elon arska 25.08.2024 09:15:00 | |
---|
Aika tavaran kauppaa, sanotaan. Dean V myyntiaika oli 4 kk. My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
Gary the pine 27.08.2024 14:13:59 | |
---|
Tulin, näin, paskoin housuun. |
Stag 31.08.2024 15:57:17 | |
---|
elon arska: Aika tavaran kauppaa, sanotaan. Dean V myyntiaika oli 4 kk. Näinhän se toden totta on. Siltikin aikaisempi oma kokemus on ollut voittopuolisesti sitä luokkaa että spedun myynti-ilmoitus torille ja kaupat kiinni vuorokauden sisällä. Tällainen meno on ollut nyt jo pidemmän aikaa todella vähäistä. Nano POGin ostin täältä käytettynä (jälkikäteen ajateltuna varmaan suht kalliilla?) sillä ajatuksella, että saan varmasti vähintäänkin omat takaisin, jos siitä tarvitsee luopua (kyseessä kuitenkin todella hyvä tuote ja ei ihan yhtä mittaa torilla tarjolla). Nyt olen kokeillut onneani kyseisen pedaalin myynnissä, mutta ei ole liikahtanut kuukauteen vaikka hinnastakin olen pois höyläillyt viikkojen vaihtuessa toisiin :D Tokihan liikettä tulisi jos pyytäisin pedaalista vaikka satasen, mutta kuitenkin kun takaraivossa jyskyttää tietty edelleen se itse maksettu hinta ja tavaran ilmaantumistahti torille, ei sitä vaan halua ihan heti pistää rimaa sinne asti. "Don't practise until you get it right. Practise until you can't get it wrong." |
JohnnyLee 02.09.2024 09:08:17 | |
---|
Kerrassaan omituista kaupankäyntiä mahtuu kuluneen kuukauden sisään: -Tori.fi puolella sovittiin kaiutinkauppaa viikon päähän noutona, ja asian ollessa ajankohtainen laitan viestiä, että missä nähdään, niin saan vittumaiseen sävyyn kirjoitetun viestin, että kajarit menikin pojalle tietokoneelle, eikä ollut kuulemma rahasta kiinni. -Sain asiallisen tarjouksen vaihtokauppaan, ja seuraava viesti olikin sitten jo peruminen, että tulikin käteiskauppa, joka menikin etusijalle. -Mulla nuppi ja kaappi yhdessä kaupan, ja nuppia kysellään erikseen. Vastaan hinnan, ei vastausta, ja parin päivän päästä tarjoan alemman hinnan jolloin saan vastauksen: "Jjjjjjjjjjjjjjjjoo jäin itse just miettimään että minne saan sen mahtumaan." ...eipä tainnu mahtua mihinkään? -Gibson Deluxe virittimiä olin ostamassa, ja hinta sovittiin. Seuraavassa viestissä kyselin, että käykö maksu mobilepaylla, jolloin sain vastauksen, ettei pystykään myymään. Hän toki kohteliaasti pahoitteli. Klikkaa musanäytettä! |
Kötöstelijä 03.09.2024 00:35:21 | |
---|
Olihan taas mielenkiintoinen keissi, hyvämaineinen henkilö kyseli kitarasta, soitti ja kerroin lisätietoja ja muutaman tunnin päästä tuli tarjous toimitusehtoineen, jotka hyväksyin. Tähän tuli sitten vastaus että kiitos ja mukavaa jatkoa :D |
PIM 06.09.2024 09:31:59 | |
---|
Oliko planeetat eilen jossain konjugaatiossa vai mikä lienee ilmiön takana, mutta lähes samaan aikaan tuli kyselyä parista torilla jo jonkun aikaa torilla roikottamistani kohtesta, joista Joyon iso pedaalisalkku johti kaupaan alle tunnin sisällä vielä alkuperäisellä pyyntihinnalla. Täytyy varmaan laittaa lisää tavaraa tyrkylle niin saa taas tilaa uusille hankinnoille. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Little Savage 15.09.2024 09:23:33 | |
---|
En tiedä käykö kaupaksi. Jotain kiinalaisia tunamatic peräkappaleita heitin metallin keräykseen. Harva päivittää kitaraa kiinalaisella osalla. Soittaako kukaan kitaraa niin paljon että Tunamatic kielten pidin menee vaihtoon. Alusta asti rakennettujen kitara projektien suosio laskussa. Muutaman mahdollisen kympin takia ei viitsi ottaa vastaan huijarien viestejä. Siksi roskiin. Älä koske mun ratukasteriin. |
Krice 15.09.2024 11:23:16 | |
---|
Roskikseen heittäminen tuntuu huvittavalta jos ei mene kaupaksi, voihan ne tavarat pitää itsellään jos sattuisi joskus tarvitsemaan. |
JMKM 15.09.2024 11:40:15 | |
---|
Itse olen yleensä ihan vaan antanu sellaisen tavaran pois, tarvitsevalle. Nimettönät rautaosat, mikit ja sen sellaiset millä on lähinnä käyttöarvoa. |
Laulava Kylätohtori 15.09.2024 12:57:48 | |
---|
Krice: Roskikseen heittäminen tuntuu huvittavalta jos ei mene kaupaksi, voihan ne tavarat pitää itsellään jos sattuisi joskus tarvitsemaan. Itse taas ymmärrän hyvin, ettei jaksa varastoida turhaa tavaraa kaappeihin. Ja toisaalta helpompaa heittää roskiin kuin aloittaa näinä aikoina myyntiprosessi ja saada lopulta muutama euro vaivan palkkaa. Ilmaiseksi antaminen on kaikkein raskainta, kun kaiken maailman hullut ryömivät kivenkoloistaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
rautapieru 15.09.2024 13:49:00 | |
---|
Vähän tuntuu kuolleelta tämä tori nykyään. Samat ylihintaiset luutut pyörii ja paljon suoranaista roskaa. Tuntuu että jobbareita iso osa. Kuka hitto tuollaisilla hinnoilla mitään ostaa? Toisaalta jos pistää kitaran omasta mielestä kohtuullisella hinnalla = liian halvalla, ni alkaa tulla noita "200" viestejä. Ja samoja ryöstöhintajobbareita tai romunmyyjiä nää tarjoojat. Ei minkäänlaista kohtuutta tai kohteliaisuutta. Läpätään vaan se luku viestiin, eikä ees kysymysmerkkiä perään! (tori.fi puolella enimmäkseen tämä siis) No asiallisia kyselyjäkin toki on, ei siinä. En jaksa yleensä viikkoa pitää mitään myynnissä. Jos ei mene ni ei mene, ELI EI MENE! Oksettavaa touhua on myynti! Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle. |
janis 15.09.2024 14:16:18 | |
---|
Itelle osui hankala ostaja joku aika sitten. Kauppasin vanhaa halpisbassoa täälä m-netin torissa. Ostaja laittoi viestiä että häntä kiinnostaa basso ja kyseli soittimen kuntoa ym. ja teki tarjouksen. Hän myös ehdotti että jos lähetän basson hänelle testiin ja hän palauttaa sen omilla kustannuksilla jos se ei miellytä. Itse huomasin siinä vaiheessa virittäessäni bassoa että kaulasta kuuluu särinää kun kaulasta ei pidä kiinni ja siitä jäi epäily kaularaudan viasta. Kaula olisi pitänyt irrottaa säätöä/testiä varten kun säätöruuvi oli kaulan tyvessä. Sanoin ostajalle että voin kyllä koittaa säätää sitä, mutta en ole tämmöistä säätänyt josta pitää kaula irrottaa säätöä varten. Hän sanoi ettei tarvitse ja ehdotin että lasken hintaa mahdollisen vian takia ja hän hyväksyi sen. Ostaja ehdotti toridiiliä joten tein pikaisesti toriin (tori.fi) ilmoituksen sitä varten. Ilmoituksessa ei lukenut soittimesta mitään tarkempia tietoja. Lopuksi tehtiin kaupat torissa ja lähetin basson hänelle. Lopullinen hinta oli 100 euroa. Parin päivän päästä tuli vihainen viesti kuinka olin huijannut häntä. Hän valitti kuinka kielet oli korkealla ja tallasta oli säätövara loppu vaikka olin kertonut ilmoituksessa mm. että "kielen on korkealla ja talla kannattaa vaihtaa". Ehdotin että hän voi palauttaa basson omilla kustannuksilla kuten hän ehdotti aluksi, mutta se ei enää käynytkään. Pakkauskin oli jo hävitetty.. Ehdotin sitten että hyvitän hinnasta vielä parikymppiä (80 euroon), sillä rahalla sais uusittua tallapalat. Ostajalle se sopi ja luulin että kaikki oli nyt ok kun hän toivotti hyvät kesän jatkot. Sitten meni 20 päivää ja torissa oli annettu keskinkertainen palaute. Itse en antanut palautetta torissa ollenkaan, koska kaupat tehtiin m.netin ilmoituksen mukaan. Se mistä jäi paska maku suuhun oli, kun ostaja oli odottanut viimeideen palautteenantopäivään ja antoi torista tulleen sähköpostin mukaan palautteen yöllä kolmen jälkeen, jotta itse en voisi antaa hänelle enää vastaavaa palautetta.
Onneksi siitä parin viikon päästä osui kohdalle asiallinen ostaja joka osti tonnin kitaran etänä ja kaikki sujui hyvin. Ei mennyt usko kokonaan kaupantekoon. Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee! |
jarmo vh 16.09.2024 15:24:25 | |
---|
Nihkeää on edelleen, tosin tavarasta riippuen. SD:n Antiquityt meni saman tien kaupaksi mutta säröiset pedaalit eivät tunnu kelpaavan edes vaihtokauppana. Alennusprosenttina näissä ollut n. 45 eli ei kai se nyt hirveän ylihintaista pitäisi olla mutta mutta. Ostajan markkinat tuntuu olevan, jos olisi ostajia. Mitä vanhempi, sitä vanhempi. |
vaikeamuistaa 16.09.2024 21:07:29 | |
---|
Tulipa vaan mieleen torin hiljaisuudesta, että montako muistiin merkkausta teillä on enimmillään tullut yhteen ilmoitukseen, ennen kuin tulee edes ensimmäistäkään renkaan potkaisua? :) Omalla kohdallani lukema on muistaakseni kuusi. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
JPL 17.09.2024 07:10:15 | |
---|
Juuri nyt on 8 merkkausta ja hiljaista kuin huopatossutehtaalla. vaikeamuistaa: Tulipa vaan mieleen torin hiljaisuudesta, että montako muistiin merkkausta teillä on enimmillään tullut yhteen ilmoitukseen, ennen kuin tulee edes ensimmäistäkään renkaan potkaisua? :) Omalla kohdallani lukema on muistaakseni kuusi. |
JarppaS 17.09.2024 07:14:11 | |
---|
vaikeamuistaa: Tulipa vaan mieleen torin hiljaisuudesta, että montako muistiin merkkausta teillä on enimmillään tullut yhteen ilmoitukseen, ennen kuin tulee edes ensimmäistäkään renkaan potkaisua? :) Omalla kohdallani lukema on muistaakseni kuusi. Äsken pääsin pedaalia myydessä kahdeksaan vajaan kuukauden aikana. Sitten tulikin myyntiin johtava yhteydenotto. |
saapet 17.09.2024 13:44:11 | |
---|
vaikeamuistaa: Tulipa vaan mieleen torin hiljaisuudesta, että montako muistiin merkkausta teillä on enimmillään tullut yhteen ilmoitukseen, ennen kuin tulee edes ensimmäistäkään renkaan potkaisua? :) Omalla kohdallani lukema on muistaakseni kuusi. Nyt on kahdeksan muistiinmerkkausta, ja kaksi yhteydenottoa. Nothing beats a good strat. |
vaikeamuistaa 17.09.2024 14:01:25 | |
---|
Reverbissä myyjä näkee ketkä ovat merkinneet ilmoituksen muistiin ja monesti sieltä tuleekin suora tarjous hieman alennettuun hintaan. Ehkä vastaava systeemi voisi olla käytössä myös täällä kotoisella torilla? If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
Arkka 17.09.2024 16:17:46 | |
---|
vaikeamuistaa: Reverbissä myyjä näkee ketkä ovat merkinneet ilmoituksen muistiin ja monesti sieltä tuleekin suora tarjous hieman alennettuun hintaan. Ehkä vastaava systeemi voisi olla käytössä myös täällä kotoisella torilla? Tätä on ehdotettu ja probleemi on se, että aika moni jättäisi sitten ilmoitukset merkkaamatta, eli ihan matalimman kynnyksen arpova lurkkaus saattaisi kärsiä. Mutta siis voisihan noita olla kaksi. Toinen sellanen merkkaus, josta myyjä ei koskaan edes saa lukuna tietää (eli vähän kuin kirjanmerkki) ja toinen, jossa merkkaaja näkyy myyjälle, kunhan myyjälle ei sitten tule mitään automaattisia viestejä näistä, ellei niitä erikseen halua. |
Gary the pine 17.09.2024 17:51:12 | |
---|
Arkka: Tätä on ehdotettu ja probleemi on se, että aika moni jättäisi sitten ilmoitukset merkkaamatta, eli ihan matalimman kynnyksen arpova lurkkaus saattaisi kärsiä.
Näistä matalimman kynnyksen merkkaajista lienee 99,9% semmosia, että ikinä koskaan milloinkaan minkäänlainen kauppa synny, joten en pitäisi suurena menetyksenä heidän merkkailujen loppumista. Tulin, näin, paskoin housuun. |