msalama 25.03.2022 08:31:11 (muokattu 25.03.2022 08:31:35) | |
---|
Niin, vanhat talothan ovat yleensä vähäarvoinen kasa kiveä ja lautaa, mutta tontti saattaa olla arvokas ja hinnanmuodostus sitten sillä perusteella. Joten hiukan ontuva vertaus mielestäni. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
msalama 25.03.2022 08:34:02 | |
---|
eikä mikään someraati Tietenkin näin, mutta kaikki peliliikkeet tuppaavat indusoimaan keskustelua ja niin myös tämä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Alfons Åberg 25.03.2022 08:36:04 | |
---|
msalama: Niin, vanhat talothan ovat yleensä vähäarvoinen kasa kiveä ja lautaa, mutta tontti saattaa olla arvokas ja hinnanmuodostus sitten sillä perusteella. Joten hiukan ontuva vertaus mielestäni. Tontti ei sinänsä voi olla arvokas, mutta sijainti, sijainti, sijainti tämä ei olekaan paska housuille |
msalama 25.03.2022 08:39:30 | |
---|
täysin priimaksi laittamaan Sulta puuttuu noista heskoista mm. pleksiruuveja, eli aika laiskasti olet tosiaan priimaksi laittanut. Mutta eipä siinä, jos skruuvaat sinne vaikka massiiviisia täysplatinaruuveja niin ehkä sen nollan siihen myyntihintaan voi lisätäkin? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
msalama 25.03.2022 08:40:14 (muokattu 25.03.2022 08:41:41) | |
---|
sijainti, sijainti, sijainti Niin siis totahan mä tarkoitin sillä, että tontti _saattaa_ olla arvokas. Eli kyllä se _voi_ olla arvokas nimenomaan sijainnin perusteella. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
samiko 25.03.2022 08:44:42 (muokattu 25.03.2022 08:51:16) | |
---|
jkiva: Sitten filosofinen kysymys. Jos on Fenderin body, johon vaihtaa Skujun ksula, niin onko se enää Fender? Vsi tuleeko siitä Skuju? Tai toisinpäin, Skujun bodyyn Fenkun kaula, niin on se sit Skuju vai Fenkku? Vai jotain muuta? Kitaristien touhuissa alkaa filosofiat ja rajatapaukset tulemaan tapetille lähes joka päivä, mistähän se johtuu? Missä vaiheessa ihminen muuttuu robotiksi-tyylisiä kysymyksiä. Missä vaiheessa voi itseään kutsua muusikoksi, kuinka paljon voi osia muuttaa ja kutsua kitaraa vielä Fenderiksi, voiko kutsua analogi-rigiksi jos välissä on digitaalidelay, entä 2 digipurkkia, entä 3? No entäs Zoomin multiefekti? Mikä on loppujen lopuksi täysputkivahvari, P2P? jne. Näillä ylensä on vain ja ainoa tarkoitus hämärtää käsitteitä tai oikeuttaa jotain epämääräistä. Ja kysymykseesi vastaus. Siitä tulee palapeli. |
jkiva 25.03.2022 08:53:33 | |
---|
msalama: Tietenkin näin, mutta kaikki peliliikkeet tuppaavat indusoimaan keskustelua ja niin myös tämä. Jeah. Omalta osaltani voin lopettaa tähän, eiköhän kaikki oleellinen oo tullut sanottua. Jos haluaa tulla testaan, niin pistää yksäriä ja sovitaan treffit Lauttasaareen. Kaikki järkevä palaute otetaan vastaan ja tuunataan, jos löytyy oikeasti huomautettavaa. Voidaan jutella kitaroista kamoista enemmänkin. Ja tonne brändi/logo ihmettelyyn toisaalla... se CReG on tietenkin kasaajan/korjaajan eli mun tavaramerkki, ei oo tarkoitus poistella tai väärennellä originaaleja tuotemerkkejä. Straton kaulasta on se jonkun tekemä Fender väärennös poistettu. Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Mä feidaan ny. |
Icy-Sun 25.03.2022 10:04:58 (muokattu 25.03.2022 10:05:34) | |
---|
Kyllähän tuommonen halpisbrändiosien leikkaa/liimaa-kasailu omalle brändille on moraalisesti vähintään kyseenalaista ja lainsäädännön kanssakin tulee olla tarkkana, jos tällaista toimintaa haluaa kaupallistaa. Ettei nyt vaan alkanut jopo keulimaan, kun kritiikki ylikallista palastratoa kohtaan alkoi harmittaa ja ylpeyttään ei kykene nielemään? Palastraton etu monen soittajan näkökulmasta on juuri se, että laadukkaita brändiosia on ruuvailtu yhteen ja komponenteiltaan laadukkaan kitaran saa ilman brändilisää. Minullakin yksi palastrato on ja maksoin siitä puolet vähemmän, kuin tuosta Kiinan osien tekeleestä, vaikka Fenderiä, Warmothia ja Schalleriä ym. onkin käytetty... |
abassimo 25.03.2022 11:55:21 | |
---|
Icy-Sun: Minullakin yksi palastrato on ja maksoin siitä puolet vähemmän, kuin tuosta Kiinan osien tekeleestä, vaikka Fenderiä, Warmothia ja Schalleriä ym. onkin käytetty... Juurikin tämä. Ei oikeen itelle selvii, että miksi ostaa joku random osista koottu palacaster kun voi lyödä saman rahan edestä myös kunnon rautaa kitaraan. Se jo paskaksi haukuttu mehikon fenkkukin voi tulla halvemmaksi rakennuspohjaksi (jos se saa siis nelosella alkavalla summalla) kun tuo Kiinan tekele. Suddenly diu diu |
Snapo 25.03.2022 14:00:54 | |
---|
Sellanen nollan markan vinkki että HB:n osat ei ole optimaalisia palapeleihin kaulataskun mittojen takia. Tuosta telestäkin huomaa että jää vajaan sentin rako. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
samiko 25.03.2022 14:21:44 | |
---|
Snapo: Sellanen nollan markan vinkki että HB:n osat ei ole optimaalisia palapeleihin kaulataskun mittojen takia. Tuosta telestäkin huomaa että jää vajaan sentin rako. Ne on niin hand selected osia ettei osat edes täsmää keskenään. Jo tuo Telen pleksikin tekee pahaa silmälle. |
Snapo 25.03.2022 14:40:52 | |
---|
samiko: Ne on niin hand selected osia ettei osat edes täsmää keskenään. Jo tuo Telen pleksikin tekee pahaa silmälle. Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
mpekkanen 25.03.2022 15:48:34 | |
---|
Snapo: Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D Näin on. Laadukaskikn soitin voi olla täysin vääränlainen, samoin tietysti vähemmän Laadukaskikn. |
p130 25.03.2022 16:19:53 | |
---|
Snapo: Tässä tullaan siihen mistä eräs soitinrakentajakin joskus puhui. Se että joku on custom tai hand made, ei ole vielä mikään laadun tae :D Erittäin tämä. Mun käsissä käyneistä soittimista hirveimpiin kuuluvat eräs Ikatan lopputyö ja Nevalaisen varhaista tuotantoa oleva strato. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
kojones 25.03.2022 17:05:15 | |
---|
p130: Erittäin tämä. Mun käsissä käyneistä soittimista hirveimpiin kuuluvat eräs Ikatan lopputyö ja Nevalaisen varhaista tuotantoa oleva strato. Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. |
p130 25.03.2022 17:08:21 | |
---|
kojones: Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. Ei sun, jos sen halusit kuulla. Onhan mulla pari sun tekemää Junakolaria, ei niistä valitettavaa keksi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
kojones 25.03.2022 17:10:12 | |
---|
p130: Ei sun, jos sen halusit kuulla. En toki, mun lopputyö on tossa parin metrin päässä. |
msalama 25.03.2022 18:12:49 (muokattu 25.03.2022 18:13:44) | |
---|
Sallinette tähän väliin yhden kysymyksen hintaturvahtaneisuudesta. Eli mulla on tossa 2 orkkista kasarialun TS9:ää joita en ole kyllä myymässä, mutta jos myisin, olisiko 500€ / kpl jo turpeahkoa? Tai no toisesta vissiin neljä, koska se sinitekstipelti on lähtenyt aikojen saatossa kävelemään. EDIT / PS. Oma arvaukseni on että törkyhinta, mutta onko? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Antti1 25.03.2022 18:26:10 | |
---|
TS on ihan kiva 50 € poljin. Keräilykappaleiden mahdolliseen arvoon en ota kantaa. kojones: Pistä toki pikiksellä kenen tekemä lopputyö. Ihan perstuntumalla heitän, että Auvinen SG. |
msalama 25.03.2022 21:02:53 | |
---|
Keräilykappaleiden mahdolliseen arvoon en ota kantaa Vaan sitä kun mä juuri kysyinkin :D Joo, ymmärrän pointin, käyttöarvo on mikä on - ja niin onkin. Mutta diibadaabakysymys joka tapauksessa, jotta saadaan keskustelua eteenpäin, tsori siitä... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |