![]() 02.06.2006 13:44:06 | |
---|---|
Mulla oli tuo Boss GT-8 vajaan viikon, maanantaina pistin postiin uudelle omistajalle. Säröosasto oli mun korvaan kovin kihisevä ja digitaalinen, ei lähelläkään mun vanhaa V-Amppia. Efektit oli päteviä, säätömahdollisuudet oli mainiot. Isoin etu muihin laitteisiin monipuolisuus. Eli säröjä ei kannata tästä laitteesta hakea (koska ne on paskoja :)). Treenikämpällä ja keikalla hyvän vahvistimen edessä efektilaitteena varmasti ihan ok. Tämä on tottakai kiinni siitä, osaako sitä masiinaa ruuvata. Paras kitarasoundi jonka olen koskaan kuullut on soitettu läpi GT-6:n ja Fenkun Twin Reverbin.. Soon vain minusta kovin surullista tämä nykyään vallallaan oleva ostometodi: Parin päivän ruuvauksen jälkeen "pahus, ei täst saakkaa überscoopmegatiluvittuX-soundia".. Pistetäänpä vaihtoon. Mutta toki.. Kukin tavallaan. Lisää middleä. | |
![]() 02.06.2006 14:05:54 (muokattu 02.06.2006 14:13:10) | |
Niinpää. Itse olen GT-8:a käyttänyt viime syksystä ja toistaiseksi paras soundi metalliin, mitä olen irti saanut on tämä: http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/sontaa/aggressio_(master).mp3 Leadeissa on eri soundi, kylläkin.. E: URL copypastena jonnekin... E2: Suurin ongelma - mitä olen lueskellut - GT-8:n käyttäjillä on se, että gainit vedetään täysille ja gain-switch (low, mid, high) on aina 'high' -asetuksella. Eniten saa hevi preampeista irti 'middle':llä ja gain jossain 50 maastossa ja sitten buustaamaan jollain OD:llä. Itse käytän 'Boosteria' eniten. Hevisäröpurkkejä käyttäessä sitten parhaat preampit ovat juurikin ne puhtaat (Clean Twin, Full Range jne). Myöskin harhaanjohtava on tuo 'Output select', eli AINA Line/Phones. Tietysti jos vahvarin kanssa soittaa niin kajarisimut pois päältä. Itse ainakin olen saanut homman toimimaan niin, että kuulostaa 99% samalta, soittaako GT:llä suoraan äänikorttiin vaiko kitaravahvariin. | |
![]() 03.06.2006 01:27:53 | |
Tämä on tottakai kiinni siitä, osaako sitä masiinaa ruuvata. Paras kitarasoundi jonka olen koskaan kuullut on soitettu läpi GT-6:n ja Fenkun Twin Reverbin.. Soon vain minusta kovin surullista tämä nykyään vallallaan oleva ostometodi: Parin päivän ruuvauksen jälkeen "pahus, ei täst saakkaa überscoopmegatiluvittuX-soundia".. Pistetäänpä vaihtoon. Kyse ei kyllä ollut tuosta. Ostin GT-8:n koska "halvalla sai" :) Mun korvaan laite ei päässyt säröillä lähellekkään sitä mitä siltä hain. AC/DC-osaston soundeissa oli jo semmonen sirinä päällä että kauhulla tuuppasin gainia isommalle. Ja ne hi-gain soundit oli sitten aika kaameita mun korvaan, ei siinä auttanut vaihtaa mesasta vaikkapa marsuun, sama siritys säilyi. Enkä ole kyllä montaa hyvää raskaampaa samplea tuosta vehkeestä imettynä kuullut tähän päivään mennessä. Ei ole Boss tuossa vahvistinten digitaalisessa mallinnuksessa tosiaan ihan samalla tasolla Line 6:n kanssa, ei millään. Podin saatuani olin jo huomattavasti lähempänä haluttua soundia ilman kummempaa ruuvaamista. Luonnollisesti se ruuvaus olisi jossain määrin auttanut myös ton Bossin kanssa mutta hyvä näin. Sain omani pois ja itelleni ylivoimaisesti toimivamman pelin tilalle. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! | |
![]() 03.06.2006 01:54:03 | |
Sain omani pois ja itelleni ylivoimaisesti toimivamman pelin tilalle. Onnea sitten vain.. Off-topic: Miksi kaikki hevarit olettavat, että särö = rankkuus? Lisää middleä. | |
![]() 03.06.2006 02:08:04 | |
Onnea sitten vain.. Jag says tack. Off-topic: Miksi kaikki hevarit olettavat, että särö = rankkuus? Olematta hevari, voin olettaa että se kai murahtaa niiden korvaan yhtä miehekkäästi kuin se syvältä alavatsasta pärähtävä röyhtäys. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! | |
![]() 03.06.2006 02:27:29 | |
Olematta hevari, voin olettaa että se kai murahtaa niiden korvaan yhtä miehekkäästi kuin se syvältä alavatsasta pärähtävä röyhtäys. Siitä se kai sitten johtuu.. Lisää middleä. | |
![]() 03.06.2006 08:04:48 (muokattu 03.06.2006 08:45:16) | |
...AC/DC-osaston soundeissa oli jo semmonen sirinä päällä että kauhulla tuuppasin gainia isommalle... Jotenkin olen aina kuvitellut, että AC/DC soundi on melkeinpä clean-osastoa. Taitaa perustua enemmänkin päätesäröön. Kannattaa oikeasti kokeilla myös niitä miedompia mallinoksia. Itse olen havainnut mallintavat hyviksi pistämällä laadukkaan/laadukkaita analogisia purkkeja sen eteen. Esimerkiksi hyvä kompressori tai fuzz toimivat oikein hyvin, joten hyvä metallisäröpedaaali voisi kyllä tuottaa halutun lopputuloksen jonkin ei-metallivahistinmallinnoksen kanssa. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... | |
![]() 03.06.2006 09:22:47 (muokattu 03.06.2006 09:23:51) | |
Jotenkin olen aina kuvitellut, että AC/DC soundi on melkeinpä clean-osastoa. Taitaa perustua enemmänkin päätesäröön. Kannattaa oikeasti kokeilla myös niitä miedompia mallinoksia. A. Young sanoi jossain haastattelussa, että Malcolm hakee aina mahdollisimman isoa puhdasta soundia... Minkä kyllä myös kuulee helposti kun sitä kuuntelee. Muistaakseni M. Young käyttää Marshallin Super Bass-vahvaria. Säröt tulee sitten veljeltä Angukselta. E: Esimerkkinä voisi toimia vaikkapa thunderstruckin rytmi. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. | |
![]() 03.06.2006 12:27:03 | |
A. Young sanoi jossain haastattelussa, että Malcolm hakee aina mahdollisimman isoa puhdasta soundia... Minkä kyllä myös kuulee helposti kun sitä kuuntelee. Muistaakseni M. Young käyttää Marshallin Super Bass-vahvaria. Säröt tulee sitten veljeltä Angukselta. E: Esimerkkinä voisi toimia vaikkapa thunderstruckin rytmi. jostain olen kuullut, että JCM800 tuli legendoiksi juuri youngin käytössä, ku hän niihin ihastu niiden tullessa markkinoille... :) ota selvää, mutta varmaan alkuaikoina on jotain plexi tyyppistä vahvaria tullu käytettyä... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti | |
![]() 03.06.2006 14:32:10 (muokattu 03.06.2006 14:32:42) | |
Jotenkin olen aina kuvitellut, että AC/DC soundi on melkeinpä clean-osastoa. Taitaa perustua enemmänkin päätesäröön. Kannattaa oikeasti kokeilla myös niitä miedompia mallinoksia. Juu ei siihen mitään mesamallinnusta tartte. Mä oon saanu aika hyviä rosoja tuolla Bad Monkeyllä Podin edessä. Mallinnukseksi vaan joku vintage marsu, fender tai vastaava puhtailla asetuksilla ja Apinasta säröä maun mukaan. Mmm... Säröboostiksi voi heittää vaikka fuzz face mallinnuksen sooloja varten. Ja nuo Monkeythan toimii yhtä hyvin myös noiden hi-gain soundien tiukentajana. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! | |
![]() 03.06.2006 16:06:04 | |
jostain olen kuullut, että JCM800 tuli legendoiksi juuri youngin käytössä, ku hän niihin ihastu niiden tullessa markkinoille... :) ota selvää, mutta varmaan alkuaikoina on jotain plexi tyyppistä vahvaria tullu käytettyä... Haastatteluissa herra on ainakin haukkunut kaikki master volumelliset Marshallit turhiksi uuden ajan hömpötyksiksi. | |
![]() 03.06.2006 20:34:18 | |
jostain olen kuullut, että JCM800 tuli legendoiksi juuri youngin käytössä, ku hän niihin ihastu niiden tullessa markkinoille... :) ota selvää, mutta varmaan alkuaikoina on jotain plexi tyyppistä vahvaria tullu käytettyä... Marshallin sivuilla kyllä mainitaan, että käytössä on Super Bass, mutta eihön se ole kuin myyntipuheita, tiedä sitten mitä ne oikeasti käyttää | |
![]() 06.06.2006 20:52:27 | |
Zoom G9 sitten? Onko tämä nyt sitten ihan uutta mallia, vai joko tätä on joku ehtinyt testailemaan? Kahdella putkella jne. Luulin jo päätyneeni tonelabbiin, mutta kyllä tämäkin on ainakin testattava. Kyllä ne pikaisen vilkaisun perusteella tuolla keskustelupalstoilla kehuivat G9:n nostavan taas multiefektit aivan uudelle tasolle jne. Niinhän ne aina, mutta onko kellään kokemusta? "Good is in the details..." | |
![]() 10.01.2008 09:25:26 (muokattu 10.01.2008 10:57:44) | |
Vanha on ketju, mutta jos aloitan uuden, niin siitäkin auotaan päätä :-) Tekstit lukaistuani jäin hieman epäselvään olotilaan tuon GT-8:n säröpuolesta. Nykyisessä ME-50:ni tykkään juurikin niistä riipivistä ja raastavista säröistä, jotka löytyvät mm. kohdista RAT ja METAL. Drive on n. 90%. Niihin lisään hieman flangeria ja reverbiä mausteeksi ja lopuksi Tone Modify asenton FAT. Kysymykseni kuuluukin, että onko noi GT-8:n säröt samanlaisia kuin ME-50? Haluaisin laajentaa tota ME-50 säröstöä erilaisilla vahvistinmallinnuksilla, joita taas tuossa GT-8:ssa löytyy yllinkyllin. Kokeilin Voxin XL-sarjan Valvetronixia ja petyin pahemman kerran sen mallinnuksiin. Myöskään ME-50 ajaminen sen Voxin läpi ei toiminut kunnolla, koska silloin oli 2 erilaista mallinnusyksiköä sarjassa ja lopputulos aika sutta. Noihin Rolandin COSM-saundeihin olen tykästynyt jo useamman pedaalin kautta ja luulisin, että 2 COSM prossulla varustetun GT-8:n vahvistin- ja särömallinnukset toimivat yksiin ilman mitään ongelmia. Säröllä tarkoitan siis oikein kunnon säröä tyyliin Rick Rozz (Massacre / Death), ei mitään AC/DC tai muuta "rippelicleania". | |
![]() 12.01.2008 10:38:51 | |
Itellä on just kokeilukausi menossa GT-8:ssa, joten viikko, ehkä pari, menee vielä testaillessa (kun on tuo pikkuinen tullut perheeseen, niin ei jää paljon aikaa soitella). Tehnyt tähän mennessä vertailua: - pelkät purkit päällä, eri kitaroilla - pelkkä mallinnus päällä, samalla kitaralla Sitten pitäisi vielä rakentaa parhaat yhdistelmät, mutta kun noita kokeiltavia vaihtoehtoja on about 1000. Tämä kun vielä kerrotaan purkkien ja mallinnuksien säädettävien parametrien määrällä, joista jokaisesta testaisi low-middle-high asennoilla, on testejä tehtävä noin 1000000000. Hauskaa hommoo. Tuosta COSMista sen verran, että sattuu olemaan GT:n lisäksi myös Rolandin Cube 30 (niinkuin aika monella muullakin) - ja näiden vehkeiden COSMit eroavat aika paljon toisistaan (vertailin sattumalta juuri eilen). Cuben eq on muutenkin aika heikko verrattuna GT:hen, johtunee osiltaan tästä. Cubessa on muuten myös se vika, että COSM-mallinnoksissa särö kuullostaa hyvältä vain pienellä alueella (yleensä gain 50 tienoilla) ja muuten aika kakalta. Jos jaksaisi vielä virittää soittopisteen tuon tietokoneen yhteyteen, niin voisi äänittää testin satoa.. Saatanan tunarit! | |
![]() 12.01.2008 11:18:38 | |
Onnea sitten vain.. Off-topic: Miksi kaikki hevarit olettavat, että särö = rankkuus? Kyä yhdistelmä strato + Fender Bassman 59 re-issue oli rankka, ko sitä komensi. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 | |
![]() 13.01.2008 18:05:08 | |
Mahtaako noissa olla line6 vehkeissä olla samat mallinnukset joka pömpelissä? Tarkoitan esim. recto valinta Duoverbissä tai vettassa tai Podissa? Kerran vettaa tyyppäsin ja siinä oli ihan kivat hevanderisaundit ja taas eilen pääsin pari tuntia ruuvaaman Duoverbiä ja sen recto ja soldano high-gain mallinnukset oli kyllä semmosta kuraa ettei edes pystynyt soittamaan vaikka kuinka yritti säädellö! Hirveätä sirinää ja suttusta pörinää ilman mitään käsitystä käyttökelpoisesta saundista! (vertailukohtana oma Framus Cobra) Sitten kun surinan sai siivottua jäljellä oli vain kuivakka ohut varjo mahdollisesta vahvistimesta:) no good. Toisaalta plexi ja hiwat pikkurosoiset mallit oli ihan mukavan kuuloisia.... Podia tässä harkinnut mutta.... jos tosiaan samat mallinnukset siinä... Tunteella päin vittua. | |
![]() 13.01.2008 21:08:11 | |
Vanha on ketju, mutta jos aloitan uuden, niin siitäkin auotaan päätä :-) Tekstit lukaistuani jäin hieman epäselvään olotilaan tuon GT-8:n säröpuolesta. Nykyisessä ME-50:ni tykkään juurikin niistä riipivistä ja raastavista säröistä, jotka löytyvät mm. kohdista RAT ja METAL. Drive on n. 90%. Niihin lisään hieman flangeria ja reverbiä mausteeksi ja lopuksi Tone Modify asenton FAT. Kysymykseni kuuluukin, että onko noi GT-8:n säröt samanlaisia kuin ME-50? Haluaisin laajentaa tota ME-50 säröstöä erilaisilla vahvistinmallinnuksilla, joita taas tuossa GT-8:ssa löytyy yllinkyllin. Kokeilin Voxin XL-sarjan Valvetronixia ja petyin pahemman kerran sen mallinnuksiin. Myöskään ME-50 ajaminen sen Voxin läpi ei toiminut kunnolla, koska silloin oli 2 erilaista mallinnusyksiköä sarjassa ja lopputulos aika sutta. Noihin Rolandin COSM-saundeihin olen tykästynyt jo useamman pedaalin kautta ja luulisin, että 2 COSM prossulla varustetun GT-8:n vahvistin- ja särömallinnukset toimivat yksiin ilman mitään ongelmia. Säröllä tarkoitan siis oikein kunnon säröä tyyliin Rick Rozz (Massacre / Death), ei mitään AC/DC tai muuta "rippelicleania". ME-50:stä ei ole kokemuksia, mutta Vamp-Pro:n, Line6 HD147:n ja GT-6:n jälkeen siirryttyäni GT-8:iin, voin lämpimästi suositella. Jopa kaiutimallinnus on GT-8:lla ihan siedettävä, pyyhkii pöytää noilla edellämainituilla. GT-8:n arvostelijat eivät todennäköisesti osaa laitetta käyttää, se edellyttää ymmärrystä soundin muodostuksesta ja sen edellytyksistä. Jos tietää millaista soundia hakee, ja tietää minkälaisia säätöjä/asetuksia/efektejä ko. soundi "oikeilla laitteilla" vaatii, niin kyllä ne GT:llä saa ne ruuvattua ihan varmasti. Soundin muokkausmahdollisuudet on omaa luokkaansa. | |
![]() 13.01.2008 21:25:00 (muokattu 13.01.2008 21:26:49) | |
GT-8:n arvostelijat eivät todennäköisesti osaa laitetta käyttää, se edellyttää ymmärrystä soundin muodostuksesta ja sen edellytyksistä. Tuo ny ei vaan pidä paikkaansa. Itellä tuo vehje oli jonkin aikaa, mutta ei se ongelma ollut säädön vaikeus (tai se että en ymmärtäisi soundin muodostumista), vaan se, että ne vahvarimallit oli isommilla säröillä todella siriseviä ja digitaalisia kautta linjan. Esim. Mesan Recto ei kuulosta Bossin versiolta missään olosuhteissa... Omaan korvaan Podeissa on paremmat vahvarimallinnukset, mutta efekteissä GT-8 vie voiton. Kotistudion nauhoitusvehkeeksi XT oli vaan mulle selkeästi parempi, keikkakäyttöön efektimasiinaksi hyvän vahvarin yhteyteen GT-8 saattaa olla oikein passeli. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks | |
![]() 13.01.2008 21:40:02 | |
Soundin muokkausmahdollisuudet on omaa luokkaansa. Tätä en kiistä. GT-8:n arvostelijat eivät todennäköisesti osaa laitetta käyttää, se edellyttää ymmärrystä soundin muodostuksesta ja sen edellytyksistä. Jos tietää millaista soundia hakee, ja tietää minkälaisia säätöjä/asetuksia/efektejä ko. soundi "oikeilla laitteilla" vaatii, niin kyllä ne GT:llä saa ne ruuvattua ihan varmasti. Jos jollain Bossin GT:llä tekee samat säädöt kuin tekisi oikealla laitteella, tulos on radikaalisti erilainen. Tulee aika muovista surinaa. Bosseista saa parhaat soundit ulos vasta sitten kun ei yritäkään käyttää samantyylisiä säätöjä ja soundiyhdistelmiä kuin analogi-/putkikamoissa. Kokemusta on kitaransoitosta & kitarakamoista yleisesti vuodesta 1986 alkaen, Bossin GT-laitteista nyt reilu 5 vuotta (ensin GT-6:sta). Luullakseni minulla on jonkin verran "ymmärrystä soundin muodostuksesta ja sen edellytyksistä". Minulla se kritiikki mene pohjimmiltaan siihen, että GT-6:sta js GT-8:sta ei yksinkertaisesti vain tule yhtään sellainen soundi kuin oikeasta putkivahvarista. Vaan muovinen digitaalisurina. VOX Tonelab nokittaakin GT:t mennen tullen soundin laadussa. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)