Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5399 400 401 402 403497 498 499 500 501
Jucciz
05.07.2014 20:07:26
elwood66: Sveitsiläisillä on kaikilla rynkky vaatekaapissa, miksei siellä vois olla Telecaster?

https://www.youtube.com/watch?featu … _detailpage&v=VC0olTzggco#t=447
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mattim
05.07.2014 22:26:30

Kunnallisjäte: Kuukauden stratocaster kuumotus ja tuntien netin väijyminen sekä kaksi stratocaster ostoilmoitusta tuottivat vihdoin hedelmää.
Ostin telecasterin...

Tällaisia avauksia/avautumisia lisää ;-)
.
Laulava Kylätohtori
06.07.2014 09:19:03 (muokattu 06.07.2014 09:24:26)
Jucciz: Niinpä, kyllä (ainakin osittaiset) vaihtokaupat sen sijaan on poikaa! :)

Juurikin näin. :D

Taloon tuli Analogman Sunface NKT 275 Whide Dot -fuzzpedaali...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/lauta0714.jpg

Kiitokset Tohtorille kaupoista!

On kyllä kerrassaan hieno soundi, mutta ei se vaan ole minun soundini. Enemmän tykkään siitä, mitä tuli vaihdossa...

Aito oikea Telefunken ECC83. Pikaisesti testasin Dustyn V1:ssä ja kyllä näissä putkissa, kuten vesissäkin, on eroja. Ehkä parhaiten omia kokemuksia asiaan suhteen voisin kuvailla niin, että on kuin soundi olisi ajettu jonkin 'laatikon' läpi, joka poistaa soundista ei toivottuja elementtejä. Soundista (varsinkin särösoundista) tuli paljon miellyttävämpi - vähemmän raaka ja karkea. Seuraavaksi pitää testata Expressissä...

Kiitokset Jucciczelle vaihtokaupoista!

Ps. Joku tykkää Princetoneista. ;)
- Thunder will never die!
Laulava Kylätohtori
06.07.2014 09:25:20
Kunnallisjäte: Kuukauden stratocaster kuumotus ja tuntien netin väijyminen sekä kaksi stratocaster ostoilmoitusta tuottivat vihdoin hedelmää.
Ostin telecasterin...

Reps! Varsin loogista. :D
- Thunder will never die!
elwood66
06.07.2014 11:34:04

Jucciz: https://www.youtube.com/watch?featu … _detailpage&v=VC0olTzggco#t=447

Olinpahan kokonas unohtanut tämän helmen... Siinäpä se sanoma kiteytettynä jo 30 vuotta sitten.
Let that boy boogie woogie!
Jucciz
06.07.2014 12:20:55
elwood66: Olinpahan kokonas unohtanut tämän helmen... Siinäpä se sanoma kiteytettynä jo 30 vuotta sitten.

Hei, ostin jälleen kerran varapippelin!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kunnallisjäte
06.07.2014 15:10:17 (muokattu 06.07.2014 15:11:20)

Ostin telecasterin...

Laulava Kylätohtori: Reps! Varsin loogista. :D

Homma meni niin, että kehitin itselleni valtavan stratokuumeen ja menin sitten vielä myymään kitarani pois. Sitten 2x kuolauksen kohdetta olikin myyty prosessin aikana ja mulle jäi luu käteen. Tämä kyseinen tele oli kuitenkin prosessin aikana päässyt porautumaan syvälle aivokuorelleni ja lopulta oli kuunneltava järjen ääntä ja ostettava tele pois ennekuin sekin olisi mennyt. Joudun vielä muutaman päivän odottamaan ensi tapaamistamme, mutta kun maksukin on suoritettu voin julkaista kuvan tulevasta "pitopelistäni":

http://muusikoiden.net/dyn/users/125478.jpg
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
JuSu
06.07.2014 15:39:56
BlackMusta: Carl Martin PlexiTone tuli hankittua, kerrassaan mainio vekotin!
Joskin aika kookas.

Itse tilasin ko. päristimen jäsen s0r0666:lta....

http://mirosol.kapsi.fi/varasto/boxes/OF423-1427-BYP.jpg

Minulle tarpeetonta boostia ei laitettu, ja tämä toimii normaalilla 9 V pedaalivirralla. Molemmat seikat helpottavat vehkeet sijoittamista lautaan. Lisäksi tuo oli paljon edullisempi, kuin yksikään torilla näkemäni käytetty, saati uusi, Plexitone.

Ja kuulostaa hienolta, ennenkaikkea.

Mä en kyllä ikinä enää osta mitään uutena yli satasen purkkeja ainakaan kysymättä, mitä kloonin teettäminen maksaisi. Mulla on toinenkin Miron tekemä säröloota, jossa on samassa kotelossa Wampler Pinnacle ja SHO -tyyppinen boosti. Se maksoi käsityönä kotimaassa tehtynä alle kolmanneksen, mitä noi alkuperäiset ois maksaneet yhteensä uutena.

Sopii miettiä.

JuSu
Kunnallisjäte
06.07.2014 23:08:06 (muokattu 06.07.2014 23:08:35)

Jucciz: Tässäpä pikainen äänipätkä Analogman Sunfacesta (NKT 275 White Dot):

https://dl.dropboxusercontent.com/u … logman_sunface_nkt275_white_dot.mp3

- alussa puhdas vahvistinsoundi
- 0:07 Mad Professor Sweet Honey Overdrive "pohjamuroksi"
- 0:23 Sunface päälle
- 1:23 Retro-Sonic Compressorista lisää löylyä

Kitarana Fender '60 Relic Stratocaster, vahvistimena Fender '62 Princeton Brownface, tosin ei omalla kaiuttimellaan vaan 1x12"-lisäkaappiin ajettuna. Kaapissa Jensen P12N Alnico vuodelta '61. Strymon Flintistä ripaus 70's plate reverbiä.

Hieno demo.
Missä järjestyksessä pedaalit oli?
Vähäisten omien kokemuksien mukaan olen sijoittanut boosterin/od:n fuzzin jälkeen, koska muuten särö tuntuu puskevan fuzzin tukkoon kun päinvastoin dynamiikka säilyy paremmin. Tämän hetken fuzzini on kuitenkin Si/Ge hybridi. Kompressoria olen tässä kaavaillut seuraavaksi hankinnaksi. Tosin taustalla on ajatus, että se parantaisi kokonais kliiniä/pikkurososoundiani. Oikeasti soundiani parantaisi soitamaan oppiminen..
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Muovinen
06.07.2014 23:21:50

Pharaoh Fuzz. Vihdoinkin.
Dunga
06.07.2014 23:29:57
Muovinen: Pharaoh Fuzz. Vihdoinkin.

On kyllä hyvä. Jopa minä muffivihaajana sain tuosta hyvää soundia irti. Silti vaan fuzz facella mennään jatkossakin kun se parhaiten toimii itelle :)

Ps. Onko väärin pitää pedaalilaudassa kahta nkt-275 sunfacea peräkkäin?
War... war never changes.
Myrkky Nuoli
06.07.2014 23:55:09
Void: On kyllä hyvä. Jopa minä muffivihaajana sain tuosta hyvää soundia irti. Silti vaan fuzz facella mennään jatkossakin kun se parhaiten toimii itelle :)

Ps. Onko väärin pitää pedaalilaudassa kahta nkt-275 sunfacea peräkkäin?

Tuo on minustakin semmoinen pedaali mitä voi suositella muffeja vieroksuvalle. Mäkään en tee muffeilla omassa käytössäni mitään. Meillä on synkkä viha/rakkaussuhde, joka on mennyt lähinnä vihaamiseksi. Pharaoh se vaan roikkuu silti mukana.
When in doubt, lower your expectations.
kihtaristi
07.07.2014 08:13:03 (muokattu 07.07.2014 08:14:11)
Tuli paremmalta puoliskolta strymonin mobius syntymäpäivälahjaksi. Olin joskus katsellut, noita esittelypätkiä Youtubesta niin oli vaimo sen perusteella tuollaisen t-kaupasta tilannut.
Tota muutaman päivän pyöritelleenä ei vielä vakuuttanut tuo purkki. Osittain tämä, johtuu omista tarpeista ja siitä, että talosta löytyy jo Flint. Ensisijaisesti tästä olisin tarvinnut phaseria, mutta se soundi jäi jonkun verran alakynteen hiljattain kokeilemalleni mad professorin phaserille. Flangerista en saanut myöskään säädettyä mieleistäni ja se oli jotenkin liian paksu (vaikea löytää kuvaavampaa adjektiivia). Hyvää purkissa oli tremolo-, rotary-, ja Chorus-efektit. Näistä en kuitenkaan koe käyttäväni, kuin tremoloa, joka löytyy jo Flintistä ja pattern-tremoloa ja chorusta ei varmaan tulisi käytettyä. Myös lex löytyy talosta, jos haluaa rotary-muljutusta fiilistellä. Kokonaisuudessaan purkki on ihan kelpo peli, mutta tällä hetkellä tarpeeton.

EDIT: autocorrect.
Shredator
07.07.2014 13:58:03

Tuli hankittua Mesan Three quarter back 1x12 -kaappi ja siihen Celestionin Greenback 12M -elementti. Klassiset rock-soundit haussa ja ne totisesti näistä saadaan, vaikkei näin pienestä kaapista niin uskoisi.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
kekkuliheikki
07.07.2014 14:07:54
Kylla tuo Axe Fx Ultra muut mallintavat kylla kyykyttaa ja pahasti.
En allekirjoita.
JaaGeRMaisTeR
07.07.2014 14:25:03
kekkuliheikki: Kylla tuo Axe Fx Ultra muut mallintavat kylla kyykyttaa ja pahasti.

En usko :)
TTV
07.07.2014 14:27:02
Shredator: Tuli hankittua Mesan Three quarter back 1x12 -kaappi ja siihen Celestionin Greenback 12M -elementti. Klassiset rock-soundit haussa ja ne totisesti näistä saadaan, vaikkei näin pienestä kaapista niin uskoisi.

Toi on kokoisekseen todella iso kaappi ja toimii hyvin myös orkkis Black Shadowilla :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Mr. Speed
07.07.2014 14:54:33
kekkuliheikki: Kylla tuo Axe Fx Ultra muut mallintavat kylla kyykyttaa ja pahasti.

Ootko päässy kokeilee Kemperiä? Mulla oli Axe Stankku, Axe II ja Kemper. Säädettävyydeltään Axe on parempi mutta soittotuntumaltaan Kemper vie.
http://www.sieni.us/?id=38
Shredator
07.07.2014 15:00:16

TTV: Toi on kokoisekseen todella iso kaappi ja toimii hyvin myös orkkis Black Shadowilla :-)

No juu, onhan tuo normikaappia hiukan isompi ja massiivisempi...Black shadow oli kyllä hyvä puhtailla, mutta en saanut sitä säröillä toimimaan. Greenback on puolestaan legenda, syystäkin.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
KUNU
07.07.2014 15:14:28
Mr. Speed: Ootko päässy kokeilee Kemperiä? Mulla oli Axe Stankku, Axe II ja Kemper. Säädettävyydeltään Axe on parempi mutta soittotuntumaltaan Kemper vie.

Komppia Kemperille täältäki. Axea pari kertaa soitellu ja Kemperin omistin niin ei voi ko kehua. Valitettavasti Kemperiä ei oikein käytettynä saa mistään ja uutta en perskeles ala ostahmaan :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)