![]() 20.10.2024 14:29:45 | |
---|---|
Imper: Lähiaikoina on lisääntynyt ärsyttävä ilmiö, että jengi tarjoaa jotain myytävästä tuotteesta ja sitten kun hyväksyn tarjouksen niin sit ostaja joko a) ei enää vastaa mitään b) keksii tekosyyn perääntyä kaupasta. Tällasta toimintaa ei ollut ennen. Tekisi mieli laittaa häpeäpuuhun ja kirjottaa kaikki nää nimikerkit esim. tänne. Pitäisi kyllä olla varma ostosta, jos tarjouksen tekee. Ja toki lähes tulkoon aina yritetään antaa jotain vaihdossa, vaikka ilmoituksessa lukee että ei vaihtoja! Merkillistä! On tuota ollut jo jonkin aikaa. Internet vaan vie joiltain käytöstavat. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 21.10.2024 10:12:25 | |
Stag: Ja tosiaan jos samanlainen trendi jatkuu (eli Thomppa laskee rahtikulujaan ja Suomen Posti nostaa), käytetyn tavaran liikkuvuus (tai vaihtoehtoisesti koko homman kannattavuus myyjän näkökulmasta) vähenee kyllä auttamatta entisestään. Erityisesti syrjäisemmillä seuduilla, jonne ei tuosta noin vain heilahdetakaan paikan päälle noutamaan. Itse olen siirtynyt käyttämään shipit.fi palvelua, ideana siis saada se sama ison firman paljousalennus peruskuluttajille. Usein halvin tuolta varsinkin jos on isompi kampe ja varsinkin ulkomaille. Chuck Norris on paras Power Ranger | |
![]() 28.10.2024 16:15:30 | |
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12827106 Tämä Charvel oli vielä joku aika sitten jollain 7,5k pyyntihinnalla, mutta nyt laskenut näinkin paljon. Epäilen, ettei mene kaupaksi tälläkään hinnalla, mutta en laittanut turvonneisiin hintapyyntöihin. Ihmetellään mikä menee kaupaksi. Kyseessä siis Charvel Model 4 ja hinta 1720€. | |
![]() 29.10.2024 10:15:17 (muokattu 29.10.2024 10:16:04) | |
mpekkanen: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12827106 Tämä Charvel oli vielä joku aika sitten jollain 7,5k pyyntihinnalla, mutta nyt laskenut näinkin paljon. Epäilen, ettei mene kaupaksi tälläkään hinnalla, mutta en laittanut turvonneisiin hintapyyntöihin. Ihmetellään mikä menee kaupaksi. Kyseessä siis Charvel Model 4 ja hinta 1720€. Kun hinta vielä puolittuu tuosta, niin aletaan olla pallokentällä. Crackle ja vaahteraotelauta kyllä myyntivaltteja tässä. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 29.10.2024 14:19:41 | |
JuSu: Kun hinta vielä puolittuu tuosta, niin aletaan olla pallokentällä. Crackle ja vaahteraotelauta kyllä myyntivaltteja tässä. Kai tuosta reverbissä joku raha_mieeess tonnin vielä maksaa, crackle + vaahteralauta on harvinainen yhdistelmä tuon aikakauden härvelissä. "Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol
"Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä | |
![]() 04.11.2024 17:36:28 | |
Imper: Lähiaikoina on lisääntynyt ärsyttävä ilmiö, että jengi tarjoaa jotain myytävästä tuotteesta ja sitten kun hyväksyn tarjouksen niin sit ostaja joko a) ei enää vastaa mitään b) keksii tekosyyn perääntyä kaupasta. Tällasta toimintaa ei ollut ennen. Tekisi mieli laittaa häpeäpuuhun ja kirjottaa kaikki nää nimimerkit esim. tänne. Pitäisi kyllä olla varma ostosta, jos tarjouksen tekee. Ja toki lähes tulkoon aina yritetään antaa jotain vaihdossa, vaikka ilmoituksessa lukee että ei vaihtoja! Merkillistä! Mulle on nyt kaksi kertaa käynyt vahvistinkaupan kanssa että pyydetty varaamaan aamulla ja oon sitten luvannut vehkeet kyseiselle, sitten kun illalla alkaa kyselemään että mites näiden kanssa tehdään ei saa vastausta. Sitten seuraavana päivänä tulee vastaus että etsinkin vähän toisenlaista settiä. Eikö ihmiset tiedä mitä on ostamassa ensisilmäyksellä? Ja kyse ihan yhdestä tunnetuimmista merkeistä. Ei paljoo huvita varailla pitkiksi ajoiksi mitään kun usein käy juuri näin. Eka varaus piti viikon kunnes tuli viesti et "sori, en otakkaan". Toinen varaus onneks vaan puolitoista päivää. | |
![]() 04.11.2024 19:28:21 | |
mikki73: Mulle on nyt kaksi kertaa käynyt vahvistinkaupan kanssa että pyydetty varaamaan aamulla ja oon sitten luvannut vehkeet kyseiselle, sitten kun illalla alkaa kyselemään että mites näiden kanssa tehdään ei saa vastausta. Sitten seuraavana päivänä tulee vastaus että etsinkin vähän toisenlaista settiä. Eikö ihmiset tiedä mitä on ostamassa ensisilmäyksellä? Ja kyse ihan yhdestä tunnetuimmista merkeistä. Ei paljoo huvita varailla pitkiksi ajoiksi mitään kun usein käy juuri näin. Eka varaus piti viikon kunnes tuli viesti et "sori, en otakkaan". Toinen varaus onneks vaan puolitoista päivää. Ja sitten härskit vedätys-kepillä-jäähän "tarjoukset" puolet jo valmiiksi sopivasta pyynnistä. Katsottu liikaa " hulluhan se on joka puolta ei tarjoo" keisaria. Joskushan tuo tärppää jos sattuu myyjä joka tarvitsee just ny vaikka edes sen puolen. Tuollainen on mielestäni jos ei nyt varkaus niin härski ryöstö ainakin ja toisen hyväksikäyttöä, kertoo jotain luonteesta. | |
![]() 11.11.2024 20:45:31 | |
mikki73: Mulle on nyt kaksi kertaa käynyt vahvistinkaupan kanssa että pyydetty varaamaan aamulla ja oon sitten luvannut vehkeet kyseiselle, sitten kun illalla alkaa kyselemään että mites näiden kanssa tehdään ei saa vastausta. Sitten seuraavana päivänä tulee vastaus että etsinkin vähän toisenlaista settiä. Eikö ihmiset tiedä mitä on ostamassa ensisilmäyksellä? Ja kyse ihan yhdestä tunnetuimmista merkeistä. Ei paljoo huvita varailla pitkiksi ajoiksi mitään kun usein käy juuri näin. Eka varaus piti viikon kunnes tuli viesti et "sori, en otakkaan". Toinen varaus onneks vaan puolitoista päivää. Suosittelen pyytämään varausmaksun, esim. 50e. Mitä sitä varailemaan, rahat kouraan ja kampe vaihtaa omistajaa. Perunamuusikko | |
![]() 11.11.2024 20:59:33 | |
nightbird: Ja sitten härskit vedätys-kepillä-jäähän "tarjoukset" puolet jo valmiiksi sopivasta pyynnistä. Katsottu liikaa " hulluhan se on joka puolta ei tarjoo" keisaria. Joskushan tuo tärppää jos sattuu myyjä joka tarvitsee just ny vaikka edes sen puolen. Tuollainen on mielestäni jos ei nyt varkaus niin härski ryöstö ainakin ja toisen hyväksikäyttöä, kertoo jotain luonteesta. Miksi tästä pitää alkaa kiukuttelemaan? Sehän on _ehdotus_? Kaupankäyntiin on iät ajat kuulunut tinkiminen ja hinnan hierominen ja varsinkin käytetyn tavaran kanssa myyntihinta on se, mitä joku suostuu jostakin maksamaan, oli pyyntihinta mitä vaan. Itse olen saattanut tarjota jostakin 1300e pyynnillä olleesta vahvarista 700e, koska se ei ole ollut juuri täsmälleen se, mitä olen etsinyt ja on ollut myynnissä pidempään. Toisaalta kun on tullut myyntiin jotakin haluttua tavaraa oikeasti sopivan hintaan, niin en ole alkanut tinkimään, vaan ottanut yhteyttä ja sanonut että tehdään kaupat tuolla pyyntihinnalla. Jos kyseessä on joku ei-niin-hyvin-kaupaksimenevä kampe, niin totta kai siitä kannattaa yrittää tinkiä mahdollisimman paljon pois. Jos tarjous ei miellytä, niin voi sanoa a) ei kiitos b) ei ihan noin halvalla, mutta anna x euroa niin tehdään kaupat c) ... (olla vastaamatta mitään) Jos ei tätä halua tehdä niin sitten kannattaa viedä vaikka liikkeeseen myytäväksi. Perunamuusikko | |
![]() 11.11.2024 21:09:37 | |
Jones_: Miksi tästä pitää alkaa kiukuttelemaan? Sehän on _ehdotus_? Kaupankäyntiin on iät ajat kuulunut tinkiminen ja hinnan hierominen ja varsinkin käytetyn tavaran kanssa myyntihinta on se, mitä joku suostuu jostakin maksamaan, oli pyyntihinta mitä vaan. Itse olen saattanut tarjota jostakin 1300e pyynnillä olleesta vahvarista 700e, koska se ei ole ollut juuri täsmälleen se, mitä olen etsinyt ja on ollut myynnissä pidempään. Toisaalta kun on tullut myyntiin jotakin haluttua tavaraa oikeasti sopivan hintaan, niin en ole alkanut tinkimään, vaan ottanut yhteyttä ja sanonut että tehdään kaupat tuolla pyyntihinnalla. Jos kyseessä on joku ei-niin-hyvin-kaupaksimenevä kampe, niin totta kai siitä kannattaa yrittää tinkiä mahdollisimman paljon pois. Jos tarjous ei miellytä, niin voi sanoa a) ei kiitos b) ei ihan noin halvalla, mutta anna x euroa niin tehdään kaupat c) ... (olla vastaamatta mitään) Jos ei tätä halua tehdä niin sitten kannattaa viedä vaikka liikkeeseen myytäväksi. Vastaus ei mennyt ihan siihen mikä on pointti. Osa näistä ostajista on trokareita jotka etsivät helppoja tienestejä. Ainahan joku saattaa olla siinä "pakko saada kaupaksi" raossa jolloin tavaran voi saada hinnalla mistä jää vielä siivu eteenpäin myynnissä. Tietysti se on kaupankäynnin yksi haara ja sillä kama liikkuu. se vain sitten vaikeuttaa myös niiden oikeasti omaan käyttöön etsivien toimintaa joille alennusta voisikin antaa kun myyjä on jo valmiiksi leipääntynyt. | |
![]() 11.11.2024 21:24:14 (muokattu 11.11.2024 21:27:48) | |
Tinkiminenhän on monien mielestä mitä luonnollisinta ja itsestäänselvintä toimintaa. Hinta ei ole kiveen hakattu vaan "sopimus". Sitten ehdotellaan puolin ja toisin kaikenlaista ja sitten päädytään molempien osapuolien vapaasta tahdosta ehkä sellaiseen kompromissisummaan joka mahdollisesti tyydyttää molempia osapuolia ja kaupat tehdään. Mutta kun kerran kyseessä on tapauskohtainen hintamääritys ja vapaa keskustelu, miksi lähtöoletus on että hintaa tingitään aina alaspäin siitä hinnasta jolla tavaran saisi omaksi ilman tinkimistä? Omituisen jäykkä ajatus. Aion itse lähestyä asiaa niin että kun joku alkaa tinkiä hintaa alaspäin niin itse alan tinkiä sitä ylöspäin. Itse asiassa aloitin jo tänään. Kylläpä sitä tinkijäpelleä vitutti. | |
![]() 12.11.2024 13:49:55 | |
nightbird: Osa näistä ostajista on trokareita jotka etsivät helppoja tienestejä. Onko tietoa tämän takana? "Helpot tienestit mnetin torilta" kuulostaa itsessään ristiriitaiselta. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 12.11.2024 15:47:04 | |
Mösjöö: Tinkiminenhän on monien mielestä mitä luonnollisinta ja itsestäänselvintä toimintaa. Hinta ei ole kiveen hakattu vaan "sopimus". Sitten ehdotellaan puolin ja toisin kaikenlaista ja sitten päädytään molempien osapuolien vapaasta tahdosta ehkä sellaiseen kompromissisummaan joka mahdollisesti tyydyttää molempia osapuolia ja kaupat tehdään. Mutta kun kerran kyseessä on tapauskohtainen hintamääritys ja vapaa keskustelu, miksi lähtöoletus on että hintaa tingitään aina alaspäin siitä hinnasta jolla tavaran saisi omaksi ilman tinkimistä? Omituisen jäykkä ajatus. Aion itse lähestyä asiaa niin että kun joku alkaa tinkiä hintaa alaspäin niin itse alan tinkiä sitä ylöspäin. Itse asiassa aloitin jo tänään. Kylläpä sitä tinkijäpelleä vitutti. No kyllä varmasti vitutti. Kaupankäyjiä on kahta koulukuntaa, toisella on apteekin hinta ja toisella hinnassa on neuvotteluvaraa, kukin tavallaan. Jos myyjä minun kohdalla alkaa hilaamaan hintaa ylös päin, niin kaupankäynti loppuu siihen, sillä kaikki muukin on suurella todennäköisyydellä sitten yhtä vaikeaa. Se oli muuten 800e mitä tarjosin siitä Fenderin pro reverbistä, pyynti oli 1450. 1250 eurolla oli kuulemma "suht varmat kaupat" kesken, joten kauppa ei edennyt. Tonnilla olisi sitten lopulta myynyt ja olisin sen maksanutkin, mutta ehdin ostaa jo sillä aikaa voxin samaan hintaan. Perunamuusikko | |
![]() 13.11.2024 10:34:07 (muokattu 13.11.2024 10:38:52) | |
No jos ihan vakavasti puhutaan niin oikeesti tinkiminen on tietenkin tyyli- ja taitolaji. Pitää osata. Myyjänä saatan joissakin tapauksissa tulla hinnassa vastaan jos a) tinkijä osaa esittää asiansa kohteliaaseen ja kunniottavaan sävyyn (lue: kykenee toimimaan maailmassa) ja b) jos mulle sattuu sillä hetkellä sopimaan että luovun tavarasta kys. hinnalla. Ostajana saatan joskus tinkiä mutta silloin a) oon valmistautunut siihen että kaupanteko saattaa tyssätä (lue: mun ei ole pakko saada kys. tavaraa itselleni) ja b) pyrin esittämään asiani mahdollisimman kohteliaasti ja ei-loukkaavasti. Mutta ihan oikeesti tässä männäkeississä aloin tosiaan tinkiä ylöspäin. Kylläpä naurattaa vieläkin. Ensimmäinen ostaja lähestyi varsin töykeään ja käskyttävään sävyyn ja ilmoitti ykskantaan että hän "ottaa" tavaran hinnalla joka oli 66% ilmoitukseen kirjoittamastani myyntihinnasta. Vastasin mahdollisimman ystävällisesti että tavaran hinta on nyt 33 prosenttia korkeampi kuin alun perin ilmoitettu ja pahoittelin hänelle aiheuttamaani vaivaa. Muutin uuden korkeamman hinnan ilmoitukseen. Tulevana viikonloppuna nyt sitten toinen ostaja on tulossa hakemaan tavaran tällä uudella hinnalla. Kivasti meni musta. Vapaata hinnanmuodostusta ja sopimuksia. | |
![]() 13.11.2024 19:01:00 | |
Kohtuullisen nihkeää on. Kitarakaappiin tuntuu olevan melko vähän kiinnostusta, vain pari vaihtotarjousta. Kitaraan taas tullut yksi sinällään ihan asiallinen tarjous, mutta kun ei ole intoa myydä polkuhintaan niin kaupat jäi tekemättä. Vaihtotarjouksia varmaan kymmenkunta, mutta usein on tarjottu kelluvalla tallalla olevia kitaroita vaihdossa vaikka ilmoituksessa ilmoitan hakevani kiinteällä tallalla varustettua. Ajat on kovat ja se näkyy. | |
![]() 26.11.2024 19:47:30 | |
Monitori ja kitaracombo meni parissa päivässä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 26.11.2024 20:08:30 (muokattu 26.11.2024 20:10:03) | |
Tori on tällä hetkellä kuollut ,tuntuu ettei kukaan osta mitään vaan pihdataan eurot joulua varten. Täytyy olla oikea tarve että ostaisi koska vaikka hinta olisi alle puolet uudesta ei edes muistiinmerkkausta, muutama katsoja vain. Vaikka tarjoaa uudenveroista keppiä alle puoleen reippaasti ei edes joululahjan ostajat kiinnostu. | |
![]() 26.11.2024 20:36:34 | |
nightbird: Tori on tällä hetkellä kuollut ,tuntuu ettei kukaan osta mitään vaan pihdataan eurot joulua varten. Täytyy olla oikea tarve että ostaisi koska vaikka hinta olisi alle puolet uudesta ei edes muistiinmerkkausta, muutama katsoja vain. Vaikka tarjoaa uudenveroista keppiä alle puoleen reippaasti ei edes joululahjan ostajat kiinnostu. Ja varmaan itseni lisäksi aika montaa muutakin vaivaa se, että kun harrastusta on useampi vuosikymmen takana, niin ne rojut jotka kiinnostaa ovat pääsääntöisesti todella harvoin kaupan. Sen lisäksi jos itseä miellyttävä soitin löytyy, niin aika usealla on kertynyt nurkkiin itselle ylimääräistä rojua, josta pitäisi päästä eroon ennen uusien kamojen hommaamista. Siinäpä se jutun ongelma sitten onkin, kun se vaihtokama käy kaupan välineeksi vain todella harvassa tapauksessa ja silloinkin on erittäin suuri merkitys sillä mitä ne vaihtokamat ovat. Mitä kauemmin soittamista harrastaa, niin sitä todennäköisemmin nurkkiin kertyy soittimia, jotka on itselle ylimääräisiä, eikä ne kelpaa järkihinnalla vaihdossa kenellekkään. Mielenkiintoisia soittimia on varmaan aina enemmän kuin tarpeeksi, mutta tilat ja rahat loppuu. Joskus vielä ysärillä oli musiikkiliikkeissä toisenlainen politiikka vaihtokoneiden kanssa ja soittimia otettiin vaihdossa ja liikkeissä oli myös käytettyjä soittimia. Nykyään on liikkeissä harvoin käytettyjä ja nekin yleensä myyntitilissä, eli niihin ei oteta vaihtotavaraa. Käytetyt soittimet pitäisi itse saada myydyksi, mutta soittimista on ylitarjontaa markkinoilla, eli jos haluaa äkkiä tehdä kaupat, niin luultavasti joutuu todella halvalla myymään. | |
![]() 27.11.2024 13:18:39 | |
Itsellä edellisen kerran kokemusta vuodelta -81, kun myin Rickenbacker bassoni. Ostin Tokain Les Paulin syyskuun alussa (mnetin ilmosta) ja laiton reilun viikon omistuksen jälkeen myyntii vitsillä "jos menee kaupaksi, ostan oikean". En uskonut alkuunkaan, että kukaan ostaa. Vajaan vuorokauden sisällä tuli niin osto- kuin vaihtotarjouskin. Ostaja kävi hakemassa soittimen parin päivän päästä mielestäni ihan markkinahintaan (+50E mitä itse maksoin) ja kävin hakemassa vaihto Gibsonin, nyt ostamalla, en vaihtamalla. Olin/olen aika hämilläni miten tämä kävi noin sukkelasti. Ilmeisesti vain kävi pulla, että juuri silloin sattui molemmat sopivasti kohdalle. | |
![]() 27.11.2024 17:31:18 | |
Yllättäen meni joulun alla 1000-sarjan LTD kaupan parissa viikossa. Syksymmällä piti paria ESPiä roikottaa torilla, sitten möinkin suoraan liikkeelle miltei torihintaan kun sain ostotarjouksen. Paskaa soittoa jo syksystä 2008. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)