Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 544 45 46 47 4888 89 90 91 92
Arkka
26.10.2015 17:31:14

Jymi: Valokuvat ääninäytteiden välillä on muuten otettu ovelasti eri kulmista ettei pysty katsomaan onko sävysäätimiä liikutettu välillä hieman.

Miks kukaan feikkais ikinä mitään noin? Olisko video millään tavalla uskottavampi vaikka se olis kuvattu miten?

Ei toi video mitään todista niin kuin ehkä videosta, jota et katsonut, olisit voinut päätellä, mutta tähän asti jokainen piuhaa kokeillut (siis tähän ketjuun kirjoittaneista) on kertonut kuulleensa eron ja meikä jo eli siinä uskossa, että on kollektiivisesti hyväksytty se asia, että saundia se muuttaa - enää ihmetellään, että miten se sen tekee.
Jymi
26.10.2015 17:37:29
Arkka: Miks kukaan feikkais ikinä mitään noin? Olisko video millään tavalla uskottavampi vaikka se olis kuvattu miten?

Ei toi video mitään todista niin kuin ehkä videosta, jota et katsonut, olisit voinut päätellä, mutta tähän asti jokainen piuhaa kokeillut (siis tähän ketjuun kirjoittaneista) on kertonut kuulleensa eron ja meikä jo eli siinä uskossa, että on kollektiivisesti hyväksytty se asia, että saundia se muuttaa - enää ihmetellään, että miten se sen tekee.

En väittänytkään että näin olisi feikattu. Halusin vain tuoda esille että tuollainen video ei sinänsä todista mitään. Siinä on niin paljon mahdollisuuksia tehdä näytteiden välille eroa. Esim. soittotatsilla, mitättömän pienellä säätöerolla, näytteiden miksauksessa jne. Ja joskus jopa ihan vahingossa.

Pelkästään jo siitä että näytteiden soittaja uskoessaan tuotteeseen saattaa alitajuisesti varmistaa soundieron hieman erilaisella plektraraapaisulla. Siis ei tahallisesti.
Jymi
26.10.2015 17:39:08 (muokattu 26.10.2015 17:40:15)
Arkka: mutta tähän asti jokainen piuhaa kokeillut (siis tähän ketjuun kirjoittaneista) on kertonut kuulleensa eron ja meikä jo eli siinä uskossa, että on kollektiivisesti hyväksytty se asia, että saundia se muuttaa - enää ihmetellään, että miten se sen tekee.

Onko siitä käyty keskustelua olisiko saman eron saanut aikaiseksi esimerkiksi pienellä sävysäätöjen muuttamisella ? Meinaan se tulisi kyllä halvemmaksi.
midprice
26.10.2015 17:48:53 (muokattu 26.10.2015 17:49:46)

Jymi: Onko siitä käyty keskustelua olisiko saman eron saanut aikaiseksi esimerkiksi pienellä sävysäätöjen muuttamisella ? Meinaan se tulisi kyllä halvemmaksi.

On käyty ja paljosta muustakin.
Kiertää jo useampaa kehää nää jutut.
Samat asiat toistuu, eri tyyppien toimesta vaan.
midprice
26.10.2015 17:56:59 (muokattu 26.10.2015 17:57:39)

Tää ei ole vielä tainnut olla täällä:http://www.kasvuopen.fi/blogi/spind … pner-ovat-kasvu-open-2014-voittajat
Tuokaan ei mitään muuta kerro kuin että ovat saaneet tuon tuomariston vakuutettua. Mutta on siellä puhelinnro firmaan, voitte kiinnostuneet vaikka soittaa ja tentata tyyppejä tuon takana.
Spindeco siis on se pulju joka ton on kehittänyt.

Mut onhan se kivempi mutuilla....
hollstro
26.10.2015 19:00:33

teleman: Onpa hieno strato. Mikähän on värin tarkka nimi?

Varmaan värähtelee ja tärähtelee mainiosti piuhalla ja ilman.

Väri on Celadon Green (posliinin mukaan). Ei kovin yleinen.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
steelduck
26.10.2015 19:28:54

FastEddie: https://www.youtube.com/watch?v=Q6uHfi1Ng3c

Tässä todiste, että Red Cable todella muuttaa äänenväriä.

PS: Aika pahasti johto teilataan ulkomaan foorumeilla.

No huh... pakko se on uskoa... hillitön ero!!!
Lunnu
26.10.2015 19:32:28
midprice: Tää ei ole vielä tainnut olla täällä:http://www.kasvuopen.fi/blogi/spind … pner-ovat-kasvu-open-2014-voittajat
Tuokaan ei mitään muuta kerro kuin että ovat saaneet tuon tuomariston vakuutettua. Mutta on siellä puhelinnro firmaan, voitte kiinnostuneet vaikka soittaa ja tentata tyyppejä tuon takana.
Spindeco siis on se pulju joka ton on kehittänyt.

Mut onhan se kivempi mutuilla....

Peukkua firmalle sekä onnea ja menestystä. Kieltämättä vähän kummalliselta tuntuu että jos käsissä on keksintö joka voi mullistaa maailman niin ensimmäinen sovellutus on sähkökitaran signaalitiehen lisättävä kaapelinpätkä.
Nostalgy is not what it used to be
hemmo
26.10.2015 20:20:06

rintapek: Sikäli kun noi väitteet pitää paikkansa niin vielä enemmän kummastuttaa miksi ainut sovellus on efektityyppinen skittapiuha? Tollahan olis käyttöä missä vaan. Laulumikkipiuhana toi olis tosi kova sana. Hifistit olis innoissaan jos tommoisen sais kytkettyä levarin ja vahvistimen väliin. Jos toimii vahvistetulla signaalilla (miks ei toimis?) niin kaiutinkaapelina. Hifistit olis vielä enemmän innoissaan ja PA- väki kiittäis jos pitkät kajaripiuhat vois häviöittä korvata 1,5mm letkuilla. Ihan vaan niinku musasovelluksina.

veikkaan että patenttia tullaa käyttämään myös muihin judansseihin

ja viimeisimmässä Soundi-lehessä taidettiin hieman kehua Red Cablea, uskon siihen koska lehdessä ei saa valehella
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
2randpo
26.10.2015 20:28:45

hemmo: veikkaan että patenttia tullaa käyttämään myös muihin judansseihin

ja viimeisimmässä Soundi-lehessä taidettiin hieman kehua Red Cablea, uskon siihen koska lehdessä ei saa valehella

Sen aviisin laitearvioissa on totta joka sana. Näin uskon.
Insanely happy. But are your ears good enough?
Jymi
26.10.2015 22:19:37
Lastinen: Kuuntelitko oikeasti tota? :D

Sori nyt vasta huomasin eron TUON ja alkuperäisen mainospätkän välillä. Aiemmat kommentit siis liittyivät alkuperäiseen. Mutta onhan kaapelin vaikutus kasvanut hurjasti videoiden välillä. Lienee salaisesti parantaneet pinnoitteitaan.
Jymi
26.10.2015 22:35:03
hemmo: veikkaan että patenttia tullaa käyttämään myös muihin judansseihin

Tarkoittanet alkusivujen linkkiä. Se ei linkin mukaan ole patentti vieläkään vaan patenttihakemus. Ja nyt kun aikaa on kulunut ja sen jälleen kerran lueskelin niin vähän siltä alkaa haisemaan että hakemukseksi jääkin. Meinaan ympäripyöreetä diipadaapaa jossa koitetaan patentoida muiden keksintöjä eli hiilinanoputkikalvoa mutta vaan käytettynä audio- ja videokaapeleiden päällä.

Ei kalvon kemiallisen koostumuksen selitystä, ei laskennallisia analyysejä, ei mittaustuloksia pinnoitetuille kaapeleille. Ei siis mitään kuin teknisen kuuloisia termejä viljeltynä ees sun taas.

Niin hyvä kuin se olisikin että Suomessa saataisiin tällainen merkittävä tekninen edistysaskel aikaiseksi, työppaikkoja ja tuotteita sen pohjalta, niin kyllä tämä homma näyttää olevan aika heikolla pohjalla ellei sitten Spindeco:n sillä oikeasti ole joku salaisuus tiedossa.

Puheet vaan on sitä luokkaa että yliopiston kanssa yhteistyönä tehtyjä keksintöjä. Kuitenkaan tästä ei oikein löydy mitään jälkeä joka viittaisi tähän. Ei julkaisuja tms. jotka viitaisi näin merkittävään tekniseen läpimurtoon.

Tämän lisäksi ainoa tuote on lähinnä uskoon perustuva kitarakaapeli, jonka mainoslauseet ovat jo niin täyttä soopaa "The effect will spread and optimize the whole signal chain in this case from instrument to speaker output." että se saa kyllä vahvasti epäilemään että spin virtaa ei ole kuin värikkäissä mainosvideoissa.

Siis oikeasti. Elektronit muka pyörisivät yhden kaapelinpätkän takia kitaramikrofoneista lähtien kaikkien efektripurkkien läpi, kaapeleissa, vahvistimen läpi aina kaiuttimeen asti. Ja pyörre optimoisi koko signaaliketjun. Meinaan ihmetavaraa on kaapeli, kun se osaa analysoida koko signaaliketjun ja vain parantaa tilannetta eikä esimerkiksi heikennä jotain kytkennän osaa vaikka vahvistimen sisällä.

Se siis tietää minkä komponentin kuuluu vaimentaa (ei siis nosta sen signaalitasoja) mutta tietää minkä komponentin kohdalla pitää taas pistää lisää hönkää... just.
hollstro
26.10.2015 22:45:58

Jos patenttien pitäisi perustua tieteellisiin läpimurtoihin niin vähiin jäisi. Ylivoimaisesti suurin osa patenteista koskee keksintöjä joissa jo tunnetuja asioita sovelletaan uudella tavalla.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
aristoteles666
26.10.2015 22:46:43

Jymi: Tarkoittanet alkusivujen linkkiä. Se ei linkin mukaan ole patentti vieläkään vaan patenttihakemus. Ja nyt kun aikaa on kulunut ja sen jälleen kerran lueskelin niin vähän siltä alkaa haisemaan että hakemukseksi jääkin. Meinaan ympäripyöreetä diipadaapaa jossa koitetaan patentoida muiden keksintöjä eli hiilinanoputkikalvoa mutta vaan käytettynä audio- ja videokaapeleiden päällä.

Ei kalvon kemiallisen koostumuksen selitystä, ei laskennallisia analyysejä, ei mittaustuloksia pinnoitetuille kaapeleille. Ei siis mitään kuin teknisen kuuloisia termejä viljeltynä ees sun taas.

Niin hyvä kuin se olisikin että Suomessa saataisiin tällainen merkittävä tekninen edistysaskel aikaiseksi, työppaikkoja ja tuotteita sen pohjalta, niin kyllä tämä homma näyttää olevan aika heikolla pohjalla ellei sitten Spindeco:n sillä oikeasti ole joku salaisuus tiedossa.

Puheet vaan on sitä luokkaa että yliopiston kanssa yhteistyönä tehtyjä keksintöjä. Kuitenkaan tästä ei oikein löydy mitään jälkeä joka viittaisi tähän. Ei julkaisuja tms. jotka viitaisi näin merkittävään tekniseen läpimurtoon.

Tämän lisäksi ainoa tuote on lähinnä uskoon perustuva kitarakaapeli, jonka mainoslauseet ovat jo niin täyttä soopaa "The effect will spread and optimize the whole signal chain in this case from instrument to speaker output." että se saa kyllä vahvasti epäilemään että spin virtaa ei ole kuin värikkäissä mainosvideoissa.

Siis oikeasti. Elektronit muka pyörisivät yhden kaapelinpätkän takia kitaramikrofoneista lähtien kaikkien efektripurkkien läpi, kaapeleissa, vahvistimen läpi aina kaiuttimeen asti. Ja pyörre optimoisi koko signaaliketjun. Meinaan ihmetavaraa on kaapeli, kun se osaa analysoida koko signaaliketjun ja vain parantaa tilannetta eikä esimerkiksi heikennä jotain kytkennän osaa vaikka vahvistimen sisällä.

Se siis tietää minkä komponentin kuuluu vaimentaa (ei siis nosta sen signaalitasoja) mutta tietää minkä komponentin kohdalla pitää taas pistää lisää hönkää... just.

jep.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
midprice
26.10.2015 22:49:10

Jymi: Siis oikeasti. Elektronit muka pyörisivät yhden kaapelinpätkän takia kitaramikrofoneista lähtien kaikkien efektripurkkien läpi, kaapeleissa, vahvistimen läpi aina kaiuttimeen asti. Ja pyörre optimoisi koko signaaliketjun. Meinaan ihmetavaraa on kaapeli, kun se osaa analysoida koko signaaliketjun ja vain parantaa tilannetta eikä esimerkiksi heikennä jotain kytkennän osaa vaikka vahvistimen sisällä.

Mähän en mitään tiedä, mutta itse olen tuon kuullut, että se piuhan kytkeminen ei instant vaikuttanut ääneen, vaan meni hetki kunnes vaikutus kuului. Jotain spin-efektin leviämisestä se propellihattu höpisi.

Toisaalta mun kitarakamoissa ei vaikutusta ollut ollenkaan. Mulla olikin hillitön efektipurkkilauta ja se kuulemma vaikutti asiaan.

No nämäkin kokemukset olen jo kertaalleen tuolla aiemmin kertonut.

Ja mä en ota kantaa siihen onko tuo tarpeellinen tuote taikka onko teknologia aitoa tahi huuhaata, kunhan vain kerron mitä itse olen ko. kaapelista kokenut.
darrell
26.10.2015 23:06:42
Jymi: Tarkoittanet alkusivujen linkkiä. Se ei linkin mukaan ole patentti vieläkään vaan patenttihakemus. Ja nyt kun aikaa on kulunut ja sen jälleen kerran lueskelin niin vähän siltä alkaa haisemaan että hakemukseksi jääkin. Meinaan ympäripyöreetä diipadaapaa jossa koitetaan patentoida muiden keksintöjä eli hiilinanoputkikalvoa mutta vaan käytettynä audio- ja videokaapeleiden päällä.

Tein saman huomion itsekin patenttihakemuksesta. Tulee erittäin kalliiksi puolustaa noita vaatimuksia ja jos hakemus jossain muodossa sujahtaa läpi niin suojaavuus kapenee väistämättä, koska prior-art.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
darrell
26.10.2015 23:08:37
hollstro: Jos patenttien pitäisi perustua tieteellisiin läpimurtoihin niin vähiin jäisi. Ylivoimaisesti suurin osa patenteista koskee keksintöjä joissa jo tunnetuja asioita sovelletaan uudella tavalla.

Ei riitä. Pitää olla lisäksi se keksinnöllinen juju. Muuten keksintö ei ole patentoitava keksintö.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Jymi
27.10.2015 03:54:14 (muokattu 27.10.2015 04:11:21)
midprice: Mähän en mitään tiedä, mutta itse olen tuon kuullut, että se piuhan kytkeminen ei instant vaikuttanut ääneen, vaan meni hetki kunnes vaikutus kuului. Jotain spin-efektin leviämisestä se propellihattu höpisi.

Spin efektin pitäisi parantaa signaalin etenemistä. Ja kuitenkin soittaja joutuu venailemaan että elektronit ehtisivät eri puolille signaalipolkua. Siis elektronit joiden pitäisi kaapelin kanssa liikkua lähes valonnopeutta eivät ehdi max. kahden metrin päähän muuta kuin odottamalla. Minä ainakin näen ristiriidan tässä.

Ihmiskorvahan on siitä mielenkiintoinen että sen muisti on lyhyt. Pienen pieniä eroja pitää vertailla suht. nopealla vaihdolla muuten menee vaikeaksi. Jos vaihdon hetkellä helppoheikki odotuttaa ja kertoo puujalkavitsejä sen ajan kun "pitää" odotaa spinin leviämistä, niin sen vertailukuuntelun tarkkuus alkaa häiriintyä. Siinä on sitten helppo hehkutella "nyt kaapeli kaaapeli alkaa vaikuttamaan, eikö olekin mahtavat soundit".

midprice: Toisaalta mun kitarakamoissa ei vaikutusta ollut ollenkaan. Mulla olikin hillitön efektipurkkilauta ja se kuulemma vaikutti asiaan.

Edelleen mainostavat että optimoi KOKO signaaliketjun alkaen kitaran mikrofonista päätyen kaiutinelementtiin asti. Tuo lause sisältää myös isotkin efektilaudat.

Minä en tähän mainokseen usko ja eivät vastauksen perusteella itsekään usko.

Kitarakamoilla pelaaminen on tähän asti ollut siinä mielessä rehellistä peliä, että jokainen on itse voinut todeta kamojen hyvyyden ihan omilla korvillaan. Harmi että nyt on tullu tätä hifi puolen touhua mukaan. Jos et kuule eroa niin vika on muka korvissasi tai soittokamoissasi (eli tässä syytettiin efektilautaa...).
Jymi
27.10.2015 04:21:55
Lisätään nyt tähän kuitenkin että vaikka tätä tuotetta en ymmärrä, niin arvostan mitä Mad Professorin porukka on saanut aikaan ja vielä melko lyhyessä ajassa. Kyllä heillä on hienoja tuotteita ja osaamista löytyy. Pitää kyllä olla ylpeä että Suomessa osataan.
midprice
27.10.2015 08:22:27

Jymi: Minä en tähän mainokseen usko ja eivät vastauksen perusteella itsekään usko.

Kitarakamoilla pelaaminen on tähän asti ollut siinä mielessä rehellistä peliä, että jokainen on itse voinut todeta kamojen hyvyyden ihan omilla korvillaan. Harmi että nyt on tullu tätä hifi puolen touhua mukaan. Jos et kuule eroa niin vika on muka korvissasi tai soittokamoissasi (eli tässä syytettiin efektilautaa...).

Älähän nyt. Mainoksia mä en ole nähnyt tuosta.
Mä olen kuullut sen eron, kitarakamoissa ja bassokamoissa. Mun soittokamoissa vaikutusta ei ollut, eikä tyypit väittänytkään että se olisi kuulunut. Todettiin ihan porukalla, että eipä kuulu ero. Mut ne oli spindecon tyyppejä ei MP:n.

Jos sitten MP mainostaa muuta, niin se on eri asia.

Mulla ei ole ko. kaapelia, mutta meidän treeniksellä on kaksi kappaletta ja kaksi ilmeisen tyytyväistä käyttäjää.

Ja omanlaistaan hifipuolen touhua kitarakamahommissa on ollut jo pitkän aikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)