Rg505bk 03.06.2015 20:51:05 | |
---|
Gabe: Totta turiset, kävipä aivopieru. Millaisia päätteitä olette Kemperin kanssa käyttäneet? Mulle riittää Velocity 100. Torilta halvalla... |
Ioxio 04.06.2015 19:43:22 | |
---|
Tämä lie jo kysytty sen sata kertaa, mutta kun ei kärsivällisyys riittänyt enää etsimeseen, niin kysympä. Eli itteltä löytyy nyt Kemperin Poweramp. Kysymys kuuluu. FRFR. Aktiivi vai passiivi?Onko kellään kokemuksia? Toki aktiivissa on aina juuri sitä pönttöä varten rakennetut vahvistimet itsessään, mutta onko ero valtaisa? |
Gabe 04.06.2015 22:04:28 | |
---|
No niin, jo näyttää taas mnet parhaita puoliaan. Ensi viikolla saan Kemperin pariksi päiväksi lainaan. Kiva nyt rauhassa kokeilla millainen se on, ja toimiiko se tässä ympäristössä ja käyttötarkoituksessa. |
blues guitar 05.06.2015 05:35:01 | |
---|
Ioxio: Tämä lie jo kysytty sen sata kertaa, mutta kun ei kärsivällisyys riittänyt enää etsimeseen, niin kysympä. Eli itteltä löytyy nyt Kemperin Poweramp. Kysymys kuuluu. FRFR. Aktiivi vai passiivi?Onko kellään kokemuksia? Toki aktiivissa on aina juuri sitä pönttöä varten rakennetut vahvistimet itsessään, mutta onko ero valtaisa? Jos sulla on Poweramp, niin mihin tarvitset aktiivikaappia? Siis jokin passiivinen FRFR kaappi luuli toimivan. Sulla on kuitenkin päätteessä tehoa 600w, joten huomioi tehonkesto. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
blues guitar 05.06.2015 05:37:15 | |
---|
Gabe: No niin, jo näyttää taas mnet parhaita puoliaan. Ensi viikolla saan Kemperin pariksi päiväksi lainaan. Kiva nyt rauhassa kokeilla millainen se on, ja toimiiko se tässä ympäristössä ja käyttötarkoituksessa. Sitten vain hyvät profiilit käyttöön ja testiä. : ) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
hallu 05.06.2015 10:30:05 | |
---|
blues guitar: Sitten vain hyvät profiilit käyttöön ja testiä. : ) Niin nuo profiilit lienee ihan avainasemassa tämän laitteen kanssa? eli siis laite itsessään on vain alusta profiilille ja se on ihan paska jos on ihan paska profiili ja vastaavasti kunnollisella profiililla se on ihan taivaallinen? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 05.06.2015 10:44:09 | |
---|
hallu: Niin nuo profiilit lienee ihan avainasemassa tämän laitteen kanssa? eli siis laite itsessään on vain alusta profiilille ja se on ihan paska jos on ihan paska profiili ja vastaavasti kunnollisella profiililla se on ihan taivaallinen? Vähän kuin televisio. Vaikea siitä on telkkaria syyttää, jos tulee huonoa ohjelmaa. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
juki 05.06.2015 14:04:28 (muokattu 05.06.2015 14:06:39) | |
---|
Ioxio: Tämä lie jo kysytty sen sata kertaa, mutta kun ei kärsivällisyys riittänyt enää etsimeseen, niin kysympä. Eli itteltä löytyy nyt Kemperin Poweramp. Kysymys kuuluu. FRFR. Aktiivi vai passiivi?Onko kellään kokemuksia? Toki aktiivissa on aina juuri sitä pönttöä varten rakennetut vahvistimet itsessään, mutta onko ero valtaisa? Aktiivi varmaan valtaosalla käytössä FRFR:iä käyttävistä (Matrix, Atomic, Yamaha DXR), mm. em. mainitusta syystä. Tuo 'valtaisa' sana kuulostaa IMO aavistuksen pohjustetulta vastauksen tarpeelta ;) , mutta kyllähän tuota KPA:n päätettä laadukkaaksi haukutaan, sillä mä menisin vastaavassa tilanteessa. Siihen sitten joku laadukas passiivi FRFR kaveriksi (CLR, CFR, Mission Gemini tms) ja mahdollisesti perinteinen *oma_suosikki_tähän* kitaraskobe toiseksi kaapiksi antamaan sitä perinteisempää 'amp-in-the-room' vastinetta korviin jos tykkää/kaipaa. Vaihtoehtoisesti porukka näyttää tykkäilevän kovasti myös XiTonen FRFR kaapeista ( http://xitonecabs.com/index.html), joissa on FRFR systeemi, mutta kitaraskobemaista 'tuntumaa' ja fiilistä eli lopputulemaltaan jotain noiden kahden maailman välistä. hallu: Niin nuo profiilit lienee ihan avainasemassa tämän laitteen kanssa? TODELLAKIN. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
Skebaristi 05.06.2015 15:02:40 | |
---|
Vaihtoehtoisesti porukka näyttää tykkäilevän kovasti myös XiTonen FRFR kaapeista (http://xitonecabs.com/index.html), joissa on FRFR systeemi, mutta kitaraskobemaista 'tuntumaa' ja fiilistä eli lopputulemaltaan jotain noiden kahden maailman välistä. Tämä vaikuttaa kiinnostavalta, hintaa vaan tulee aikalailla jos tuollaisen Usasta rahtaa veroineen ja tulleineen Suomeen. Tuollaisen 2x12 wedgen roudaamien keikoille tekee jo ajatuksenakin pahaa, mutta olisihan tuo aika päheä :) Mulla on käytössä tuollainen perus Mackien 450 -muovipönttö. Saundit on ihan hyvät, mutta kyllä siitä tietty potku ja tuo "amp in the room" -fiilis puuttuu. Etenkin kun kaverit tuuttaa treeniksella putkivehkeillä päätteet punaisena, niin meinaa tulla vähän orpo olo. |
blues guitar 05.06.2015 15:15:41 | |
---|
hallu: Niin nuo profiilit lienee ihan avainasemassa tämän laitteen kanssa? eli siis laite itsessään on vain alusta profiilille ja se on ihan paska jos on ihan paska profiili ja vastaavasti kunnollisella profiililla se on ihan taivaallinen? Jep. Monipuolinen laite....niin hyvässä kuin pahassakin. :) Gabelle vain tiedoksi. Ettei heti lannistu, vaikka ensimmäiset profiilit eivät miellyttäisikään. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Gabe 05.06.2015 16:47:31 | |
---|
blues guitar: Jep. Monipuolinen laite....niin hyvässä kuin pahassakin. :) Gabelle vain tiedoksi. Ettei heti lannistu, vaikka ensimmäiset profiilit eivät miellyttäisikään. Jepulis, näin käsitinkin. Siis että on tasan niin hyvä kuin profiilikin. :) Käyn kyllä huolella läpi ne kaikki siihen asennetut profiilit. Vaikka jonkun koneen soundi ei miellyttäisikään niin eiköhän tuosta muutaman päivän testirupeamasta jää sen verran käteen että tiedän miellyttääkö reagointi, soundit ja kone noin muuten. Näin paperilla tämä vaikuttaa minun tarpeeseen liki täydelliseltä ratkaisulta. Sellainen välähti mieleen, että kun tuo tuuttaa 600w niin en varmaan pysty omaa kitarakaappia käyttämään. Jos hommaan oman niin pitäisi varmaan joku pienempitehoinen pääte hankkia siltä varalta että tekee joskus treenikselläkin mieli fiilistellä. |
blues guitar 05.06.2015 18:48:18 | |
---|
Gabe:.....Sellainen välähti mieleen, että kun tuo tuuttaa 600w niin en varmaan pysty omaa kitarakaappia käyttämään. Jos hommaan oman niin pitäisi varmaan joku pienempitehoinen pääte hankkia siltä varalta että tekee joskus treenikselläkin mieli fiilistellä. Kyllä kai sitä voi hiljaa soittaa? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
askomiko 05.06.2015 19:47:31 | |
---|
On siinä volumenappi, ja 16 ohmiin se on vain 300w mikä trankkupäätteenä ei ole yhtään liikaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Gabe 05.06.2015 20:16:35 | |
---|
Ok kiitos. Odotan maanantaita jännittyneenä. :) |
jhlamm 05.06.2015 21:18:44 | |
---|
Gabe: Kiitos, näistä oli hyötyä. Pitää laittaa homma vireille niin pian kuin mahdollista. Panostan nyt treeniksellä soittamiseen 3krt/vko niin loput ajat voisi sitten hyvin soitella Kemperillä luureihin. Ei nuo kunnon putkikoneet ole luotu rajoitettaviksi. :) Itsellä tota on soitettu trankun läpi, putkarin läpi, normaalin nupin returnloopin läpi ja mallintaville suunnatun trankun (matrix) läpi. Siihen vielä aktiivipönttöjä iso rivi. Oma kokemus on, että high gain hommissa kaikki menevät erittäin hyvin. Kitarakaapeissa toki täytyy huomioida ne elementit ja aktiivikaapeissa ehkä laadukkaammat toistavat selkeämmin noita saundeja. Itse käytössä nyt Matrixin pääte ja kitarakaappi treeniksellä (koska kaappi jo valmiina siellä) ja kotona aktiivimonitorit (behringer truth 2030 ja layneyn kulmamonari halutessani). Omaan korvaan tähän mennessä paras on ollut FBT stagemaxx ma12, mutta vielä ei ole ollut varallisuutta sellaisen hankkimiseen... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
fenkkuvanhus 05.06.2015 21:29:06 (muokattu 05.06.2015 22:30:46) | |
---|
Gabe: Jepulis, näin käsitinkin. Siis että on tasan niin hyvä kuin profiilikin. :) Käyn kyllä huolella läpi ne kaikki siihen asennetut profiilit. Vaikka jonkun koneen soundi ei miellyttäisikään niin eiköhän tuosta muutaman päivän testirupeamasta jää sen verran käteen että tiedän miellyttääkö reagointi, soundit ja kone noin muuten. Näin paperilla tämä vaikuttaa minun tarpeeseen liki täydelliseltä ratkaisulta. Sellainen välähti mieleen, että kun tuo tuuttaa 600w niin en varmaan pysty omaa kitarakaappia käyttämään. Jos hommaan oman niin pitäisi varmaan joku pienempitehoinen pääte hankkia siltä varalta että tekee joskus treenikselläkin mieli fiilistellä. Minä täällä taas. Ei mitään väliä tuolla teholla, senkun ohjaat kitarakaappia vaan. Nää tehot hieman eri tavalla laskettuja kuin perinteisissä putkivahvistimissa. Mulla oli Matrixin päättäri olisko ollut 1000W...en muista. Mutta vakavasti puhuen, koska sulla on tämä hiljaa-soitteluongelma vs. naapuri. Osta Kemper ilman vahvistinta ja siihen pienet mutta hyvät aktiivimonitorit. Takaan että voit soittaa hyvillä soundeilla: tosi hiljaa... Ja voin sanoa ettei kaksi päivää Kemperin kanssa riitä mihinkään. Kaksi viikkoa olisi parempi. Nämä neuvot joita olet saanut, ovat hieman menneet väärään suuntaan: live tilanne, bändiharjoitus... Muistelin että hiljainen kotisoitto oli se lähtökohta ? Ja vielä jos tosi toimiin lähdetään, hyvä putkipääte ei ole huono, mitä väliä jos live-saundi on huippua, värittynyttä vai ei. Vaan kalliita ovat, ei AP:lle. Kannattaa tutustua syvemminkin Kemper-Forumiin. |
steelduck 05.06.2015 22:44:52 | |
---|
Mulla on Kemperissä Genelecin Two:t ja subbari ja niillä saa todella hyvät soundit matalalla äänenpaineella. . Olen koittanut myös normi kitarakaapilla ja sillä ei saa yhtähyviä soundeja tuollaisella "olohuoneessa on muitakin, jotka haluaa jutella" äänenpaineella. Kitarakaappia pitää käskyttää vähän isommalla voluumilla, että alkaa soimaan nätisti. |
Gabe 05.06.2015 22:46:39 | |
---|
fenkkuvanhus: Minä täällä taas. Ei mitään väliä tuolla teholla, senkun ohjaat kitarakaappia vaan. Nää tehot hieman eri tavalla laskettuja kuin perinteisissä putkivahvistimissa. Mulla oli Matrixin päättäri olisko ollut 1000W...en muista. Näin muistelinkin mutta ajattelin kuitenkin kysäistä ennen kuin laitan nuo arvokkaat Celestionit tulilinjalle. :) Mutta vakavasti puhuen, koska sulla on tämä hiljaa-soitteluongelma vs. naapuri. Osta Kemper ilman vahvistinta ja siihen pienet mutta hyvät aktiivimonitorit. Tämä mulla olikin se alkuperäinen ajatus, plus luurit jos haluaa soitella ihan hiljaa/myöhään. Nämä neuvot joita olet saanut, ovat hieman menneet väärään suuntaan: live tilanne, bändiharjoitus... Muistelin että hiljainen kotisoitto oli se lähtökohta ? Ja vielä jos tosi toimiin lähdetään, hyvä putkipääte ei ole huono, mitä väliä jos live-saundi on huippua, värittynyttä vai ei. Vaan kalliita ovat, ei AP:lle. Juu, kotiin tuo ensisijaisesti tulis. Putkikoneet majailee treeniksellä ja mummolassa missä niitä saa huudattaa niin kovaa kuin vain haluaa. Aloin kuitenkin tuumimaan että jos se Kemper onkin ihan lyömätön ja siellä on jotain tosi kivoja soundeja niin olisi kiva pystyä sitäkin käyttämään ns. tositilanteessa. Mutta ensi viikolla olen taas fiksumpi, kyllä tuosta raapaisusta jo jonkinlaisen käsityksen saanee. |
fenkkuvanhus 05.06.2015 23:03:07 | |
---|
steelduck: Mulla on Kemperissä Genelecin Two:t ja subbari ja niillä saa todella hyvät soundit matalalla äänenpaineella. . Olen koittanut myös normi kitarakaapilla ja sillä ei saa yhtähyviä soundeja tuollaisella "olohuoneessa on muitakin, jotka haluaa jutella" äänenpaineella. Kitarakaappia pitää käskyttää vähän isommalla voluumilla, että alkaa soimaan nätisti. Toi on justiinsa noin, ei mitään mahkuja soittaa kitarakaappia hiljaa päättärillä hyvällä soundilla. Mutta kas kummaa, hyvä aktiivikaiutin = hyvä soundi tosi hiljaa. Itte tein sen virheen että annoin mennä studiomonitoreilla ja samanaikaisesti Matrixin päättärillä Marsun 2x12 kaappiin, seuraus oli totaalinen soundi ja sekoaminen. Esiintyi myös lievää tinnitusta jonkin aikaa. Tinnitus onneksi vähentynyt mutta sekoaminen on pysynyt. Oli kyllä Kemper parhaimmillaan, onneksi oli omakotitalo :-) Hauska peli kyllä on, ei voi muuta Kempperistä sanoa. |
blues guitar 06.06.2015 06:18:54 | |
---|
fenkkuvanhus:....Nämä neuvot joita olet saanut, ovat hieman menneet väärään suuntaan: live tilanne, bändiharjoitus... Voisitko hieman tarkentaa? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |