![]() 23.03.2014 20:49:15 | |
---|---|
Onhan se naurettavaa jos aletaan kaikki informaatia pyytämään jostain bossin keltasesta, mutta täytyy muistaa että joillekkin se 40 euron ostos voi tarkoittaa sitä että syödään pakettinuudelia pari viikkoa, joten ymmärrän senkin että halutaan olla varmoja ostoksesta. | |
![]() 23.03.2014 21:24:44 | |
jhamarila: Sitten tulee näitä viestejä jossa kysellään onko alkuperäinen laatikko tallella En kyllä ymmärrä mitä lisäiloa se alkuperäinen laatikko tuo. | |
![]() 23.03.2014 21:40:57 | |
Gabe: En kyllä ymmärrä mitä lisäiloa se alkuperäinen laatikko tuo. Jollei muuta, niin siinä on hyvä postittaa. Ite pidän nuo tallessa. :) | |
![]() 24.03.2014 00:07:40 | |
Gabe: En kyllä ymmärrä mitä lisäiloa se alkuperäinen laatikko tuo. Eihän se mitään iloo sinänsä tuo, mutta mulla on samanlainen vamma kun jaagerilla, että mie säilytän yleensä noi boxit. Siis muidenkin kamojen boxit. Varmaan päässä viiraa, mut mie jotenkin aattelen, että kai se kaveri pitää keskivertoa paremmin huolta leluistaan, jos sillä on alkuperäinen laatikkokin tallella. Eikä tätä voi yleistää, eikä mullakaan oo kaikista, sillä silloinhan meidän perhe asuis laatikoiden keskellä, mutta kun on vamma, niin on ja kun se on päässä, eikä sopivaa lääkitystä oo vielä keksitty, niin... asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 24.03.2014 00:19:39 | |
Gabe: En kyllä ymmärrä mitä lisäiloa se alkuperäinen laatikko tuo. En minäkään, mut silti säilytän ne. Se on vaan jotenkin makeeta kun on vanha kapine orkkispaketissaan lippujen ja lappujen kanssa. :) | |
![]() 24.03.2014 00:48:50 | |
johanssen: Varmaan päässä viiraa, mut mie jotenkin aattelen, että kai se kaveri pitää keskivertoa paremmin huolta leluistaan, jos sillä on alkuperäinen laatikkokin tallella. Tämä oli ensimmäinen mikä itellänikin mieleen tuli. Päätin sitten jättää mainitsematta. | |
![]() 24.03.2014 08:21:47 | |
JaaGeRMaisTeR: Jollei muuta, niin siinä on hyvä postittaa. Ite pidän nuo tallessa. :) johanssen: Eihän se mitään iloo sinänsä tuo, mutta mulla on samanlainen vamma kun jaagerilla, että mie säilytän yleensä noi boxit. Siis muidenkin kamojen boxit. Varmaan päässä viiraa, mut mie jotenkin aattelen, että kai se kaveri pitää keskivertoa paremmin huolta leluistaan, jos sillä on alkuperäinen laatikkokin tallella. Eikä tätä voi yleistää, eikä mullakaan oo kaikista, sillä silloinhan meidän perhe asuis laatikoiden keskellä, mutta kun on vamma, niin on ja kun se on päässä, eikä sopivaa lääkitystä oo vielä keksitty, niin... Gary the pine: En minäkään, mut silti säilytän ne. Se on vaan jotenkin makeeta kun on vanha kapine orkkispaketissaan lippujen ja lappujen kanssa. :) Kerran kun ostaja kysyi että kuuluuko alkuperäinen boxi kauppaan niin sanoin että ei kuulu, mutta voin kyllä myydä kympillä. Tämä sankari olisi kiltisti maksanut pyytämäni kympin, mutta sanoin että menkööt nyt kaupan päällisinä sitten. Itsekin säästän kyllä alkuperäiset laatikot ja ohjeet, mutta enpä ole jättänyt mitään purkkia ostamatta jos nämä eivät ole olleet tallella. Tuossa Baby Bluessa oli alkuperäinen laatikko tallella, täysin valkoinen pahviloota johon Bjorn oli huonolla käsialallaan rustannut tussilla BBOD... :) | |
![]() 24.03.2014 08:52:16 (muokattu 24.03.2014 08:54:13) | |
jhamarila: Sitten tulee näitä viestejä jossa kysellään onko alkuperäinen laatikko tallella, saiskos lisäkuvia sun muita kaupallisesti edistäviä kysymyksiä. Näihin jätän kyllä aina vastaamatta ja yleensä kun sitten närkästyneenä kysellään perään niin joutuu toteamaan että meni jo kaverille joka kysy tilinumeroa... Itse kysyn aina siksi, että onhan se tavallaan hienoa, jos alkuperäinen paketti ym. on tallella. Toiseksi (tärkein syy) itsellä on jäänyt myymättä alkuperäisen paketin puutteen takia, joten parantaakseni tulevaa eteenpäin myyntiä (kaikkihan ne aina jossain kohtaa torille menee), ostan mieluummin sellaiselta, joka on paketin säilyttänyt. Tosin itse en ole koskaan jättänyt paketin puutteen takia ostamatta. Garyn kanssa olen samaa mieltä, että jos puhutaan jostain pedaalista, niin onhan se ok, jos on yksi kuva myytävästä tuotteesta, mutta lisäkuva pyynnöt vähän ihmetyttää. Ellei taustalla ole ostajan halu varmistaa, että pedaali löytyy oikeasti. Minusta tuollaiset bulkkipedaalit joko ostetaan tai ei osteta, eikä käydä kauppaa kuin oltaisiin taloa ostamassa. Ja tuo, ettei jakseta vastata, ihmetyttää myös. Jos pistän kyselyä, eikä myyjä vastaa, niin itse en ainakaan sen jälkeen tee mitään kauppaa kyseisen myyjän kanssa enää myöhemminkään. Ja näitä on muutamia ollut. Jos ei jakseta vastata, niin en jaksa minäkään ostaa. Ja minusta yksi ostokysely riittää. Jos ei siihen jakseta vastata, niin en todellakaan ala kyselemään uudestaan. Ja jos ei ilmossa ole erikseen kerrottu, että ei vaihtoa, niin usein kysyn aluksi, että kiinnostaa joku vaihdossa. Ja jos ei kiinnosta, niin ostan rahalla. Mutta jos ei vaihtokysymykseen jakseta vastata, niin en osta sen jälkeen enää rahallakaan. Jos on must have kohde myynnissä, niin voin heti ilmoittaa, että jos vaihto ei onnistu, niin ostan rahalla, mutta yleensä en... Gabe: Kerran kun ostaja kysyi että kuuluuko alkuperäinen boxi kauppaan niin sanoin että ei kuulu, mutta voin kyllä myydä kympillä. Tämä sankari olisi kiltisti maksanut pyytämäni kympin, mutta sanoin että menkööt nyt kaupan päällisinä sitten. :D Itsekin säästän kyllä alkuperäiset laatikot ja ohjeet, mutta enpä ole jättänyt mitään purkkia ostamatta jos nämä eivät ole olleet tallella. Tuossa Baby Bluessa oli alkuperäinen laatikko tallella, täysin valkoinen pahviloota johon Bjorn oli huonolla käsialallaan rustannut tussilla BBOD... :) Olen varma, että jos olet esim. tuota myymässä, niin varmasti menee paremmin kaupaksi, jos on alkuperäinen laatikko tallessa. Jossain Bossin SD-1:ssä sillä ei kait niin väliä olekaan, mutta kalliimmissa ja harvinaisemmissa enemmän... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 24.03.2014 09:10:44 | |
Minäki tykkään laatikoista ja säilön kaikki vähän isompaan pahvilaatikkoon. Pedaalin osto ei kyllä laatikon puutteeseen kaadu kuitenkaan. Lisäkuvien pyyntö pedaalista kuulostaa kyllä hiukan omituiselta hommalta... Ehkä jos joku haluaa jonkun harvinaisemman pelin sarjanumeron tarkistaa pohjasta tms. niin ehkä sitten. | |
![]() 24.03.2014 10:58:46 | |
jhamarila: Täähän on ihan peruskauraa. Laitat kuvan tavarasta joka nyt sitten vaikka aivan minttukunnossa. Ei se ostaja sitä kuitenkaan tiedä, vieraan ihmisen sana painaa tämmöisessä monelle kuitenkin aika vähän. | |
![]() 24.03.2014 11:23:19 | |
Noista orkkispaketeista vielä sen verran OT:na, että joskus 90-luvulla laitettiin Seasin elementtejä kaverin autoon. Tulivat hienossa puulaatikossa, pehmikkeenä puuvillarivettä ja mukana valkoiset asennushanskat. Onhan se hienoa et semmonen on tallessa, jos / kun joskus lähtee semmosia myymään eteenpäin, helpottaa tosiaan sitä myyntiä kummasti ja antaa mahdollisesti hiukan paremman hinnankin. | |
![]() 24.03.2014 12:28:30 (muokattu 24.03.2014 12:29:56) | |
Onneksi on olemassa ostajia joiden mielestä rankat modauksetkin voivat olla esim. kitarassa ihan hyvä juttu. Sinne meni Telecaster. Vielä jos saisi jotenkin ihmiset hiffaamaan lähinnä vahvistimiin liittyvien juttujen osalta, että "itsetehty" _ei_ ole synonyymi termille "huonosti tehty". | |
![]() 24.03.2014 12:39:31 | |
klobasa: Onneksi on olemassa ostajia joiden mielestä rankat modauksetkin voivat olla esim. kitarassa ihan hyvä juttu. Sinne meni Telecaster. Näinhän se on. Ongelma taitaa lähinnä olla siinä, että löytää ostajan, joka arvostaa ja haluaa juuri sellaiset modit, joita myyntiartikkeliin on tehty. Se taitaa keskimäärin olla vaikeampaa kuin suoran bulkkituotteen ostajan löytäminen. Vielä jos saisi jotenkin ihmiset hiffaamaan lähinnä vahvistimiin liittyvien juttujen osalta, että "itsetehty" _ei_ ole synonyymi termille "huonosti tehty". Uskon, että ihmiset eivät pidä itsetehtyä automaattisesti huonona, vaan ongelma on se, ettei voi tietää, onko se tehty hyvin vai huonosti. Nimekkään tekijän tuotteet ovat tunnettuja ja niissä laatuun voi kokemusperäisesti luottaa. Nimettömän tekijän vahvari voi olla huippu tai paska, mutta koska ei ole mitään varmuutta, kumpi se on, niin harva haluaa ottaa riskiä. Tai sitten pitäisi ymmärtää sen verran, että pystyy itse tutkimaan, kumpaa se on, mutta taitaa asioista ymmärtävät ostajat, jotka haluavat juuri ko. vahvistinta, olla melko harvassa. Tähän päälle, ettei mitään takuita, huoltoja tai muita ole, niin kyllähän sen ymmärtää, että kaikki eivät halua riskiä ottaa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 24.03.2014 13:16:22 | |
Laulava Kylätohtori: Uskon, että ihmiset eivät pidä itsetehtyä automaattisesti huonona, vaan ongelma on se, ettei voi tietää, onko se tehty hyvin vai huonosti. Nimekkään tekijän tuotteet ovat tunnettuja ja niissä laatuun voi kokemusperäisesti luottaa. Nimettömän tekijän vahvari voi olla huippu tai paska, mutta koska ei ole mitään varmuutta, kumpi se on, niin harva haluaa ottaa riskiä. Tai sitten pitäisi ymmärtää sen verran, että pystyy itse tutkimaan, kumpaa se on, mutta taitaa asioista ymmärtävät ostajat, jotka haluavat juuri ko. vahvistinta, olla melko harvassa. Tähän päälle, ettei mitään takuita, huoltoja tai muita ole, niin kyllähän sen ymmärtää, että kaikki eivät halua riskiä ottaa... Kyllä toki, mutta merkkilaitteissa onkin aina hintalapussa ihan eritason numerot kuin niissä tuntemattomien tekijöiden laitteissa... ;) | |
![]() 24.03.2014 13:36:48 | |
Laulava Kylätohtori: Uskon, että ihmiset eivät pidä itsetehtyä automaattisesti huonona, vaan ongelma on se, ettei voi tietää, onko se tehty hyvin vai huonosti. Nimekkään tekijän tuotteet ovat tunnettuja ja niissä laatuun voi kokemusperäisesti luottaa. Nimettömän tekijän vahvari voi olla huippu tai paska, mutta koska ei ole mitään varmuutta, kumpi se on, niin harva haluaa ottaa riskiä. Tai sitten pitäisi ymmärtää sen verran, että pystyy itse tutkimaan, kumpaa se on, mutta taitaa asioista ymmärtävät ostajat, jotka haluavat juuri ko. vahvistinta, olla melko harvassa. Tähän päälle, ettei mitään takuita, huoltoja tai muita ole, niin kyllähän sen ymmärtää, että kaikki eivät halua riskiä ottaa... Asiasta tarpeeksi ymmärtävät harvemmin ostaa himanikkaroitua vahvistinta, koska hyvin harvassa on sellaiset vahvistimet mitä ne ihmiset ei pystyisi tekemään itse. Vasta kun vehkeet monimutkaistuu, tulee kanavakytkentää ja releitä niin ne vahvarit on semmmoisia mistä on perusteltua maksaa. Yleensä toki myös maallikko pystyy näkemään vahvistimen sisuskaluista sen, että onko se himanikkaroijan kasaan kyhäämä paska vai oikeasti pieetillä tehty kone, koska siistiksi tekeminen on hankalaa jos ei ole täysin kartalla mitä on tekemässä. | |
![]() 24.03.2014 13:46:20 | |
Laulava Kylätohtori: Tähän päälle, ettei mitään takuita, huoltoja tai muita ole.... Miksei olisi? | |
![]() 24.03.2014 13:49:11 | |
kojones: Miksei olisi? Ne perustuvat vapaaehtoisuuteen. Toki voi antaa takuun, mutta voi olla antamattakin. Voihan myyjä luvata takuun, mutta mikä todistaa, että myyjä pitää vikatilanteessa sanansa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 24.03.2014 13:54:31 | |
Laulava Kylätohtori: Ne perustuvat vapaaehtoisuuteen. Toki voi antaa takuun, mutta voi olla antamattakin. Voihan myyjä luvata takuun, mutta mikä todistaa, että myyjä pitää vikatilanteessa sanansa... Totta tuokin. Onneksi noi putkivermeet on semmottisia, että kuka tahansa asiansa osaava vahvistinseppä hoitaa huonostikin tehdyn vermeen kuntoon, itse kötösteltyjen korjaaminen tahtoo olla kovin paljon helpompaa kuin kaupallisten vermeiden fiksaus. Toki sähköturvallisuus on sitten semmoinen seikka, että kaupallisessa tuotteessa sen pitäisi olla varmasti kunnossa, kun taas noista jonkun ite kötöstelemistä ei voi mennä varmaksi sanomaan. Enpä voi siis suositella moisten ostamista. | |
![]() 24.03.2014 16:29:45 | |
Mulla on kaupan toi yks Rikstone. Yksi yhteydenotto tuli jossa kyseltiin mun tekemästä kotelosta lisätietoja...rivien välistä aistin pientä epäilystä onkohan se hyvin tehty. En oikein keksi mitähän siitä paljoa enempää kertoisin...noin niinku millä vakuuttaisin, että se ei ole "diy räpellys". Kuvia ja infoa on mielestäni tarpeeksi. Eikä kyllä mielestäni ole ulkoisesti tippaakaan "itsetehdyn" näköinen. Päinvastoin: katsellu liikkeissä erilaisia kaupallisia vahvareita ja huomaan miettiväni, että itse saisin esim. tolexoinnit laitettua paremmin. Vaikea myydä sanoilla noita omia tekeleitä. Ja konehuonehan on tossa ammattilaisen tekemä. | |
![]() 24.03.2014 16:53:34 | |
klobasa: Mulla on kaupan toi yks Rikstone. Yksi yhteydenotto tuli jossa kyseltiin mun tekemästä kotelosta lisätietoja...rivien välistä aistin pientä epäilystä onkohan se hyvin tehty. En oikein keksi mitähän siitä paljoa enempää kertoisin...noin niinku millä vakuuttaisin, että se ei ole "diy räpellys". Kuvia ja infoa on mielestäni tarpeeksi. Eikä kyllä mielestäni ole ulkoisesti tippaakaan "itsetehdyn" näköinen. Päinvastoin: katsellu liikkeissä erilaisia kaupallisia vahvareita ja huomaan miettiväni, että itse saisin esim. tolexoinnit laitettua paremmin. Vaikea myydä sanoilla noita omia tekeleitä. Mulla ei valitettavasti ole budjettia tahi ainakaan nyt käyttöä kummallekkaan noista vahvistimista, mutta mitä ulkonäköön ja kuvista ilmenevään viimeistelyyn tulee, niin kyllä todellakin kelpaisi sen puolesta. Jopa vaimo kelpuuttaisi nuo meidän olohuoneeseen. --
PeTe | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)