Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 537 38 39 40 41
JMzz
25.05.2009 16:28:53 (muokattu 25.05.2009 16:33:38)

Tulipa mieleeni mielenkiintoinen idea saada 6505:een lisäsäröä esim. sooloa varten ilman uusia pedaaleja. Kertokaa meneekö tässä ajatusmallissa jokin pieleen:

Kytken kitaran ABY-boksiin (little lehle dual) joka mulla on. Pistän tästä kaks piuhaa pevekin inputteihin. Eli molempiin Higain ja normal gain inputteihin menisi piuha.

Nyt ABY-boksin kanavaa vaihtelemalla saan pevekistä joko vähemmän tai enemmän säröä. :D

EDIT: Jos lueskelin oikein niin jos molemmissa kanavissa on piuha kiinni niin toi toimii "normal" gain moodissa joka tapauksessa ilmeisesti.. dääm.
-
Juicy
25.05.2009 16:35:06

JMzz: Tulipa mieleeni mielenkiintoinen idea saada 6505:een lisäsäröä esim. sooloa varten ilman uusia pedaaleja. Kertokaa meneekö tässä ajatusmallissa jokin pieleen:

Kytken kitaran ABY-boksiin (little lehle dual) joka mulla on. Pistän tästä kaks piuhaa pevekin inputteihin. Eli molempiin Higain ja normal gain inputteihin menisi piuha.

Nyt ABY-boksin kanavaa vaihtelemalla saan pevekistä joko vähemmän tai enemmän säröä. :D

(Lehlellä voi tosin ajaa molempia yhtäkin aikaa. Miten mahtaa pevekki suhtautua jos laittas molemmat ABY-lähdöt päälle? Ei kai mitenkään...)

Muistan lukeneeni että joissain marsun vahvareissa, joissa on kaksi inputtia toinen kytkeytyy pois päältä jos toiseen pistää piuhan kiinni. Peaveystä en sitten tiedä, kokeile jollain ylimääräisellä piuhalla?
"I go where I please, and I please where I go"
tommiot
25.05.2009 16:53:07 (muokattu 25.05.2009 16:53:32)
Juicy: Muistan lukeneeni että joissain marsun vahvareissa, joissa on kaksi inputtia toinen kytkeytyy pois päältä jos toiseen pistää piuhan kiinni. Peaveystä en sitten tiedä, kokeile jollain ylimääräisellä piuhalla?

http://www.blueguitar.org/new/schem/peavey/evh_5150.gif

Eli kun high inputiin kytketään piuha, signaali kulkee kahden rinnakkaisen 22k vastuksen läpi.
Kun low inputiin kytketään piuha, menee puolet signaalista maahan (22k/22k jännitteenjakaja). Kun molempiin kytketään piuha, menee molempien kanavien signaali 22k vastuksen läpi, jolloin ne käytännössä toimii molemmat high inputina.

Siis jos kytkentäkaavio pitää paikkansa.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
JMzz
26.05.2009 07:36:17 (muokattu 26.05.2009 07:36:51)

Moridin: http://www.blueguitar.org/new/schem/peavey/evh_5150.gif

Eli kun high inputiin kytketään piuha, signaali kulkee kahden rinnakkaisen 22k vastuksen läpi.
Kun low inputiin kytketään piuha, menee puolet signaalista maahan (22k/22k jännitteenjakaja). Kun molempiin kytketään piuha, menee molempien kanavien signaali 22k vastuksen läpi, jolloin ne käytännössä toimii molemmat high inputina.

Siis jos kytkentäkaavio pitää paikkansa.

Ääh nonnii. :D. Pitää tyytyä tohon vanhaan ratkaisuun.
-
grrrv
17.06.2009 20:30:52
No 6505:stä meni tänään sulake... Kun rupesin tutkailemaan huomasin että yksi putkista oli sisältä valkoinen. Näyttää siltä kuin sinne olisi päässy ilmaa joka kondensoitunut sisäpuolelle, mikä on varmaan ns. "huono juttu". Onko näin? Se putki pitäisi vaarmaan vaihtaa, vai?

Mistä näitä sulakkeita ja putkia muuten kannattaa ostaa?
tommiot
17.06.2009 20:33:48
grrrv: No 6505:stä meni tänään sulake... Kun rupesin tutkailemaan huomasin että yksi putkista oli sisältä valkoinen. Näyttää siltä kuin sinne olisi päässy ilmaa joka kondensoitunut sisäpuolelle, mikä on varmaan ns. "huono juttu". Onko näin? Se putki pitäisi vaarmaan vaihtaa, vai?

Mistä näitä sulakkeita ja putkia muuten kannattaa ostaa?

Just hain eilen kaverin 6505+:aan Partcosta kymmenen sulaketta, maksoi vähän yli euron. Putket Uraltonelta. Tungsolit laitettiin siihen. Biastrimmerin sarjavastus piti vaihtaa vähän pienempään (olikohan se nyt sit 6k8) niin bias natsas kivasti tonne vajaan 60% korville.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
grrrv
17.06.2009 20:45:09
Ok. Tässä normi-6505:ssähän ei ole biastrimmeriä, mutta jos siihen laittaa samanlaiset putket tämän ei kai pitäis olla ongelma.

Voiko pääteputkista vaihtaa pelkästään tuon yhden, vai pitäisikö laittaa kaikki samalla vaihtoon? Tää mun nuppi on ostettu viime syksynä ja siinä on siis vielä tehdasputket.
tommiot
17.06.2009 20:55:45
grrrv: Ok. Tässä normi-6505:ssähän ei ole biastrimmeriä, mutta jos siihen laittaa samanlaiset putket tämän ei kai pitäis olla ongelma.

Voiko pääteputkista vaihtaa pelkästään tuon yhden, vai pitäisikö laittaa kaikki samalla vaihtoon? Tää mun nuppi on ostettu viime syksynä ja siinä on siis vielä tehdasputket.

Kaikki vaihtoon kerralla. Voit laittaa suoraan tilalle uudet putket sinne. Se on biasoitu niin kylmäksi.

Suosittelen kuitenkin biasmodausta. Kaveri raportoi putkirempan jälkeen pehmentynyttä yläpäätä ja voimistunutta keskialuetta.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
grrrv
17.06.2009 21:09:12
Jees. Kiitos, kai se on näin tehtävä sitten kun juhannuksesta on selvitty.
Szandor
17.06.2009 23:35:21 (muokattu 17.06.2009 23:37:20)
"Suosittelen kuitenkin biasmodausta. Kaveri raportoi putkirempan jälkeen pehmentynyttä yläpäätä ja voimistunutta keskialuetta."

Oluen juonnilla on sama vaikutus pidemmällä aikavälillä:)
Börje
18.06.2009 11:01:01
Szandor: "Suosittelen kuitenkin biasmodausta. Kaveri raportoi putkirempan jälkeen pehmentynyttä yläpäätä ja voimistunutta keskialuetta."

Oluen juonnilla on sama vaikutus pidemmällä aikavälillä:)

Muaha! Ei mulla muuta, mutta nyt oli niin mainio välikasku, että pakko nasauttaa plussalla.
You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään!
Moimies
18.06.2009 16:35:22
Szandor: Oluen juonnilla on sama vaikutus pidemmällä aikavälillä:)

Liekö ollut vielä veltto alapääkin?
Henkka370
19.06.2009 01:05:33
Moridin: Suosittelen kuitenkin biasmodausta. Kaveri raportoi putkirempan jälkeen pehmentynyttä yläpäätä ja voimistunutta keskialuetta.

Mitkä putket kaveris kiskoi sisälle?

Onko tuossa 6505:ssä monta sulaketta? eikai siinä ku se yks

Miten sen sulakkeen saa tarvittaessa pois siitä?
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
tommiot
19.06.2009 02:33:09
Henkka370: Mitkä putket kaveris kiskoi sisälle?

Onko tuossa 6505:ssä monta sulaketta? eikai siinä ku se yks

Miten sen sulakkeen saa tarvittaessa pois siitä?

Siellä on muistaakseni viisi sulaketta vielä lisää sisällä. Verkkovirtasulakkeen saa pois kun ruuvaa sulakepesän auki?

Tungsolin 6L6GC:t laitoin sille.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
jan_k
05.07.2009 16:47:49
Kertokaas mulle ihmiset joilla on 6505 nuppi kotioloissa käytössä, että miten siitä saadaan lead kanavasta normaalikuuloista mökää ulos ilman, että naapurit on oven takana. Auttaako jonkinnäköinen volumepedaali ? Post gainia käännettäessä saundit aukeaa vasta n. 0,3'n jälkeen ja silloinkin on jo aika lujalla.
Jööhannes
05.07.2009 17:30:14
jan_k: Kertokaas mulle ihmiset joilla on 6505 nuppi kotioloissa käytössä, että miten siitä saadaan lead kanavasta normaalikuuloista mökää ulos ilman, että naapurit on oven takana. Auttaako jonkinnäköinen volumepedaali ? Post gainia käännettäessä saundit aukeaa vasta n. 0,3'n jälkeen ja silloinkin on jo aika lujalla.

Keinokuormallahan sitä. Hakuun syöttämällä saat lisää infoa siitä. Mutta samalla rahalla saa ostettua jo pätevän pikkuvahvarin kotisoittoon :) Itse en pidä 120 wattista putkinuppia parhaana mahdollisena laitteena kotikäyttöön, mikäs minä olen muiden mieltymyksistä sanomaan.
jan_k
05.07.2009 17:48:42
Joo no pääs käymään silleen, että treenis lähti alta ja kamat toin kotiin. Pikkuvahvistin toki löytyy myös ennestään. Pitääpi lukea enemmän tuosta keinokuormasta.
rainmaker
05.07.2009 18:04:11
Jööhannes: Keinokuormallahan sitä. Hakuun syöttämällä saat lisää infoa siitä. Mutta samalla rahalla saa ostettua jo pätevän pikkuvahvarin kotisoittoon :) Itse en pidä 120 wattista putkinuppia parhaana mahdollisena laitteena kotikäyttöön, mikäs minä olen muiden mieltymyksistä sanomaan.

En tiiä auttaako keinokuorma tähän ongelmaan millään tavalla. Ei se miusta niin tajuttoman kovaa mölyä pidä vielä siinä vaiheessa ku se soundi aukeaa, itse olen tällä tavalla kerrostalossa soitellut eikä ole naapureiden osalta tullut mitään sanomista. Sanoisin, että jos tuon hiljempaa haluaa soitella, niin soittelee sillä pikkuvahvarilla tai hankkii line6:n podin.

Ja eihän se 120 wattia tietysti paras mahdollinen kone ole kotikäyttöön, mutta aika harvalla kotikäyttöön tarkotetulla pikkutoosalla saa vastaavia soundeja, jos siis mitään mallintavia ei oteta lukuun.
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Silppuri
06.07.2009 16:45:28

jan_k: Kertokaas mulle ihmiset joilla on 6505 nuppi kotioloissa käytössä, että miten siitä saadaan lead kanavasta normaalikuuloista mökää ulos ilman, että naapurit on oven takana. Auttaako jonkinnäköinen volumepedaali ? Post gainia käännettäessä saundit aukeaa vasta n. 0,3'n jälkeen ja silloinkin on jo aika lujalla.

Ei mitenkään. Kun se post gain avautuu siinä 0,3:n jälkeen niin siinä on etuastesurinaa vielä niin paljon seassa, ettei mitään järkeä. Ja efektilenkkiin laitettu volumepedaali ei auta tähän (koska se surinaa menee jostain efektilenkin ohi). Ite lopen kyllästyneenä juurikin kuvailemaasi ongelmaan ostin rolandin 30-wattisen kolmion kotiin ja peavey treenikselle.

Vaihtoehto öö: osta keinokuorma. Sillä hinnalla tosin saat jo 2-3 cubea...
"I havent slept since I woke up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 537 38 39 40 41
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)