![]() 06.03.2014 22:27:47 (muokattu 06.03.2014 22:35:57) | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Jos tällaisen torilta bongaat, niin toimi heti, äläkä mieti. Jos nyt jotain pedaalia uskallan suositella sinulle testiin, niin kyllä se on tämä. Tuo Sunbender kyllä kiinnostaisi todella paljon, ovat vaan aika hintavia pelejä. Tosin, ei tämäkään nyt halpa ollut. Eipä liiku kumpiakaan torilla... Uskon...Yksi meni jo sivu suun kun pähkäilin. :/ Ärsyttää kun noita ei niin paljon tyrkylle tosiaan tule. Vaikuttaisi oikein minun mieleiseltäni. Sunbender on kyllä hintansa väärti sekin vaikka kallis olikin. Liekö paras pedaali jota olen koskaan kokeillut. | |
![]() 08.03.2014 18:17:00 | |
Hakusessa fuzzeja, joissa suuri tuloimpedanssi ja/tai jotka jostakin muusta syystä eivät vierasta muita pedaaleita/buffereita edessään? Yksi löytynyt: RM Axis Fuzz. Mitäs näitä olisi muita? | |
![]() 08.03.2014 19:09:53 | |
jii.haanpaa: Hakusessa fuzzeja, joissa suuri tuloimpedanssi ja/tai jotka jostakin muusta syystä eivät vierasta muita pedaaleita/buffereita edessään? Yksi löytynyt: RM Axis Fuzz. Mitäs näitä olisi muita? Ainakin seuraavat / näiden johdannaiset on testattu toimiksi bufferin jälkeen: Big Muff, Fuzzrite, Big Cheese, Super-Fuzz, Dod FX-52, Octavia, TC Tonebender. Varmaan moni muukin mut nää tuli ekana mieleen. Ja toimivalla tarkoitan ettei muuta soundia, ite tykkään ajoittain ajella fuzz face-tyylisiä futseja ihan tarkotuksella bufferin jälkeen. Useimmiten nää ei kyllä reagoi kauheen hyvin soittotatsiin, mut ei kai sitä nyt aina tarvi himmailla. ;o) | |
![]() 08.03.2014 19:25:17 | |
Lunar module (deluxe). Missä kohti vaan signaaliketjussa yks parhaista mitä oon kokeillut. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. | |
![]() 08.03.2014 20:22:31 | |
erty: Ainakin seuraavat / näiden johdannaiset on testattu toimiksi bufferin jälkeen: Big Muff, Fuzzrite, Big Cheese, Super-Fuzz, Dod FX-52, Octavia, TC Tonebender. Varmaan moni muukin mut nää tuli ekana mieleen. Ja toimivalla tarkoitan ettei muuta soundia, ite tykkään ajoittain ajella fuzz face-tyylisiä futseja ihan tarkotuksella bufferin jälkeen. Useimmiten nää ei kyllä reagoi kauheen hyvin soittotatsiin, mut ei kai sitä nyt aina tarvi himmailla. ;o) Tattis vinkeistä, pitääpä ottaa tarkasteluun! Olisi pitänyt tietenkin vähän tarkentaa tavoitteita. Mä käytän fuzzeja niin, että sellainen on oikeastaan aina päällä, mutta himmarimammarina pyörittelen kitaran volumella suuremmat pörinät ja sirinät huitsiin. Yhteistyökykyistä fuzzia voi sitten kurmoottaa vaikkapa trebleboosterilla. Onnistuuhan tuo tietty fuzz facenkin kanssa, mutta vahvarista riippuen käyttöalue tuntuu silloin olevan vähän sellainen on/off-ratkaisu. Myrkky Nuoli: Lunar module (deluxe). Missä kohti vaan signaaliketjussa yks parhaista mitä oon kokeillut. Tämä onkin ollut kiikaroinnin kohteena jo pitkään, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. | |
![]() 30.03.2014 21:43:53 | |
No niin, nyt alkaa tulla Sun Facekin tutuksi. Ei voi muuta kuin kehua Analog Manin pedaaleja, upeaa jälkeä ja upeat soundit. Alkuperäinen ajatukseni oli pyrkiä hankkimaan niin Fulltone `69 MK1 kuin Analog Man Sun Face NKT275 ja valita näistä kahdesta sitten se eniten itseäni miellyttävä. Samankaltaisuutta näistä toki löytyy mutta kyllä ne ovat sen verran erilaisia että kummastakaan ei vain millään henno luopua. `69 on hiukan ärhäkämpi ja kirkkaampi kun taas Sun Face on tummempi ja rapsakampi. Aika vaikea näitä on paremmuusjärjestykseen laittaa, kummallekin paikkansa. Kaksi Fuzz Face tyylistä fuzzia NKT275 transistoreilla peräkkäin menee ehkä jo vähän korkinhaisteluksi.. mutta menköön. Fuzzit ovat ihania, nämä neljä pääsivät nyt oman lautani (toistaiseksi) lopulliseen kattaukseen: https://www.dropbox.com/sh/fr58f6nl92akwaj/tHA5ZQplfU Minkälaisia purkkeja muuten käytätte fuzzienne kanssa? Itse olen todennut että BJFe Honey Bee ja Stone Deaf FX PDF-1 toimivat älyttömän hyvin fuzzin kuin fuzzin kanssa. | |
![]() 30.03.2014 22:32:04 | |
Minkälaisia purkkeja muuten käytätte fuzzienne kanssa? Itse olen todennut että BJFe Honey Bee ja Stone Deaf FX PDF-1 toimivat älyttömän hyvin fuzzin kuin fuzzin kanssa. Fuzzit kuulostaa parhaalle säröiseen vahvariin soitettuna, mutta useimmiten tähän tilanteeseen ei pääse, joten oon syöttänyt fuzzia Box of rockiin. TS-tyyppisten kanssa soundi tuhnuuntuu mielestäni liikaa. Sunfacessa on aika vähän volumea, joten tällä hetkellä laudassa on Octafuzz, jossa volumea kyllä piisaa. Sunface on käytössä sitten studiossa. Sunfacfen kanssa on ollut keikoilla kuumenemisongelmia. Viimeisetkin levelit tippuvat kun purkki alkaa kuumentua liikaa. Ja tämä siis eteenkin kesällä. | |
![]() 30.03.2014 23:22:58 | |
Huikki: Sunfacessa on aika vähän volumea, joten tällä hetkellä laudassa on Octafuzz, jossa volumea kyllä piisaa. Sunface on käytössä sitten studiossa. Sunfacfen kanssa on ollut keikoilla kuumenemisongelmia. Viimeisetkin levelit tippuvat kun purkki alkaa kuumentua liikaa. Ja tämä siis eteenkin kesällä. Sun Face on kyllä todella herkkä reagoimaan lämpötiloihin, paljon herkempi kuin mikään toinen kokeilemani fuzz. Onko sinulla muuten uudempi vai vanhempi malli? Tuossa uudessahan on tästä ominaisuudesta johtuen keskellä tuo Sundial säädin mikä auttaa jonkin verran jos pitää pelata eri lämpötilojen kanssa. | |
![]() 30.03.2014 23:57:24 (muokattu 31.03.2014 00:06:49) | |
Sunfaceissa taitaa olla melko isogainisia NKT275-trankkuja ja keskimäärin mitä enempi gainia, sitä enempi vuotoa. Kaikki pedaalit(=transistorit) tietysti yksilöitä, mutta nyrkkisääntönä ei mikään ihme jos vuotavat enemmän = reagoivat lämpötilaan voimakkaammin. Tuo Sundial on sitten toisen transistorin säädettävä BIAS, lämpötila kun muuttuu niin periaatteessa transistorin gain kasvaa ja eri gainiset trankut tarttee eri kokoisen vastuksen biasoituakseen oikein. Keikkailevalle fuzzheadille ihan erinomainen lisäys on tuo. Sunfacessa on minusta vaan aivan liian pieni potikka biasoimiseen, ainakin niissä kytkiksissä mitä minä oon nähnyt. Tuo piiri hyötyy isommasta roimasti, VARSINKIN jos siellä on high gain trankut sisässä. Säätövara ei tahdo riittää hankaliin olosuhteisiin, eikä minun makuuni edes idyllisiin semmoisiin. Mutta noin pääosin erinomainen kytkis, varsinkin hyvin pienellä modauksella. Siellä on asianmukaisesti lyöty clean trimmeri alkuun ja leikattu alapäätä suht ronskisti niinku pittää, koska nyt ollaan 2000-luvulla. Tuo murolla olevaan vahvistimeen ajaminen riippuu ihan täysin fuzzista minun mielestä. Fuzz facet vaativat vähän ruttua perään, mutta vähänkin modernimmat designit pelaa minusta parhaiten joko täysin puhtaaseen tai vähän siinä rajoilla olevaan vahvistimeen. Esim juurikin Lunar Module. Big muffeissa minusta sama juttu, menevät tukkoon jos etuaste on liian säröllä. Fuzz facet arvostaa myös overdriveä niiden edessä jos haluaa lisää lihaa ja distortion-henkistä pohjaa. Oon ite tässä kehitellyt semmoisia fuzz faceja, joista saan sen \"FF täysillä ja vahvari rutussa\" -saundin, vaikka ajan sitä täysin puhtaaseen vahvistimeen. Toistaiseksi vaikuttaa aika lupaavalta systeemiltä tämä, täytyy katella mihin muotoon tämä kehkeytyy lopulta, mutta ekassa protovaiheessa mennään. Tone-piiriä oon vetässyt vielä kylkeen niin voi pojat on modernille soittajalle vanhaa saundia. | |
![]() 31.03.2014 00:27:13 (muokattu 31.03.2014 00:30:58) | |
Myrkky Nuoli: Sunfaceissa taitaa olla melko isogainisia NKT275-trankkuja Kiinnostavaa tekstiä, näpäytin plussan. Päivittelehän tänne kun omat projektisi etenee. Sun Facea on saatavilla aika monenlaisilla transistoreilla. Tuossa minun Sun Facessa on nuo low gain Red dot NKT-275 transistorit, ne ovat käsittääkseni aika nirsoja lämpötilalle vaikka eivät niin isogainisia olekaan. e. Sun Face BC109 transistoreilla olisi kyllä vielä saatava. | |
![]() 31.03.2014 07:55:44 | |
Gabe: Kiinnostavaa tekstiä, näpäytin plussan. Päivittelehän tänne kun omat projektisi etenee. Sun Facea on saatavilla aika monenlaisilla transistoreilla. Tuossa minun Sun Facessa on nuo low gain Red dot NKT-275 transistorit, ne ovat käsittääkseni aika nirsoja lämpötilalle vaikka eivät niin isogainisia olekaan. e. Sun Face BC109 transistoreilla olisi kyllä vielä saatava. Ah, aivan. Olihan siitä eri versioita. Jeps, germaniumtrankkujen kanssa tuhraaminen on vähän semmoista puuhaa, mikä tuntuu ihan älyttömältä, mutta eipä sitä saundia vaan muualta irtoa. Ovatten niin herkkiä lämpötilalle, että niitä mittaillessa ei parane sormilla koskea trankkuun ensinkään, koska pari sekuntia hyppysissä niin se on jo lämmennyt niin paljon, että gainit pompsahtaa taivaisiin :D BC108/109 -sarjan trankuilla on kyllä ehottomasti tullu mun lemppari piifuzzit. Kannattaa tosiaankin hommata moinen vähintään testiin jos vastaan tulee. | |
![]() 31.03.2014 08:25:33 | |
Myrkky Nuoli: BC108/109 -sarjan trankuilla on kyllä ehottomasti tullu mun lemppari piifuzzit. Kannattaa tosiaankin hommata moinen vähintään testiin jos vastaan tulee. Mä ostin torilta yhdeltä käyttäjältä viime vuonna sinun kasaamasi Sunfacen BC108 transistoreilla. Käytän sitä tällä hetkellä lähinnä Bossin Blues Driverin kanssa (Sunface -> Blues Driver -> Laney Lionheart clean-kanava) ja soundit on hyviä, muttei ehkä vielä parhaita. :) Osaatko kertoa omien kokemustesi perusteella millaisessa setupissa oot ite saanu parhaat soundit irti Sunfacesta? | |
![]() 31.03.2014 09:31:35 | |
Myrkky Nuoli: Ah, aivan. Olihan siitä eri versioita. Jeps, germaniumtrankkujen kanssa tuhraaminen on vähän semmoista puuhaa, mikä tuntuu ihan älyttömältä, mutta eipä sitä saundia vaan muualta irtoa. Ovatten niin herkkiä lämpötilalle, että niitä mittaillessa ei parane sormilla koskea trankkuun ensinkään, koska pari sekuntia hyppysissä niin se on jo lämmennyt niin paljon, että gainit pompsahtaa taivaisiin :D BC108/109 -sarjan trankuilla on kyllä ehottomasti tullu mun lemppari piifuzzit. Kannattaa tosiaankin hommata moinen vähintään testiin jos vastaan tulee. Noita versioita on kyllä sen verran monta että jos sanoo pelkästään Sun Face, niin se ei vielä kovin tarkkaan kerro millaista soundia sieltä lähtee. Eri versioitakin saa vielä pyynnöstä low/normal/high versioina. :) Onhan nuo germaniumtransistorit vähän hankalia, mutta tuo soundi on jotain niin upeaa että kaiken tällaisen antaa anteeksi. Eipä tuo Red Dot Sun Face tuosta Sundial säätimestään huolimatta ole se kaikkein paras arpa ahkerasti keikkailevalle muusikolle tilanteisiin joissa vaaditaan ehdotonta toimintavarmuutta. Kotiin, studioon tai vähän anteeksi antavampiin olosuhteisiin en kuitenkaan voi kuvitella mitään parempaa. Kyllä tuollainen olisi tarkoitus vielä laittaa. Tietyt Analog Man fuzzit ovat vain vähän haasteellisia saada haltuunsa kun niitä ei turhan paljon liiku täällä ja halutut mallit menevät yleensä tunneissa ja ostajien kesken tulee melkein pieni painimatsi. Hinnatkaan eivät ole mitenkään tällaisen persaukisen lompakkoa helliviä kun käytetystäkin saa yleensä pulittaa enemmän kuin uudesta Mad Professorista. Uutta ei näin ollen raaski ostaa ellei ole ihan varma että se on juuri sitä, mitä haetaan. Yksi vaihtoehto olisi tietty tilata klooni kotimaiselta rakentajalta ja testata sen kanssa miten se itselle uppoaa, vaikuttaisi kuitenkin pirun hyvältä tuokin. | |
![]() 31.03.2014 10:19:58 | |
https://www.youtube.com/watch?v=vfTDwju9iIw Onko mitään tietoa/kokemusta tuosta, tai muista saman valmistajan tuotoksista? Saako Suomesta mistään - missä pääsisi myös testaamaan? http://www.basicaudio.net/index.php Ainakin taannoin Suomessakin keikkailliut (oli myös Black Sabbathin lämppärinä Hartwallilla) Uncle Acid and The Deadtones käyttää, siksipä oikeastaan kiinnostaa itseänikin:) Ebaystä löytyy ja siellähän voi maksella PayPalilla. | |
![]() 31.03.2014 10:29:50 | |
RaskasMielinen: Onko mitään tietoa/kokemusta tuosta, tai muista saman valmistajan tuotoksista? Saako Suomesta mistään - missä pääsisi myös testaamaan? http://www.basicaudio.net/index.php Ei ole kokemusta mutta olen siinä käsityksessä että ovat laadukkaita. Gnarly Fuzzia olen aika ajoin silmäillyt, pistähän siis mietteitä jos päädyt tuollaisen hankkimaan. | |
![]() 31.03.2014 10:41:37 | |
Tuo murolla olevaan vahvistimeen ajaminen riippuu ihan täysin fuzzista minun mielestä. Totta. Eipä kyllä ainakaan vanha Big Muff soundaa kovin hyvälle säröiseen vahvariin soitettuna. Toisaalta on vaikea sanoa mikä on kellekkin puhdas tai säröinen soundi. Esim. kun katsoo noita Bonamassa rig rundown -videoita, on sillä "puhdas" soundi paljon säröisempi, kuin mulla säröisin soundi. Meinaan lähinnä sellaista vahvistimen säröä joka kompressoi riittävästi, esim. vähätehoinen tweed volumet about puolessa välissä. Soundi on ainakin mulla tuolloin kliini jos soittaa hiljaa ja hieman säröinen kovempaa hakattuna. Tässä tilanteessa fuzz facet pääsee oikeuksiinsa. Mutta esimerkiksi Sunface säröiseen Marshalliin, meinaa sitä että sen Sunfacen volume ei riitä bändisoitossa. Yleensä kun fuzzin polkaisee päälle, on tavoitteena saada lisää mölyä ja meininkiä. Volume tuntuu tippuvan, vaikka Sunfacessa ois volat täysillä. Mulla ei muuten ole Sunfacessa sundialia, joten silloin kun se oli mulla laudassa, jouduin avaamaan sen joka keikalle soundcheckissä. Ja showtime kun koitti, pedaali ei enää soundannutkaan samalle. Viime kesänä soitin yksillä festareilla erittäin kuumassa teltassa, polkaisin Sunfacen päälle, eikä sielä kuulunut käytännössä muuta kuin pientä rutinaa. Kun yritin säätää sitä kesken keikan, oli se laatikko todella kuuma. Ei tarvinnut sitten sitä käyttää enää sillä keikalla. Seuraavalla viikolla pedaali toimi taas moitteettomasti. Tässä syy siihen miksi nyt on laudassa Octafuzz, mikä ei tunnu reagoivan lämpötilaan juuri mitenkään. | |
![]() 31.03.2014 10:50:25 (muokattu 31.03.2014 10:51:13) | |
Myrkky Nuoli: Ah, aivan. Olihan siitä eri versioita. Jeps, germaniumtrankkujen kanssa tuhraaminen on vähän semmoista puuhaa, mikä tuntuu ihan älyttömältä, mutta eipä sitä saundia vaan muualta irtoa. Tämän takia tuo ikuisuusfuzzi saakin nimekseen "perkeleenbender".. Puolet hiuksista tippunut päästä, kun trankuissa tuo hönkä tunnu riittävän minnekkään. Uraltonelta siis lisää romua. | |
![]() 31.03.2014 17:34:30 | |
RaskasMielinen: https://www.youtube.com/watch?v=vfTDwju9iIw Onko mitään tietoa/kokemusta tuosta, tai muista saman valmistajan tuotoksista? Saako Suomesta mistään - missä pääsisi myös testaamaan? http://www.basicaudio.net/index.php Ainakin taannoin Suomessakin keikkailliut (oli myös Black Sabbathin lämppärinä Hartwallilla) Uncle Acid and The Deadtones käyttää, siksipä oikeastaan kiinnostaa itseänikin:) Ebaystä löytyy ja siellähän voi maksella PayPalilla. Mulla oli joskus Basic Audion Gnarly Fuzz ja se oli mitä mainioin. Meninpä typerä vaihtamaan johonkin toiseen purkkiin, varmaanki fuzz faceen, koska moiset ovat mulle tutumpia. Gnarly Fuzzissa oli todella mielenkiintoinen kolmas säädin volumen ja fuzzin lisäksi, joka toi kivasti mielenkiintoisia sävyjä pedaalin perussointiin. Torvi. | |
![]() 31.03.2014 19:05:37 | |
JaaGeRMaisTeR: Tämän takia tuo ikuisuusfuzzi saakin nimekseen "perkeleenbender".. Puolet hiuksista tippunut päästä, kun trankuissa tuo hönkä tunnu riittävän minnekkään. Uraltonelta siis lisää romua. Up the soldering irons ja hyvä tulee! | |
![]() 31.03.2014 20:59:24 | |
Edelleen kehun Pharaoh Fuzzia. Käsittämättömän käytännöllinen, musikaalinen ja monipuolinen fuzz. Löytyy miedosta turinasta aina maailmanlopun pörinöihin. En ole tästä vieläkään huonoa soundia saanut ulos. Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)