Billsner 05.09.2025 19:32:33 | |
|---|
Ostin broidilta sen vanhan Charvel Avengerin pois. Tuollainen 90-luvun made in Japan RR-kopio. Lisenssi floikkatalla on melko kökkö ja kampikin puuttuu, mutta muuten ihan mukava soittaa. Supreme General Of Evil |
Kefiiri 05.09.2025 20:01:06 | |
|---|
Penasol: En ole omistanut oikeaa ja toimivaa sähkökitaraa varmaan kymmeneen vuoteen, koska olen soitellut nailonkielistä. Tuota nyt tuli pitkään tuumiskeltua ja reilu kuukausi sitten ostin Kasuga ES-335:n. Vahvistimetta on huono soitella ja tänään hain Tech 21 Trademark 60:n. Tuollaista himoitsin joskus noin vuonna 2000, mutta jäi hankkimatta. Nyt tuli halavalla vastaan, niin ostin pois. Ja on muuten hämmentävää miten näissä on tullut hinnat alas. Aiemmin kesällä katselin silloin tällöin myyntiin ilmaantuvia 100-150€ hintaisia, mutta tämä tänään noudettu maksoi 50€ ja toimii. Alkuperäinen omistaja myi ja alkuperäisen myyntipakkauksen mukana hinta on ollut 4495mk. Nykyrahaan muunnettuna tämä on reilun 1200€. Ihan kelpoja vehkeitähän nämä on, mutta ainakaan tällä hetkellä ei näytä porukalle kelpaavan. No olipa edullinen! Se on se transistorius mikä porukkaa aivan suotta hyljeksityttää. Hyvä laite on! Kaverin tuollaisella vahvarilla olen pari keikkaa soittanut enkä löydä moitittavaa. En ole musiikin asiantuntija. |
marumuju 06.09.2025 09:38:30 | |
|---|
Viime kuukausina on tullut sijoitettua pedaaleihin. Ostin ensin Mad Professorin Super Blackin, jolla saa mainion täyteläisen cleanin äänen irti melkein mistä tahansa vahvarista. Sen jälkeen pitikin jo saada nauhakaiku, eli Boss RE-202. Loput tarpeet tunnun vielä täyttävän pienellä Digitechin mallintavalla boksilla, vaikka se onkin harmillisen tuhnu. |
Lennu 06.09.2025 12:15:50 | |
|---|
Oon pitkään jo miettinyt, siis vuosia, ettei mulla oo koskaan ollut ihan basic Fender Stratocasteria. Ja oon silloin tällöin selaillut toria. Nyt menin jotenkin sekaisin HSS-mikitetystä player II Stratosta ja ostin sen. Eli mulla ei vieläkään ole basic fender startocasteria |
Jeszse 06.09.2025 18:47:08 | |
|---|
Ostin Hotone Ampero II stompin. Ollu ykkösvehkeenä se stageversio siitä, toi tuli nyt pääasiassa backupiks. Oli aiemmin se vanhempi ekan sukupolven ampero ni aattelin päivittää sellaseks että saa suoraan samat patchit molempiin laitteisiin ku softa on sama. Vitummoisia vehkeitä edelleen. Ei oo quad cortex paljo gasittanu sen jälkeen ku ton stagen hommas. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
PIM 06.09.2025 20:48:31 | |
|---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Kefiiri 07.09.2025 08:11:35 (muokattu 07.09.2025 08:14:12) | |
|---|
Niin siis ostin plektroja Saksasta ja kaikki ovat liian kankeita. Voi helkkari. Luulin tietäneeni että 1mm on se oikea paksuus mutta ei se ilmeisesti olekaan. Kunhan löydän vanhan Mad Professorin mainosplektran ja mikrometrin, täytyy mitata se paksuus. Valkoiset MP -plektrat ovat parhaita: konstailematon pintatuntuma, kohtuullisesti taipuisuutta ja väri joka erottuu hämärässäkin plektran pudottua lattialle. En ole musiikin asiantuntija. |
Tami 07.09.2025 10:36:48 | |
|---|
PIM: Sen verran positiiviset kokemukset nyt kertynyt M-Vaven ANN Blackboxista, että uskalsin laittaa uuden MK300 tilaukseen. Aika kovat speksit heittää kehiin alle 170€ muljutin. https://www.cuvave.com/productinfo/1431162.html Mielenkiintoinen värkki. Noiden "nimettömien" vekottimien osalta kehitys on kyllä messevää... Mä tykkään tuosta blackboxista kovastikin. Ainoa puute on varsinaisen eq-blockin puute, sillä pärjäisi jo pitkälle! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
jarmo vh 07.09.2025 11:10:20 | |
|---|
Just huomasin, että tänä vuonna onkin tullut panostettua harrastukseen ja pyöritettyä kamarumbaa, kun pääsi pitkästä aikaa ihan porukan kanssa soittelemaan. tulleet: Gibson J-35, Fender 50th Anniversary strato, Epiphone Crestwood, Duesenberg Starplayer TV, Gibson SG Standard DrZ Maz18, Fender 68 Custom DR Boss Waza 2x12, omatekoinen 2x12 Plexitone-klooni, Xotic BB Preamp ja SL Drive, TC Electronic Plethora X3, Plutoneium Chi Wah, Java Boost-klooni, Sweet Honey 7 kpl vanhoja etuasteputkia kitaralaukku kassi pedaalilaudalle mikkejä, piuhoja, kieliä, plektroja menneet: Orville Joe Perry Les Paul, Tokai strato, Epiphone Crestwood Mesa Boogie Mark II, Hiwatt DR103 Hiwatt 4x12, EVM12l Xotic SL-drive, Fender Tre-verb, VHT Melo-trem, Nux Tape Core mikkejä Jospa sitä taas hetken olisi tyytyväinen. Jep. |
jarmo vh 07.09.2025 11:10:21 (muokattu 07.09.2025 11:12:27) | |
|---|
triplan poisto ja ostoslistalle uusi hiiri Jep. |
jarmo vh 07.09.2025 11:11:07 | |
|---|
tuplan poisto Jep. |
Michi 07.09.2025 13:15:31 | |
|---|
-https://roihuband.fi/- |
PIM 07.09.2025 13:25:15 | |
|---|
Tami: Mielenkiintoinen värkki. Noiden "nimettömien" vekottimien osalta kehitys on kyllä messevää... Mä tykkään tuosta blackboxista kovastikin. Ainoa puute on varsinaisen eq-blockin puute, sillä pärjäisi jo pitkälle! Tässä mua kiehtoi Blackboxiin verrattua se, että särö- ja vahvistinkaappauksille on omat blokit signaaliketjussa ja reilusti muistipaikkoja molemmille (40 muistipaikkaa säröille ja 120 vahvistinkaappauksille). Nyt ei tarvi kikkailla 20 muistipaikalla vaan voi ladata netistä kaikki vähänkään hyvän kuuloiset kaappaukset puhelimeen ja siirtää ne bluetoothilla lankkuun. M-EFCS appia on suoranainen ilo käyttää, kun uusien kaappausten lataus netistä ja kaikki efektiketjusäädöt onnistuu yhdellä appilla ilma piuhoja. Eipä ole tullut Tone Onea käytettyä kertaakaan sen jälkeen kun Blackbox tuli taloon sillä niin paljon Bluetooth yhteyden pois jättäminen on sen käytettävyyttä syönyt. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
mattim 09.09.2025 10:33:05 | |
|---|
Kesä meni ostellen: Klemt Echolette BS40 nuppi ja Echolette 2 X 12 Ibanez Tube Screamer Mini Kemper Profiler MK2 Hotone Ampero II Stomp Hotone Ampero Switch+ Hotone TunerPress t.bone GigA Pro PR + 2 lähetintä Behringer Xenyx QX1204USB johtoja Vielä ois hankintalistalla Kemper Player ja ... |
McNulty 10.09.2025 16:27:48 | |
|---|
moving in stereo |
Shredator 13.09.2025 14:55:04 | |
|---|
Mad Professorin Fire Red Fuzz tuli hommattua. Jos Muffi-johdannaisista puhutaan, niin tästä tuli kerralla yksi lemppareista. Todella rouhea fuzzi Marshallin kautta luukuttaessa. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Milkop 13.09.2025 19:05:13 | |
|---|
HB:n Telen ostin koska päässä viiraa. Eihän tuotakaan mihinkään tarvitse sinänsä mutta kokeillaan nyt sitten. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
mattim 14.09.2025 22:19:06 | |
|---|
Syyskausi käyntii komiasti. Jatsilootalahkon edustaja, Tokain versioimana, tuli taloon. Maistuu vielä ainakin kolmen tunnin jälkeen. Netti on pullollaan toimittamatonta midikamaa... |
PIM 15.09.2025 07:30:08 | |
|---|
mattim: Syyskausi käyntii komiasti. Jatsilootalahkon edustaja, Tokain versioimana, tuli taloon. Maistuu vielä ainakin kolmen tunnin jälkeen. Netti on pullollaan toimittamatonta midikamaa... Eihän mikään lämmitä niin sateisena syyspäivän kuin sylin täydeltä jatsilaatikkoa ;) Laitas tarkempaa speksiä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
PIM 16.09.2025 09:14:23 | |
|---|
Tami: Mielenkiintoinen värkki. Noiden "nimettömien" vekottimien osalta kehitys on kyllä messevää... Mä tykkään tuosta blackboxista kovastikin. Ainoa puute on varsinaisen eq-blockin puute, sillä pärjäisi jo pitkälle! Onpahan laite tää MK-300! Löytyy se eq-blokki, kaappausblokit erikseen särölle (muistipaikat 40 kaappaukselle) ja vahvistimelle (mp 120 kaappaukselle), kajari-IR blokki, modulaatioblokki missä mono- ja stereo modefektit. Yhteensä 11 blokkia, mitkä tietysti saa mihin tahansa järjestykseen ja kaikki säätäminen onnistuu suoraan laitteesta (pl. uusien kaappausten ja IR:ien lataus, mikä taas onnistuu kännykkäappista käsin bluetoothilla). Sitten löytyy vielä looperi ja rumpukone. Liitännöistä löytyy balansoimattomat 6,3mm plugi- ja balansoidut XLR-ulostulot. Hintaa laitokselle tuli posteineen 167 euroa eli vanhassa rahassa 995 mk. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |