Aihe: Mexico vs. USA Fenderit
1 2 3 4 541 42 43 44 4580 81 82 83 84
WanhaWihtahousu
07.03.2015 19:42:04

Huhhuh, mikä ketju. Pesee melkein jo täristys-ketjun. MIA:t ovat vissiin parempia?
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
blues guitar
07.03.2015 20:06:20

WanhaWihtahousu: Huhhuh, mikä ketju. Pesee melkein jo täristys-ketjun. MIA:t ovat vissiin parempia?

Joo....toivottavasti jäsen FG ei luovuta, silloinhan tää ketju kuolis.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
FensonGibder
07.03.2015 20:11:41
BigPapa: Kuulostihan ne varsin alumiinisilta joo. Vahvistettuna identtinen minkä kanssa?
Ihan niinkuin muuten vaan identtinen jonkun kanssa? Identtinen itsensä kanssa tietty.
Tutkimustuloksista ja käppyrän kuvista nettisivuilla on vähän huono kuulla mitään, siksi käytän korviani kitaroiden soundien havainnontiin.

Identtinen vaikka tämän stratokopsun kanssa, ennen tai jälkeen kun siitä sahattiin 30% rungosta pois - saat valita kumman saundin kanssa.

https://m.youtube.com/watch?v=4cZdGM0TEHQ

Miten se kitaran saundi kuullosti samalta vaikka rungosta leikattiin isot köntit pois?

Sitä ette ihmettele, kun lopputulema ei ole Teille mieleen.. Siksi unohditte koko videon aika nopeasti..

Mutta vastaus on, ettei koko rungolla ole tässäkään kitarassa mitään merkitystä sähköiseen saundiin.
Riffi, nyt.
blues guitar
07.03.2015 20:15:43 (muokattu 07.03.2015 20:19:47)

Toihan on Yamaha. Ei kuulu tähän ketjuun.

Mites se sustain?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
pappasfin
07.03.2015 20:17:41
Kaikesta väittelystä ym. huolimatta mä nostan hattua kaikille ketkä tänne on kirjoittanu asiasta mukaanlukien FensonGibder vaikka onkin eri linjoilla kuin minä ja muutamat muut.

Jos asioista ei keskusteltais niin välttämättä jäisi huomioimatta seikkoja, jotka muuttavat käsityksiä, moni asia on maailmassa muuttunut kun ihmiset kyseenalaistavat asioita, toki osa asioista ei ole muuttunut.

Siemen kuitenkin aina itää siinä, että asioita tuodaan esille ja mietitään onko jokin asia niin tai näin.

Itse olen vaan maallikko ja teen huomioita perustuen kokemukseen, jostain asioista pidän kiinni tiukasti ja jostain en, olen joutunut myöntämään myös, että olen ollut väärässä, tässä asiassa olen ollut aika tiukalla linjalla ;D
PappaSFin
BigPapa
07.03.2015 20:21:00 (muokattu 07.03.2015 20:23:41)

FensonGibder: Identtinen vaikka tämän stratokopsun kanssa, ennen tai jälkeen kun siitä sahattiin 30% rungosta pois - saat valita kumman saundin kanssa.

Miten se kitaran saundi kuullosti samalta vaikka rungosta leikattiin isot köntit pois?

Sitä ette ihmettele, kun lopputulema ei ole Teille mieleen.. Siksi unohditte koko videon aika nopeasti..

Mutta vastaus on, ettei koko rungolla ole tässäkään kitarassa mitään merkitystä sähköiseen saundiin.

Kyllähän toi puhtailla muuttuu. Niillä sen kuulee selvimmin. Vertailu mutasäröillä on aika turhaa hommaa. Aika skeidasoundinen kyllä jo lähdössä. Ton kaverin tatsilla muutenkin aika repaleista hommaa.
GiovanniDiRondo
07.03.2015 20:26:35

FensonGibder: Identtinen vaikka tämän stratokopsun kanssa, ennen tai jälkeen kun siitä sahattiin 30% rungosta pois - saat valita kumman saundin kanssa.

Itse asiassa olin kuulevani jonkinlaista epäjatkuvuutta jälkisoinnissa, just sellainen pikku huomio, jonka takia joku kitara menee kaupassa takaisin räkkiin. Mahdotonta sanoa kuulon perusteella kun ei itse saa soittaa Sillähän tavalla tietää mikä kitara on hyvä, itse soittamalla.
Gabe
07.03.2015 20:27:11 (muokattu 07.03.2015 20:29:27)
GiovanniDiRondo: Sillähän tavalla tietää mikä kitara on hyvä, itse soittamalla.

pappasfin: Itse olen vaan maallikko ja teen huomioita perustuen kokemukseen

Ehkä minäkin olen vähän epätieteellinen kun sanon näin. Mutta käytännön merkitys näissäkin asioissa on se joka ainakin minulle loppukädessä ainoastaan merkkaa. Jos olen ostamassa itselleni kitaraa niin kävelen liikkeeseen ja nimenomaan kuuntelen miltä se kitara soundaa ja onko se sellainen soundi jota olen nyt etsimässä. Testaan mahdollisimman monta eri yksilöä ja valitsen niistä itselleni mieluisimman. Jos minun aistini sanovat että kyllä tuo saarnirunkoinen nyt on pikkuisen liian kirkas niin silloin se on. Siinä kohtaa on ihan se ja sama vaikka Etelä-Papuan teknillisenYKKÖSyliopiston opiskelija olisi tehnyt koneella mittauksia jotka antavat viitettä päinvastaisesta.
FensonGibder
07.03.2015 20:34:00 (muokattu 07.03.2015 20:49:57)
Gabe: Ehkä minäkin olen vähän epätieteellinen kun sanon näin. Mutta käytännön merkitys näissäkin asioissa on se joka ainakin minulle loppukädessä ainoastaan merkkaa..

Käy se näinkin. Katso tuosta ekat neljä minuuttia ja loput jos kiinnostaa:
Kuullostaako Fender Squier erilaiselta kuin strato vanhasta lastulevytiskipöydästä.

Videon tekijä myy customkitaroita.

https://m.youtube.com/watch?src_vid … annotation_id=annotation_1916590409

T:FG

*EDIT tulokset välillä 32-35 minuuttia.
Riffi, nyt.
BigPapa
07.03.2015 20:43:57

Erilaiselta kuulostaa.
mpekkanen
07.03.2015 20:43:59 (muokattu 07.03.2015 20:49:29)
Tässä Yamaha kitaran sahaus klipissä oleva soundi on kyllä, mielestäni, aika kaukana hyvästä.
On muuten jännä asia, ettei klipissä olevia soittokamoja näytetä ollenkaan. Kitara kyllä näkyy ja soittaja, mutta vahvaria ja mahdollisisa muita kamoja ei.
Kyllähän siinä lukee ne kamat, toki.
Jos tämä video klippi olisi kuitenkin edes jotenkin tieteellisen arvon täyttävä niin myös ne kamat näytettäisiin. Siinä olisi myös ne vahvistimen asetukset ja se, onko soundissa käytetty mahdollisesti kompressoria. Nythän olemme vain täysin tuntemattoman miehen sanan varassa, että mikä vahvari hänellä on ja mitkä ovat laitteiden mahdolliset säädöt. Niin ennen kuin jälkeen, sahauksen.

Tosin soundi on kylläkin, mielestäni, niin surkea ettei tuolla soundilla soitettuna mikään kitara kuulosta hyvältä.
Tämä on tosin täysin oma mielipiteeni ja omiin korvin havaittu.

E: Ei tosin taida soittaja edes kertoa mitään asetuksista. Soittaa vain muutamalla soundilla.
GiovanniDiRondo
07.03.2015 20:48:05

FensonGibder: Käy se näinkin. Katso tuosta ekat neljä minuuttia ja loput jos kiinnostaa:
Kuullostaako Fender Squier erilaiselta kuin strato vanhasta lastulevytiskipöydästä.

Videon tekijä myy customkitaroita.

https://m.youtube.com/watch?src_vid … annotation_id=annotation_1916590409

T:FG

Mielestäni kummatkin kuulostaa täysin paskalta, mutta en tiedä mitä se todistaa.
FensonGibder
07.03.2015 20:51:04
GiovanniDiRondo: Mielestäni kummatkin kuulostaa täysin paskalta, mutta en tiedä mitä se todistaa.

Sulla on huono äänentoisto?

No katso tulokset väliltä 32-35 minuuttia..
Riffi, nyt.
Gabe
07.03.2015 20:52:59 (muokattu 07.03.2015 22:08:06)
FensonGibder: Kuullostaako Squier erilaiselta kuin strato vanhasta lastulevytiskipöydästä.

En nyt varsinaisesti odottaisikaan Squierilta lastulevyä kummoisempaa soundia...

Mutta pitää kuunnella jossain kohtaa.

e. Peruspahvinen squju soundi lähti kummastakin. Vaikea sanoa pelkän tuubipätkän perusteella kuulokkeiden läpi kuunneltuna kitaraa kokeilematta sen tarkemmin miten suurista eroista puhutaan vai puhutaanko. Loppupuolella niissä vaikutti olevan jotain pientä eroa, mutta vaikea kuitenkaan sanoa. Jos noista kahdesta olisi pakko toinen ottaa niin varmaan yhtä hyvään lopputulokseen pääsisi kummallakin.
iec
07.03.2015 21:02:09 (muokattu 07.03.2015 21:10:56)

Ketjun aiheeksi pitäisi vaihtaa: "Hei, haluan väitellä jälleen kerran kitaran puiden vaikutuksesta soundiin"

;) :D :)

Sori jos tätä on ehdotettu jo aiemmin. En ole jaksanut lukea ihan kaikkea. Luultavasti edelleenkin jotkut ostavat mexicaaneja ja toiset jenkkejä. Ehkä jotkut jopa molempia...

Edit: Hyvin tehty kitara on edelleen hyvin tehty kitara ja jos vielä kaula on sopiva & sustain on hyvä niin sillä on ilo soitella. Jos vielä lisäksi kitaran ulkonäkö on mukava ja kaulalta ei löydy deadspotteja, niin avot ja voila ja niin edelleen :)

Olen siis vahvasti sitä mieltä, että kaikki kitarat ovat yksilöitä. Se tekee tästä harrastuksesta mielenkiintoisen ja haastavan.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Jukka Häikiö
07.03.2015 21:06:33

Ööööötota, ihan pakko vetää ne autot taas kehiin, vaikka se närää aiheuttaakin, samarinin tarpeessa täällä on jo ykssuntoinen valmiiksi. Väittämä: Dacian ja Lexuksen vastaavan mallin erona ei ole kuin hinta!
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Sarko
07.03.2015 21:09:13
Gabe: En nyt varsinaisesti odottaisikaan Squierilta lastulevyä kummoisempaa soundia...

Höpö höpö, todellisuus ei tosiaan vastaa odotuksiasi. Sähkökitaraltahan Squjut kuulostavat, elleivät sitten ole akustisia kitaroita :D
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
BigPapa
07.03.2015 21:12:53

Squier vs. pöytälevy keskimikillä.

http://maihinnousu.net/s/23878
JaaGeRMaisTeR
07.03.2015 21:15:23
Jukka Häikiö: Ööööötota, ihan pakko vetää ne autot taas kehiin, vaikka se närää aiheuttaakin, samarinin tarpeessa täällä on jo ykssuntoinen valmiiksi. Väittämä: Dacian ja Lexuksen vastaavan mallin erona ei ole kuin hinta!

Vertauksena ei nyt omastamielestäni istu tähän väittelyyn yhtään. Mutta siis jos osat on samat, niin pitäisi liikkua samalla tapaa. Vähän kuin vaihtaisit Lexuksen ja Dacian korit vain vuorotellen.

Näin tämän väittelyt olen käsittänyt.
Gabe
07.03.2015 21:17:08
Sarko: Höpö höpö, todellisuus ei tosiaan vastaa odotuksiasi. Sähkökitaraltahan Squjut kuulostavat, elleivät sitten ole akustisia kitaroita :D

Kyllähän ne sähkökitaroilta kuulostaa, nimittäin sellaisilta joissa on lastulevyrunko. ;) Onhan noita squiereitakin talossa käynyt. Bassoja aikanaan muutamakin, eipä ne edullisimmat kovin kummoisia ole. Classic Vibe jo alkaa olla oikea soitin mutta kyllä siitäkin huomaa että säästetty on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)