rheinone 13.10.2007 13:45:52 | |
---|
Japsifenkut on kyllä jees, mäkin suosittelisin katsastamaan niiden tarjonnan myös. Samaten nuo Tokain vermekset tuossa hintaluokassa taitaa olla ihan pätevää kamaa, niitä en tosin ole kokeillut kuin yhtä kai. Bajakaan ei ylettömän kallis ole, käytettynä voi löytää hyväänkin hintaan. Jos niitä siis käytettynä sattuu näkemään. Mikäs toi sun uus tele on? http://muusikoiden.net/dyn/users/29818.jpg All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Joees 13.10.2007 13:49:57 (muokattu 13.10.2007 13:50:14) | |
---|
Mikäs toi sun uus tele on? http://muusikoiden.net/dyn/users/29818.jpg Ylhäällä vasemmalla se blondi. -89 Am.Std malliltaan. Thinline tele on japsi, jonka sain alle puolella uuden hinnasta aikanaan. Kertonee sen että niitä voi löytää hyvilläkin hinnoilla jos etsii ;-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
rheinone 13.10.2007 13:57:37 | |
---|
Ylhäällä vasemmalla se blondi. -89 Am.Std malliltaan. Oukei. Mites arvioisit jenkkifenkun ja japsifenkun laatueroja, ku sulla on nyt molemmat? Thinline tele on japsi, jonka sain alle puolella uuden hinnasta aikanaan. Kertonee sen että niitä voi löytää hyvilläkin hinnoilla jos etsii ;-) Oho! Kävi kyllä tsägä sulla. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Joees 13.10.2007 14:07:40 | |
---|
Oukei. Mites arvioisit jenkkifenkun ja japsifenkun laatueroja, ku sulla on nyt molemmat? Noista kahdesta ei tuo japsi tuolle jenkille yhtään häviä laadussa. Kaulaliitos näyttää japsissa jopa tiukemmalta kuin jenkissä. Jenkissä talla on aavistuksen vinossa, liekkö ollut sitten viimeset 18 vuotta vai onko matkalla joku sohlannut sen kanssa, en tiedä. Ei häiritse mua. Viimeistely on kummassakin jees. Tosin, pitää ottaa huomioon että tässä asiassa nuo eivät liene ihan vertailukelpoisia. Jenkki on jo komiasti relikoitunut ajan kanssa. Virittimet pelaa kummassakin oikein mainiosti. Niitä ei ole kumpaankaan vaihdettu. Satulat on hyvin tehtyjä kummassakin. Toki jenkissä on paljon kuluneempi ymmärrettävistä syistä. Siinä lienee ollut paksummat kielet joskus. Nauhat on rempattu kummassakin, japsiin ne on vaihdettu kokonaan kun olivat niin kuluneet. Tässä jenkissä oli isommat nauhat alunperinkin niin niille on riittänyt hionta vaan, joka tehtiin oston yhteydessä ilman lisäkustannuksia. Laatupelejä kummatkin - sanoisin. Hyviä pelejä kyllä kummatkin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
rheinone 13.10.2007 16:02:55 (muokattu 13.10.2007 16:04:07) | |
---|
Noista kahdesta ei tuo japsi tuolle jenkille yhtään häviä laadussa. Kaulaliitos näyttää japsissa jopa tiukemmalta kuin jenkissä. Jenkissä talla on aavistuksen vinossa, liekkö ollut sitten viimeset 18 vuotta vai onko matkalla joku sohlannut sen kanssa, en tiedä. Ei häiritse mua. Viimeistely on kummassakin jees. Tosin, pitää ottaa huomioon että tässä asiassa nuo eivät liene ihan vertailukelpoisia. Jenkki on jo komiasti relikoitunut ajan kanssa. Virittimet pelaa kummassakin oikein mainiosti. Niitä ei ole kumpaankaan vaihdettu. Satulat on hyvin tehtyjä kummassakin. Toki jenkissä on paljon kuluneempi ymmärrettävistä syistä. Siinä lienee ollut paksummat kielet joskus. Nauhat on rempattu kummassakin, japsiin ne on vaihdettu kokonaan kun olivat niin kuluneet. Tässä jenkissä oli isommat nauhat alunperinkin niin niille on riittänyt hionta vaan, joka tehtiin oston yhteydessä ilman lisäkustannuksia. Laatupelejä kummatkin - sanoisin. Hyviä pelejä kyllä kummatkin. Tonsuuntaista kommenttia oon kuullu aikalailla kaikilta jotka on molempiin enemmän tutustuneet. Meksikaanot taas eivät sitten kuulemma pärjää laadussa jaappanin ja jenkkilän tekeleille. Vaik itteä kaasuttelis kovasti meksikaano-fenkku sen takii ku just hankin Meksikossa valmistetun auton. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Mäci 13.10.2007 17:15:42 | |
---|
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt |
msm40 13.10.2007 17:48:10 (muokattu 13.10.2007 17:50:20) | |
---|
Nyt täytyy kyllä avautua tosta Mehicon sarjasta... Mulla on ollut 4 Classic sarjalaista ja kaikki ovat olleet erittäin hyviä ritsoja kaikin puolin. Mex Standard sarjaa kokeilleena en menisi niitä sokkona ostamaan mutta tota Classic sarjaa pidän ite AmStd sarjaa hinta/laatu suhteeltaan parempana, toki en AmStd kepeistä pidä muutenkaan... Noniin, asiaan... Onko kellään kokemuksia Rockingerin 5 min Tele kitistä? Tollanen 62 Custom mallinen polttelis kovastikkin. http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG022&product=KT005 Tai sitten toi Japsi 62 http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_3tsb.htm Osaisko joku verrata noita? Noissahan oli ennen rungot lehmusta noissa Japseissa, nyt näyttäs olevan leppää. All you really need is your imagination... And a Tele... |
Joees 13.10.2007 18:24:34 | |
---|
Nyt täytyy kyllä avautua tosta Mehicon sarjasta... Mulla on ollut 4 Classic sarjalaista ja kaikki ovat olleet erittäin hyviä ritsoja kaikin puolin. Mex Standard sarjaa kokeilleena en menisi niitä sokkona ostamaan mutta tota Classic sarjaa pidän ite AmStd sarjaa hinta/laatu suhteeltaan parempana, toki en AmStd kepeistä pidä muutenkaan... Noniin, asiaan... Mulla on kokemusta noista "uudemmista" ja vanhemmista Am.Std ritsoista. Sanoisin jotta niihin uudempiin Am.Std teleihin/stratoihin verrattuna tää -89 Am.Std syö moisia aamupalaksi. Toki, noita Am.Std ritsojahan ei enää tehdä, joten sikäli vaikee verrata uusien hintoja. Classicit ovat kyllä varsin varteenotettavia vermeitä ehdottomasti. Meksikolaisista tulen aivan varmasti joskus hommaamaan sen esquiren. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
juhajuha 13.10.2007 19:20:20 | |
---|
Onkos kukaan vaihtanu 72' deluxe customiin mikkejä? Kaipaisin ainakin puhtia takamikkiin ja erottelevuutta humppariin. Mitä suosittelisitte? |
Joees 13.10.2007 19:27:25 | |
---|
Onkos kukaan vaihtanu 72' deluxe customiin mikkejä? Kaipaisin ainakin puhtia takamikkiin ja erottelevuutta humppariin. Mitä suosittelisitte? Meinaat 72' deluxea vai 72' customia? Luulisin jotta meinaat customia. Periaatteessa joku yksikelasen koossa oleva humbucker voisi toimia, puhtia se toisi kyllä. Mulla vaan ei ole noista kauheesti kokemuksia telecastereissa. Nimenomaan siis tallamikkinä. Tuo kaulan humppari olis sitte vähän jänskempi juttu. Sehän kun on tavallista humpparia isompi kooltansa. Noita vastaavia mikkejä ei ihan liialti ole liikenteessä. Pleksin joutunee vaihtamaan jos haluaa jotain toista humpparia tilalle. Ehkä. En tiiä. En oo moista operaatiota tehnyt. Kohtuullisen turha viesti. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
tracyjacks 13.10.2007 19:32:21 | |
---|
"Only God can save us!" |
juhajuha 14.10.2007 00:54:32 | |
---|
Joo siis custom '72 se tosiaan onkin! Joo siis soundi on korvaani miellyttävä ja telecasterille tunnusomainen tuossa takamikissä, mutta haluaisin siihen voimakkuutta hieman lisää. Käsittääkseni noissa ykskelasen kokoisissa humppareissa muuttuu soundikin sitten jo aika eri tyyppiseksi, vai? |
Joees 14.10.2007 00:58:02 (muokattu 14.10.2007 01:04:19) | |
---|
Joo siis custom '72 se tosiaan onkin! Joo siis soundi on korvaani miellyttävä ja telecasterille tunnusomainen tuossa takamikissä, mutta haluaisin siihen voimakkuutta hieman lisää. Käsittääkseni noissa ykskelasen kokoisissa humppareissa muuttuu soundikin sitten jo aika eri tyyppiseksi, vai? Muuttuu joo, johonkin suuntaan kyllä. :-) Kannattanee varmaan kokeilla jotain tuhdimpaa yksikelaista tallaan. Se olisi mun vaihtoehto ennen tuota humpparia noin niinkun yleensä. En osaa sen kummemmin suositella mitään, kun en oo kauheesti noita mikkejä vaihdellut. E: Lindy Fralinilta löytyy hyviä mikkejä kyllä. Ja monilta muiltakin toki. Kyllä niissäkin soundi aina hitusen muuttuu kun tehoa laitetaan lisää. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
kuolio 14.10.2007 01:10:27 | |
---|
Joo siis custom '72 se tosiaan onkin! Joo siis soundi on korvaani miellyttävä ja telecasterille tunnusomainen tuossa takamikissä, mutta haluaisin siihen voimakkuutta hieman lisää. Käsittääkseni noissa ykskelasen kokoisissa humppareissa muuttuu soundikin sitten jo aika eri tyyppiseksi, vai? Kyllä ainakin itse olen pitänyt Hot Railssista Telen tallassa, sillä saa vähän lisää jytinää, mutta Telen ominainen soundi säilyy kohtuu hyvin. Suosittelen. Nnnnngh! |
rheinone 14.10.2007 08:28:19 | |
---|
Kyllä ainakin itse olen pitänyt Hot Railssista Telen tallassa, sillä saa vähän lisää jytinää, mutta Telen ominainen soundi säilyy kohtuu hyvin. Suosittelen. Mullakin on ollut Hot Rails tallassa. Kyllä se saundi aikalailla räyhäkämpi on kuin telen vakkari tallamikki. Mutta sopi hyvin mun tarpeeseen. Tykkäsin. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
tracyjacks 14.10.2007 11:49:31 | |
---|
Joo siis custom '72 se tosiaan onkin! Joo siis soundi on korvaani miellyttävä ja telecasterille tunnusomainen tuossa takamikissä, mutta haluaisin siihen voimakkuutta hieman lisää. Käsittääkseni noissa ykskelasen kokoisissa humppareissa muuttuu soundikin sitten jo aika eri tyyppiseksi, vai? Toi quarter pounder vois tossa tilanteessa olla sulle sopiva. Mutta toisaalta tosi hyvä soundi kyllä lähtee esim tosta little '59:stä. Parilla kaverilla on tollanen samanlainen straton tallamikkinä, ja ei mun mielestä ainakaan hirveesti ole hävinnyt se Straton tallamikin ominaissoundi. Tottakai se nyt muuttuu, kun on kuitenkin "humppari" kyseessä, mutta ei mun mielestä mitenkään hirveen radikaalisti. Tulee vähän tukevammaksi vaan se soundi. "Only God can save us!" |
jran 14.10.2007 14:35:54 | |
---|
Onkos kukaan vaihtanu 72' deluxe customiin mikkejä? Kaipaisin ainakin puhtia takamikkiin ja erottelevuutta humppariin. Mitä suosittelisitte? Itse huomasin oman '72 Customin kohdalta semmoista, että kun sääti hieman etumikin korkeutta, niin samalla se vaikutti tuohon erottelevuuteenkin. Ainakin minusta... Rio Grandella on tuon wide-rangen kokoisia mikkejä tarjolla. En ole ikinä kuullut tai nähnyt noita, mutta kuulemma kelpo laitteita wide-rangen korvaajaksi. Se mikki on malliltaan "Big Bottom '72" www.riograndepickups.com |
juhajuha 14.10.2007 21:53:29 | |
---|
Joo kiitoksia kaikille vinkeistä. Luulisin että toi quarter pounder vois olla se mitä tässä haetaan. |
fox 14.10.2007 22:00:04 | |
---|
Onkos kukaan vaihtanu 72' deluxe customiin mikkejä? Kaipaisin ainakin puhtia takamikkiin ja erottelevuutta humppariin. Mitä suosittelisitte? Jokusia..Yhen mnettiläisen isolle humpparille (uusi malli) tein tri-soundit, tallaan vaihdettiin Lil'-59 ja hyvä kuulemma tuli. Eli täältä ääni Lil' -59 dunkkanille, olen niitä laittanut muutaman. Myös DiMarstion Chopper on yhteen tullut laitettua. |
Dunga 17.10.2007 14:22:15 | |
---|
Saakeli kun tekis mieli hyvää teleä, mutta se vähän meinaisi SG:n lähtöä. Hitto kun piti mennä selailemaan jotain tiptopin ja kitarapajan sivuja... :) |