Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 541 42 43 44 4587 88 89 90 91
askomiko
11.08.2013 18:56:42
Ostin ykkösen heti kun se tuli, en hoksannut että mun suosikki Basketweave TV olikin vasta tässä toisessa... Ja pari muuta mielenkiintoista joita ei tehdaskaapeissa ole. Ihan hirveästi varianssia en noista saa irti, pienesti erilaiset soundit eri etuasteiden takia. Jos haluaa itse miksata oman balanssinsa mikkien kesken niin sitten. Ota mieluummin tuo Ownhammerin uusista uusin paketti jos 4x12" soundit kiinnostaa! Näissä on nääs monta rajusti erilaista makua aiheesta. Otin molemmat, Vintage ja Modern, tässä vaiheessa "vintage" nippu tuntui hyödyllisemmältä, mutta en vielä turbosäröillä testannutkaan.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Metalliac
11.08.2013 23:21:26 (muokattu 12.08.2013 23:30:14)
Mulla olis ehkä tarkoitus löytää nyt tavallaan klassikkosoundeja rämpimättä ihan helvetillisen IR määrän läpi. Ownhammereista mulla on V1 bogner ja mesakaapit ja V2 mesa ja vaihtoehtoja riittää kyllästymiseen saakka. Kyllä sieltä metsästämällä hyvää jälkeä toki saa aikaseks, mutta jotenkin ettisin nimenomaan rock/proge/vintagehenkistä pöhinää kun vanhat IR:t riittää jo moderniin mättösoundiin.

EDIT: Juuri tähän tää sitten meni. Koko ilta IR:ien vertailua ja järjestelyä Axeen. Hommasin sitten kuitenkin sen Mad Oak producer packin ja täytyy sanoa että se oli kyllä hyvä päätös. Paketissa oli juuri oikeanlaista middlehönkää. Noista basketweaveista sai myös paljon paremmin presenssiä ja yläpäätä esille tekemällä custom blendin noista singlemikeistä, taidan tykätä itse kirkkaammista soundeista kuin useemmat. Thiele cabiin vähän petyin, mutta positiivinen yllättäjä oli 2x12 SV Legend. Pitää vielä testailla esim tuo Scumtonekaappi, kun sen tehdasmiksistä tykkään.

Sellainen huomio noihin moderneihin mättöhommiin on, että noilla ilmasilla Kalthalleneilla ja esim. God's Cabilla pärjää jo tosi pitkälle. Kalthallenista perussoundi, johon sitten blendailee GG:stä kirkkaampaa ja scoopatumpaa IR:ää päälle. Toimii kuin häkä!
F_Lame
29.08.2013 07:23:08
Fractal Audion facebookissa huppu-uutisia. Axe-edit 3.0 ja fw11 julkastu!! Tänään tullaan juosten töistä kotiin.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
askomiko
29.08.2013 10:00:05
Wanha :). Hienoa, drive ja overdrive on nyt vierekkäin, ehdotin tuota kun ne tuli.
F_Lame
03.09.2013 08:52:07
Tää nyt ei suoranaisesti koske Axe FX II:sta mutta...

Onkos täällä kellään tota MFC-101:stä? Itellä taitaa lähteä näillä näppylöillä tilaukseen. Minkälaisissa caseissa ootte tota kuljetellu? Kattelin että esimerkiks Pedaltrain 2:een menis vissiin ton kanssa pari expression pedaalia aika nätisti? Onko mitään hyväksi havaittua ratkasua mitä osaisitte suositella?
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Norppa78
03.09.2013 12:29:21
F_Lame: Tää nyt ei suoranaisesti koske Axe FX II:sta mutta...

Onkos täällä kellään tota MFC-101:stä? Itellä taitaa lähteä näillä näppylöillä tilaukseen. Minkälaisissa caseissa ootte tota kuljetellu? Kattelin että esimerkiks Pedaltrain 2:een menis vissiin ton kanssa pari expression pedaalia aika nätisti? Onko mitään hyväksi havaittua ratkasua mitä osaisitte suositella?

Ostin Thomanilta tuollaisen GATOR GPT-PRO 30" x 16".
Siihen mahtui mukavasti pari pedaalia ja oli suht halpakin. ( 60 € )

Pistin mfc:n ja pedaalien pohjaan tarranauhat ja sit sivuille pienet tuet.
On pysynyt hyvin paikoillaan keikkareissuillakin.

http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Norppa78/mfcgator.png
TTV
03.09.2013 20:11:02
F_Lame: Fractal Audion facebookissa huppu-uutisia. Axe-edit 3.0 ja fw11 julkastu!! Tänään tullaan juosten töistä kotiin.

Hyvä päivitys, nyt putkinupit kuulostaa viimeinkin Axelta :-) Edit meni ainakin järkevämpään suuntaan, toivottavasti on myös sutjakampi ja stabiilimpi käyttää.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
F_Lame
03.09.2013 20:34:16 (muokattu 03.09.2013 20:35:00)
Norppa78: Ostin Thomanilta tuollaisen GATOR GPT-PRO 30" x 16".
Siihen mahtui mukavasti pari pedaalia ja oli suht halpakin. ( 60 € )

Pistin mfc:n ja pedaalien pohjaan tarranauhat ja sit sivuille pienet tuet.
On pysynyt hyvin paikoillaan keikkareissuillakin.

http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Norppa78/mfcgator.png

Sinne meni MCF:n tilaus. Vähän kieltämättä kirpasee toi 800e kontrollerista mutta minkäs teet. Ton konffaaminen vaan vaikuttaa niin paljon helpommalta ja muita MIDI-ohjaimia tuskin edes saa keskustelemaan axen kanssa samalla tavalla.

Taidan hoitaa kuljetuksia varten koteloinnin kans tolla Gatorilla samalla tavalla kuin sinä. Tarkemmin katottuna Pedaltrain 2:n kanssa taitais mennä aika tiukalle jos kaks spedua haluaa saada mahtumaan.
www.DREAMTALE.org
julkke
03.09.2013 22:02:18

Vähän överikskin vedetty dynamiikka tässä yhessätoista, mörkömetallisounditkin puhdistuu hienosti ja marsut on tämän suhteen parempia kuin esikuvansa.. :D Voihan sitä tietty säätää.
juikkipuikki
03.09.2013 22:14:12

F_Lame: Tää nyt ei suoranaisesti koske Axe FX II:sta mutta...

Teetin Bluescaselta pikkukeissin tolle mfc-101:lle alkuvuonna. Ulkomitat tais olla jotain 45x30x15cm. Hinta aina tapauskohtainen, Jussihan tekee sit semmosen mihin mahtuis exp pedaalitkin. Soittoa vaan 050-569 7495

Kuva:

https://dl.dropboxusercontent.com/u … Muusikoiden.net/20130903_211743.jpg
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
efunkelist
03.09.2013 23:11:38

julkke: Vähän överikskin vedetty dynamiikka tässä yhessätoista, mörkömetallisounditkin puhdistuu hienosti ja marsut on tämän suhteen parempia kuin esikuvansa.. :D Voihan sitä tietty säätää.

Tämmöistä minä kaipaan "analogista paremmalta"
Perustan itselleni säästörahaston axea varten än yy tee nyt
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
julkke
04.09.2013 20:06:24 (muokattu 04.09.2013 20:07:55)

efunkelist: Tämmöistä minä kaipaan "analogista paremmalta"

Anna mennä. Varaudu kuitenkin siihen, että enkelit eivät laskeudu maan päälle kun ensimmäiset soinnut kajauttaa. Tolle pitää antaa vähän aikaa ja perehtymistä ennenkuin timanttisoundit alkaa löytyä. Mun mielestä axen yletön hehkutus on humoristisen ärsyttävää. Se on loistava laite, mutta ei mikään jumalolento niinku internet väittää. Mulle itelleni tärkeintä on kuitenkin, että axella soittaminen on ihan törkeän hauskaa. Tänään reeneissä kaverin vanha käsintehty strato ja AC30-mallinnus oli kyllä herkkua..
TTV
04.09.2013 20:39:46
julkke: . Mun mielestä axen yletön hehkutus on humoristisen ärsyttävää. Se on loistava laite, mutta ei mikään jumalolento niinku internet väittää. ..

Juu, välillä hehkutus menee överiksi mutta on siinä kuitenkin vinhaa perääkin. Axe on tällä hetkellä parasta mallinnusteknologiaa mitä rahalla saa, eli sillä saralla hype on oikeutettua. Se, onko aidomman kuuloinen kuin analoginen esikuvavahvistin, onkin sitten kuulijan korvissa ja sormissa. Itellä on vuoden ollu axe2 käytössä ja oon ruuvannu siitä tasan yhden jokapaikan saundin, eli murto-osa ominaisuuksista hyödynnetty. Tämäkin vaan kuulokesoittoon, kuulokkeeton soitto tulee vaihtelevien nuppien+kaappien kautta.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Mr. Speed
06.09.2013 09:16:21
efunkelist: Tämmöistä minä kaipaan "analogista paremmalta"

Mitä tulee dynamiikkaan, niin ainakin VHT Ultra Lead tosiaan puhdistui mörkömetalleista ihan puhtaille asti. Laiskana mulla olikin "channel switchi" kitaran mikkivalitsin. Kaulamikistä oli volat laskettu ja metallista tultiin puhtaille mikin vaihdolla.
http://www.sieni.us/?id=38
efunkelist
06.09.2013 11:43:36

Minä haen hyvää dynamiikkaa. Tähän asti se on KÄYTÄNNÖSSÄ irronnut vain asiallisilla putkivahvareilla mutta digidigissä kiinnostaa kerrostalokäytännöllisyys ja se että ääni kulkee myös äänitys/stagetilanteessa piuhaa pitkin.

Hemmetin kova hinta tuolla axella on mutta jos se elämää kestää niin mitä sen väliä. On sitä rahaa paljon mennyt naisiin ja viinaan mutta on sitä turhuuksiinkin upotettu.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
askomiko
06.09.2013 13:33:29
Mulla on ollut jonkinmoinen pino vahvareita vuosien mittaan ja axe on nyt ollut pidempään kun jotkut ihan kalliistakin putkipeleistä. Fiilis hywä, tähän mennessä joka kerta tulee hyvä mieli kun laittaa koneen käyntiin. Axen wau-fiilis on kestänyt paljon pidempään kuin minkään vahvarin tähän mennessä. Jos tämä on kelpo mittari niin kone on helvetin hyvä.
pappasfin
06.09.2013 14:30:09 (muokattu 06.09.2013 14:32:36)
efunkelist: Minä haen hyvää dynamiikkaa. Tähän asti se on KÄYTÄNNÖSSÄ irronnut vain asiallisilla putkivahvareilla mutta digidigissä kiinnostaa kerrostalokäytännöllisyys ja se että ääni kulkee myös äänitys/stagetilanteessa piuhaa pitkin.

Hemmetin kova hinta tuolla axella on mutta jos se elämää kestää niin mitä sen väliä. On sitä rahaa paljon mennyt naisiin ja viinaan mutta on sitä turhuuksiinkin upotettu.

Itse pähkäilin tuota Axea parisen vuotta sitten ja oishan se kiva olla vaikkapa tuo Axe 2 mutta hinnan puolesta käännyin Elevern Rack hankintaan ja en ole katunut, dynamiikka ja soundi on kohdillaan ja reilusti halvempi (tämä vaan niille tiedoksi ketkä halajaa tätä Axea mutta jos ei varat riitä niin ei ole peli menetetty ;D )
PappaSFin
julkke
06.09.2013 15:04:46

Latasin noi 11 firmiksen tehdaspresetit ja pakko sanoa, että ovat kyllä hemmetin hyviä. Eipä tartte kun valita yks noista perusvahvistinsoundeista ja hups kun muutama tunti vierähtää kuin siivillä. Ei tartte alkaa säätöhelvettiin kun soundi on heti nautinnollinen. Bändihommia ajatellen noissa on vähän liikaa reverbiä mutta yksistään toimii.

On se tosiaan helvetin kallis ja jopa ylihintainen, mutta oon samoilla linjoilla askomikon kanssa, aina kun ton päälle napsauttaa tulee hyvä fiilis, ja sehän on tärkeintä.
painofdespair
07.09.2013 22:06:30
Onko täällä ketään, kuka HALUAISI vaihtaa/myydä FX:n I tai II ENGL POWERBALLiin välirahojen kera?
Tai mistä olisi mahdollista kyseinen vehje saada käytettynä?
Mr. Speed
08.09.2013 08:33:02
painofdespair: Onko täällä ketään, kuka HALUAISI vaihtaa/myydä FX:n I tai II ENGL POWERBALLiin välirahojen kera?
Tai mistä olisi mahdollista kyseinen vehje saada käytettynä?

Muusikoiden.netin torilla on aika jatkuvalla syötöllä Axe FX Standardia/Ultraa tarjolla.
http://www.sieni.us/?id=38
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)