McLeach 28.08.2022 20:39:25 (muokattu 28.08.2022 20:44:42) | |
---|
jkiva: Mut ku ne kuluu, tulee skrubuja ja dingejä, jotka laskee arvoa. Paitsi jos kulumaa ja skrubua on tarpeeksi tai se on Fenderin tehtaalla tehtyä nii hinta taas nousee. Satunnaisen Arskan tekemät skrubut ei hintaa nosta. Kaiken järjen mukaan korjatun ja parannellun kitaran arvo pitäisi nousta, mutta vintage-soittimen arvo yleensä laskee jos siihen tekee muutoksia. Paitsi jos ne muutokset tekee joku nimipaavo, Eddie Van Halen, Bruce Springsteen tms. tunnettu "master builder" niin se arvo taas pomppaa ihan sfääreihin. Ota tuosta ny sit tolkkua... :D Mikähän tässä on niin vaikeaa, että aina pitää vääntää? Toiset pitää kuluneesta lookista toiset ei. Mulle on ainakin ihan sama kuka relikoinnin tekee kunhan on hyvä lopputulos. Jos urakan tekee fenderin master builder niin sille varmaan löydetään asiaan kuuluva hinta. Ja on siis jollain tavalla kummallista jos evhoon tai brucen kitarat maksaa paljon? Vai ovatko he jotain artesaaneja, jotka muokkaavat ja myyvät kalliila muuten halpoja keppejä? |
zedder 28.08.2022 21:08:00 | |
---|
Durty: Mä olen sitten varmaan puristi... Kukin tyylillään ja etiketeistä voi pitää kiinni niin halutessaan. Turkki on epäeettisen ihmisen valinta. |
tackleberry 29.08.2022 10:27:39 (muokattu 29.08.2022 10:30:16) | |
---|
Ostin palastraton missä on tollaiset ihan uudet sähköt: https://www.kitarapaja.com/emerson-custom-5-way-strat-prewired-kit Tässä tullaan siihen arvokysymykseen: mukana tulleiden Lollarin mikkien kanssa saundi on liian tumma ja tilanne korjaantuisi 500K potikalla tai parilla. Vastaavat sähköt saa 30€ hintaan, jos kolvaa itse. Myydäkö pois sähköt ja kolvata itse tilalle sopivammat? Kuka ostaa "käytetyt" sähköt (vaikka ne olisikin käytännössä uudet) ja mihin hintaan? Vai tehdä se "pahin" vaihtoehto, eli _modata_ noi olemassa olevat ja sen jälkeen ne saisikin antaa ilmaiseksi eteenpäin jos haluaa joskus jostain syystä päästä niistä eroon :) Voisin tottakai myydä pois ne mikit ja tilata jenkeistä 5x halvemmat, mutta yhtä hyvät Bootstrapit tilalle. |
dajackal 29.08.2022 10:36:20 | |
---|
msalama: No joo, skidit ja karvaset kaverit saattaa tietty kaikenlaista havokkia tehdä, mutta kitarat keisiin ja keisit vaikka lukolliseen kaappiin? Jos omistaisin arvokitaroita, niin tuolla tavalla niiden kanssa varmaan toimisinkin. Toisaalta, tässä kun on tullut huomattua, että soittoa saa kaikkein eniten se kitara, joka on kaikkein helpoiten käsien ulottuvilla, niin eipä niitä laukkuhelmiä kannata hommata. Sinne komeroon ne sitten myös jää. Tätä kirjoittaessa sohvalla lojuu Ibanezin 7-kielinen parin huntin ritsa ja justiinsa ämpyilen sen kanssa että kehtaanko kiikuttaa kolme kertaa arvokkaamman prestige-iban työhuoneelle, vai pitäisikö sinne hommata joku satkun-parin benttoni ettei harmittaisi niin pahasti jos siivooja kaataa lattioita luututessaan kitaratelineen. |
kojones 29.08.2022 11:46:37 | |
---|
tackleberry: Ostin palastraton missä on tollaiset ihan uudet sähköt: https://www.kitarapaja.com/emerson-custom-5-way-strat-prewired-kit Tässä tullaan siihen arvokysymykseen: mukana tulleiden Lollarin mikkien kanssa saundi on liian tumma ja tilanne korjaantuisi 500K potikalla tai parilla. Vastaavat sähköt saa 30€ hintaan, jos kolvaa itse. Myydäkö pois sähköt ja kolvata itse tilalle sopivammat? Kuka ostaa "käytetyt" sähköt (vaikka ne olisikin käytännössä uudet) ja mihin hintaan? Vai tehdä se "pahin" vaihtoehto, eli _modata_ noi olemassa olevat ja sen jälkeen ne saisikin antaa ilmaiseksi eteenpäin jos haluaa joskus jostain syystä päästä niistä eroon :) Voisin tottakai myydä pois ne mikit ja tilata jenkeistä 5x halvemmat, mutta yhtä hyvät Bootstrapit tilalle. Ei helvetti minkä hintaisia potikoita :D Onhan joku ostanut tuon uutenakin niin eiköhän ne käytettynäkin kaupaksi mene. |
Tympee Huttunen 29.08.2022 11:58:05 | |
---|
kojones: Ei helvetti minkä hintaisia potikoita :D Onhan joku ostanut tuon uutenakin niin eiköhän ne käytettynäkin kaupaksi mene. Siinähän se. Jos nyt pakko olisi tuo pitää niin voisihan sitä kolvata myös etuvastuksen toneen(?) |
Jonttu 29.08.2022 12:11:41 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
tackleberry 29.08.2022 12:49:26 | |
---|
Tympee Huttunen: Siinähän se. Jos nyt pakko olisi tuo pitää niin voisihan sitä kolvata myös etuvastuksen toneen(?) Etuvastus toneen? |
Tympee Huttunen 29.08.2022 13:07:33 (muokattu 29.08.2022 13:08:50) | |
---|
tackleberry: Etuvastus toneen? Niin jos meinasit ettei stock-potikka ole tarpeeksi suuri, mutta haluat sen säilyttää. Toiminta-alue toki muuttuu ja kai siinä konkkakin pitäisi muuttaa. |
tackleberry 29.08.2022 13:40:13 | |
---|
Tympee Huttunen: Niin jos meinasit ettei stock-potikka ole tarpeeksi suuri, mutta haluat sen säilyttää. Toiminta-alue toki muuttuu ja kai siinä konkkakin pitäisi muuttaa. Myönnän etten vieläkään tiedä mitä tarkoitat. Vaihdan siis isompaa potikkaa tilalle soundia kirkastamaan, eli 250K -> 500K. Vastuksella saisin kyllä soundia tummemmaksi, mutta jos sitä saa kirkastettuakin, niin tuo tieto on mennyt itseltä sujuvasti ohi. |
Tympee Huttunen 29.08.2022 14:19:37 (muokattu 29.08.2022 14:20:03) | |
---|
tackleberry: Myönnän etten vieläkään tiedä mitä tarkoitat. Vaihdan siis isompaa potikkaa tilalle soundia kirkastamaan, eli 250K -> 500K. Vastuksella saisin kyllä soundia tummemmaksi, mutta jos sitä saa kirkastettuakin, niin tuo tieto on mennyt itseltä sujuvasti ohi. Potikka on vastus yhtä lailla. Jos laitat potikan ja siihen tulleen johdon väliin 250k vastuksen, on kokonaisarvo 500k. Tonesäätösi tosin toimii vain niin, että tone täysillä, siellä on edelleen se 250k pohjalla. |
tackleberry 29.08.2022 14:42:08 (muokattu 29.08.2022 14:44:18) | |
---|
Tympee Huttunen: Potikka on vastus yhtä lailla. Jos laitat potikan ja siihen tulleen johdon väliin 250k vastuksen, on kokonaisarvo 500k. Tonesäätösi tosin toimii vain niin, että tone täysillä, siellä on edelleen se 250k pohjalla. No kappas, niinpäs tietysti. Kiitti vinkistä, pitää kyllä testailla. Jännä ettei tässä n. 23 vuoden aikana ole tätä tullut vastaan. Mulla taitaa olla jokaisessa kitarassa ns. liian kirkkaat potikat joita olen sitten vastuksilla tuunaillut tummemmiksi mikki ja potikka kerrallaan, eli toisinpäin on vastuksia tullut käytettyä. |
Humanoid 30.08.2022 16:19:20 | |
---|
|
novo 30.08.2022 22:38:53 | |
---|
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
K.Hill 30.08.2022 23:14:24 | |
---|
novo: Mikä nykyisestä pyynnistä tekee turvonneen? Ei ole turvonnut, oikeastaan aika edullinen. |
Penasol 31.08.2022 09:52:49 (muokattu 31.08.2022 09:53:14) | |
---|
novo: Mikä nykyisestä pyynnistä tekee turvonneen? Eiks se taikinakin kasva turvotessaan? 1200€ on enemmän kuin 800€. Toisin sanoen hinnan kasvu tekee siitä turvonneen. Siihen en ota kantaa onko 1200€ paljon vai vähän tuosta soittimesta. Siitä minulla ei ole hajuakaan. En tiiä saatana |
nightbird 31.08.2022 10:42:10 | |
---|
Mulla oli aikoinaan työkaveri jonka filosofia oli seuraava: "Jos teen edullisen diilin toisen kaverin kanssa esim.kitarasta ja kauppaan sitten hänelle sitä niin en voi pyytää enempää kuin itse olen diilissäni siitä maksanut" Tämä ei ikinä mennyt ainakaan minulle jakeluun, olikin hieman naurun aihe. Tottahan toki uusi omistaja saa pyytää hankinnalleen katetta jos saa, mikäli joku olisi tuon torista ostanut hintaan 800e niin mikä ettei siitä eteenpäin myydessä saisi pyytää esim. 1200 eur. Eri asia saako tuota hintaa, en ota kantaa. Tämä palstahan taitaa alunperin olla ylihintaisten ihmettelyyn ja nyt kommenttien mukaan tuo ei olisikaan kauheasti ylihintainen. |
Pauli Lappalainen 31.08.2022 12:38:49 | |
---|
nightbird: Mulla oli aikoinaan työkaveri jonka filosofia oli seuraava: "Jos teen edullisen diilin toisen kaverin kanssa esim.kitarasta ja kauppaan sitten hänelle sitä niin en voi pyytää enempää kuin itse olen diilissäni siitä maksanut" Tämä ei ikinä mennyt ainakaan minulle jakeluun, olikin hieman naurun aihe. Tottahan toki uusi omistaja saa pyytää hankinnalleen katetta jos saa, mikäli joku olisi tuon torista ostanut hintaan 800e niin mikä ettei siitä eteenpäin myydessä saisi pyytää esim. 1200 eur. Eri asia saako tuota hintaa, en ota kantaa. Tämä palstahan taitaa alunperin olla ylihintaisten ihmettelyyn ja nyt kommenttien mukaan tuo ei olisikaan kauheasti ylihintainen. Kaikki on ylihintaista kun ainoa omaisuus on tuulenhuuhtoma perse. Ostele tässä sitten mitään vimpaimia saati vaikka ilmalämpöpumppuja..... |
Twinkle 31.08.2022 14:13:53 | |
---|
nightbird: Tämä ei ikinä mennyt ainakaan minulle jakeluun, olikin hieman naurun aihe. Tottahan toki uusi omistaja saa pyytää hankinnalleen katetta jos saa, mikäli joku olisi tuon torista ostanut hintaan 800e niin mikä ettei siitä eteenpäin myydessä saisi pyytää esim. 1200 eur. Onhan se elämä mennyt vähän vaikeaksi siinä kohtaa, jos yksityinen henkilö ei saisi omistamaansa yksittäistä, omista rahoistaan maksamaansa tuotetta myydä siihen hintaan kuin itse haluaa. Siinä säästää aika tavalla omaakin psyykettä kun ei yritä kattaa järkeistää ja analysoida jonkun kikottimen koko elinkaarta. |
Laulava Kylätohtori 31.08.2022 17:35:51 | |
---|
Faktahan on, että se on yks vitun hailee, mitä aikaisempi omistaja itse on jostain maksanut. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |