Icy-Sun 25.03.2022 10:04:58 (muokattu 25.03.2022 10:05:34) | |
---|
Kyllähän tuommonen halpisbrändiosien leikkaa/liimaa-kasailu omalle brändille on moraalisesti vähintään kyseenalaista ja lainsäädännön kanssakin tulee olla tarkkana, jos tällaista toimintaa haluaa kaupallistaa. Ettei nyt vaan alkanut jopo keulimaan, kun kritiikki ylikallista palastratoa kohtaan alkoi harmittaa ja ylpeyttään ei kykene nielemään? Palastraton etu monen soittajan näkökulmasta on juuri se, että laadukkaita brändiosia on ruuvailtu yhteen ja komponenteiltaan laadukkaan kitaran saa ilman brändilisää. Minullakin yksi palastrato on ja maksoin siitä puolet vähemmän, kuin tuosta Kiinan osien tekeleestä, vaikka Fenderiä, Warmothia ja Schalleriä ym. onkin käytetty... |
abassimo 25.03.2022 11:55:21 | |
---|
Icy-Sun: Minullakin yksi palastrato on ja maksoin siitä puolet vähemmän, kuin tuosta Kiinan osien tekeleestä, vaikka Fenderiä, Warmothia ja Schalleriä ym. onkin käytetty... Juurikin tämä. Ei oikeen itelle selvii, että miksi ostaa joku random osista koottu palacaster kun voi lyödä saman rahan edestä myös kunnon rautaa kitaraan. Se jo paskaksi haukuttu mehikon fenkkukin voi tulla halvemmaksi rakennuspohjaksi (jos se saa siis nelosella alkavalla summalla) kun tuo Kiinan tekele. Suddenly diu diu |
Snapo 25.03.2022 14:00:54 | |
---|
Sellanen nollan markan vinkki että HB:n osat ei ole optimaalisia palapeleihin kaulataskun mittojen takia. Tuosta telestäkin huomaa että jää vajaan sentin rako. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
samiko 25.03.2022 14:21:44 | |
---|
Snapo: Sellanen nollan markan vinkki että HB:n osat ei ole optimaalisia palapeleihin kaulataskun mittojen takia. Tuosta telestäkin huomaa että jää vajaan sentin rako. Ne on niin hand selected osia ettei osat edes täsmää keskenään. Jo tuo Telen pleksikin tekee pahaa silmälle. |
Snapo 25.03.2022 14:40:52 | |
---|
samiko: Ne on niin hand selected osia ettei osat edes täsmää keskenään. Jo tuo Telen pleksikin tekee pahaa silmälle. Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
mpekkanen 25.03.2022 15:48:34 | |
---|
Snapo: Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D Näin on. Laadukaskikn soitin voi olla täysin vääränlainen, samoin tietysti vähemmän Laadukaskikn. |
p130 25.03.2022 16:19:53 | |
---|
Snapo: Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D Erittäin tämä. Mun käsissä käyneistä soittimista hirveimpiin kuuluvat eräs Ikatan lopputyö ja Nevalaisen varhaista tuotantoa oleva strato. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
kojones 25.03.2022 17:05:15 | |
---|
p130: Erittäin tämä. Mun käsissä käyneistä soittimista hirveimpiin kuuluvat eräs Ikatan lopputyö ja Nevalaisen varhaista tuotantoa oleva strato. Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. |
p130 25.03.2022 17:08:21 | |
---|
kojones: Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. Ei sun, jos sen halusit kuulla. Onhan mulla pari sun tekemää Junakolaria, ei niistä valitettavaa keksi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
kojones 25.03.2022 17:10:12 | |
---|
p130: Ei sun, jos sen halusit kuulla. En toki, mun lopputyö on tossa parin metrin päässä. |
msalama 25.03.2022 18:12:49 (muokattu 25.03.2022 18:13:44) | |
---|
Sallinette tähän väliin yhden kysymyksen hintaturvahtaneisuudesta. Eli mulla on tossa 2 orkkista kasarialun TS9:ää joita en ole kyllä myymässä, mutta jos myisin, olisiko 500€ / kpl jo turpeahkoa? Tai no toisesta vissiin neljä, koska se sinitekstipelti on lähtenyt aikojen saatossa kävelemään. EDIT / PS. Oma arvaukseni on että törkyhinta, mutta onko? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Antti1 25.03.2022 18:26:10 | |
---|
TS on ihan kiva 50 € poljin. Keräilykappaleiden mahdolliseen arvoon en ota kantaa. kojones: Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. Ihan perstuntumalla heitän, että Auvinen SG. |
msalama 25.03.2022 21:02:53 | |
---|
Keräilykappaleiden mahdolliseen arvoon en ota kantaa Vaan sitä kun mä juuri kysyinkin :D Joo, ymmärrän pointin, käyttöarvo on mikä on - ja niin onkin. Mutta diibadaabakysymys joka tapauksessa, jotta saadaan keskustelua eteenpäin, tsori siitä... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
opel99 26.03.2022 08:45:58 | |
---|
msalama: Vaan sitä kun mä juuri kysyinkin :D Joo, ymmärrän pointin, käyttöarvo on mikä on - ja niin onkin. Mutta diibadaabakysymys joka tapauksessa, jotta saadaan keskustelua eteenpäin, tsori siitä... keräily-ja tunnearvot on hankalia mitattavia/määriteltäviä kaikenkaikkiaan ei se ikä vaan asenne |
jkiva 26.03.2022 11:54:43 | |
---|
msalama: Sallinette tähän väliin yhden kysymyksen hintaturvahtaneisuudesta. Eli mulla on tossa 2 orkkista kasarialun TS9:ää joita en ole kyllä myymässä, mutta jos myisin, olisiko 500€ / kpl jo turpeahkoa? Tai no toisesta vissiin neljä, koska se sinitekstipelti on lähtenyt aikojen saatossa kävelemään. EDIT / PS. Oma arvaukseni on että törkyhinta, mutta onko? Maailmalla markkinahinnat pyörii 500-1000 välillä, eli eiköhän tuo oo ihan kohtuullinen pyynti, vaikka täällä Impivaarassa ostajat vähissä onkin. Itelläkin löytyy originaal TS9 vm. -83 , 808 modattuna. Voisin tohon 400-500 egeen ehkä myydä. Pari sataa joskus joku on tarjonnut, mutta eihän se nyt sillä liiku, voi hakee re-issuen kaupasta. ;-) |
Dr. Muff 26.03.2022 13:23:53 | |
---|
msalama: Sallinette tähän väliin yhden kysymyksen hintaturvahtaneisuudesta. Eli mulla on tossa 2 orkkista kasarialun TS9:ää joita en ole kyllä myymässä, mutta jos myisin, olisiko 500€ / kpl jo turpeahkoa? Tai no toisesta vissiin neljä, koska se sinitekstipelti on lähtenyt aikojen saatossa kävelemään. EDIT / PS. Oma arvaukseni on että törkyhinta, mutta onko? Olisi ehkä kova hinta Suomessa tuo 500e, muttei maailmalla. Kun ottaa huomioon reverbin hintahistorian, ei 500e silti ole posketon pyynti. Ei noita paljoa täällä liiku ja jos nopeasti haluaa, niin ainut vaihtoehto on avata kukkaronnyörejä. Torilla on vuodesta toiseen "ostan alkup ts-9:n, maksan hyvän hinnan"-ilmoitus. Kokeilin, hän maksaisi ostajalle hyvän hinnan kuten arvata saattaa. I swallow my words to keep from lying |
msalama 26.03.2022 13:24:24 (muokattu 26.03.2022 13:26:12) | |
---|
Kiitos vastaajille. Joo, sitä mäkin katsoin että tyyriitä ovat, josko tosin on tuo nk. vintagemarkkinakin ilmeisimmin aikamoisessa kuplassa juuri nyt. Mutta ei noista ilmaiseksi luopua pidä kuitenkaan, jos nyt sitten luopuu koskaan. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Laulava Kylätohtori 26.03.2022 21:51:21 | |
---|
msalama: Kiitos vastaajille. Joo, sitä mäkin katsoin että tyyriitä ovat, josko tosin on tuo nk. vintagemarkkinakin ilmeisimmin aikamoisessa kuplassa juuri nyt. Mutta ei noista ilmaiseksi luopua pidä kuitenkaan, jos nyt sitten luopuu koskaan. Eikös noita ole torilla 300-350 hintaan näkynyt? Voi olla toki jotain eri vuosikertaa tai jotain, nämä ei itseäni kiinnosta millään tavalla. Itse en ymmärrä, miksi joku maksaa näistä ekstraa, mutta ymmärrän hyvin vintagemarkkinoiden toimintaperiaatteen, joten ne maksaa, jos sellaisen haluaa. Elämä on. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
msalama 27.03.2022 07:49:46 (muokattu 27.03.2022 13:56:31) | |
---|
olla toki jotain eri vuosikertaa tai jotain Noi mun on sarjisten perusteella -81 ja -82, eli hyvin alkupään tuotantoa. Ja mitä mä olen nyt hintoja katsellut, niin eipä riitä kolmehunttia. Mutta joo, elämä on... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Tympee Huttunen 27.03.2022 08:14:25 | |
---|
msalama: Noi mun on sarjisten perusteella -81 ja -82, eli hyvin alkupään tuotantoa. Ja mitä mä olen nyt hintoja katsellut, niin eipä riittä kolmehunttia. Mutta joo, elämä on... Reverbistä voi katsoa toteutuneet kaupat ja sen mukaan noidenkin hinta on noussut vain vuodessa kolmesta huntista neljään. Pyyntejä on toki isompia, mutta ei kauppoja. Korona-aika ja saatavuusongelmat ovat aika lailla nostaneet hintoja. Sitä voi toki miettiä, milloin tuollaisen peruspurkin kupla puhkeaa vai puhkeaako koskaan. |