Aihe: Kiinnostusta uuteen Wolfien kimppatilaukseen? (7-kieliset ym..)
1 2 3 4 545 46 47 48 49
duc
23.07.2008 11:18:13
Höhöhöö. Jengi joita ei kiinnosta mussuttaa ketjussa joka on niille joita kiinnostaa...

Suahan vasta kiinnostaa kun jaksat moisestakin mussuttaa.
Miikathebest
23.07.2008 11:31:17

Kyllä minäkin olisin kateellinen jos huomaisin maksaneeni jostain tuotteesta ihan vitusti liikaa :)
http://picasaweb.google.com/miikavenalainen/KHLWolfKLP45FM
Liikaa säröä!
HeavyMachinery
23.07.2008 11:58:58 (muokattu 23.07.2008 11:59:51)

Summa summarum: kannattaa vetää noita tulevia kimppatilauksia tuolla kimppatilaushuoneessa.

Heiman off topic mutta nuo huoneet ovat minusta perseestä siinnä suhteessa että keskustelu perus palstoilta on siirtynyt niihin ja kaikki mielen kiintooninen kyräillään omissa pienissä piireissä nyt tälläkin perus foorumilla puhutaan vaan siitä kumpi microcube on parempi....

Monasti nuo kimppa tilatutkin tuntuu tosi hyviltä varsinkin jos ei ole vieressä oikeasti laadukasta kitaraa.

Kyllä se on vain niin että että 200 eurolla saa 200 euron kitaran :D

Edit:
Kyllä minäkin olisin kateellinen jos huomaisin maksaneeni jostain tuotteesta ihan vitusti liikaa :)
http://picasaweb.google.com/miikavenalainen/KHLWolfKLP45FM

Pitääkö tässä olla kateellinen siitä että olet saanut halvalla muovisen näköisen kitaran ? :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Sensonic
23.07.2008 11:59:29
Joo, tehkää vielä sellanen salainen kimppatilaus-huone mihin pääsevät vaan truu kimppatilaajat, etteivät vaan arvokitaran omistajat pääse katselemaan ja nauramaan teille.

No en mä tuosta nauramisesta tiedä, mutta ilmeisesti noiden "arvosoittimien" omistajien on pakko perustella/puolustaa omaa hankintaansa, koska muutoinhan voisi saada vaikutelman, että he ovat laittaneet turhaan rahaa kiinni soittimiinsa, kun vastaavia voisi saada halvemmallakin.

Itselläni ei ole yhtään jenkkikitaraa, mutta japsi Ibanezeja ja Charvel (juuri sen jälkeen, kun tuotanto siirrettiin jenkeistä Japaniin) kyllä löytyy. Toki noiden merkkikitaroiden viimeistely on parempaa kuin kimppatilaussoittimien, mutta itse en huomaa mitään eroa käytännön soitettavuudessa noiden merkkikitaroiden ja parhaimpien kimppatilaussoittimien välillä. Yhtä hyvin tai huonosti mä pystyn niillä soittamaan ja kokemusta on kuitenkin 20 vuotta noista merkkikitaroista. Loppukädessä se soittaminen on kuitenkin kiinni omista sormista, jos kitaran (kaulan) profiili vain miellyttää, kitara pysyy vireessä jne. Jollekin se lavassa oleva logo voi tietty tuoda jotain lisäarvoa & motivaatiota soittamiseen.

Kimppatilauskitaroiden viimeistelystäkään ei oikein voi luoda mitään yleissilmäystä yhden valmistajan yhden soittimen perusteella, sillä nuo soittimet ovat yksilöitä ja eri valmistajilla on eri viimeistelytaso.

Sitten tuo mahdollinen virittimien, mikkien ja floikkatallan vaihtaminen kitaraan: kyllä tuolta Kiinasta saa sellaistakin kitaraa, mihin ei välttämättä tarvitse vaihtaa yhtään mitään, mutta USD:n kurssi on tällä hetkellä niin hyvä euroon verrattuna, että noita floikkia ja mikkejä voi mainiosti tilata jälkikäteenkin. Mulla tuskin on koskaan ollut sellaista sähkistä, mihin en olisi halunnut itse tehdä joitain pieniä modifikaatioita, eikä tule olemaankaan. Aina niitä haluaa jollain tavalla modifioida.

Se Kiina -kitara, johon tuskin tarvitsee vaihtaa mikkejä ja virittimiä:

http://www.aofafactory.com/viewguitar.asp?g_id=3102

SD:n mikit, Groverin virittimet. Hinta suoraan valmistajalta 858 USD. Voi vain kuvitella, mitä tuollainen maksaisi vähittäismyyjälle jonkun "maineikkaan" valmistajan logo lavassaan.

Toinen vaihtoehto on sitten erään korealaispuljun kitara, joka on kuitenkin valmistettu Kiinassa:

http://www.skylarkguitars.com/erol.html#974X993

Englantilainen dealeri pyytää tuosta 500 puntaa, joka on noin 635 euroa. Sain itse järkättyä yhteen kimppatilaukseen 4 tuollaista kitaraa (yksi vasuri meikäläiselle, muut 3 oikeakätistä) 349,2 USD:lla / kpl. Siinä saa jotain kuvaa siitä, paljonko dealerit vetävät välistä jokaisesta kitarasta. Toki kiinteät kulut täytyy kattaa ja vähän ottaa siinä sivussakin voittoa, mutta kitaran hinnan 2-3 -kertaistaminen on aika härskiä. Mutta eihän siinä mitään, jos ostajia löytyy... Minä ainakin mieluummin tilaan kitarani mahdollisimman suoraa valmistajalta niin, että lavassa ei lue yhtään mitään.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Sensonic
23.07.2008 12:02:00
Pitääkö tässä olla kateellinen siitä että olet saanut halvalla muovisen näköisen kitaran ? :D

No ehkä, jos et ole koskaan edes kokeillut tuollaista kitaraa ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
HeavyMachinery
23.07.2008 12:03:50

No ehkä, jos et ole koskaan edes kokeillut tuollaista kitaraa ;-)

Noi on makean näköisiä varmasti monen silmään, mutta soundaa toden näköisesti yhtä muoviselle kuin tuo SS.

Itse en tykkää kun noihin halppis soittimiin vedetään niin perkeeleen paksu lakka kerros että näyttää siltä kuin ne olisi muovi jossa on puun kuviot maalattu :D
duc
23.07.2008 12:05:14
Heiman off topic mutta nuo huoneet ovat minusta perseestä

Joo, ei tälläkään alueella ole kovin paljoa liikennettä nykyään. Pitää itekkin tälläsille röllöttelyketjuille kirjoitella että saa työpäivän kulumaan. Ylläpidon pitäisi jonkinlaisia rajoituksia vaikkapa lisätä noihin huoneisiin, rajoittaa postausten määrää mitä voi päivässä tehdä tms. että saa asiallisemman keskustelun määrää lisättyä foorumilla.

No oikeasti joidenkin huoneiden olemassaolo on varmaan ihan hyväksi, mutta hölmöksi on homma mennyt nykyisellään.
Sensonic
23.07.2008 12:18:04
...soundaa toden näköisesti...

Niinpä, "todennäköisesti". Kannattaisiko itse kokeilla ennen kuin tuomitsee?
kimurantti1
23.07.2008 12:23:56 (muokattu 23.07.2008 12:47:38)
No en mä tuosta nauramisesta tiedä, mutta ilmeisesti noiden "arvosoittimien" omistajien on pakko perustella/puolustaa omaa hankintaansa, koska muutoinhan voisi saada vaikutelman, että he ovat laittaneet turhaan rahaa kiinni soittimiinsa, kun vastaavia voisi saada halvemmallakin.

Mä en nyt kyllä voi vastustaa kiusausta todeta tämä, mutta Sensonic, etkö ihan oikeasti huomaa että se olit juuri sinä, joka sen ensimmäisen "täky-kommentin" kirjoitti, ja juuri sinä kaikista kärkkäimmin tässä ketjussa yrität perustella ja puolustella omia hankintoja? Siis siinä samalla kun väität, että nuo kiinan ritsat ovat muka yhtä hyviä soittimia kuin paljon kalliimmat vastaavat ja kuinka kaikkia puristeja harmittaa kun teillä on nyt "samat" soittimet mutta vaan halvemmalla hankittuna.

Ihan oikeasti, niin kuin Heavy Machinery totesi, 200 eurolla saa juuri 200 euron kitaran. En mä ole kuin yhtä kimppatilauskitaraa päässyt kokeilemaan, mutta eipä se juuri vaikutusta tehnyt. Tämähän on vain mun mielipide, mutta eipä se paljoa Harley Bentonista laadultaan eronnut. Jos siihen laatuun on tyytyväinen, niin silloinhan kaikki on hyvin eikä kellään ole siihen napisemista.
Sensonic
23.07.2008 12:33:43
En mä ole kuin yhtä kimppatilaiskitaraa päässyt kokeilemaan, mutta eipä se juuri vaikutusta tehnyt. Tämähän on vain mun mielipide, mutta eipä se paljoa Harley Bentonista laadultaan eronnut.

Niinpä. Yhden kitaran perusteellahan kannattaa tuomita nuo kaikki kimppatilauskitarat arvottomaksi roinaksi.

Ja mitä tulee siihen mun täky -viestiin, niin se hoiti tehtävänsä melko hyvin. Ihmeellisen paljon tänne ilmestyi kirjoittelemaan noita "arvosoittimien" fanittajia, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneet näistä kimppatilaussoittimista, joten ihmettelen että miksi edes avata & lukea tai ylipäätänsä vastata tämän threadin postauksiin? Vai vaivaako porukkaa tekemisen puute?
Ricce
23.07.2008 12:40:32
Kyllä se on vain niin että että 200 eurolla saa 200 euron kitaran :D

itseasiassa parilla satasella sai kitaran mitä suomalainen jälleenmyyjä myy hintaan 425,-... Itselläni ltd:n ec 400 ja kyllä wolfit jää jälkeen viimeistelyssä, mutta ei soitettavuudessa. Itse olen hommannut kimppahärveleitä rassailun takia, ei tarvi noita "hyviä" kitaroita tärveltää :)

Mutta joo, itseänikin vituttaa tämä kun boardien keskustelut leviää käsiin. Ketjun aiheena on kiinnostustusta wolfien tilaukseen, tarinaa tuntuu riittävän niin tehdään oma ketju: "haukutaan kiinaritstat täällä" -keskustelu.

Kimppatilaukset saisi edelleen pysyä tuolla omassa huoneessa
HeavyMachinery
23.07.2008 12:44:12

Niinpä, "todennäköisesti". Kannattaisiko itse kokeilla ennen kuin tuomitsee?

2mm Polyuretaania vs. 0.5mm nitrosellua, tarviiko edes kokeilla :D
kimurantti1
23.07.2008 12:46:55 (muokattu 23.07.2008 12:57:02)
Niinpä. Yhden kitaran perusteellahan kannattaa tuomita nuo kaikki kimppatilauskitarat arvottomaksi roinaksi.

Aivan yhtä helposti sinä näyt leimaavan kateellisiksi puristeiksi kaikki, jotka vähänkään antavat palautetta noista kimppatilauskitaroista ja niiden laadusta. Ja mitä siihen laatuun tulee, mulle kyllä riitti sen yhden skitan kokeilu. Tähänkin ketjuun on ilmoitettu jo niin paljon fiboja, joista osa on aivan käsittämättömiä ja sellaisia, jotka ei mun mielestä todellakaan mene enää pienien viimeistelyvirheiden piikkiin, ja jollaisia esim. Harley Bentoneissa ei edes ole, tai jos on, niin Thomannilta saa uuden tilalle. Mutta kyllähän se niin monesti tuntuu menevän, että kun jonkin eteen näkee itse vähän enemmän vaivaa, niin sehän saa sitten luvan kelvata.

Ja mitä tulee siihen mun täky -viestiin, niin se hoiti tehtävänsä melko hyvin. Ihmeellisen paljon tänne ilmestyi kirjoittelemaan noita "arvosoittimien" fanittajia, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneet näistä kimppatilaussoittimista, joten ihmettelen että miksi edes avata & lukea tai ylipäätänsä vastata tämän threadin postauksiin? Vai vaivaako porukkaa tekemisen puute?

Niin siis hetkinen, sinä kirjoitat provosoivan viestin ja sitten ihmettelet, kun ihmiset tarttuivat siihen? Vai miten ihmeessä tämä liittyy mitenkään noiden Wolfien laatuun? Kai tätä ketjua saa ihan mielenkiinnosta lukea nekin, jotka eivät noihin kimppatilauksiin osallistu. Kun oon tätä tässä aika aktiivisesti seuraillut, niin olen vain varmistunut enemmän ja enemmän, etten ainakaan Wolfeja lähde tilailemaan, kuten ekan tilauksen aikaan jo meinasin. Eli, mä olen kyllä erittäin kiinnostunut noista kimppatilaussoittimista, mutten (enää) ole todellakaan kiinnostunut tilaamaan sellaista itselleni. Ja ei, mua ei vaivaa tekemisen puute, nytkin olisi opeteltavana nelisenkymmentä biisiä yhteen coverprojektiin, mutta kitarakamoista on vaan mielenkiintoista lukea.

Vielä sen verran, että mulla ei ole omaa lehmää ojassa yhtään mihinkään suuntaan, mutta oli vaan pakko tulla toteamaan, että kyllä se sinä tuntuisit olevan kaikista herkkähipiäisin tässä ketjussa. Eikä siis oikeasti pahalla, ja edelleenkin jos sä itse olet niihin Wolfeihin tyytyväinen, niin sitten kaikki on jees - sait mitä halusit.
Billsner
23.07.2008 12:49:18
200 eurolla saa korelaisen 200 euron kitaran joka ei minun mielestä kovin paljoa häpeä vastaaviin kalliimpiin korealaisiin. Laadunvalvonta on tiukempaa "merkkikitaroilla" ja viimeistely myös on tarkempaa, mutta pikkasen kun jaksaa nähdä vaivaa kitaran säätämiseen jne. niin äkkiä on säästetty monta sataa euroa.

Tässä lähinnä vertaisin omaa korealaista Ibanezin RGT42:sta ja koreasta tullutta Wolf S2:sta. Floikallisia neck-thru keppejä molemmat. Ibanez maksoi vähän alle 700€ paikallisesta musakaupasta ja Wolf vähän yli 200€ kimppatilattuna. Hyviä keppejä molemmat eikä mua harmittanut maksaa Ibanezista enemmän kuin Wolffista.
Wrapped in plastic
Sensonic
23.07.2008 12:53:48
2mm Polyuretaania vs. 0.5mm nitrosellua, tarviiko edes kokeilla :D

No kannattaisi, ennen kuin tuomitsee...
atimoc
23.07.2008 12:58:10

Mulle kynnyskysymys kimppakitaroissa on se epävarmuustekijä, mikä niihin liittyy, ei niinkään merkki itsessään. Esim. voisin hyvin nähdä itseni ostamassa tuollaisen miikathebestin laittaman PRS-kopsun, jos tietäisin, että siinä on juuri tasan tarkalleen ne speksit, mitä luvattiin ja mistä maksoin, ja että kitara tulee ehjänä ja soittokunnossa perille. Tai jos edes tietäisin, että reklamointi kaukoitään toimii yhtä hyvin kuin vaikka Thomannin suuntaan.

Oli rahaa tiskissä sitten 100e tai 1000e, niin henkilökohtaisesti mulla palaa päreet, jos tavara ei ole sitä, mitä luvataan, eikä asian korjaamiseksi voi tehdä mitään. Tiedän, että useimmat kitarat ovat tulleet oikeanlaisina perille, mutta onhan niitä hutejakin ollut.

Weber-kimppatilauksessa olen mieluusti mukana, ja juuri siksi, että luottamus Ted Weberin asiakaspalveluhalukkuuteen on huomattavasti suurempi kuin vaikka tähän mystiseen Mr. Kimiin.
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
Sensonic
23.07.2008 12:59:52
Kai tätä ketjua saa ihan mielenkiinnosta lukea nekin, jotka eivät noihin kimppatilauksiin osallistu.

Totta kai, mutta aika alhainen on kynnys vastata noihin "täkyihin", vaikka kokemusta noista kimppatilaussoittimista ei olisi kuin yhden valmistajan yhdestä soittimesta tai sitten ei ollenkaan.

Kun oon tätä tässä aika aktiivisesti seuraillut, niin olen vain varmistunut enemmän ja enemmän, etten ainakaan Wolfeja lähde tilailemaan, kuten ekan tilauksen aikaan jo meinasin. Eli, mä olen kyllä erittäin kiinnostunut noista kimppatilaussoittimista, mutten (enää) ole todellakaan kiinnostunut tilaamaan sellaista itselleni. Ja ei, mua ei vaivaa tekemisen puute, nytkin olisi opeteltavana nelisenkymmentä biisiä yhteen coverprojektiin, mutta kitarakamoista on vaan mielenkiintoista lukea.

Vielä sen verran, että mulla ei ole omaa lehmää ojassa yhtään mihinkään suuntaan, mutta oli vaan pakko tulla toteamaan, että kyllä se sinä tuntuisit olevan kaikista herkkähipiäisin tässä ketjussa. Eikä siis oikeasti pahalla, ja edelleenkin jos sä itse olet niihin Wolfeihin tyytyväinen, niin sitten kaikki on jees - sait mitä halusit.

En mä noita Wolfeja tässä ylistänyt. Kuka niin muka on väittänyt? Itse kirjoittelin tänne siksi, että osa noista kimppatilaussoittimista (ei välttämättä Wolfit) on erittäin hyviä hintaisekseen ja kaupassa niistä saisi maksaa huomattavasti enemmän.

Ja pitää paikkansa, että Wolfin kitaroista näyttää löytyvän kaikista eniten viimeistelyvirheitä. Esim. korealaisen Aram Musicin kitaroista niitä ei löydy läheskään yhtä paljon. Ja itse en tosiaan ole tulevaisuudessa tilaamassa Wolfilta yhtään mitään, sillä firman yhteyshenkilö on täysi m*lkk* vailla minkäänlaista asiakaspalvelutaitoa. On sitä olemassa muita kaukoidän valmistajia, joilla asiakaspalvelutaito, hinta- & laatutaso kohtaavat toisensa.
Sensonic
23.07.2008 13:06:53
Tai jos edes tietäisin, että reklamointi kaukoitään toimii yhtä hyvin kuin vaikka Thomannin suuntaan.

Tämä on vähän offtopicia, mutta olen sitä jo pidemmän aikaa ihmetellyt, että miten tuo Thomann on niin "jumalaisessa" asemassa suomalaisten muusikoiden piirissä. OK, olen itsekin tilannut sieltä tavaraa ja hyvinhän homma toimii, mutta silti. Noita nettikauppoja on nykyään Euroopassa ihan pilvin pimein, joten valinnan varaa on ja ei tarvitse maksaa tulleja tilaamistaan soittimista.

Ilmeisesti Thomannin panostus 90 -luvulla mm. suomalaisiin asiakkaisiin on poikinut heille erityisaseman suomalaisten muusikoiden keskuudessa. Hommasivat silloin aikoineen Perttu Sirenin hommiin Saksaan, josta koko homma sitten alkoi. Ei voi muuta kuin nostaa hattua ja Perttu hoiti hyvin hommat. En sitten tiedä noista uusista suomalaisista työntekijöistä, kun en ole M-Audio Black Boxin jälkeen tilannut tuolta puljusta yhtään mitään. Joitain koteloita voisi tulevaisuudessa tilata, kun ei maksa vaivaa tilata niitä kimppatilauksena Kiinasta. Liian iso homma säästääkseen 15-20 euroa / kotelo, vaikka ovatkin samalta valmistajalta.
kimurantti1
23.07.2008 13:12:51
Totta kai, mutta aika alhainen on kynnys vastata noihin "täkyihin", vaikka kokemusta noista kimppatilaussoittimista ei olisi kuin yhden valmistajan yhdestä soittimesta tai sitten ei ollenkaan.

Kyllähän ihmiset provosoituvat jos tarpeeksi provosoidaan. Aivan samalla tavalla kun sinä kysyt miksi ihmiset tarttuivat moiseen täkyyn, minä voisin kysyä, että miksi ihmeessä kirjoitit sellaisen ja mitä sillä oikein hait?

En mä noita Wolfeja tässä ylistänyt. Kuka niin muka on väittänyt?

Koska tämä ketju on nimenomaan Wolfien kimppatilausta varten ja kaikki muut keskustelevat Wolfeista, niin oletin että sinäkin. Ehkäpä kantsii jatkossa mainita, jos puhuukin eri merkistä kuin muut? ;-)

On sitä olemassa muita kaukoidän valmistajia, joilla asiakaspalvelutaito, hinta- & laatutaso kohtaavat toisensa.

Se jää nähtäväksi. Jos sellainen löytyy, niin muakin voisi alkaa kiinnostaa, mutta mitä tästä ketjusta olen oppinut, niin katson ensin parin tilauksen verran ja sitten vasta mietin, josko lähtisi mukaan.
atimoc
23.07.2008 13:27:45

Tämä on vähän offtopicia, mutta olen sitä jo pidemmän aikaa ihmetellyt, että miten tuo Thomann on niin "jumalaisessa" asemassa suomalaisten muusikoiden piirissä. OK, olen itsekin tilannut sieltä tavaraa ja hyvinhän homma toimii, mutta silti. Noita nettikauppoja on nykyään Euroopassa ihan pilvin pimein, joten valinnan varaa on ja ei tarvitse maksaa tulleja tilaamistaan soittimista.

Ilmeisesti Thomannin panostus 90 -luvulla mm. suomalaisiin asiakkaisiin on poikinut heille erityisaseman suomalaisten muusikoiden keskuudessa. Hommasivat silloin aikoineen Perttu Sirenin hommiin Saksaan, josta koko homma sitten alkoi. Ei voi muuta kuin nostaa hattua ja Perttu hoiti hyvin hommat. En sitten tiedä noista uusista suomalaisista työntekijöistä, kun en ole M-Audio Black Boxin jälkeen tilannut tuolta puljusta yhtään mitään. Joitain koteloita voisi tulevaisuudessa tilata, kun ei maksa vaivaa tilata niitä kimppatilauksena Kiinasta. Liian iso homma säästääkseen 15-20 euroa / kotelo, vaikka ovatkin samalta valmistajalta.

Taitaa olla juurikin se luotettavuus ja riskin välttäminen. Tännekin palstalle tipahtelee ajoittain kysymyksiä aiheesta "Uskaltaako tilata Guitar24:sta/Musik-produktivilta/DV247:sta/Codalta/jne". Thomannista ei tarvi enää kysellä näitä, kun asiakaskokemuksia löytyy joka paikasta aina suomi24.fi:stä lähtien. Thomann ei ole halvin, mutta kun palvelu pelaa ja homma koetaan tutuksi ja turvalliseksi, niin monen rahat kulkeutuvat helposti heille.

Euroopan vähän tuntemattomammista musaliikkeistäkin tilaaminen on mun kokemuksen mukaan melkoisen riskivapaata, varsinkin jos tilaa Visalla eikä postiennakolla. Siinä jää se pelivara, että voi asioida Luottokunnan kanssa, jos itse kauppias heittäytyy hankalaksi. Tällainen mahdollisuus tekisi kaukoidän tilauksetkin paljon houkuttelevammiksi, ainakin itselleni.
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)