RamoQ 24.04.2011 21:29:49 | |
---|
Lavri: En tiedä, onko tätä keppiä ehdoteltu jo aiemmin, mutta kysyn nyt kumminki uteliaisuuttani. http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm Kertokaahan kaikki tuosta. Arveluttaa, millasta säätöä ja tuunausta tuolle pitäs tehä. Sairaan nätti vehje - ostan kyllä saman tien, jos vaan on jotain toivoa saada tuo soimaan kunnolla. En tuosta customista tiedä mutta samansarjan valkonen "normitele" on handussa jonkin aikaa pyöriny... En sille loppujen lopuksi mitään edes tehnyt vaan soi ihan nätisti näin orkkiksenakin. Suosittelen. Tilutus on yliarvostettua. |
SirElwood 24.04.2011 21:34:15 (muokattu 24.04.2011 21:34:33) | |
---|
|
RamoQ 24.04.2011 21:41:41 (muokattu 24.04.2011 21:42:07) | |
---|
SirElwood: Mullakin on tuo "normitele". Itsehän toki vähän sitä modailin: http://vanhat-radiot.blogspot.com/2 … squier-classic-vibe-telecaster.html Juu mikkienvaihtoa itsekkin ajattelin, mutta se jäi kun piti laittaa rahapulassa kiertoon tuo skeba... Hankin kyllä vielä joskus samanlaisen, ja pähkäilen kuinka saan siihen mustat "reunalistat", sen jälkeen näyttäis siltä miltä pitääkin :) Niinjoo ja P90 kaulaan niin sitten alkaa olla muikea peli kasassa. Tilutus on yliarvostettua. |
SirElwood 24.04.2011 21:43:29 | |
---|
RamoQ: Hankin kyllä vielä joskus samanlaisen, ja pähkäilen kuinka saan siihen mustat "reunalistat", sen jälkeen näyttäis siltä miltä pitääkin :) Niinjoo ja P90 kaulaan niin sitten alkaa olla muikea peli kasassa. Minä oon pyöritelly ajatusta vaahteraisen loimukannen tekemisestä. Semmoista puuta kun olis pari lankkua. Reunalistat luonnollisesti myös. Saa nähdä mitä tässä tulevana kesänä keksii... =D |
RamoQ 24.04.2011 21:46:00 | |
---|
SirElwood: Minä oon pyöritelly ajatusta vaahteraisen loimukannen tekemisestä. Semmoista puuta kun olis pari lankkua. Reunalistat luonnollisesti myös. Saa nähdä mitä tässä tulevana kesänä keksii... =D Jos saat tuon projektin hoidettua niin muista heittää kuvalla. Voisi olla melko maukas kapistus. Tilutus on yliarvostettua. |
SirElwood 24.04.2011 21:57:53 | |
---|
RamoQ: Jos saat tuon projektin hoidettua niin muista heittää kuvalla. Voisi olla melko maukas kapistus. Muistan kyllä. Mutta siihen nyt voi mennä vielä useampikin kuukausi. Riippuu niin paljon siitä miten on lomia ja semmoista harraste-aikaa. |
RamoQ 24.04.2011 22:03:52 | |
---|
SirElwood: Muistan kyllä. Mutta siihen nyt voi mennä vielä useampikin kuukausi. Riippuu niin paljon siitä miten on lomia ja semmoista harraste-aikaa. Juu, eipähän tuo ihan yhden illan projekti olekkaan. Mutta sitä ootellessä. Tilutus on yliarvostettua. |
Jii-Gee 25.04.2011 12:27:35 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
mattim 25.04.2011 12:40:33 (muokattu 25.04.2011 12:41:11) | |
---|
Jii-Gee: että onko noissa edelleen ihan h'lvetin ohkaset kaulat ??!
Muutamaa yksilöä olen soitinputkassa käpälöiny,kiinnostais kovasti mutta kun kaula aivan liian luudanvarsi mulle..dääm... Hyviä kitaroita muuten nuo Classic Vibet, stratot sekä telet, kaulat vaan liian ohkasia makuuni. Selkeä ero verrattuna esim Classic Player 50's stratoihin tai Baja teleihin. Karkeasti yleistäen alkuperäisissä 60 luvun vehkeissä on alunperinkin pienempi kaulaprofiili kuin 50 luvun vastaavissa. Matti "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
Jii-Gee 25.04.2011 13:03:24 | |
---|
mattim: Hyviä kitaroita muuten nuo Classic Vibet, stratot sekä telet, kaulat vaan liian ohkasia makuuni. Selkeä ero verrattuna esim Classic Player 50's stratoihin tai Baja teleihin. Karkeasti yleistäen alkuperäisissä 60 luvun vehkeissä on alunperinkin pienempi kaulaprofiili kuin 50 luvun vastaavissa. Matti Mulla on se 50s CV Tele.. https://dl.dropbox.com/u/4742478/rsz_dsc01457.jpg ..sen kaulassa tuntuisi olevan vähän enempi läskivä kuin tuossa 60s CV Tele luudanvarressa. Eli 50s jytkympi ku 60s..kuten silloin ennenkin !? " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
mattim 25.04.2011 13:07:05 | |
---|
Jii-Gee: Mulla on se 50s CV Tele.. https://dl.dropbox.com/u/4742478/rsz_dsc01457.jpg ..sen kaulassa tuntuisi olevan vähän enempi läskivä kuin tuossa 60s CV Tele luudanvarressa. Eli 50s jytkympi ku 60s..kuten silloin ennenkin !? Tuo 50's CV Telen kaula on vielä kaukana esim Bajasta tai 52 re issue kauloista. Aivan rimpula ja eri profiilikin vielä ; - ) "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
Jii-Gee 25.04.2011 13:12:02 | |
---|
mattim: Tuo 50's CV Telen kaula on vielä kaukana esim Bajasta tai 52 re issue kauloista. Aivan rimpula ja eri profiilikin vielä ; - ) Joo..siis toi 50s CV on nippa nappa sellanen et sillä vielä vetelee,mutta toki saisi olla reilusti jytkympikin. " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
madcow2 26.04.2011 21:20:48 | |
---|
Lavri: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm Kertokaahan kaikki tuosta. Arveluttaa, millasta säätöä ja tuunausta tuolle pitäs tehä. Sairaan nätti vehje - ostan kyllä saman tien, jos vaan on jotain toivoa saada tuo soimaan kunnolla. Mulla on tommonen, ei voi kuin suositella. Kaula on melko siroa sorttia, toiset tykkää ja toiset ei. Mulle se on ainakin ihan hyvin sopinut, vaikka tykkäänkin yleensä paksusta kaulasta. Potikat ja mikkivalitsin on myös tosi hyvän ja jämäkän oloiset, mikkivakitsimen päässä oleva nuppi vaan irtosi jossain vaiheessa. Ainoa mieleen tuleva säätö on, että kaupassa laitettujen 9-kielten tilalle vaihdan seuraavaksi 10-setin. Fenderin pitkällä skaalalla 9-setti vaan tuntuu spagetilta. Tämäkin on tietty makuasia. |
9292 28.04.2011 21:08:05 | |
---|
On varmasti täällä puitu jo jonkin verran, mutta kertokaapa jotain suositusta tuohon Classic Vibe 50's telen tallaan kun haussa olisi singlecoilin kokoinen humppari rokkihommiin. Hot rails voisi olla hyvä tai sitten 59' Duncaneita ajatellen. Mitäs olette itse tunkeneet tallaan? Entäs miten sitten se vakiona oleva kaulamikki, jääkö se tallahumpparin jalkoihin äänenvoimakkuudeltaan jos tuohon teleen sen uuden mikin tyrkkää? |
MoreK 29.04.2011 07:20:46 (muokattu 29.04.2011 21:50:20) | |
---|
9292: On varmasti täällä puitu jo jonkin verran, mutta kertokaapa jotain suositusta tuohon Classic Vibe 50's telen tallaan kun haussa olisi singlecoilin kokoinen humppari rokkihommiin. Hot rails voisi olla hyvä tai sitten 59' Duncaneita ajatellen. Mitäs olette itse tunkeneet tallaan? Entäs miten sitten se vakiona oleva kaulamikki, jääkö se tallahumpparin jalkoihin äänenvoimakkuudeltaan jos tuohon teleen sen uuden mikin tyrkkää? No itse haeskelin myös maukkaampaa rokkisäröä tallamikillä Fender Bajaani. Päädyin Dimarzio Area Hot T -mikkiin, jonka sain asennettua viikko sitten. Kyseessähän on kaksikelainen rakenne yksikelaisen kuorissa, jossa kelat on pinottu ja toinen kela toimii hurinan poistajana. Bändin kanssa en ole vielä päässyt testaamaan, mutta kotona testailun perusteella vaikuttaa erittäin hyvältä. Särö on erotteleva, mukana humpparin pyöreyttä ja poissa on yläpään kirskunta, joka vaivasi alkuperäistä Broadcasteria. Soundi EI ole kuitenkaan puhdas humbucker, vaan jotain humpparin ja perinteisen Tele-särön väliltä. Mielestäni mikki kannattaa nostaa varsin lähelle kieliä, jolloin särösoundi paranee ja high gain lead säröt soivat kauniisti (ja ilman hurinoita!). Sokerina pohjalla virittelin S-1 kytkimellä mikin yksikelaiseksi. Löytyi puhdas, perinteisempi ja varsin käyttökelpoinen twang-soundi (soolo tästä pätkästä on vedetty juuri tässä moodissa: http://maihinnousu.net/s/12174 ). Ja tuossa vielä vertailun vuoksi Bajan alkuperäisellä Broadcasterillä vedettyä kantria: http://maihinnousu.net/s/10061 |
Puavali 29.04.2011 08:46:16 | |
---|
MoreK: ... Dimarzio Area Hot T -mikki... Sokerina pohjalla virittelin S-1 kytkimellä mikin yksikelaiseksi. Löytyi puhdas, perinteisempi ja varsin käyttökelpoinen twang-soundi (soolo tästä pätkästä on vedetty juuri tässä moodissa: http://maihinnousu.net/s/12138 ). Oikein mainio soundi ja soitanta! Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
MoreK 29.04.2011 20:01:29 (muokattu 29.04.2011 20:17:10) | |
---|
Ekman: Oikein mainio soundi ja soitanta! Kiitos! Ja jos ketä kiinnostaa, tässä soundia puolestaan Dimarzion Area T kaulamikistä pienellä säröllä maustettuna: http://maihinnousu.net/s/12092 (Vaihdoin siis Fender Bajan molemmat mikit Area T -sarjaan, jotka näyttää toimivan loistavasti rokki/blues -hommissa. Täytyy kyllä myöntää, että Bajan orkkismikit oli vallan mainiot, mutta enempi tohon perinteiseen country/twang -menoon suunnatut. Erittäin maukas/persoonallinen soundi kliineillä ja pienellä blyys-säröllä. Sain kuitenkin kiinnityksen rokkibändiin ja kun tuo Baja istuu käteen niin s**nan hyvin, niin piti etsiä rokkisoundi-ratkaisu. Area T vaikuttaa tämän lyhyen kuherruksen jälkeen just oikealta valinnalta.) |
jaspiq 03.05.2011 23:15:11 | |
---|
Reilu 2 viikkoa sitten ostin CV-telen. Ensimmäinen tele itselläni kun en oikein teleksi aiempaa FMT-teleä laske. Ihme etten aikaisemmin ole CV- teleä löytänyt sillä molemmat stratot ovat kuitenkin jo käsien kautta käyneet. Mukavan heleät mikit ja muutenkin vähintään passeli hintaansa nähden. Myös hieman tuhdimpi kaula kuin mitä CV:n 60's stratossa. "To err is human; to forgive is divine." |
Da Make 04.05.2011 13:19:19 (muokattu 04.05.2011 13:20:58) | |
---|
|
PIM 06.05.2011 15:22:30 | |
---|
|