Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5445 446 447 448 449497 498 499 500 501
p130
28.11.2022 17:09:09

TheMurno: Siinähän se ilmotuksen alapuolella lukee, notta

"Estolistat
Etkö halua enää nähdä tätä ilmoitusta? Piilota ilmoitus
Etkö halua enää nähdä tämän käyttäjän ilmoituksia? Piilota käyttäjä"

Piilotetutkin näkyvät etusivulla. Ehkä mnet 4.0 korjaa?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Antti1
28.11.2022 17:34:23
p130: Piilotetutkin näkyvät etusivulla. Ehkä mnet 4.0 korjaa?

Keväällä 2037?
TheMurno
29.11.2022 06:24:58
p130: Piilotetutkin näkyvät etusivulla. Ehkä mnet 4.0 korjaa?

En ollut tietoinen tästä, kun en ole itse vielä piilotellut ketään.
trih
29.11.2022 13:51:01
Imper: Mitenkähän jäsen Rassikas -myynti-ilmoitukset voisi piilottaa? Äijä myy jäätävään ylihintaan samoja kamoja kuukaudesta/vuodesta toiseen. Samat ilmotukset tulee harva se päivä torin etusivulle.

Esim. tää Jubilee-combon ylihinta:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1772137
Sama combo yli tonnin halvemmalla:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1685919

Huoh.

Nää on kyllä mainioita. Jäsen mollio... sai ilmeisesti Epiphonen 90-luvun Iommi-signature SG:n myytyä neljännesvuosisadassa samaan hintaan kuin olisi kaupasta saanut uuden. Ilmeisesti tämä tapa on jotenkin inflaatioon kallellaan. Olisi pitänyt itsekin kaupata Epiphonea Gibsonin hinnalla 90-luvulta alkaen.
Jukka Häikiö
30.11.2022 16:27:47

trih: Nää on kyllä mainioita. Jäsen mollio... sai ilmeisesti Epiphonen 90-luvun Iommi-signature SG:n myytyä neljännesvuosisadassa samaan hintaan kuin olisi kaupasta saanut uuden. Ilmeisesti tämä tapa on jotenkin inflaatioon kallellaan. Olisi pitänyt itsekin kaupata Epiphonea Gibsonin hinnalla 90-luvulta alkaen.

Joskus kanssa funtsinut näiden muutaman nikin filosofiaa, kun hinnat ei oo ees yläkantissa, vaan ihan eri planeetalta ja samat romut roikkuu vuodesta toiseen, vaan eipä siinä, kukin tyylillään, ei oo multa veks. Villi veikaus on, et nää samat tyypit ei ostotilanteessa oo niitä ilman järjetöntä tinkimistä selviäviä heppuleita, eli sitä plaatua, joiden kanssa ei mielellään asioi ollenkaan. Tinkiminen johonkin asti on ihan ok, mut alaleuattomat tarjoukset ei, toki jos ilmossa on, ettei tinkimisiä, niin silloin niin.
No höh, kyllä se siitä...
msalama
30.11.2022 19:42:50 (muokattu 30.11.2022 19:43:40)

Em. lahjakkuuksista puhuttaessa voidaan vain todeta yleisen järjenköyhyyden vaikeuttavan kaikkea kaupallista asiaintoimittamista lähes tragikoomisella tavalla.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
BugBadWolf
30.11.2022 21:21:30
msalama:...voidaan vain todeta yleisen järjenköyhyyden vaikeuttavan kaikkea ...

Kyllä, voi kyl-lä.

Mutta... Ottaen huomioon ihmiskunnan järjestelmävirheet, kyse on valitettavasti puutteista ostopuolen ominaisuuksissa. Sen kummemmin myyjiä kehumatta, edes puolustelematta, todettakoon että jos näihin ei oltaisi taipuvaisia edes jossain määrin lankeamaan, kukapa sitä kauaa jaksaisi yrittää.

Oma veikkaukseni asiasta on, että myyjillä ei ole varsinaista puutetta rahasta ja siksi on aikaa odotella että joku lankeaa. Ja toki lankeaakin. Jos on ostohousut pesty liian kuumassa, ne kutistuneina puristavat ihmisparkaa tuskallisista paikoista. Siksipä, jos juuri tietty laite tietyn värisenä aiheuttaa helvetillistä vetoa lompakon suunnalla, halvan puutteessa ostetaan kallis.

Kaupankäynti on aina vaikeaa. Ja kun sitä on tehtävä ihmiskunnan kanssa...

...

Lausuttakoon se nyt vaikkapa näin että soitinkaupoissa potkin itseäni perseelle liian romun haalimisesta pelkästään myydessäni asioita. Jos olisi kartanossa laajemmalti lattiaa, en nykytietämyksen valossa myisi ikinä mitään. Vaikka kauppakumppaneiksi yleensä valikoituukin hyviä tyyppejä (Zen ja ilmoituksenteon taito), aina ei onnistu sekään selkkauksitta. Puhumattakaan niistä kontakteista, jotka eivät johda ensikontaktia pidemmälle.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Pinewood
30.11.2022 23:47:37
Voihan olla niinkin, että joku ensisijaisesti haluaa esitellä kamojaan torilla ja laittaa sitten poskettoman korkean hintapyynnin, jolla kannattaa ehdottomasti myydä vaikkei varsinaista rahan tarvetta ja erityistä myyntihalua olisikaan. Mistä sitä kaikkien perimmäisiä tarkoitusperiä tietää.

Ja täytyy myöntää, että onhan noiden korkeiden hintapyyntöjen joukossa myös tuotteita, jotka ovat todella hienoja. Hinta vain on väärä. Eivät ne ilmoitukset minua häiritse jos niitä ei jatkuvasti lyhyin välein nostella.
msalama
01.12.2022 05:55:06

jos niitä ei jatkuvasti lyhyin välein nostella

Joo, mutta kun nää em. pässit nostelee niitä KOKO AJAN.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
msalama
01.12.2022 05:57:38

ne kutistuneina puristavat ihmisparkaa

No täähän se ja oikea höynä löytyy tietty aina, mutta kun itse en älyä turhan romunsäilömisen päälle enää nykyään mitään niin siksi vierastan mokomaa roikottelua.
Funkånaut
01.12.2022 10:06:21

Pinewood: Voihan olla niinkin, että joku ensisijaisesti haluaa esitellä kamojaan torilla ja laittaa sitten poskettoman korkean hintapyynnin, jolla kannattaa ehdottomasti myydä vaikkei varsinaista rahan tarvetta ja erityistä myyntihalua olisikaan. Mistä sitä kaikkien perimmäisiä tarkoitusperiä tietää.

Hellasärö pakottanut laittamaan ritsat myyntiin ja ukko laittaa hinnan, jolla ritsat eivät varmasti liiku. Ovelaa, pakko myöntää.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
aak127
01.12.2022 10:21:54
Tuota rassarin toimintaa olen miettinyt, ja veikkaan, että kyseessä on kitaratrokari, joka ei maksa veroa toiminnastaan. Profiilista löytyy seuraava: "Kitaroita on kertynyt vuosien saatossa liikaa ja ovat nyt myynnissä musiikkiharrastuksen hiipuessa. Vähiin käyvät ennen kuin loppuvat..."

Onpa vain kertynyt paljon kitaroita, ja valikoimaan tuntuu uusia tulevan tasaisin väliajoin, vaikka vähiin pitäisi olla käynyt jo vuosia sitten. Voi olla että verottajaa voisi kiinnostaa.
Tympee Huttunen
01.12.2022 10:31:17
aak127: Tuota rassarin toimintaa olen miettinyt, ja veikkaan, että kyseessä on kitaratrokari, joka ei maksa veroa toiminnastaan. Profiilista löytyy seuraava: "Kitaroita on kertynyt vuosien saatossa liikaa ja ovat nyt myynnissä musiikkiharrastuksen hiipuessa. Vähiin käyvät ennen kuin loppuvat..."

Onpa vain kertynyt paljon kitaroita, ja valikoimaan tuntuu uusia tulevan tasaisin väliajoin, vaikka vähiin pitäisi olla käynyt jo vuosia sitten. Voi olla että verottajaa voisi kiinnostaa.

Ei verottajaa kiinnosta, kun ei kauppakaan käy.
aak127
01.12.2022 12:55:23
Pakko sen on käydä kun tavara vaihtuu. Itse olen ko. sankarin blokannut, mutta joskus myynti-ilmoja tulee vastaan, ja ei ne kaikki ole samoja keppejä vuosi toisensa jälkeen.
munkero
01.12.2022 13:36:09
Tympee Huttunen: Ei verottajaa kiinnosta, kun ei kauppakaan käy.

Omaisuuttaan saa myydä verottomasti vuosittain 5000€ voittoon asti. Ja siihen saa kyllä jokusen kitaran diilata.
Itekki joskus soitellu.
Laulava Kylätohtori
01.12.2022 15:43:38
munkero: Omaisuuttaan saa myydä verottomasti vuosittain 5000€ voittoon asti. Ja siihen saa kyllä jokusen kitaran diilata.

Rassikkaan hinnoilla ei montaakaan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
01.12.2022 15:45:23
aak127: Pakko sen on käydä kun tavara vaihtuu. Itse olen ko. sankarin blokannut, mutta joskus myynti-ilmoja tulee vastaan, ja ei ne kaikki ole samoja keppejä vuosi toisensa jälkeen.

Kai se vaihtelee niitä. Pyyntinsä ovat niin suolaisia, että ei kai kukaan niitä osta. Halvemmalla saa muualta.

Saa toki pyytää, ei siinä mitään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
p130
01.12.2022 16:02:05

Laulava Kylätohtori: Rassikkaan hinnoilla ei montaakaan.

Saa mennä kunnolla yli, että verottaja alkaa käsityönä kaivelemaan. Kymppien maksuunpanon vuoksi ei käytetä isommin työaikaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Laulava Kylätohtori
01.12.2022 16:04:56
p130: Saa mennä kunnolla yli, että verottaja alkaa käsityönä kaivelemaan. Kymppien maksuunpanon vuoksi ei käytetä isommin työaikaa.

Joo, eihän ne oikeasti noihin puutu. Vitsinä meinasin älyttömistä pyynneistään.

Eikös jossain kohtaa ollut kohuakin, kun verottaja oli antanut ohjeen, ettei alle 10 keur siirtoihin pidä puuttua, vaikka raja taitaa olla jotain 3000-4000 euroa.
msalama
01.12.2022 16:05:50

Rassikkaan hinnoilla ei montaakaan

Mutta ehkä kuitenkin jotain silloin tällöin, kun taas mölliolan tarjonta ei ole tainnut vaihtua koskaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)