erty 25.08.2010 23:17:38 | |
---|
sikki-six: Tolla politiikalla tämä koko ketju on turha. Tietenkään ei ole mun juttu määrätä ihmisten omille tavaroille hintaa, mutta joskus sitä on vaan selvästi liikaa, kuten tossa Zoomissa. Muutama vuosi sitten markkinoilta kadonnut pirun yleinen pedaali ei ole vintagea -> IMO! ;) Tietty joku roti pitää olla, mut on toi Zoomikin kohtuu "hypetetty" vehje Fuzz Factoryn korvaajana. Ei oo vintakee, mut ei niitä silti ilmaseks kannata antaa.. Ite ostin vähä aika sit torilta Boss PN-2:n hintaan 55e. Samana päivänä selasin brittien ebayta ja kas, sama spedu meni siellä 130e:lla jollekkin onnelliselle. Eli rajat on hyvin häilyvät näiden kanssa ja jos joku tommosen haluu ni se kyl sen sit ostaaki. |
Ziggy Bubba 25.08.2010 23:21:28 (muokattu 25.08.2010 23:22:28) | |
---|
erty: Tietty joku roti pitää olla, mut on toi Zoomikin kohtuu "hypetetty" vehje Fuzz Factoryn korvaajana. Ei oo vintakee, mut ei niitä silti ilmaseks kannata antaa.. Onhan sitä hypetetty ja FF:ää on käytetty referenssinä. Vaan eipä nuo lopulta kovin paljoa edes samalta soundaa, Zvexin peli on reilusti villimpi laitos. Hypet hypenä, varsinkin kun Fuzz Factoryt voi lähteä suht samoilla hinnoilla kuin torin ZOOM :) Tuon pedaalin ikivanha ovh oli tuon satasen.. Ei se ole enää pitkään aikaan ollut tuolla hintatasolla, varsinkaan käytettynä. Kymmenen vuoden päästä uudestaan. E: Onnittelut jo etukäteen jos tuosta satasen saa myyjä. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
Tympee Huttunen 26.08.2010 06:28:33 | |
---|
sikki-six: Tolla politiikalla tämä koko ketju on turha. Tietenkään ei ole mun juttu määrätä ihmisten omille tavaroille hintaa, mutta joskus sitä on vaan selvästi liikaa, kuten tossa Zoomissa. Muutama vuosi sitten markkinoilta kadonnut pirun yleinen pedaali ei ole vintagea -> IMO! ;) Ei sen tarvitse olla vintagea. Ei kai kukaan niin ole väittänytkään? Pedaali on myynnissä ovh:ta ja "kansainvälistä" hintaa edullisemmin. Itse olen nähnyt tuosta isompiakin pyyntejä, kuin tuo ebay-hinta. |
Ziggy Bubba 26.08.2010 08:22:44 | |
---|
Mäkrö: Ei sen tarvitse olla vintagea. Ei kai kukaan niin ole väittänytkään? Pedaali on myynnissä ovh:ta ja "kansainvälistä" hintaa edullisemmin. Itse olen nähnyt tuosta isompiakin pyyntejä, kuin tuo ebay-hinta. Mutta se m.netin torin hintataso normisti ei keiku satasen teinoilla. Mutta juu, tämä menee jo turhaksi vänkäämiseksi. Musta tuossa on selkeästi ylihintaa, mutta jos menee kaupaksi, niin mikäs siinä. Ostoilmolla tommosen saisi suurella todennäköisyydellä torilta paljon halvemmalla. Tämä oli mun osalta tässä. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
tracyjacks 26.08.2010 09:37:27 (muokattu 26.08.2010 09:39:02) | |
---|
sikki-six: Mutta se m.netin torin hintataso normisti ei keiku satasen teinoilla. Ei sitä kuitenkaan ole järkeä myydä halvemmalla vain sen takia, että M.netin hintataso on alemmalla. Tietenkin eBayssä myyminen on eri asia, kun on isompi asiakaskunta mutta kuitenkin. Tämä oli munkin osalta tässä. Menee muuten tosiaan vänkäämiseksi. Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
Andy J. 26.08.2010 11:56:47 | |
---|
sikki-six: Muutama vuosi sitten markkinoilta kadonnut pirun yleinen pedaali ei ole vintagea -> IMO! ;) ...hirveästi asiaa te saitte tästä ilmoituksesta rakennettua, hyvä jätkät! :) Mä haluan nyt tähän vaan todeta sen, etten mä tosiaan ole mitään väitettyä "vintage-lisää" myynti-ilmooni laittanut, vaan tutkin ihan tämänhetkisiä myyntihintoja (pedaalin yleisyydestä huolimatta näitä ei ihan joka viikko myynnissä näy, joten KAUHEAN suuren otannan perusteella tätä ei tehty) ja laitoin hinnan sen mukaan. ...tästä innostuneena laitan kohta King Of Toneni myyntiin normaaliin markkinahintaan, voi sitä taivastelua, kun käytetyn pedaalin hinta on KORKEAMPI kuin uutena valmistajalta ostetun... ;) (KoT ei siis oikeasti ole myynnissä. Jatkakaa.) |
slapvete 26.08.2010 12:19:42 | |
---|
Semisti off-topicina, ottaa välillä kalloon, että jengi jauhaa jostain 90-luvun peleistä "vintagena". Vaikka ne olisi 20 vuotta vanhoja, niin ne ei ole vintagea. Vintage-aikakausi sijoittuu "virallisesti" välille 1920-1970, minkä jälkeen aallonharja rakennusmateriaaleissa ja -tavoissa ohitettiin. Interwebs kertoo: "Most collectors value guitars from the mid 1920s to 1970. Guitars prior to the mid 1920s are too primitive in design for most collectors. Guitars after 1970, even though they are over 30 years old, have little collectible appeal. All the U.S. guitar manufacturers were in dire straits during the 1970s. They were either bought out by larger conglomerates looking to make guitars as quickly as possible, and/or their quality and choice of materials had become sub-standard." Jotkut on sitä mieltä, että vintage-kausi ulottuu vuoteen 1979. Go figure. Oli miten oli, kasarit ja ysärit ei ole vintagea, vaikka voissa paistaisi valkosipulin ja aurajuuston kera. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
minidriver 26.08.2010 12:43:45 | |
---|
Oli miten oli, kasarit ja ysärit ei ole vintagea, vaikka voissa paistaisi valkosipulin ja aurajuuston kera. Mutta tolleen valmistettuna niistä tulee eittämättä herkkua! Isi |
H053 26.08.2010 13:12:23 (muokattu 26.08.2010 13:15:44) | |
---|
Liikaa OT:tä... |
Vetehinen 26.08.2010 14:18:01 (muokattu 26.08.2010 14:22:54) | |
---|
Vintage-merkkisiä kitaroita putkahtelee torille monesti kalliimmalla kuin millä uuden saa Briteistä toimitettuna. Esim V100 Lemon Drop: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=444918 (399 e) Dolphin Musicilta 315 e + 17 e toimituskulut. Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar. |
0101978 26.08.2010 16:31:31 | |
---|
erty: Tietty joku roti pitää olla, mut on toi Zoomikin kohtuu "hypetetty" vehje Fuzz Factoryn korvaajana. Ei oo vintakee, mut ei niitä silti ilmaseks kannata antaa.. Ite ostin vähä aika sit torilta Boss PN-2:n hintaan 55e. Samana päivänä selasin brittien ebayta ja kas, sama spedu meni siellä 130e:lla jollekkin onnelliselle. Eli rajat on hyvin häilyvät näiden kanssa ja jos joku tommosen haluu ni se kyl sen sit ostaaki. Toi bossin PN-2nen on kyllä pitkään ollut tuolla 150euron hujakoilla. Tuohon 55euron hintaan ostaaneena oot tehnyt hyvät kaupat. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
erty 26.08.2010 18:45:32 (muokattu 26.08.2010 18:46:15) | |
---|
slapvete: Jotkut on sitä mieltä, että vintage-kausi ulottuu vuoteen 1979. Go figure. Oli miten oli, kasarit ja ysärit ei ole vintagea, vaikka voissa paistaisi valkosipulin ja aurajuuston kera. Tää on ihan tosi, mut se ei tarkota sitä etteikö sillä voisi olla sitä "vintagehintaa". Vintage on vaan väärä sana tossa kohtaa. 0101978: Toi bossin PN-2nen on kyllä pitkään ollut tuolla 150euron hujakoilla. Tuohon 55euron hintaan ostaaneena oot tehnyt hyvät kaupat. Tiedän, sen takii se olikin musta hyvä esimerkki siitä miten jengi myy tietämättään harvinaista kamaa "normaaliin hintaan". Ehkä siks kun toikin on vaan 90-luvulta, eli ei sitä oikeeta vintitsii.... |
spp 27.08.2010 06:59:14 | |
---|
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa |
RamoQ 27.08.2010 16:14:34 | |
---|
spp: Tää on aika hellyyttävä, varsinkin kun merkki ja valmistusmaa tuntemattomat: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=445402 "Valmistettu ulkomailla..." hehheh.. Saat tästä kyllä plussan.. Alkaa olla pikkuhiljaa nuo hintapyynnöt aika päättömiä näemmä.. "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
H-Diddy 28.08.2010 13:57:16 | |
---|
Sori offtopic mut oon ihan samaa mieltä tosta vintage hommasta. Yleisestihän esim. 70 luvun Fendereitä pidetään paskimpina mitä kys. merkiltä on tullut ja silti niistä pyydetään täälläkin n.2kiloeuroa. Joo onhan niitä yksilöitä mutta mikähän niistä tekee melkein tonnin parempia ku uutukainen am deluxe ja tohon hintaanhan saa jo custom shopinkinkin tuotetta. Jos mä haluan mojoa tuhannella eurolla ostan sillä olutta ja repostan olemattomista paikallisessa. |
Jannipaali 28.08.2010 14:13:35 | |
---|
Painoin varoitusta. "Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010" |
lavaamo 28.08.2010 14:27:11 | |
---|
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Twinkle 28.08.2010 14:38:39 | |
---|
H-Diddy: Sori offtopic mut oon ihan samaa mieltä tosta vintage hommasta. Yleisestihän esim. 70 luvun Fendereitä pidetään paskimpina mitä kys. merkiltä on tullut ja silti niistä pyydetään täälläkin n.2kiloeuroa. Joo onhan niitä yksilöitä mutta mikähän niistä tekee melkein tonnin parempia ku uutukainen am deluxe ja tohon hintaanhan saa jo custom shopinkinkin tuotetta. Jos mä haluan mojoa tuhannella eurolla ostan sillä olutta ja repostan olemattomista paikallisessa. Vintagessa iso osa hinnasta on kaikkea muuta kuin soittimen tasoa. Soittimen hinta on niin paljon muutakin kuin se, että kuinka hyvä se on soittaa ja koska Vintage nimenomaan tarkoittaa vuosikertasoitinta, niin niissä on tietty keräilyarvo. Vintage on ylipäätänsä keksitty termi ja ensisijaisesti vintagen hinta on nimenomaan sidoksissa siihen, miten haluttua tavara on. Hyvä/vanha/arvokas ei ole sellainen määritelmä, jotka todellakaan kulkisi käsi kädessä. Niinkuin sen joku viisaampi totesi, niin kaikki vintage on vanhaa mutta kaikki vanha ei ole vintagea. Jannibal: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=445692 Hintava, mutta jos moinen puuttuu jostakin 50-60 luvun gibsonista niin ilollahan tuon summan pulittaa, esim '58 Lespan hinta hyppää 100 000 eurosta 120 000 euroon jos on orkkisosat. |
trih 28.08.2010 15:24:51 | |
---|
H-Diddy: Sori offtopic mut oon ihan samaa mieltä tosta vintage hommasta. Yleisestihän esim. 70 luvun Fendereitä pidetään paskimpina mitä kys. merkiltä on tullut ja silti niistä pyydetään täälläkin n.2kiloeuroa. Joo onhan niitä yksilöitä mutta mikähän niistä tekee melkein tonnin parempia ku uutukainen am deluxe ja tohon hintaanhan saa jo custom shopinkinkin tuotetta. Jos mä haluan mojoa tuhannella eurolla ostan sillä olutta ja repostan olemattomista paikallisessa. Yrittänyttä ei laiteta. Nuo on ihan naurettavia. Ostaako joku sitten noita 70-luvun Fendereitä noihin hintoihin? Kyllä itse ostaisin mieluummin halvemmalla paremman Fenderin. Ite oon sitä mieltä, että oikea vintage on keräilytavaraa eikä soittotavaraa. Ei niitä voi soittosoittimiin verrata. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Lilli 28.08.2010 21:21:55 (muokattu 28.08.2010 21:24:16) | |
---|
trih: Yrittänyttä ei laiteta. Nuo on ihan naurettavia. Ostaako joku sitten noita 70-luvun Fendereitä noihin hintoihin? Kyllä itse ostaisin mieluummin halvemmalla paremman Fenderin. Ite oon sitä mieltä, että oikea vintage on keräilytavaraa eikä soittotavaraa. Ei niitä voi soittosoittimiin verrata. Kyllä keräilykitarat ja työkalupelit kulkevat totisesti eri sarjassa. Varmasti vanhalla ikuisuuksia palveleella '50-lespalla voi studiolla soittaa, rajallisesti, mutta ei varmasti keikoilla roikuttaa. Noita 70-lukuisista senverran, että kyllä kaikki kitarakokemukset seitkytluvun puolivälin jälkeisistä peleistä, ainakin Fendereistä ja japaninkopioista, ovat keskimäärin kammoksuttavia: G- ja F-kopiot olivat lähinnä surkuhupaisia yritelmiä löytää käsityötatsi liukuhihnameiningillä. - Toki myöhemmin laatu on kohonnut aivan vanhojen pelien tasole, ei siinä mtn. It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |