkä se oikeanlainen midboost on juuri se juttu siinä, kun sooloihin haetaan vähän lisää 'hönkää'. Eikä sitä boostausta kuitenkaan loppu viimeksi niin kovin paljon tarvita, joten lienee parasta jättää nämä rajummat pedaalit laskusta...

Kyllä sun pitää loppujen lopuksi se OCD varmaan itse kokeilla :)

-iec

Älä helvetti! :D Ei nyt sentään lähdetä toiselle kierrokselle näiden spedujen kanssa. Kerran hylätty saa olla aina hylätty, muuten lähtee totaalisesti lapasesta...
teleman
26.01.2015 12:49:10
Vaarallisen mielenkiintoisilta vaikuttavat kumpainenkin...;)

PIM: Vaikea vielä sanoa kun rumpalin C9 ei ole vielä tullut Thomannilta, mutta ehkä viikon parin päästä voi jotain kerrottavaa ollakin. Mutta sen voin sanoa jo tuon B9:n perusteella että C9:kin on varmasti yhtä koukuttava vehje.
Komppikitaristi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)