Shredator 07.06.2022 10:33:32 | |
---|
Presidentti: Onko tämä joku uusi juttu tällainen ghostaaminen, että laitetaan pikaviestillä "tehdään kaupat!" ja sitten kadotaan kuin pieru Saharaan? Tätä se on ollut jo pari vuotta. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Guildfinger 07.06.2022 11:10:38 | |
---|
Eiköhän siinä ole vain tullut pupu pöksyyn ja uskallus ei riitä sanomaan, että kuule tulin katumapäälle tai sitten joku ihan muu este. Kyllä noi kamat loppujen lopuksi sitten liikahtaa sopivalla tai liian halvalla hinnalla. Taistelu tylsää tavismaailmaa vastaan jatkuu. |
fcpr 07.06.2022 11:45:31 | |
---|
Presidentti: Onko tämä joku uusi juttu tällainen ghostaaminen, että laitetaan pikaviestillä "tehdään kaupat!" ja sitten kadotaan kuin pieru Saharaan? Edellisen kerran bassoa myydessä tämä kävi kahden ensimmäisen "ostajan" kohdalla. Kolmas ostaja oli sitten ihan oikea ostaja. |
Antsa Lipsanen 07.06.2022 16:19:03 | |
---|
Nämä näennäisostelijat ovat kyllä sinänsä. Pari viikkoa sitten oli pyhäksi noutokaupat sovittu. Toki kiirehdin mökiltä kotiin, jotta voi tavaran luovuttaa sähköpostilla (ihan omalla nimellä) kaupat sopineelle ostelijalle. Tokikaan ei saapunut. Maanantaina kiittelin napakasta toiminnasta. Olikin kuulemma tullut korona. Kaupoille palattaisiin viikon kuluttua, ilmoitti hän. Tämän jälkeen ei enää sitten kuulunut. Pikkujuttu, mutta jotenkin aina harmittaa tietynlainen välinpitämättömyys. Noh, kampe kaupattu ja jäsen Huone tulessa saa jatkaa rahankeruuta ja kaupankäyntitaitojen harjoittelua toisten kanssa. |
Alfons Åberg 08.06.2022 08:51:11 | |
---|
Guildfinger: Eiköhän siinä ole vain tullut pupu pöksyyn ja uskallus ei riitä sanomaan, että kuule tulin katumapäälle tai sitten joku ihan muu este. Tämähän on se syy, miksi en myy postiennakolla. Ettei joku arjen sankari keksi siinä vaiheessa kun on kauppa ikään kuin jo sovittu ja osoitetiedotkin vaihdettu että "löysinkin toisen pedaalin". tämä ei olekaan paska housuille |
Kousi 08.06.2022 16:24:19 | |
---|
Presidentti: Tämähän on se syy, miksi en myy postiennakolla. Ettei joku arjen sankari keksi siinä vaiheessa kun on kauppa ikään kuin jo sovittu ja osoitetiedotkin vaihdettu että "löysinkin toisen pedaalin". Tappioiden minimoimiseksi olen näissä tilanteissa vaatinut edestakaiset postikulut ensin tilille ennenkuin tavara liikahtaa. Ei ole kyllä tarvinnut postiennakkoa enää hetkeen käyttääkkään, aikoinaan jonkin verran. Luulen että tosiostajat mieluummin maksaa vaikka koko kauppasumman tilille mikäli myyjä vaikuttaa luotettavalta, muut venkulat sitten todennäköisesti ghostaavat tuossa kohtaa. Mutta välttyy siinä ainakin siltä että omaan piikkiin menisi postikulut, ja harvapa varmaan tuossa kohtaa enää jättää noutamatta kun on jo osan maksanut. |
uma 08.06.2022 16:48:12 (muokattu 08.06.2022 16:50:51) | |
---|
Presidentti: Onko tämä joku uusi juttu tällainen ghostaaminen, että laitetaan pikaviestillä "tehdään kaupat!" ja sitten kadotaan kuin pieru Saharaan? Tämä on se syy miksi en sovi kauppoja pikaviestillä, vaan pyydän soittamaan jos kiinnostaa. Karsii turhat pois. Toki tutut kaupan teon taitavat asia erikseen. |
Retkumies 13.07.2022 21:56:20 | |
---|
Nyt on saanu PRS nökötellä torilla pitempään, mutta eipä se mitää. Sinänsä tuon hintaisten soittimien kanssa odotettavissa. |
Jaketsu 14.07.2022 09:11:50 | |
---|
uma: Presidentti: Onko tämä joku uusi juttu tällainen ghostaaminen, että laitetaan pikaviestillä "tehdään kaupat!" ja sitten kadotaan kuin pieru Saharaan? Heh. Itsellenihän myös tarjottiin erästä myyntiartikkelia oman foorumipostaukseni myötä, mikä olikin ihan mukava avaus ja olin kiinnostunut tekemään kaupat. Näemmä tässäkin vaiheessa voi hävitä ghostaten pierun lailla stratosfääriin. Ei ihme jos ei mene tavara torilla kaupaksi. |
msalama 14.07.2022 10:16:53 (muokattu 14.07.2022 10:17:29) | |
---|
Näemmä tässäkin vaiheessa voi hävitä ghostaten Osanottoni huonosta tsägästä, mulla kun kävi nimittäin just päinvastoin. Itkin tuolla jossain langassa pikkugibsonien aiheuttamaa kaasunmuodostustani ja sitä, ettei kellään ole Lepa Junioria tms. ja mielellään vielä vanhempaa myydä - JA KATSO! Eetteristä ilmestyi kaveri, joka sanoi tarjolla olevan seisköntin Melody Maker D:n sopuhintaan ja että kiinnostaako? No painokkaasti kyllä, ja kitara siirtyikin sitten omistukseeni pronto jollei jopa nopeammin :D Eli kiitosta vaan myyjälle vielä kerran, todella asiallinen skeba ja asiallinen jannu eli ilo oli tehdä kauppaa... Mutta randomiahan tämä tietysti on tuntemattomien ihmisten kanssa, eli ei voi koskaan tietää. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Progorava 14.07.2022 10:24:05 | |
---|
Guildfinger: Eiköhän siinä ole vain tullut pupu pöksyyn ja uskallus ei riitä sanomaan, että kuule tulin katumapäälle tai sitten joku ihan muu este. Kyllä noi kamat loppujen lopuksi sitten liikahtaa sopivalla tai liian halvalla hinnalla. Kyllä edes sen verran pitäisi olla selkärankaa, että ilmoittaa mielen muuttunen (vaikka olisi basisti). Vähemmän se peruutus myyjää potuttaa, kuin se, että kama makaa turhaan varattuna torilla. |
Haeroe 14.07.2022 10:35:08 | |
---|
Line6:n Pod Go ja HX Stomp -muljuttimet menivät kaupaksi alle viikossa. Aina kun tavara menee kaupaksi nopeasti, tulee mieleen, menikö sitten kuitenkin liian halvalla. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
juhakki 18.07.2022 17:43:12 | |
---|
Minä oon ihmetellyt joidenkin pikku tavaroiden kohdalla niitä "vain nouto" mainintoja. Jos ostaja maksaa postit, niin mikä siinä on vaikeaa laittaa se laatikkoon ja viedä postiin? Kitarat helposti rikkoontuvana ymmärrän, samoin jonkun ison PA läjän, koska kustannukset. Olen huomannut, että mitä halvemmasta tavarasta kyse tuolla facebookin puolella (muu kuin soittokamat), niin hankalampaa se nouto kaupan teko tuntuu olevan, kun "mulla ei oo autoa käytössä" "saan rahaa ens kuun alussa, voitko varata?" Mun mielestä vaivatonta kaupan tekoa, ei tarvitse kytätä, milloin joku voi tulla noutamaan. Kumpikin osapuoli voi hoitaa sen postissa käymisen haluamaan ajankohtana. "Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!" |
PekkaM 18.07.2022 17:53:50 | |
---|
juhakki: Minä oon ihmetellyt joidenkin pikku tavaroiden kohdalla niitä "vain nouto" mainintoja. Jos ostaja maksaa postit, niin mikä siinä on vaikeaa laittaa se laatikkoon ja viedä postiin? Kitarat helposti rikkoontuvana ymmärrän, samoin jonkun ison PA läjän, koska kustannukset. Olen huomannut, että mitä halvemmasta tavarasta kyse tuolla facebookin puolella (muu kuin soittokamat), niin hankalampaa se nouto kaupan teko tuntuu olevan, kun "mulla ei oo autoa käytössä" "saan rahaa ens kuun alussa, voitko varata?" Mun mielestä vaivatonta kaupan tekoa, ei tarvitse kytätä, milloin joku voi tulla noutamaan. Kumpikin osapuoli voi hoitaa sen postissa käymisen haluamaan ajankohtana. Se on nopeasti tunti kun alkaa jostain haalimaan jotain pakkausmateriaalia ja kiikuttamaan postiin joten ihan pikkurahasta ei kiinnosta. Mieluummin antaa vaikka jollekin kaverille ilmaiseksi. |
rainmaker 20.07.2022 20:40:21 | |
---|
Oon huvittuneena seurannut parin jantterin touhuilua torilla. Kitarat ei mene kaupaksi, vaikka joka päivä tulee uus ilmoitus. Syynä lienee se, että uudessa ilmoituksessa on aina kalliimpi hinta kuin edeltävässä :D Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
msalama 21.07.2022 05:31:52 (muokattu 21.07.2022 06:50:43) | |
---|
aina kalliimpi hinta kuin edeltävässä :D Näitä koomikoitahan on esim. Reverbissä vaikka kuinka paljon. Ja joo, aika erikoinen kaupankäyntitapa, mutta kukin tyylillään. Niin ja varoituksen sana muuten Reverbistä. Näyttää nimittäin siltä, ettei saitin uusi omistaja välitä enää paskaakaan harhaanjohtavista tai jopa petoksellisista tuote-esittelyistä, ja siellä onkin nyt myynnissä mm. -73 Tele joka myyjän mukaan on Daphne Blue väriltään. Aika kusetusmainen väite, huomioon ottaen että: 1) Kyseessä on erittäin tökerö uudelleenmaalaus, jonka myyjä kyllä myöntää kysyttäessä muttei muuten mainitse asiaa mitenkään ja 2) Ko. värivaihtoehto taisi poistua Fenderin värivalikoimista jo joskus 60-luvun puolivälissä, joten kitaraa ei siksikään voida väittää Daphne Blue-väriseksi Laitoin tuosta heidän ylläpidolleen viestiä, mutta mitään ei tapahtunut. Ei mitään reaktiota tai palautetta, vaikka myynti-ilmoitus on vähintäänkin harhaanjohtava tai ehkä jopa huijaus. Joten siihen loppui ainakin allekirjoittaneen Reverb-asiointi! PS. Niin ja tein sitten vielä joutessani kantelunkin kyseisestä puljusta U.S. Federal Trade Comissionille. Katsotaanpa mitä siitä seuraa, vaiko mitään... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
msalama 22.07.2022 23:23:32 | |
---|
Niin, olin sitten muuten väärässä mitä tulee näihin vanhoihin customväreihin. Eivät nimittän ole Fenderin "omaisuutta", vaan autovalmistajilta lainattuja sävyjä, ja jopa usein ihan samoilla nimillä. Joten eipä keissiä siinä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
18is9 23.07.2022 09:09:15 | |
---|
rainmaker: Oon huvittuneena seurannut parin jantterin touhuilua torilla. Kitarat ei mene kaupaksi, vaikka joka päivä tulee uus ilmoitus. Syynä lienee se, että uudessa ilmoituksessa on aina kalliimpi hinta kuin edeltävässä :D Toinen syy voi olla että kaikki potentiaaliset ostajat ovat piilottaneet ko vajakkien ilmoitukset torilta niin ettei niitä edes pysty näkemään. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Pauli Lappalainen 23.07.2022 09:50:38 | |
---|
rainmaker: Oon huvittuneena seurannut parin jantterin touhuilua torilla. Kitarat ei mene kaupaksi, vaikka joka päivä tulee uus ilmoitus. Syynä lienee se, että uudessa ilmoituksessa on aina kalliimpi hinta kuin edeltävässä :D Tuohan on kuin eräs muinainen musiikkikauppa. Vimpaimissa oli hinnat ja jos aloit tinkimään aina tuli satamarkkaa hintaa lisää. Eikä hinta tipahtanut alkuperäiseen, ota tai jätä.... |
Jukka Häikiö 24.07.2022 21:08:16 (muokattu 24.07.2022 21:08:48) | |
---|
Pauli Lappalainen: Tuohan on kuin eräs muinainen musiikkikauppa. Vimpaimissa oli hinnat ja jos aloit tinkimään aina tuli satamarkkaa hintaa lisää. Eikä hinta tipahtanut alkuperäiseen, ota tai jätä.... Mullakin on hämärä muistikuva moisesta, mutten nyt muista mikä putiikki, avaatko vähän? No höh, kyllä se siitä... |