Laulava Kylätohtori 26.10.2015 12:12:39 | |
---|
Progorava: No ei tämä suuremmin tähän vertaudu. Tuossa haetaan hyötyjä mikropiireihin. Meillä on puolen metrin pätkä rasvattua kaapelia. En kai sellaista missään kohtaa sanonutkaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
darrell 26.10.2015 12:20:20 | |
---|
Jymi: Mutta valmistajahan väittää että pätkä kaapelia parantaa signaalin kulkua koko signaalitiellä. Uskokoon ken tahtoo. Suhtaudun varsin viileästi ko. innovaatioon, eli en ole kiistämässä tai hehkuttamassa, mutta tässä on se merkittävä ongelma, että he eivät yksilöi mikä mitattava suure siinä muuttuu. Jotain täytyy muuttua, koska korvin kuullaan ero. Sehän ei tarkoita oikein mitää, että "pätkä kaapelia parantaa signaalin kulkua koko signaalitiellä". Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
hollstro 26.10.2015 12:29:26 | |
---|
darrell: Suhtaudun varsin viileästi ko. innovaatioon, eli en ole kiistämässä tai hehkuttamassa, mutta tässä on se merkittävä ongelma, että he eivät yksilöi mikä mitattava suure siinä muuttuu. Jotain täytyy muuttua, koska korvin kuullaan ero. Sehän ei tarkoita oikein mitää, että "pätkä kaapelia parantaa signaalin kulkua koko signaalitiellä". Saundihan on kaiken summa ja jokainen palikka välissä siihen vaikuttaa. En usko itsekään siihen että toi letku vaikuttaa mihinkään muuhun osaseen kuin siihen signaaliin joka sen läpi kulkee. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
teleman 26.10.2015 12:42:48 | |
---|
Komppikitaristi |
Jymi 26.10.2015 12:58:32 (muokattu 26.10.2015 12:59:19) | |
---|
|
WanhaWetäjä 26.10.2015 12:58:37 | |
---|
hollstro: Saundihan on kaiken summa ja jokainen palikka välissä siihen vaikuttaa. En usko itsekään siihen että toi letku vaikuttaa mihinkään muuhun osaseen kuin siihen signaaliin joka sen läpi kulkee. No onko sulla (miksei muillakin ko kaapelin omistajilla) antaa asiasta jotain konkreettista tälläselle omiin korviin uskovalle eli bandin kanssa vetoa ihmekaapelin kera ja ilman, sais arvata kummalla vedetään ja oltais enemmän siinä oikeassa elämässä jossa meistä suurin osa suorittaa soittonsa, ei suinkaan kaiuttomissa tiloissa mittarien kera erilaisia testeja suorittaen... Pätkä laulubiisia kitarakompilla ja soololla, livenauhotus treenikseltä riittää. Itse uskon vankasti tähän https://www.youtube.com/watch?v=uKdcwTMAeNgSitä joko osaa soittaa tai sitten ei, aivan sama millä vetää. Jos "kärmesöljyt" tuovat lisäpontta ja uutta intoa jollekkin niin ei se toki ole keltään pois, veikkaan että aika monelle tuote on kuitenkin täysin toisarvoinen jos oma signaaliketju on kunnossa ja soitto soi ja on kiva vetää. Sellanen tuli mieleen että JOS ko kaapelin ottaisi SALAA pois signaaliketjusta, identtisen näköinen lumekaapeli tilalle, huomaisiko eron heti? Siis tyyliin tänään treenit oikealla kaapelilla, huomenna lumeella? Miten mahtas olla? Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Laulava Kylätohtori 26.10.2015 13:10:52 (muokattu 26.10.2015 13:16:06) | |
---|
Jymi: ... Ok, tämä selvä. e. vai onko sittenkään? :D Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Tympee Huttunen 26.10.2015 13:14:44 (muokattu 26.10.2015 13:21:03) | |
---|
Jymi: Tässä on spintroniikalla saatu aikaiseksi digitekniikan perustilat 1 ja 0 huoneenlämmössä piilastulle. Uusi artikkeli koski taas suprejohtavuuden tekoa spin efektin avulla eli tekniikkaa jolla saadaan 0-resistanssi siirtojohtoihin yms. Täysin eri sovellus siis. Ja tämä RED cable sijoittuu siis jälkimmäiseen osuuteen. Se nykyinen osaamisen raja menee siis noin 100K lämpötilassa (on noin -173 astetta C). Lähde: http://www.utu.fi/fi/yksikot/sci/yk … tkimus/suprajohteet/Sivut/home.aspx Missä kohtaa sanotaan, että Red Cable perustuu siihen, että johtimen resistanssi on 0? Mulla muuten omakuvassa ikävän epäselvä artikkeli: http://muusikoiden.net/dyn/users/139084.jpg |
Jymi 26.10.2015 13:42:51 (muokattu 26.10.2015 13:43:23) | |
---|
Lastinen: Missä kohtaa sanotaan, että Red Cable perustuu siihen, että johtimen resistanssi on 0? No mihin sitten ? Lastinen: Mulla muuten omakuvassa ikävän epäselvä artikkeli: http://muusikoiden.net/dyn/users/139084.jpg Spintroniikka lupaa paljon... Kohti... parempaa jne. visioita maalaillaan tulevaisuuteen. Ai niin mutta tulevaisuushan onkin jo täällä. Meillä on RED cable. Mielelläni olisin väärässä. Jos homma saadaan oikeasti toimimaan Suomalaisten toimesta huoneenlämmössä niin sinä olisi hyvä mahdollisuus isoon bisnekseen = työpaikoja, vaurautta jne. |
Zammy 26.10.2015 13:47:42 | |
---|
Mulla on ennenkin ollut vaikeuksia suhtautua kaikkiin jotka uskonsa varassa tekevät päätöksiä tai johtopäätöksiä ja sama homma tässä. Viittaan vaan siihen, että tosi moni perustelee täällä kantaansa että "en voi uskoa" tai "minä uskon". Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
FastEddie 26.10.2015 13:55:38 | |
---|
"Rehab is for quitters" |
rintapek 26.10.2015 13:59:33 | |
---|
hemmo: Oli ihan pakko kysyä tuotteesta Mad Professorin Harri Koskelta: ... Minä kuulin muutoksen parempaan. Sikäli kun noi väitteet pitää paikkansa niin vielä enemmän kummastuttaa miksi ainut sovellus on efektityyppinen skittapiuha? Tollahan olis käyttöä missä vaan. Laulumikkipiuhana toi olis tosi kova sana. Hifistit olis innoissaan jos tommoisen sais kytkettyä levarin ja vahvistimen väliin. Jos toimii vahvistetulla signaalilla (miks ei toimis?) niin kaiutinkaapelina. Hifistit olis vielä enemmän innoissaan ja PA- väki kiittäis jos pitkät kajaripiuhat vois häviöittä korvata 1,5mm letkuilla. Ihan vaan niinku musasovelluksina. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
Tympee Huttunen 26.10.2015 13:59:38 | |
---|
Jymi: No mihin sitten ? Eikö siitä ole tässä kymmeniä sivuja kirjoiteltu? Spintroniikka lupaa paljon... Kohti... parempaa jne. visioita maalaillaan tulevaisuuteen. Ai niin mutta tulevaisuushan onkin jo täällä. Meillä on RED cable. Mielelläni olisin väärässä. Jos homma saadaan oikeasti toimimaan Suomalaisten toimesta huoneenlämmössä niin sinä olisi hyvä mahdollisuus isoon bisnekseen = työpaikoja, vaurautta jne. Sä nyt käännät tämän jotenkin 100K lämpötilassa toimivaksi suprajohteeksi. Ei missään ole väitetty Red Cablen olevan sellainen. Mut katsellaan ja ihmetellään. On mielenkiintoista lukea, kun koko ajan tulee kokemuksia. Mä en ole kehdannut mennä liikkeeseen testaamaan, koska mun mielestä kauppaan mennään ns. tositarkoituksella, ei testailemaan jotain nettikeskusteluja varten. Mulla ei ole aikomusta kaapelia ostaa, vaikka se soundia voisi parantaa. |
Jymi 26.10.2015 14:07:09 | |
---|
Lastinen: Sä nyt käännät tämän jotenkin 100K lämpötilassa toimivaksi suprajohteeksi. Ei missään ole väitetty Red Cablen olevan sellainen. Mut katsellaan ja ihmetellään. On mielenkiintoista lukea, kun koko ajan tulee kokemuksia.. Ei missään muualla kuin RED cablen markkinointimateriaalissa. Tosin unohtivat mainita että korkein käyttölämpötila on 100K. |
Tympee Huttunen 26.10.2015 14:21:29 | |
---|
Jymi: Ei missään muualla kuin RED cablen markkinointimateriaalissa. Tosin unohtivat mainita että korkein käyttölämpötila on 100K. Mä en huomannut, voitko näyttää? |
Jymi 26.10.2015 14:23:24 | |
---|
Lastinen: Mä en huomannut, voitko näyttää? No sehän on yhtä hehkutusta siitä kun elektronit pistetään pyörimään niin ne menee liukkaammin kaapelin läpi = tästä spin efektillä tehtävästä suprajohteesta on otettu markkinointi-idea ja sen ympärille löysästi rakennettu hienoja markkinointivideoita yms. |
midprice 26.10.2015 14:33:52 | |
---|
rintapek: Sikäli kun noi väitteet pitää paikkansa niin vielä enemmän kummastuttaa miksi ainut sovellus on efektityyppinen skittapiuha? Tollahan olis käyttöä missä vaan. Laulumikkipiuhana toi olis tosi kova sana. Hifistit olis innoissaan jos tommoisen sais kytkettyä levarin ja vahvistimen väliin. Jos toimii vahvistetulla signaalilla (miks ei toimis?) niin kaiutinkaapelina. Hifistit olis vielä enemmän innoissaan ja PA- väki kiittäis jos pitkät kajaripiuhat vois häviöittä korvata 1,5mm letkuilla. Ihan vaan niinku musasovelluksina. Se mitä mä juttelin Spindecon äijien kanssa, niin toi kitarakaapeli syntyi ihan muun asian sivutuotteena. Firmassa joku innokas musiikkimies jne. |
Oan 26.10.2015 14:40:51 | |
---|
Lastinen: Sä nyt käännät tämän jotenkin 100K lämpötilassa toimivaksi suprajohteeksi. Ei missään ole väitetty Red Cablen olevan sellainen. En mäkään tuota suprajohdeväitettä löydä. Toisaalta löydän kyllä paljon muuta yhtä jos ei enemmänkin ihmeellistä noista tuotekuvauksista. Kulmakarvat katossa saa lukea tuota juttua. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
aristoteles666 26.10.2015 14:45:44 | |
---|
Oan: En mäkään tuota suprajohdeväitettä löydä. Toisaalta löydän kyllä paljon muuta yhtä jos ei enemmänkin ihmeellistä noista tuotekuvauksista. Kulmakarvat katossa saa lukea tuota juttua. signaali kulkee tavallisessa kaapelissa yli puolet valonnopudesta, jos sitä meinataan nopeuttaa, ei se onnistu kuin suprajohtavuudella, tulee fysiikan lait vastaan. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Oan 26.10.2015 14:58:41 | |
---|
aristoteles666: signaali kulkee tavallisessa kaapelissa yli puolet valonnopudesta, jos sitä meinataan nopeuttaa, ei se onnistu kuin suprajohtavuudella, tulee fysiikan lait vastaan. Eli tarkalleen ottaen mikä? Jos nyt jännityksen vuoksi olettaisi että olisi maaginen spinipiuha jonka ominaisuudet radikaalisti poikkeavat tavallisesta kaapelista, niin mihin toi toive signaalin nopeutumisesta voisi kariutua? Mitään kausaliteettiahan tässä ei olla kuitenkaan murtamassa. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |