Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5454 455 456 457 458497 498 499 500 501
Gabe
18.12.2014 21:48:02
jniska: Minä taas hämmästelen aina, että miten hyväksi ammattilainen saa kitarani säädettyä ja viimeisteltyä. Tatsi ja soiton helppous on jotain käsittämätöntä.

En ole käsistäni aivan tupelo, tekniikasta tiedän aika paljonkin. Olen hionut nauhoja ja muuttanut kaulakulmaa yms. Mutta vieläkin tekee A-P Paasonen sellaista jälkeä, että olen siitä valmis maksamaan.

Tietty jos nauhoja pitää hioa tai laittaa uutta satulaa niin kyllä se minunkin kitara menee ammattilaiselle. Mutta jos pitää mikkien/kielten korkeutta, kaulaa tai muuta perus säätöä laittaa niin laitan mieluummin itse.

Laittakaahan mietteitä Sheptoneista. Olen aina välillä pohtinut josko löisi stratoon AB Custom setin kiinni.
Jucciz
18.12.2014 22:19:13
Voisin huomenna äänitellä, jos suinkin ehdin. Filtertonit ja Tele-setti ovat nyt kiinni ja koeponnistettuja. Aika leveää hymyä tuottavat molemmat.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Jucciz
18.12.2014 22:21:05
AngieRainbow: Ai sää laitoit noi tohon. Mielenkiintoista.

Mulla on myös kuumottavasti Sheptonen mikit jossain tulossa. Tulisipa jo mullekin.

Voi olla, että niiden asentelu menee vuodenvaihteen tuolle puolen, jos eivät huomenna saavu. Lähdetään sunnuntaina joulunviettoon, ja siellä menee helposti koko loppuvuosi. Vaan pidän kyllä sen minkä lupaan. :)
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Gabe
18.12.2014 23:06:51
Jucciz: Voisin huomenna äänitellä, jos suinkin ehdin. Filtertonit ja Tele-setti ovat nyt kiinni ja koeponnistettuja. Aika leveää hymyä tuottavat molemmat.

Mitkä löit teleen?
Jucciz
18.12.2014 23:11:11
Gabe: Mitkä löit teleen?

Sheptonet. Samasta kioskista nuo kaikki kolme settiä tuli. :)

Tuon Blue Sky -setin vielä vaihdan R9-pauliin, ni eiköhän tässä tovi pärjätä.
Laulava Kylätohtori
19.12.2014 07:08:56
jniska: Minä taas hämmästelen aina, että miten hyväksi ammattilainen saa kitarani säädettyä ja viimeisteltyä. Tatsi ja soiton helppous on jotain käsittämätöntä.

En ole käsistäni aivan tupelo, tekniikasta tiedän aika paljonkin. Olen hionut nauhoja ja muuttanut kaulakulmaa yms. Mutta vieläkin tekee A-P Paasonen sellaista jälkeä, että olen siitä valmis maksamaan.

Sama itsellä. Jotenkin vaan paikallinen kitaraseppä saa niistä kitaroista niin loistavia, että näin asiaan perehtymättömänä en pystyisi ikinä samaan. Tai ehkä vuosien opiskelulla ja harjoittelulla, mutta se ei kiinnosta.

Ja koska hinta on halpa ja säädättämistä tarvitaan niin kovin harvoin, niin on jäänyt kokonaan tuo säätöjen opiskelu. Kyllähän jokaisen kuuluisi osata nuo perussädöt, sitä en kiistä, mutta eipä ole vaan tullut opeteltua em. syistä....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
19.12.2014 07:18:25
Laulava Kylätohtori: Sama itsellä. Jotenkin vaan paikallinen kitaraseppä saa niistä kitaroista niin loistavia, että näin asiaan perehtymättömänä en pystyisi ikinä samaan. Tai ehkä vuosien opiskelulla ja harjoittelulla, mutta se ei kiinnosta.

Ja koska hinta on halpa ja säädättämistä tarvitaan niin kovin harvoin, niin on jäänyt kokonaan tuo säätöjen opiskelu. Kyllähän jokaisen kuuluisi osata nuo perussädöt, sitä en kiistä, mutta eipä ole vaan tullut opeteltua em. syistä....

Se on ihan okei säädättää kitaransa ammattilaisella. Onhan noilla maailman tähdilläkin kitarateknikot mukana keikoilla huolehtimassa, että soittimet on tikissä. Se, että jotkut (kuten allekirjoittanut esimerkiksi) opettelevat säädöt tekemään itse, on osa harrastusta ja sisältää ajatuksen työvälineensä tuntemisesta ja jotkut tekevät ihan kaikki korjaukset itse (nauhatyöt, sähkötyöt etc.) toiset vaan ruuvimeisselillä tehtävät työt. Itse en osaa nauhatöitä tehdä, mutta haluaisin opetella.
Olisipa jo kevät
Muovinen
19.12.2014 07:46:44

Jucciz: Voisin huomenna äänitellä, jos suinkin ehdin. Filtertonit ja Tele-setti ovat nyt kiinni ja koeponnistettuja. Aika leveää hymyä tuottavat molemmat.

ESPiinkö vaihoit mikit? Vois itekki kokeilla jotain mikkisettiä tohon omaan ihan kokeilun ilosta. Ehkä jotain hitusen tuhdimpaa mutta silti ihan perinnehenkistä soundia hakusessa.
jii.haanpaa
19.12.2014 09:17:59
Jucciz: Nonni, kaikki fanboyt! :D

Eka mikkisetti paikallaan, soundi aivan mieletön. "Köyhän miehen Setzerit".
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/silverflow_filtertron.jpg
Nää on siis Sheptonen Filtertron-prototyypit. Ei virallisessa tuotannossa - vielä - mutta koitan saada pätkää aikaiseksi, jospa se siitä...

mut seuraavaks pitää vaihtaa nuo Telecasterin mikit.

Perskule kun on hieno kuva!
Gabe
19.12.2014 10:19:10
Laulava Kylätohtori: Sama itsellä. Jotenkin vaan paikallinen kitaraseppä saa niistä kitaroista niin loistavia, että näin asiaan perehtymättömänä en pystyisi ikinä samaan. Tai ehkä vuosien opiskelulla ja harjoittelulla, mutta se ei kiinnosta.

Kukin tietty tekee kuten parhaaksi näkee. Itse ihan tykkäänkin puuhailla näiden kanssa ja puunaan kavereidenkin kitarat. Varmaan sullakin kuitenkin on toiveet millaisiin säätöihin se laitetaan? Vai sanotko että laita samat säädöt kuin tällä ja tällä artistilla. :) Alkuperäinen pointti oli siis rohkaista hakemaan niitä omia juttuja. :)
Bald Anus
19.12.2014 10:40:47

No niin, PRS Custom 24 (violet) tuli taloon!

http://imgur.com/MSVTV7t.jpg
sääh
Räbbänä
19.12.2014 10:49:06
Bald Anus: No niin, PRS Custom 24 (violet) tuli taloon!

Jeesusta saatana kun on pähee.
↑↑↓↓←→←→BA
Tomtom
19.12.2014 10:49:46
Sama. Todella maukas.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
juki
19.12.2014 11:18:58
On kyllä rouhee kepukka. PRS poikuuden omistavana kiinnostaisi joskus koeponnistaa juurikin joku tuollainen custom malli, pelkkää hyvää kuullu niistä. Ja sitten toisena tehtävälistalta se SG asia..
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Gabe
19.12.2014 16:14:33
Bald Anus: No niin, PRS Custom 24 (violet) tuli taloon!

Onpas hieno, mitä tuollaisesta joutuu köyhtymään?
Jucciz
19.12.2014 16:17:14

Tää projekti valitettavasti siirtyy aikatauluongelmien vuoksi jonkin verran, mutta pätkiä tulee aikanaan.
Sarko
19.12.2014 17:02:17
Puin työpäivän aikana ostohousut jalkaan ja kipaisin Kitarapajalta Xotic SL Driven.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
19.12.2014 17:22:15

Jäsen s0r0666:n valmistama Octavia-pedaali kotiutui. Eipä voi olla kehumatta jälleen kerran tätä maailmanluokan työnjälkeä. Aivan loistavaa!
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
kid ego
19.12.2014 18:58:30
Hainpa tuossa Klon Cen... Eiku hetkinen, taisin sittenkin laittaa EHX Soul Foodiin samanlaiset potikat nupit kuin Centaurissa. Eilen illalla välähti mieleen tällainen juttu, joka tuli sitten uniinkin, joten ei auttanut muu kuin hakea noi nupikat Uraltonelta. Siellä sitten huomasin niiden myyvän tätä pedaaliakin, joten ostin sen samalla. Joskus ne asiat tehdään näin päin. :D

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd. … 93_c61ee94974c1a8958683054c72c17097
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Bald Anus
19.12.2014 21:13:33

Gabe: Onpas hieno, mitä tuollaisesta joutuu köyhtymään?

Kaikenkaikkiaan tuohon meni 3099 euroa. Kallis, mutta on kyllä rahan väärti. Tämä söi minulta kaksi Gibsonia ja veronpalautukset.
sääh
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)