![]() 07.04.2009 23:58:37 | |
---|---|
bonecrusher: Jos miun pitää se EB:n Vola Junnu polkaista pois päältä esim. biisin päätyttyä, niin mie polkaisen sen kantapään pohjaan ihan kengän kärjellä. Ei siinä koko jalkaa tarvitse välttämättä lepuuttaa. Samoin volume-swellit onnistuu ihan samalla metodilla, painamalla kengän kärjellä pedaalin yläkohdasta. Tuo pedaalin liikerata on niin smoothi ja tuntumaltaan just eikä melkein passeli :) Mä kyllä tykkään läntätä koko kanootin kerralla siihen spedun päälle. Saa paljon hallitumman liikeradan siihen. Omalta kohdalta siis näin. Kengänkärjellä huitominen ei oikein olis se mun juttu. Mä olen huomannut, että kunnon tukeva 47 ei oo aina hienovaraisin tökätä kärjellä. Menee usein liikaa tai liian vähän. =) Tuosta vaihtamisesta sen verran, että ymmärrän kyllä myös monen näkökulman, että mulinexeissa pitää vaihtaa koko presettiä tai saa jännätä, vaihtaako se ollenkaan. Mulla ei sen puoleen ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Ehkä siksi mä en sitä niin osaa varoa. Tosin mä olen ohjelmoinut lankkua siten, että saan yksittäisiä efektejä/purkkeja päälle/pois presetin sisällä. Ei ole hankala homma tuossa mun setupissa. Ja toisekseen, mulla ei ole G-Majoria. Joku rulla semmoisesta itseasiassa kiukuttelee kaverinkin muljuttimessa. | |
![]() 08.04.2009 00:04:06 | |
oiva tumpeloinen: Mä kyllä tykkään läntätä koko kanootin kerralla siihen spedun päälle. Saa paljon hallitumman liikeradan siihen. Omalta kohdalta siis näin. Kengänkärjellä huitominen ei oikein olis se mun juttu. Mä olen huomannut, että kunnon tukeva 47 ei oo aina hienovaraisin tökätä kärjellä. Menee usein liikaa tai liian vähän. =) Heh... jaa siulla on tuollaiset sellonkotelot jaloissa. Miulla ihan siro 43 :) Miulla on kyllä harvoin nykyisissä musatouhuissa kiirusta tuon volaspedun kanssa, yllättävän usein huomaan sen olevan 100% auki koko reenin tai setin ajan. Miulla on muutenkin gainit tippunut viimeisen 2 vuoden aikana äärihevistä kevyeksi rosoksi, ei siis tarvitse enää edes biisien välissä erikseen volaspedulla hiljentää kamoja... saati käyttää mitään gatea (siksi laitoin senkin kiertoon). The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 08.04.2009 00:11:21 (muokattu 08.04.2009 00:13:17) | |
Sää oot bonecrusher lähentyny mua hurjasti! ;) Mä en muuten tajua, mitä "junioria" Ernie Ball:in Volume Pedal Jr:ssä on - sekin on isompi kuin vaikkapa Bossin normaalikokoinen volaspedu, hyvinkin mojovan kokoinen mun jalalle. EB:n normaalikokoinen volumepedaali mahtaakin olla melkoinen silityslauta. Nimim. "Kengännumero 41" | |
![]() 08.04.2009 00:17:06 | |
Jucciz: Sää oot bonecrusher lähentyny mua hurjasti! ;) Tulee vain vanhaksi. =) Suurimmalla osallahan noin käy ajan saatossa. Kun sitä soundia aletaan kuuntelemaan vähän enemmän, varsinkin kokonaisuuden kannalta, niin alkaa säröt vähenemään. Ja kun siihen samaan syssyyn saadaan se kanteleen parempi hallinta, niin ne tiukimmatkin hewistit tajuaa, että pienempi särömäärä riittää kunhan ranne on kunnossa. Potkii vain paremmin. Mä en muuten tajua, mitä "junioria" siinä Ernie Ball:in Volume Pedal Jr:ssä on - sekin on isompi kuin vaikkapa Bossin volaspedu, hyvinkin mojovan kokoinen mun jalalle. EB:n normaalikokoinen volumepedaali mahtaakin olla melkoinen silityslauta. Nimim. "Kengännumero 41" Se isompi on aikuisten malli. Ne hiekkalaatikkolelut on sit lapsia varten. =) | |
![]() 08.04.2009 00:26:40 | |
oiva tumpeloinen: Se isompi on aikuisten malli. Ne hiekkalaatikkolelut on sit lapsia varten. =) Ja taas isot pojat kiusaa. Vaihdan hiekkalaatikkoa. ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta | |
![]() 08.04.2009 07:30:25 | |
Ostin Kustomin kga-65 vahvistimen. Hyvältä kuulostaa kaikin puolin, ja mökää lähtee. | |
![]() 08.04.2009 09:46:26 | |
Bkp:lta on tulossa abraxas/IT/IT setti stratoon ja crawler sg:n kaulaan. | |
![]() 08.04.2009 10:09:40 | |
bonecrusher: Mua rupes multimulinexeissa ärsyttämään se, että niiden efektien kanssa jota sinne sisään on ympätytty onpi aina naimisissa ja "jumissa niissä" Tapauskohtaista. Mä esim. en oo mikään efektifriikki, tällä hetkellä mulle riittää asialliset kaiut ja viiveet, satunnainen chorus ja tremolo. Tai no on mulla yhdessä patchissa oktaaverikin, vuorenhuippusooloja varten... =) Kun lisäksi haluan homman toimivan nimenomaan niin, että yhdellä polkaisulla pääsen valmiiksi säädetystä soundista toiseen totaalisen erilaiseen, on G-Major (tai muu midiviipale) varsin pätevä ratkaisu. Mutta kuten sanottua, kukin tyylillään. Näin teen esim. silloin kun vaihdan OD:n laudasta Fuzziin tai Tremolon Univibeen. Riippuen vähän soitettavasta musasta siis. Puhumattakaan siitä ettei lautaan tarvitse ottaa omasta mielestä toimimattomia tai huonosoundisia efektejä. Mä tavallaan myös ajattelen asiat niin, että mulla on perussoundit (puhdas, crunch, lead) joita sitten maustetaan vatkaimilla. G-Major hoitaa jälkimmäistä. Ensimmäiset tehdään sitten vahvistimella ja/tai sopivilla säröpolkimilla. Kuitenkin haluan, että myös perussoundit vaihtuvat midin kautta yhdellä polkaisulla, ja tähän G-Major tarjoaa releswitchillään hyvän ratkaisun, ellei vahvistin ole midiohjattava, mitä varsinkin putkipelit harvemmin ovat. Tämän lisäksi midilaudassa releswitchejä, jolla ohjaan laudassa olevaa ALEX -loopperia. ALEXin loopissa on sitten joku sopivan makuinen säröpedaali, jonka mukanaolo signaalitiessä siis jälleen voidaan ohjelmoida midipatchiin. Midikikkailut myös erikseen. Välillä se laite ottaa komentoja vastaan, välillä ei. Etenkin kun sitä lankkua on keikoilla poljettu ja erinäisiä räkkivatkaimia roudailtu. ??? Ikinä ollut midin kanssa mitään ongelmia. meni enempi aikaa säätämiseen ja sähläämiseen kuin itse soittamiseen. Ehkäpä se alkuun on kivaa harrastelua ja puuhailua mutta tosipaikoissa alkaa vain hatuttamaan. Joka stepillä jännäät että "vaihtaakohan se nyt varmasti?" No jos on säätäjäluonne. Mulla taitaa G-Majorissa olla edelleen patchit pääosin jostain 3-4 vuoden takaa, kun ne kerran säädin kohdalleen. Kamat ympärillä ovat vaihtuneet, mutta G-Major on patcheineen pysynyt. Set-and-forget. Ja edelleen, tuo 'vaihtaako se nyt varmasti' -hommeli... Ikinä ollut tämän kanssa ongelmia. Midi kulkee. Mutta siis loppupeleissä makuasioita. Mulla on vaan soittaessa ihan tarpeeksi hommaa pitää kädet hallinnassa, ja siksi haluan jalkatyöskentelyn minimiin. Makuasioita siis, mutta mulle G-Major on ollut ja on edelleen kullanarvoinen laite. Mutta itse aiheeseen.... Mä en tainnu aiheeseen päästä ollenkaan. =) JuSu Mitäs sulle kuuluu? | |
![]() 08.04.2009 10:17:16 | |
Komponentit aktiivimikkien asentamiseen tilasin, loppuviikosta EMGgejä asentamaan. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. | |
![]() 08.04.2009 11:01:26 (muokattu 08.04.2009 11:05:02) | |
Jucciz: Toivotaan! Olen kuullut kyllä tarinoita niistäkin, jotka luopuivat räkkimultiefekteistä, koska tykkäsivät vaan erillispedaalien soundeista enemmän (varsinkin kun voi ottaa suosikkidelayn, -choruksen, -viben, -flangerin jne. eri valmistajilta tarvittaessa). Toivotaan! Jotkut tosin kuulemma ovat myös väsyneet räkkikamojen roudaamiseen ja niiden kanssa tappelemiseen ja vaihtaneet lopulta (takaisin) simppeleihin pedaaleihin: kaikki on varmasti jalkojen juuressa ja nopeasti säädettävissä... Mutta toivottavasti olet löytänyt itsellesi toimivan paketin, sehän on tärkeintä! Kerrohan kokemuksiasi kun setit on kunnossa. No tää on tätä aikaa taas. Joskus kitaran soiton aloitettuani hommasin perus-zoomit. Sitte vähä paremman zoomin (multiefekti-era). Sitte täysin kyllästyneenä multiefekteihin heitin kaikki hepaan ja hommasin paremman vahvarin. Pikkuhiljaa alko taas lattialle tuleen perus teini-metal zonea ja muuta halpispedaalia (irtopedaali-aikakausi). Lopen kyllästyneenä lattialle siunaantuneeseen piuhahelvettiin vaihdoin kaikki uuteen ja kiiltävään Line6 Flextoneen. Tätä vois pitää taas multiefektivaihdeena kun kaikki oli niin helppoa. No sen jälkeen taas alkoi kiinnostaa tuo soundimaailma vähän enemmän ja line6 pois ja putkari tilalle. Ja taas alko siunaantuun pedaaleja lattialle (stomp boxit siis taas huudossa). Lopen kyllästyneenä lattialle siunaantuneeseen piuhahelvettiin vaihdoin kaikki uuteen ja kiiltävään G-majoriin. Siinä minun elämäntarina. Jonkinlainen syklinen kiertohan tuosta löytyy. Helppoudella tarkoitan oikeasti sitä, kun lähtee vaikka keikalle, niin ei tarvitse puolta tuntia asennella pedaalilaukkuja (joka oli aivan liian iso, ei mahdu lavalle eikä peräkonttiin kaapin kanssa) ja vedellä piuhoja edestakaisin vahvistimelta laudalle. Siihen vielä virtalähteet ja vahvistimen kanavan vaihtimet päälle. Piuhat tietysti halvimpia mahdollisisa ssssuhina-ssssnakeja... Lisäks ku on taiteellisessa hurmiossa keksinyt biiseihin kaikkia hauskoja kohtia, että nyt vaihtuu kliinille, samalla chorus ja kaiku päälle, kitarasta kaulamikki käyttöön. Ja kahden sekunnin päästä taas takaisin tallamikille, perussärölle ilman kaikuja ja choruksia. Voit kuvitella kuinka nopeasti tämä vaihto tapahtuu live-tilanteessa! No se on varmasti yli 2 ms, minkä tuo g-major lupaa (vai mitä se nyt oli). Nyt kasausvaiheessa vaan vahvistin siihen kivasti, kaappipiuha ja räkkiloota kiinni. Yks piuha midi-ohjaimelle ja kaljalle istumaan ja ihmettelemään, että miten se rumpujen kasaus voi kestää aina niin kauan.... Ja efektien laadusta vielä... Kai nuo kaiut ainakin "pitäisi" olla TC electronicilla kunnossa. Sen verran kai kokemusta löytyy noista studiokaiuista yms. Chorukset ja muut ehkä vähän tässä mietityttää ja niitä olisi kuulemma paranneltu siihen kakkosmalliin. Mutta saituus iski. Katotaan, kuinka kauan menee ku on taas matolootia lattiat täynnä. :) E: Niin ja nyt en ihan kaikesta vielä luopunut.... Pitihän se fuzz ja wahi siihen vielä jättää lattialle pyörimään.... :) "I havent slept since I woke up." | |
![]() 08.04.2009 11:04:41 (muokattu 08.04.2009 11:05:43) | |
"Mun ei pitäny..." Ihan ok kepukkahan tuo on. Etenkin jos poistit yksilön torilta, jossa oli mikit vaihdettu jb/jazz settiin, sillä alkuperäiset mikit kyllä tappavat soundia ikävästi tai sanotaanko että mikit ovat tuon kepin selkeästi heikoin lenkki. Ja joo, aiheeseen: Matkalla tänne olisi sitten maxon OD808 ja BBE sonic stomp. VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 | |
![]() 08.04.2009 11:05:38 | |
spacemonkeyevolution: Ja joo, aiheeseen: Matkalla tänne olisi sitten maxon OD808 ja BBE sonic stomp. Toimii. *peukku* "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 | |
![]() 08.04.2009 11:07:28 | |
spacemonkeyevolution: Ihan ok kepukkahan tuo on. Etenkin jos poistit yksilön torilta, jossa oli mikit vaihdettu jb/jazz settiin, sillä alkuperäiset mikit kyllä tappavat soundia ikävästi tai sanotaanko että mikit ovat tuon kepin selkeästi heikoin lenkki. Ja joo, aiheeseen: Matkalla tänne olisi sitten maxon OD808 ja BBE sonic stomp. No ei ollut vissiin se....orkkismikit on mutta Duncaneihin aattelin vaihtaa jossain vaiheessa. Vielä vähän miettiny mikä tallaan...Custom 5/Custom Custom/JB/59 tms...kaulalle sitten sopiva pari eli varmaan JB/Jazz/59 linjalta. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. | |
![]() 08.04.2009 11:09:58 (muokattu 08.04.2009 12:35:52) | |
Toimii. *peukku* Hoh, katos, sieltä löytyy samat polkaisimet kamaluettelosta. Rectoahan noilla ois tarkoitus piiskata ja sonic stompille löytynee myös kotioloissa käyttöä. EDIT: No ei ollut vissiin se....orkkismikit on mutta Duncaneihin aattelin vaihtaa jossain vaiheessa. Vielä vähän miettiny mikä tallaan...Custom 5/Custom Custom/JB/59 tms...kaulalle sitten sopiva pari eli varmaan JB/Jazz/59 linjalta. Ok, kyllähän se toki kannattaa testata niillä orkkiksillakin, mutta veikkaampa että päädyt samaan päätelmään kuin itsekin.. Mikit varmaan kannatanee valita ajatellen että onko kitaralla tarkoitus veivata rankempaa kamaa vai bluussia, tai sitten jos meinaa vähän kaikkea, niin JB istunee melko hyvin kitaraan. Pikkaisen tummempi soundi ainakin omassa epissä oli, joten JB tallassa voisi tuoda tyrkkiä keppiä sinne lähemmäksi kirkkaampaa (ja tässä tapauksessa neutraalimpaa) soundia, joka on ainakin omaan korvaan mukavempi ja joka tuollaiseen yleispätevään keppiin sopii hyvin. Siis mahdollisimman neutraali. Jos monipuolisuutta hakee, niin kaulaan sitten joku miedompi kuin JB, joka mukailee enempi (lue: ei peitä alleen tai sanotaanko ettei muokkaa niin paljoa) kitaran sitä perussoundia. VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 | |
![]() 08.04.2009 12:44:00 | |
Ok, kyllähän se toki kannattaa testata niillä orkkiksillakin, mutta veikkaampa että päädyt samaan päätelmään kuin itsekin.. Mikit varmaan kannatanee valita ajatellen että onko kitaralla tarkoitus veivata rankempaa kamaa vai bluussia, tai sitten jos meinaa vähän kaikkea, niin JB istunee melko hyvin kitaraan. Pikkaisen tummempi soundi ainakin omassa epissä oli, joten JB tallassa voisi tuoda tyrkkiä keppiä sinne lähemmäksi kirkkaampaa (ja tässä tapauksessa neutraalimpaa) soundia, joka on ainakin omaan korvaan mukavempi ja joka tuollaiseen yleispätevään keppiin sopii hyvin. Siis mahdollisimman neutraali. Jos monipuolisuutta hakee, niin kaulaan sitten joku miedompi kuin JB, joka mukailee enempi (lue: ei peitä alleen tai sanotaanko ettei muokkaa niin paljoa) kitaran sitä perussoundia. Juu...mitä nyt clippejä kuunnellu Duncanin sivuilta niin kaulaan on aika vahvana tuo JB ja toisaalta perus 59. Jotenkin tuon jälkimmäisen soundista tykkään. Tallaan on mietinnän alla tosiaan enemmän...hieman noiden Customeiden välillä eniten arvon. Perusvarmahan olis tuo JB/59-yhdistelmä. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. | |
![]() 08.04.2009 20:54:47 | |
Mä jo aattelin, että nytpäs on ostettu tavaraa, mut ei. Nää yhet vaan vääntää täällä pedaaleista ;) Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77) | |
![]() 08.04.2009 22:50:28 | |
Tänään sain 1 kuukauden odottelun jälkeen Laney Lionheart 5W combon kotiin, aiemman Epiphone Valve Specialin tilalle. Siihenkin olin vaihtanut Celestionin Greenbackin eli äänensävy on aika tutun oloinen. Luultavasti siitä ajanoloon löytyy jotain etuakin edelliseen, ainakin pääsin eroon niistä sisäisistä efekteistä. | |
![]() 08.04.2009 23:07:38 | |
Rävähti boardiin Maxon od820 ja Ibanez De7 spedut. Ne on nannaa. "The End Is Not The End" | |
![]() 09.04.2009 07:19:38 | |
Ernie Ball Not Even Slinkyjä 2 settiä | |
![]() 09.04.2009 13:27:17 | |
Piti sitten hakea tuommoinen Blackstar HT-5 nuppi kun sitä on niin kehuttu. Ja saa tuon pääsiäisenkin kulumaan mukavasti.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)