Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 543 44 45 46 47444 445 446 447 448
Krice
17.03.2014 09:42:47

Minulla on sen verran huonoja kokemuksia halvalla myymisestä, että pidän tästä lähtien vain normihintaa tai jopa enemmän. Jos ei mene kaupaksi niin sitten ei mene. Halpa hinta houkuttelee ihmeellisiä tyyppejä, joista en oikeastaan halua tietää sen enempää.
Gary the pine
17.03.2014 11:14:58
Krice: Minulla on sen verran huonoja kokemuksia halvalla myymisestä, että pidän tästä lähtien vain normihintaa tai jopa enemmän. Jos ei mene kaupaksi niin sitten ei mene. Halpa hinta houkuttelee ihmeellisiä tyyppejä, joista en oikeastaan halua tietää sen enempää.

Haluatko tästä kertoa enemmän? Toivottavasti mä en kuulu tuohon joukkoon iloiseen, vaikka edukkaan spedun ostinkin ;-)
Alfons Åberg
17.03.2014 11:36:07
Gary the pine: Haluatko tästä kertoa enemmän? Toivottavasti mä en kuulu tuohon joukkoon iloiseen, vaikka edukkaan spedun ostinkin ;-)

Mä epäilisin, että kyse on nyt niistä kavereista joilla on se kuvitelma että kun tavara on halvin vastaava niin se on vasta lähtöhinta.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Krice
17.03.2014 11:37:02

Gary the pine: Toivottavasti mä en kuulu tuohon joukkoon iloiseen, vaikka edukkaan spedun ostinkin ;-)

Et kuulu, vaan sellaiset tyypit, jotka alkaa vielä tinkaamaan ja kysymään postikulujen puolittamista yms.
Muovinen
17.03.2014 12:44:36

Liian halvan hinnan pyytäminen on niinku heittäis tuoreen paskan kärpäsparven keskelle.
Gary the pine
17.03.2014 12:51:27
Jeps,

Aina tulee noita nuoria kolleja parjattua, että ei tuu kaupankäynnistä mitään, vaan olipas piristävä poikkeus Suomen Turuust. Mulla kun oli tuo valkoinen LP Custom torilla muutaman päivän, niin nuori kundi pisti viestiä että sopiiko tulla kattomaan ja kokeilemaan. Ajeli lauantai-iltana parisataa kilsaa suuntaansa, testas, joi kupin kahvia ja löi pyydetyn summan kouraan.

Että näin, on niitä helmiä noissa nuorissakin :-)
jyrkalt
17.03.2014 20:10:33
Gary the pine: Jeps,

Aina tulee noita nuoria kolleja parjattua, että ei tuu kaupankäynnistä mitään, vaan olipas piristävä poikkeus Suomen Turuust. Mulla kun oli tuo valkoinen LP Custom torilla muutaman päivän, niin nuori kundi pisti viestiä että sopiiko tulla kattomaan ja kokeilemaan. Ajeli lauantai-iltana parisataa kilsaa suuntaansa, testas, joi kupin kahvia ja löi pyydetyn summan kouraan.

Että näin, on niitä helmiä noissa nuorissakin :-)

Väitän, että kaveri ei ollut paljas jalkainen Turkulainen ;D
LaMotta
17.03.2014 20:18:25 (muokattu 17.03.2014 20:18:33)

Muovinen: Liian halvan hinnan pyytäminen on niinku heittäis tuoreen paskan kärpäsparven keskelle.

Ja liian kovan niin kuin heittäisi helmiä sioille :)
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
klobasa
21.03.2014 20:48:32
Ei mene vahvarit kaupaksi, ei. Tällä kertaa myyn isompia ja parempia vahvareita kuin muutama kk sitten -- ja suhteessa halvempaan hintaan, ja kyselyjä entistä vähemmän.

Torilla pari kitaraa jotka olisin ostanut aikoja sitten kokeeksi, mutta tämä tavaran liikkumattomuus tappaa kaiken kiinnostuksen kokeilumielessä tehtyihin ostoihin.
AngieRainbow
21.03.2014 21:20:38
Torilla pari kitaraa jotka olisin ostanut aikoja sitten kokeeksi, mutta tämä tavaran liikkumattomuus tappaa kaiken kiinnostuksen kokeilumielessä tehtyihin ostoihin.

Sama homma. Itsekin ostaisin mielelläni käytettyä tavaraa kokeeksi, mutta nyt tämä on minunkin kohdalla laantunut, kun ei ne sitten enää noin vain liikuukaan eteen päin. Tulee paljon tarkempaan mietittyä ostamisia. Sääli sinänsä, kun mukavahan se olisi ostaa yhtä sun toista vähäksi aikaa, mutta kun ne jäävät sitten itsellä torille roikkumaan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
RaskasMielinen
21.03.2014 23:50:54 (muokattu 22.03.2014 00:00:53)

Kovin on hiljaista joo...

Päätin tuossa tällä kertaa ihan oikeasti karsia vähän arsenaalia ja tuuppasin muutaman mynti-ilmon. Edes halpa ja keskihintainen ns. kotisoittelukama ei tunnu liikkuvan just nyt. Alkuvuodesta meni hyvin kaupaksi, tuli myytyä yhtä ja toista - halvalla meni mutta suunnilleen omilleni jäin yhteenlaskien.

Joitakin vaihtotarjouksia tosin on nyt tullut, mutta en ole ainakaan vielä oikein syttynyt niihin. Sitten on muutamia koepalloilla heittäjiä eli tarjoutuvat ostamaan huomattavasti alle pyynnin. Minua se ei suututa, koska harrastan sitä joskus itsekin - ja aina joskus tärppääkin. Toki ymmärrän jos se jotakuta pännii, sillä eihän se aina kivalle tunnu - etenkin jos on itse maksanut paljon enemmän ja on vielä rahapulassaan myymässä.

Mutta, mutta... just äsken säätelin J. Salo RR customia mieleisekseni ja pari edellistä iltaa meni Mayones Setius Pro:n kanssa samoissa merkeissä. Iskin molempien myynti-ilmoihin, että miten olis vaihdot johonkin mulla myynnissä olevaan - mutta saa toki ehdottaa jotakin kamalistaltanikin.

Kuinkas sitten kävikään, eli vaihtoihin lopulta päästiin. Nyt on varmasti rahalla ostajan markkinat - niin kuin tosin oikeastaan aina, money talks after all - mutta nyt on myös vaihtajan markkinat. Jotenkin tuntuu sille, että vaihtojen ehdottaminen on nyt helpompaa. Toki ymmärrän että ahdistaa jos pitää saada joku keppi myytyä, jotta saa perheelle ruokaa, mutta jos ei ole siitä kyse, niin nyt kannattaa ehdottaa vaihtoja ...siis jos on itselle sattunut kertymään potentiaalisia vaihdokkeja (luetaan: jos tunnistat itsesi hamstraajaksi - eli "keräilijäksi" - ja kamarunkkariksi).

Itseltäni se on tosin edellyttänyt "pitopeli" -sanan uudelleen määrittelemistä. Nimittäin, turha toivoa vaihdossa jotakin erinomaista jos ei ole valmis luopumaan jostakin omasta "pitopelistään". Oma politiikkani on nyt se, että laadun ja erityisyyden lisäksi saatavuus ratkaisee onko "pitopeli" vai ei. Tänään luovuin Rectosta. Ostan/vaihdan sellaisen oletettavasti joskus "takaisin", sillä niitä on aina tarjolla. J. Salo RR:ää ei sitä vastoin ole (musta ja risti-inlayt - olen torkuton Rhoads ja Iommi fani ja tuossa yhdistyy ne molemmat). Toisaalta, luovuin mä -89 ESP custom order Mirage Deluxestakin...

Lopuksi kiva tarina siitä miten hyvää porukkaa täällä liikkuu. Tuon RR:n myyjän kanssa sovittiin, että tulen häntä lentoasemalle vastaan. Mulla oli Recto mukana sekä 1x2" kaappi ja keinokuorma. Mentiin hänen siskolleen testaamaan vaihdokkeja puolin ja toisin. Ensin kuitenkin syötiin, koska myyjän sisko tarjosi parasta makaronilaatikkoa mitä olen koskaan syönyt. Todettiin molemmin puolin, että homma roger ja kättä päälle. Mukava oli myös Mayones-vaihto Porvoossa. Käytin sen jälkeen oman perheen Wanhassa kaupungissa syömässä kynttilän valossa.

Asioihin, ihmisiin, aikoihin ja tapoihin voi suhtautua niin monella tavalla. Edelleen ymmärrän, että lähtökohtia ja tilanteita on monenlaisia, mutta jos ne sallivat niin: ilo irti laamasta ja vaihtokaupoille:)

Pitänee tästä lähtien lisätä myynti-ilmoihin: jos sulla ei todellakaan ole tarjota mitään mielenkiintoista vaihdossa, niin myös käteinen käy:D

Vielä sellainen, että jos se keppi on pakko muuttaa rahaksi, niin kannattanee harkita strategiaa: väliraha plus sellainen halvempi, jollaiselle on kysyntää - ja vaihtaa sen sitten edelleen, mutta pelkkään rahaan (tai taas välivaiheiden kautta). Niin se autokauppakin toimii (en ole autokauppias, selvyyden vuoksi:).

EDIT: välirahojakin on tullut liikuteltua, mutta pieniä/pienehköjä.
JaaGeRMaisTeR
22.03.2014 00:20:27
RaskasMielinen: Kovin on hiljaista joo...

Minkäs menit tekemään. Tuo Vox olisi kyllä makia peli. Pitikö se nyt laittaa myyntiin?
RaskasMielinen
22.03.2014 00:44:51

JaaGeRMaisTeR: Minkäs menit tekemään. Tuo Vox olisi kyllä makia peli. Pitikö se nyt laittaa myyntiin?

Piti. Laney hoitaa pitkälle saman tontin ja Laneyssä on efektilenkki. Vox on kyllä kätevä, koska siinä on kuulokeliitäntäkin, mutta mulle hyödytön ominaisuus, koska voin laittaa Laneyn kiinni Kochin Loadboxin, jossa kuulokeliitäntä on myös. Kochejakin on niin paljon, että laitoin yhden niistäkin tänne torille:)

Taidanpa avata vielä yhden oluen ja mennä ullakolle rääkkäämään RR:ää... Stiletto siellä jo lämpiää :)
delarco
22.03.2014 18:00:14
Hienoksi on mennyt toiminta.
Kysellään onko tavara vielä kaupan, mutta sen jälkeen ei sitten kuulukaan mitään.
Yhtä kohdetta pidin jopa varattuna 3 viikkoa ja sitten, kun olisi pitänyt kaupat tehdä, niin hävittiin kuin pieru saharaan.
Aika munatonta meininkiä.
Krice
22.03.2014 19:15:17

delarco: Kysellään onko tavara vielä kaupan, mutta sen jälkeen ei sitten kuulukaan mitään.

Tuo on aika yleistä. Oma arvioni on, että monet ihmiset elävät "kädestä suuhun" eli taloutta ei suunnitella kovinkaan hyvin vaan rahat menevät erinäisiin tarkoituksiin satunnaisesti. Suunniteltu pedaalikauppa ei siis toteudukaan jos rahat ovat menneet purilaisateriaan.
Dunga
22.03.2014 19:30:58
delarco: Hienoksi on mennyt toiminta.
Kysellään onko tavara vielä kaupan, mutta sen jälkeen ei sitten kuulukaan mitään.
Yhtä kohdetta pidin jopa varattuna 3 viikkoa ja sitten, kun olisi pitänyt kaupat tehdä, niin hävittiin kuin pieru saharaan.
Aika munatonta meininkiä.

Varaaminen on yhtä persettä kaupanteossa. En harrasta enää myyjänä enkä ostajana. Ellei nyt sitten ole todella todella tuttu kauppakumppani kyseessä.

Hauska sattuma: oli taannoin R8 lepa myynnissä ja ostajaehdokas pyysi varaamaan kepin siihen asti kunnes pääsee testille. Ihan oikeasti oli tarjoamassa 10% varaussummaa takeeksi. Hämmennyin ja sanoin että tule ny vaan testille ilman etukäteisrahoja, kun niin tosissaan oli. Tulihan hän ja löi aikalailla pyyntisumman käteen.

Tätä kivijalkapuljujen tapaa voisi kyllä jalostaa jatkossa omaan toritoimintaan ;)
War... war never changes.
LaMotta
22.03.2014 19:33:52

Laitan varauksen vasta sitten kun vastapuoli on pyytänyt tilinumeron rahojen siirtämistä varten.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
delarco
22.03.2014 20:39:32
Olen kyllä itsekin muutaman kerran pyytänyt varausta, kun on ollut "must have" - kohde.
Tosin aina on sovittuna päivänä maksu lähtenyt ja kaupat toteutuneet.
Gary the pine
23.03.2014 20:12:14
Hohhoijakkaa, että voi joillekin olla pienet kaupat haastavia. Kuinka monesta kulmasta pitäis Bossin peruspurkista olla kuvia, että riittäis? Että jos ilmoituksessa on kuva pedaalista jonka yläpinnalla näkyy pari skraadua ja hinta on reilut kolmekymppiä, niin tehdään sitä kauppaa sitten niinku oltais laittamassa 15v säästöt yhteen pedaaliin. Tai sit on vaan taas joku jolla on kuvafetissi...

Mä en vaan perkele tajua näitä, mitä miettimistä tollasessa purkissa on? Joko tarvii tai ei, tai sit haluaa kokeilla tai sit ei. Sen mä ymmärrän että tosta mun Roadsterista kysytään lisäkuvia vähän ympäriinsä ja pikkusen tarinaa aiheen ympäriltä, mutta muutaman kympin perusmarkettipurkki.

Ite kävin just Roadtripillä Manses tänään, mukaan tarttu muovikassillinen säröpurnukoita joilla en ole koskaan soittanut, ihan vaan siksi että pääsen kokeilemaan. Ja ei, ei vedetty kolmen vartin testisessiota Tampere-talon edustalla eikä Ikean parkkiksella. Ei se ton vaikeempaa ole. Ostaa tai ei osta.

Mä oon varmaan vähän väsyny tai jotain...
jhamarila
23.03.2014 20:43:31
Gary the pine: Hohhoijakkaa, että voi joillekin olla pienet kaupat haastavia. Kuinka monesta kulmasta pitäis Bossin peruspurkista olla kuvia, että riittäis? Että jos ilmoituksessa on kuva pedaalista jonka yläpinnalla näkyy pari skraadua ja hinta on reilut kolmekymppiä, niin tehdään sitä kauppaa sitten niinku oltais laittamassa 15v säästöt yhteen pedaaliin. Tai sit on vaan taas joku jolla on kuvafetissi...

Mä en vaan perkele tajua näitä, mitä miettimistä tollasessa purkissa on? Joko tarvii tai ei, tai sit haluaa kokeilla tai sit ei. Sen mä ymmärrän että tosta mun Roadsterista kysytään lisäkuvia vähän ympäriinsä ja pikkusen tarinaa aiheen ympäriltä, mutta muutaman kympin perusmarkettipurkki.

Ite kävin just Roadtripillä Manses tänään, mukaan tarttu muovikassillinen säröpurnukoita joilla en ole koskaan soittanut, ihan vaan siksi että pääsen kokeilemaan. Ja ei, ei vedetty kolmen vartin testisessiota Tampere-talon edustalla eikä Ikean parkkiksella. Ei se ton vaikeempaa ole. Ostaa tai ei osta.

Mä oon varmaan vähän väsyny tai jotain...

Täähän on ihan peruskauraa. Laitat kuvan tavarasta joka nyt sitten vaikka aivan minttukunnossa.

Sitten tulee näitä viestejä jossa kysellään onko alkuperäinen laatikko tallella, saiskos lisäkuvia sun muita kaupallisesti edistäviä kysymyksiä.

Näihin jätän kyllä aina vastaamatta ja yleensä kun sitten närkästyneenä kysellään perään niin joutuu toteamaan että meni jo kaverille joka kysy tilinumeroa...
http://www.rush.com/ http://www.davidgilmour.com/ http://fish-thecompany.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)