Mikaelo 22.07.2008 22:24:29 (muokattu 22.07.2008 22:24:45) | |
---|
Aikamoista paskaa tää sun "sarkasmi". Mutta jokainen tyylillään. Jotkut haluaa varmaan silti sijoittaa soittimen merkkiin ja siihen, että saa kepukkansa silloin kuin itseään sattuu huvittamaan, eikä jonkun hirvittävän säädön ja monen kuukauden jälkeen sikana säkissä. Ei noi nyt niin ruusuisia oo noi kaikki tarinat siellä kimppahuoneessakaan. No ne "jotkut" ei varmaankaan liity meidän ruusutarhaan, jota kimppatilaushuoneeksikin kutsutaan. Taidan lähteä juoksentelemaan vehnäpeltoon alasti viulumusiikin vienosti soidessa. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
jalaluus 22.07.2008 22:26:30 | |
---|
Aikamoista paskaa tää sun "sarkasmi". Mutta jokainen tyylillään. Jotkut haluaa varmaan silti sijoittaa soittimen merkkiin ja siihen, että saa kepukkansa silloin kuin itseään sattuu huvittamaan, eikä jonkun hirvittävän säädön ja monen kuukauden jälkeen sikana säkissä. Ei noi nyt niin ruusuisia oo noi kaikki tarinat siellä kimppahuoneessakaan. Älkää tulko tänne julkiselle puolelle brassailemaan teidän kiinakopiolla. Se saa aikaan veren kiuhuntaa. Kiinostusta silti näköjäään löytyy, kun eräät on tämän treadin avanneet ja jopa kommentoineen. Mutta kyllä se on näin että mä kyllä ajaisin kesät talvet lamborgiinilla, tapailisin sointuja custom-shopeilla , söisin parhaissa ravintoloissa sisäfilettä ja nauttisin pitkistä ulkomaanlomista. Aina ei vaan voi valita. Toki lambotkin taitaa joutua menee hirveellä säädöllä ostamaan ruottista ja odottamaan useita kuukausia. Silti siinä saattaa olla ikkunalistat asennettu huonosti. |
Jankku 22.07.2008 23:07:21 | |
---|
Mua ainakin henkilökohtaisesti kiinnostaa musiikki ja sen eri ilmaisuvälineet kuten instrumentit jo pelkästään siinä määrin että mua ei kyllä paskaakaa nappaa missä se nyt on valmistettu. Jos se vaan visuaalisesti silmää miellyttää ja on kitara, se on mulle pääasia, se soitin. Voisin ostaa niitä koristeeksikin mielinmäärin. Hell is where the heart is! |
Sensonic 23.07.2008 00:24:30 | |
---|
Aikamoista paskaa tää sun "sarkasmi". Mutta jokainen tyylillään. Jotkut haluaa varmaan silti sijoittaa soittimen merkkiin ja siihen, että saa kepukkansa silloin kuin itseään sattuu huvittamaan, eikä jonkun hirvittävän säädön ja monen kuukauden jälkeen sikana säkissä. Ei noi nyt niin ruusuisia oo noi kaikki tarinat siellä kimppahuoneessakaan. No niin, siinä se nyt sitten nähtiin ;-) Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
J.Hollström 23.07.2008 07:47:38 | |
---|
No niin, siinä se nyt sitten nähtiin ;-) Näin on. Vähän kun argumentoi vastaan, niin alkaa ininä. Itsehän olen ko. huoneen jäsen ja jopa osallistunut kimppaan yhdellä mikkisetillä joka oli susi (ei Wolf, mutta ilmeisesti samaaa sarjaa). |
Ziggy Bubba 23.07.2008 08:23:38 (muokattu 23.07.2008 08:24:37) | |
---|
Näin on. Vähän kun argumentoi vastaan, niin alkaa ininä. Itsehän olen ko. huoneen jäsen ja jopa osallistunut kimppaan yhdellä mikkisetillä joka oli susi (ei Wolf, mutta ilmeisesti samaaa sarjaa). Nyt kun noista kitaroista on puhe, niin pitää sanoa, jotta kyllä se on kokemus joka puhuu näissä asioissa. Ei siis Juki kannata liikaa tehdä johtopäätöksiä ihmisten hölinöistä, käy ite testaamassa Wolfit - sitten tiedät missä mennään. Oma PRS-kopsu oli oikein asiallinen peli siihen pariin sataan, tommosia ei vasurina paljoa liiku. Vaan eipä tuo korvaa G:n lespaani tahi SG:tä, mutta tarjoaa varsin pätevän vaihtoehdon. Ei enempää, ei vähempää kuin mainiosti toimiva kitara todella passeliin hintaan. |
Mr. Speed 23.07.2008 09:01:50 (muokattu 23.07.2008 09:06:32) | |
---|
Näin on. Vähän kun argumentoi vastaan, niin alkaa ininä. Itsehän olen ko. huoneen jäsen ja jopa osallistunut kimppaan yhdellä mikkisetillä joka oli susi (ei Wolf, mutta ilmeisesti samaaa sarjaa). Vähän kun argumetoin vastaan? :D Musta toi sun "argumentti" lähinnä kuulosti juuri siltä mitä siinä aiemmin kuvattii teissä vannoutuneissa Gibsonisteissa. Omat mielipiteet saa esittää ehkä hienovaraisemmin, kuin sellaisella raivonpuuskalla. Ainakin sellasen kuvan lähes jokaisesta sun kirjoituksesta saa. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
J.Hollström 23.07.2008 09:38:48 | |
---|
Vähän kun argumetoin vastaan? :D Musta toi sun "argumentti" lähinnä kuulosti juuri siltä mitä siinä aiemmin kuvattii teissä vannoutuneissa Gibsonisteissa. Vaikka Gibson nyt onkin hieno ja perinteinen kitaranvalmistaja, niin en nyt tatuointia siitä logosta alkaisi ottamaan. Toi mun avatar on muuten vuoden '62 kipsanista joka on helevetin hyvä... Omat mielipiteet saa esittää ehkä hienovaraisemmin, kuin sellaisella raivonpuuskalla. Ainakin sellasen kuvan lähes jokaisesta sun kirjoituksesta saa. Lässyn lässyn. Täällä kun ei ole tota kuvaa kertomaan missä mielentillassa näitä kirjoitellaan. Ei nää romut mikään henki ja elämä ole mistä verenpainetta pitää nostattaa. Ihan lepposasti mää näitä heittelen. Mutta kun meitä otsasuoni kireenä kirjoittelevia custom shop miehiä täällä ruoditaan, niin mulla on taas se visio teistä kiinanromun hamstraajista, että mikä tahansa on ok, kun hinta on vaan halpa. Toimitusajat, palvelun laatu, kielitaitoinen yhteyshenkilö, takuukysymykset, huolto, varaosat ym. on musta myös ihan valideja pointteja, logon lisäksi, joista ainakin itse olen valmis maksamaan, sen lisäksi että saa itselleen hienon ja laadukkaan soittopelin. Kiinan romussa ei välttämättä toteudu noista mikään. Mut Sulo Vileneillehän riittää että on halpaa... Pitäsköhän tässä olla sit semmonen hymiö? ;o) |
laroma 23.07.2008 09:45:06 (muokattu 23.07.2008 09:45:40) | |
---|
Vaikka Gibson nyt onkin hieno ja perinteinen kitaranvalmistaja, niin en nyt tatuointia siitä logosta alkaisi ottamaan. Toi mun avatar on muuten vuoden '62 kipsanista joka on helevetin hyvä... http://omglol.kerrolisaa.com/1/429.jpg Ûllatüs, üllatüs... |
Mr. Speed 23.07.2008 09:54:18 | |
---|
Mutta kun meitä otsasuoni kireenä kirjoittelevia custom shop miehiä täällä ruoditaan, niin mulla on taas se visio teistä kiinanromun hamstraajista, että mikä tahansa on ok, kun hinta on vaan halpa. Toimitusajat, palvelun laatu, kielitaitoinen yhteyshenkilö, takuukysymykset, huolto, varaosat ym. on musta myös ihan valideja pointteja, logon lisäksi, joista ainakin itse olen valmis maksamaan, sen lisäksi että saa itselleen hienon ja laadukkaan soittopelin. Kiinan romussa ei välttämättä toteudu noista mikään. Mut Sulo Vileneillehän riittää että on halpaa... Pitäsköhän tässä olla sit semmonen hymiö? ;o) Tottakai mielummin ottaisin USA Jacksonin tai aidon kunnon ESP:n kuin mitään LTD:tä, Schecteriä tai Korean Jaskaa yms. Opiskelijana ei vaan kamalasti ole varaa valita. Onhan se niin, ettei köhän ole varaa ostaa halpaa, tai ainakaan paskaa, mutta kuitenkin. Itsehän en ole ollut yhdessäkään kimppatilausessa mukana, mutta seiskahan tuolta kiinnostaisi. Tosin Jaappanilais Ibakin kiinnostaisi, mutta kun hinta on sen verran, ettei varaa ole, kun nuppia ja kaappia on tullut ostettua viimeaikoina. Ongelma tosiaan taitaapi olla se, että suurin osa täällä olevista ihmisistä on opiskelijoita, joilla tosiaan on rahasta enempi kiinni. Eli alle 1000 euron kuukausituloilla kamalasti osteta 2000 euron keppejä, kun ruoka, laskut, vuokra yms. pitäisi maksaa. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
duc 23.07.2008 09:56:37 | |
---|
Ite ihmettelen edelleenkin sitä että miksi noita satasen tai parin keppejä pitää tilailla, kun Thomannilta saa samoja Harley Bentonin logolla varustettuna suunnilleen samaan hintaan. Kunnollisella asiakaspalvelulla, takuulla ja palautusmahdollisuudella varustettuna. |
J.Hollström 23.07.2008 10:03:09 | |
---|
Ite ihmettelen edelleenkin sitä että miksi noita satasen tai parin keppejä pitää tilailla, kun Thomannilta saa samoja Harley Bentonin logolla varustettuna suunnilleen samaan hintaan. Kunnollisella asiakaspalvelulla, takuulla ja palautusmahdollisuudella varustettuna. Siinä ei ole sitä kimppatilaushegemoniaa ja odotusaikaa mikä tekee hommasta hienompaa. |
Mr. Speed 23.07.2008 10:09:17 | |
---|
Ite ihmettelen edelleenkin sitä että miksi noita satasen tai parin keppejä pitää tilailla, kun Thomannilta saa samoja Harley Bentonin logolla varustettuna suunnilleen samaan hintaan. Kunnollisella asiakaspalvelulla, takuulla ja palautusmahdollisuudella varustettuna. Harley Bentonien laadusta en tiedä, mutta joku ainakin vertasin Wolfin keppejä noin 600 euron Korealaisiin. Elikkä tyyliin jotain ESP LTD:n 400-sarjaan, joka on jo ihan ookoo keppi. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
HeavyMachinery 23.07.2008 10:20:33 | |
---|
Ite ihmettelen edelleenkin sitä että miksi noita satasen tai parin keppejä pitää tilailla, kun Thomannilta saa samoja Harley Bentonin logolla varustettuna suunnilleen samaan hintaan. Kunnollisella asiakaspalvelulla, takuulla ja palautusmahdollisuudella varustettuna. Totta, ei ne paljoa siitä eroa laadullisesti. Aika kuraa on viimmeistely noissa skeboissa mutta se miksi itse tilasin oli ettei noi halppikset ole niin hienon näköisiä :D niissä on säästetty se 20€ ulkonäössä ja myös se että helppo on huudella että ne on paskaa jos ei ole omaa kokomusta... Moni tuntuu suunnittelevan OFR:n laittoa ja mikkien vaihto jne jne noihin niin jopa taas hinta pompsahtaa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
jukkasil 23.07.2008 10:24:28 (muokattu 23.07.2008 10:25:21) | |
---|
Ite ihmettelen edelleenkin sitä että miksi noita satasen tai parin keppejä pitää tilailla, kun Thomannilta saa samoja Harley Bentonin logolla varustettuna suunnilleen samaan hintaan. Kunnollisella asiakaspalvelulla, takuulla ja palautusmahdollisuudella varustettuna. Eipä ole Barbie Bentonin valikoimassa esim. kaksikaulaista Jazzmasteria, rakennuskittiä thinline-telestä ja white falconista tai 23 eurolla 7-kielisen mikkiä mun tulevaan DIY hirvenkallokitaraan. Nämä kuitenkin löytyi kimppojen kautta. Omistan jo ennestään Harley Parkinssonin 5-kielisen nauhattoman basson ja steel kitaran ja kyllä niillä soittelee ihan siinä kuin muillakin vehkeillä, joita nurkista löytyy. Soittotuntumaa voi aina verrata intialaisen tekemään sitariin, johan rupeaa mikä vaan laudanpala, jossa on kielet, tuntumaan loistavalta soittimelta! Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
Werde 23.07.2008 10:32:00 (muokattu 23.07.2008 10:39:28) | |
---|
Harley Bentonien laadusta en tiedä, mutta joku ainakin vertasin Wolfin keppejä noin 600 euron Korealaisiin. Elikkä tyyliin jotain ESP LTD:n 400-sarjaan, joka on jo ihan ookoo keppi. No hohhoijaa, LTD 400 tarjoaa SD:n/EMG:n mikkejä, laaturautaa (Gotoh) ja verrattain hyvää viimeistelyä. Ei puhettakaan tuollaisista halpaosista ja viimeistelyvirheistä mitä kimppatilauskepeissä. edit: Käsitystä hinta/laatu -vaikutelmasta Korealaisia polttopuita vertailtaessa vääristää myös tämänhetkiset valuuttakurssit. Dollarihinnoin tarkasteltuna laadukkaammat Koreakepit eivät enää tunnukkaan niin kalliilta, vaikka vaihtaisit siihen Wolfiin mikit ja raudan. Siihen jää tasan sen viimeistelyn / laaduntarkkailun verran sitä hintaeroa edelleen. Moni tosin tuntuu hankkineen noita koristemielessä, joten siinä skabaavat kovasti Benttoneiden kanssa. Dead men tell no tales. |
topi74 23.07.2008 10:45:28 | |
---|
No hohhoijaa, LTD 400 tarjoaa SD:n/EMG:n mikkejä, laaturautaa (Gotoh) ja verrattain hyvää viimeistelyä. Ei puhettakaan tuollaisista halpaosista ja viimeistelyvirheistä mitä kimppatilauskepeissä. Tämä väite ei ainakaan pidä paikkaansa. Omassani koreassa vamistetussa (LTD MH 400 nt. 700€ M-Fasulla) "laatukitarassa" oli "sung il" merkkinen talla joka rapistui parissa kuukaudessa soittokelvottomaksi. |
Sensonic 23.07.2008 11:01:25 | |
---|
Aika hyvän "hyökyaallon" sai aikaan yhdellä nasevalla "täky -kommentilla". Laitoin sen ihan sen takia, jotta voitaisiin osoittaa, että kannattaa todellakin käydä/suorittaa noita kimppatilauksia tuolla niille erikseen tarkoitetussa huoneessa, eikä täällä yleisellä puolella. Toinen tarkoitus tuolla "täky -kommentilla" oli tsekata, kuinka moni vannoutunut "arvokitaran" omistaja lukee tätä threadia, vaikka ei itse ole pätkääkään kiinnostunut noista kimppatilaussoittimista. Ihme kyllä ollaan sen verran kiinnostuneita, että luetaan tätä threadia ja kommentoidaan tänne, vaikka kimppatilauskitarat eivät kiinnosta pätkääkään. Miksiköhän? Summa summarum: kannattaa vetää noita tulevia kimppatilauksia tuolla kimppatilaushuoneessa. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
duc 23.07.2008 11:05:34 | |
---|
Joo, tehkää vielä sellanen salainen kimppatilaus-huone mihin pääsevät vaan truu kimppatilaajat, etteivät vaan arvokitaran omistajat pääse katselemaan ja nauramaan teille. |
Boldari 23.07.2008 11:11:51 | |
---|
Höhöhöö. Jengi joita ei kiinnosta mussuttaa ketjussa joka on niille joita kiinnostaa... Plop! Bää-ä. |