Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 540 41 42 43 4487 88 89 90 91
Mikko L
28.07.2013 05:49:47

Oon täsmälleen samaa mieltä efunkin kanssa.

Jokainen päivitys on varmasti askel parempaan mutta se kuinka isoja ne askeleet on, on tosi liioiteltuja. Esim. nyt jokainen hehkuttaa nuita FW11 beta clippejä... mä voin rehellisesti sanoa että onhan se soundi jotenkin suoremman kuuloinen nyt mutta sen tason hehkutus että "noniin, vihdoinkin tämä axe alkaa olemaan sellainen mitä sen on aina pitänyt olla" on ihan läppä mun mielestä. :) "Nyt tämä kuulostaa jo oikealta vahvistimelta" taitaa olla hokema joka sanotaan joka päivityksen jälkeen. Ja nyt puhutaan että "picking dynamics on niin hyvä että ku soittaa kevyesti niin on puhdas ja kun soittaa kovaa niin särkee" ...muistaakseen mun Standardi toimi täsmälleen samallain.

Sitten näyteclipit on tällaisia: http://forum.fractalaudio.com/axe-f … gs/72471-demo-axe-fw-11-0-beta.html Ja kaikki tietenkin hehkuttaa koska ensimmäinen FW11 clip. Mutta kaveri ei oo vaivautunut edes virittämään kitaraa puhumattakaan että musiikki ois muutenkaan miellyttävää.

Noh... ei ole tarkoituksena mollata ketään, mutta joskus tämä kamahifistely menee niin kauas ns. tärkeistä asioista. Kitara vireeseen ja soitetaan hyvin niin jopa joku Kemper voi kuulostaa hyvältä.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
JoeHans
28.07.2013 10:47:52
Nii-i, on Axe-fanipojat veikeitä, kun fanittavat ja liiottelevat kaikkea.

Mikko L: Kitara vireeseen ja soitetaan hyvin niin jopa joku Kemper voi kuulostaa hyvältä.

Itseironiaa? ;)
Mikko L
28.07.2013 14:00:03

JoeHans: Nii-i, on Axe-fanipojat veikeitä, kun fanittavat ja liiottelevat kaikkea.

On siinä kieltämättä välillä ns turhaa hehkutusta, mutta kyllähän Axe-II oikeesti on kaikkea sitä mitä ne siis sanoo, en mä sitä meinannut. Se on "parempi" kuin oikeat vahvistimet. Esim listalla on monta vahvistinta jotka vaatii aika paljon ylläpitoa ja jos vertaa että sulla istuis nuo kaikki jossain studiossa niin melko iso vaiva ois pitää kaikki toimintakykyisenä ja muut analogimaailman ongelmat.

Sitä vaan vähän mietin että kaikki ois ollu jo tyytyväisiä firmware kymppiin mimicin takia, (vahvistinten EQ napit toimii kuin oikeissa vahvistimissa mitä ei oo missään muussa mallintavassa esim. Kemperin lineaarinen EQ) mutta tää 11 on saanu hirveetä hehkutusta ja Cliff ei ees myönnä että mitä se on tehnyt... haiskahtaa vähän siltä ettei oo tehnyt mitään ja nauraa kämpillä näille jätkien hehkutuksille. :D Mutta kyllä tuossa 10 ja 11 välissä tuli mm. Mark sarjaan tuo GEQ jota ihmiset on kysellyt jo vuosia. Odotan nyt innolla että milloin voi eritellä etuasteen ja päätteen niin että niiden väliin voi laittaa efektejä eli ns. vahvistimien looppiin.

JoeHans:
Itseironiaa? ;)

Hehe... mikä osa tuosta? :D Itsehän olen täydellinen kitaristi ja mun kitarat on aina täydellisessä vireessä. :D En tee virheitä... yms. oliko muita?
Mr. Speed
28.07.2013 14:41:45
Mikko L: On siinä kieltämättä välillä ns turhaa hehkutusta, mutta kyllähän Axe-II oikeesti on kaikkea sitä mitä ne siis sanoo, en mä sitä meinannut. Se on "parempi" kuin oikeat vahvistimet. Esim listalla on monta vahvistinta jotka vaatii aika paljon ylläpitoa ja jos vertaa että sulla istuis nuo kaikki jossain studiossa niin melko iso vaiva ois pitää kaikki toimintakykyisenä ja muut analogimaailman ongelmat.

Sitä vaan vähän mietin että kaikki ois ollu jo tyytyväisiä firmware kymppiin mimicin takia, (vahvistinten EQ napit toimii kuin oikeissa vahvistimissa mitä ei oo missään muussa mallintavassa esim. Kemperin lineaarinen EQ) mutta tää 11 on saanu hirveetä hehkutusta ja Cliff ei ees myönnä että mitä se on tehnyt... haiskahtaa vähän siltä ettei oo tehnyt mitään ja nauraa kämpillä näille jätkien hehkutuksille. :D Mutta kyllä tuossa 10 ja 11 välissä tuli mm. Mark sarjaan tuo GEQ jota ihmiset on kysellyt jo vuosia. Odotan nyt innolla että milloin voi eritellä etuasteen ja päätteen niin että niiden väliin voi laittaa efektejä eli ns. vahvistimien looppiin.

Hehe... mikä osa tuosta? :D Itsehän olen täydellinen kitaristi ja mun kitarat on aina täydellisessä vireessä. :D En tee virheitä... yms. oliko muita?

Joo.. Mielikuistahan tässä on kysymys. En mäkään Axea mitenkään ylivertaisena pidä verrattuna putkareihin. Itse kuitenkin kun oon todella nirso soundin suhteen, niin Axen vahvuus on se, että siinä voi kompensoida vahvistimen ei toivottuja ominaisuuksia vaikkapa toisella vahvistimella yms, joka tekee kokonaissoundin viilaamisesta mielekkäämpää. Lisäksi kompromisseja ei tarvitse tehdä, joka tekee juurikin sun mainitseman rajoittamattoman olon :)

Mulla oli muuten Standard ja nyt on II ja mun mielestä toi kakkonen on ihan huikeesti parempi juurikin kevyemmissä soundeissa. Stankku veti mennetin hyvää mättösäröä, mutta juurikin reunasärö-alue oli jotenkin kliininen ja digitaalinen. Siinä kakkonen vetää mun mielestä selkeesti pidemmän korren. Osa tästä voi olla toki kans sitä, että on oppinu käyttää tätä laitetta paremmin, mutta mä en saanut itse ainakaan Stankkua muroutumaan/puhdistumaan soittotatsilla niin kuin olisin halunnut. Tai siis... Kyllähän masteri kympissä se puhdas säröytyi, mutta se säröytyminen oli enemmän mallia on/off. Eli mitään välimuotoja ei ollut, ainakaan samassa määrin kuin kakkosessa. Kakkosen säröytyminen soittotatsilla muistuttaa jo huomattavasti enemmän hyvää putkaria.
http://www.sieni.us/?id=38
JoeHans
28.07.2013 15:24:43
Mikko L: Hehe... mikä osa tuosta? :D Itsehän olen täydellinen kitaristi ja mun kitarat on aina täydellisessä vireessä. :D En tee virheitä... yms. oliko muita?

Lähinnä siis viittasin tohon läppään, kun ensin naureskelit Axe forumin hc-fanipojille ja sitten perään tulee "jopa Kemper voi kuulostaa hyvältä". ;) Se kun taitaa olla se perus fanipoikailun elementti, että kilpailevaa tuotetta pitää aina yrittää lytätä hinnalla millä hyvänsä. :D
Mikko L
28.07.2013 17:30:58

JoeHans: Lähinnä siis viittasin tohon läppään, kun ensin naureskelit Axe forumin hc-fanipojille ja sitten perään tulee "jopa Kemper voi kuulostaa hyvältä". ;) Se kun taitaa olla se perus fanipoikailun elementti, että kilpailevaa tuotetta pitää aina yrittää lytätä hinnalla millä hyvänsä. :D

:D Joo kyllähän tuossa vähän nenäkkyyttä oli mukana. Kyllä meillä kävi Kemper studiossa testissä, mutta se ei oikein vakuuttanut. En tiedä oltiinko me jotenkin uunoja tai jotain mutta Mesa Roadster, Orange Rockerverb ja Marshall JVM kaikki "profiloitiin" mutta dynamiikkapuolelta ei kyllä Kemper kaapannut mitään. Parhaiten asian huomasi kun "chuggasi" kitaraa niin kaikki paikalla olleet huomasi kyllä mikä oli oikea ja mikä Kemper. Sen päälle match EQ:tettiin Kemper jonka jälkeen se alkoi kuulostaa jo lähemmäs oikealta ja siinä selvisi että 125hz taajuus heitteli aika suuresti alkuperäisestä jokaisessa vahvistimessa. (juurikin kitarasoundin alapää)

Tarkoituksena ei nyt ole vetää keskustelua siihen Kemper-mollaukseen. Se on todellakin rahansa arvoinen laite ja ehdottommasti parempi kuin esim. Line6 HD sarja. Minulla ei henk koht ole siihen intressejä mutta tunnen tyyppejä jotka ovat asiasta päinvastaista mieltä. :) Silti jokaisen Axe-ketjun periaatteisiin kuuluu Kemper-läpän heittäminen. Kemper on siitä hyvä että sen voi ihan hyvin jättää vaikka keittiön pöydälle ja se naamioituu hyvin leivänpaahtimeksi.... (niinku nuin) :)
askomiko
31.07.2013 23:31:41 (muokattu 31.07.2013 23:33:05)
Tein pari testiä jotka on ollu jonkun aikaa mielessä: mitä tekee soittovoluumi linjasoundille. Eli piuha nauhuriin, toinen kajariin. Soitin pätkän, sitten käänsin kajarista hanat kaakkoon, ja soitin uudestaan. Keskiääniä tuli enemmän ja kuulostaa suttuisemmalta.

Toinen testi: axea koputellessa, jos on hirmusärö päällä, kuuluu kajarista kopinaa. Siispä kokeilin mitä tapahtuu jos laittaa kajarin hönkimään päin axea ihan täysiä. Ihan kun kuulis pienenpienen eron tässäkin. Sikapienen. Ja ihan höpöillä asetuksilla vehje kiertää yksinään. Tuo tuskin tule varmaan tosielämässä kovin isoksi haitaksi vastaan, huudatin kajaria 20cm päässä päin axen etupaneelia. Rok rok, taas meni elämästä aikaa hukkaan. :D
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
julkke
01.08.2013 13:05:27

http://www.fractalaudio.com/pete-thorn-preset-pack-released.php

On muuten hauskaa soitella Peten studion soundeilla. :P
Guitaristi
04.08.2013 20:19:22

Kaipaisin vähän kokemuksia hepuilta jotka ovat Stankusta/Ultrasta siirtyneet kakkosmalliin, moni täällä tuntuu tuon päivityksen tehneen. Mikä sai teidät vaihtamaan? Tarvitseeko sitä suurempaa prosessointitehoa mihinkään, jos ei tee mitään hulluja miljuunan efektin soundeja?

Itseäni vaan kiinnostaa Axe kovasti, ja olenkin miettinyt, pärjäisikö tuolla Stankku-mallilla vielä. Sellaiseen voisi budjetti riittää, ja klippien perusteella ainakin vaikuttaa tosi hyvältä soundit siinäkin. Menetänkö paljon, jos ostan ykkösmallin? Ilman USB-liitäntää ja uusimpia päivityksiä pystyisin kyllä elämään. Tosi vähän löytyy hyviä vertailuja näistä peleistä, joten kokemuksia kaipaisin molemmat omistaneilta.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
JoeHans
05.08.2013 09:42:36
Guitaristi: Kaipaisin vähän kokemuksia hepuilta jotka ovat Stankusta/Ultrasta siirtyneet kakkosmalliin, moni täällä tuntuu tuon päivityksen tehneen. Mikä sai teidät vaihtamaan? Tarvitseeko sitä suurempaa prosessointitehoa mihinkään, jos ei tee mitään hulluja miljuunan efektin soundeja?

Itseäni vaan kiinnostaa Axe kovasti, ja olenkin miettinyt, pärjäisikö tuolla Stankku-mallilla vielä. Sellaiseen voisi budjetti riittää, ja klippien perusteella ainakin vaikuttaa tosi hyvältä soundit siinäkin. Menetänkö paljon, jos ostan ykkösmallin? Ilman USB-liitäntää ja uusimpia päivityksiä pystyisin kyllä elämään. Tosi vähän löytyy hyviä vertailuja näistä peleistä, joten kokemuksia kaipaisin molemmat omistaneilta.

Mulla oli about vuoden Ultra, jonka hommasin m.netin torilta ja tämä vuoden alusta päivitin kakkoseen. Stankulla ja Ultralla kyllä pärjää ja ne on varsin hyviä vehkeitä. Omalla kohdalla päivitys lähti kuitenkin siitä, että sattui m.netin torilta kakkonen kohtalaiseen hintaan vastaan ja oli säästöjä sukan varressa. Välirahaa Ultran myynnin jälkeen jäi n. 500€.

Ihan ensimmäinen reaktio kakkoseen päivitettyä oli tajuaminen, että kyse on todellakin eri yksiköistä, eikä vain päivitetystä versiosta. Kakkosessa on paitsi hitosti enemmän kaikkea, niin myös huomattavasti helpompi säätää nopeasti hyviä soundeja. Myös soittotuntuma on välittömämpi ja päätevahvistimen+kitarakaapin läpi vahvistin mallit kuulostaa heti "oikeilta vahvistimilta". Ultran kans tässäkin vaadittiin monesti säätämistä.

Ehkä vois sanoa, että jos sulla on varaa ostaa suoraan kakkonen, niin kyllä siinä on vastinetta rahoille. Jos ei, niin kyllä standardilla/ultrallakin pärjää.
Mr. Speed
05.08.2013 11:30:30
Guitaristi: Kaipaisin vähän kokemuksia hepuilta jotka ovat Stankusta/Ultrasta siirtyneet kakkosmalliin, moni täällä tuntuu tuon päivityksen tehneen. Mikä sai teidät vaihtamaan? Tarvitseeko sitä suurempaa prosessointitehoa mihinkään, jos ei tee mitään hulluja miljuunan efektin soundeja?

Komppaan vahvasti Joe Harrisia. Mulla oli Axe Stankku ja nyt kesällä päivitin kakkoseen. Kakkosessa on vaan paljon enemmän kaikkea. Stankun tottuneena säätäjänä kakkosen mieletön sisältö löi aluksi ällikällä.

Itse tein tuon päivityksen Stankusta synaefektien (löytyy myös Ultrasta), USB-ominaisuuden ja soundipäivityksen vuoksi. Ykkösestä sai todella hyvät mättö- ja rokkisäröt irti, mutta kakkonen vie ykköstä, tai ainakin Stankkua, kuin pässiä narussa mitä tulee keveämpien soundien laatuun tai dynamiikkaan. Toki osa tästä voi olla sitä, että olen vain kakkosen kanssa onnistunut säätämään paremmin. Kuitenkin tuo prosessointiteho tuo lisää varianssia vahvistinmallinnoksen käytökseen, eikä siis pelkästään mahdollista "super-patchien" luomista.

All in all. Axe Stankku/Ultra on varmasti todella hyvää vastinetta rahalle. Kakkonen on vaan omaan käyttöön vielä huomattavasti parempi.
http://www.sieni.us/?id=38
Muerte9
05.08.2013 12:18:00
Mikko L: ... jokaisen Axe-ketjun periaatteisiin kuuluu Kemper-läpän heittäminen. Kemper on siitä hyvä että sen voi ihan hyvin jättää vaikka keittiön pöydälle ja se naamioituu hyvin leivänpaahtimeksi.... (niinku nuin) :)

Siitä on kuule leikki kaukana kun TGP:llä Axe fanboit Cliff etunenässä haukkuu muuta porukkaa. Fraktaalien Kemper-ininä on aivan yhtä älykästä kun ysärillä Radiolinjan liittymän hankkineiden Tele-itkut.
Muuten niin pätevä Scott Petersonkin taantuu hiekkalaatikkokakaraksi kun Axe vs. Kemper ilmaantuu johonkin TGP:n ketjuun. Jos jokaisen Kemper-ketjun periaatteisiin kuuluisi Axe-läpän heittäminen niin Axe-fanaatikkojen keskuudessa tätä tuskin huumorina sulatettaisi.
Tämä mallintajafanboitten riehuminen aiheuttaa lukkoja ja jäähyjä aivan tarpeeksi jo muilla foorumeilla joten olisi kiva jos mnetissä pysyttäisiin asiassa, kuten esim. oikeinkirjoituksessa ja Gibsonin huonossa QC:ssä tai LP:n soveltuvuudesta tilutukseen.
"Kotoo töihi!"
Mikko L
05.08.2013 15:15:10

Muerte9: Siitä on kuule leikki kaukana kun TGP:llä Axe fanboit Cliff etunenässä haukkuu muuta porukkaa. Fraktaalien Kemper-ininä on aivan yhtä älykästä kun ysärillä Radiolinjan liittymän hankkineiden Tele-itkut.
Muuten niin pätevä Scott Petersonkin taantuu hiekkalaatikkokakaraksi kun Axe vs. Kemper ilmaantuu johonkin TGP:n ketjuun. Jos jokaisen Kemper-ketjun periaatteisiin kuuluisi Axe-läpän heittäminen niin Axe-fanaatikkojen keskuudessa tätä tuskin huumorina sulatettaisi.
Tämä mallintajafanboitten riehuminen aiheuttaa lukkoja ja jäähyjä aivan tarpeeksi jo muilla foorumeilla joten olisi kiva jos mnetissä pysyttäisiin asiassa, kuten esim. oikeinkirjoituksessa ja Gibsonin huonossa QC:ssä tai LP:n soveltuvuudesta tilutukseen.

Olen 100-prossaa samaa mieltä. :)
Mikko L
05.08.2013 15:40:32

Tuossa pätkä Ultralla: http://soundcloud.com/clark-kent-job/clark-kent-ir-no-7

Tuossa käytän sitä mun tekemää ilmasta kaappia jonka voi imuttaa. Ja tosiaan jos on hyvä IR niin gen1 axe voi kuulostaa täysin maagiselta. Slotteja on vain 10 kun kakosessa vissiin 100. Siinä vaiheessa kun omistin Ultran niin kakospojat kysyi ainakin neljä kertaa multa presettejä että jos on hyvä tweakkaamaan niin Ultrasta saa paremmatkin soundit kuin kakosesta jos ei osaa säätää. Säätäminen kuitenkin on helpompaa kakosella.

Siirryin ykkösmiehestä kakkosmieheksi. ( kaksimielinen vitsi tähän ) Pitää olla markkinoiden paras laite.. ei voi mitään pakkomielteille. :)

Onhan se Axe2 helposti sen hintaeron arvoinen jos niitä ominaisuuksia vertaa mutta se että tarviiko niitä on eri asia. Mulle ehdoton on tuo MIMIC että vahvistimien EQ napit tekee samaa kuin oikeasti eikä ole lineaarinen studio EQ niinkuin ennen ja *kröhöm* muilla mallintavilla.
ReBeat
05.08.2013 21:03:12

Mun mielestä tosta DT:n pätkästä kuulee kivasti että sen kitaroita ei ole äänitetty AxeFx:llä.

http://www.usatoday.com/story/life/ … ater-enemy-inside-premiere/2613895/
h.e.k.a
05.08.2013 21:33:02
ReBeat: Mun mielestä tosta DT:n pätkästä kuulee kivasti että sen kitaroita ei ole äänitetty AxeFx:llä.

Ja pointti on...? Onko tämä taas pelkkä lapsellinen provo, jolla yritetään viedä keskustelua siihen väittelyyn "aitojen putkipelien" ylivoimaisuudesta vs. digitaalilaitteiden digisirinä?
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
ReBeat
05.08.2013 21:50:21

h.e.k.a: Ja pointti on...? Onko tämä taas pelkkä lapsellinen provo, jolla yritetään viedä keskustelua siihen väittelyyn "aitojen putkipelien" ylivoimaisuudesta vs. digitaalilaitteiden digisirinä?

Vahinko kävi ihan. Helle varmaankin pehmittänyt päätä. Ei siis mitään aihetta kuunteluun ja pahoittelut vielä.
Mikko L
06.08.2013 13:30:56

Aika tuhnun kuulonen oli tuo uus DT soundi. Vieläkin JPn Rectoajat pieksää mennen tullen. Ja oon kyllä kuullut paljon paremman kuuloisia soundeja ihan Axe Standardistakin. :)

Ja lisäksi tuon streamin 128kbps laatu antaakin sen parhaimman vaikutelman soundista. :D
mize7
06.08.2013 20:42:01

Lähdin metsästämään itseäni miellyttävää rock soundia Axe FX II:sta. Tässäpä siis olisi vähän klippiä, mitä sain aikaan.

Lyhyt miksaus kokonaisuudesta:
https://soundcloud.com/mediumplayer/blackest-eyes-short-mix

Pelkät kitarat:
https://soundcloud.com/mediumplayer/axe-fx-ii-blackest-eyes-tone

Biisinä toimi:
Porcupine tree: Blackest eyes
http://soundcloud.com/mediumplayer
Metalliac
11.08.2013 15:36:12
Oottekos kukaan koklanneet noita fractalin uusia producer cab packeja? Vähän tää numero kakkosen kattaus kiinnostais, mutta kun missään ei ole noita demotettu niin ei ehkä haluis ostaa sikaa säkissä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)